@ nieuwe mama's welkom @FB1984, wat leuk dat je het hartje al hebt gezien! En ach die uitgerekende datum, die beebs houden zich er toch bijna nooit aan hoor! @slapen, bij mij is het slapen een ramp, om 3 uur ben ik klaartjeswakker om om 6 uur weer in slaap te vallen @ VK, ik ga naast de gyn ook naar de vk. ik had haar gemaild omdat ze tot volgende week op vakantie is, maar voor de gezelligheid vindt ze het heel leuk als ik ook nog bij haar langskom (en het levert haar natuurlijk ook weer geld op ) @buikje, het begint bij mij een bolletje te worden, maar vooral 's avonds hoor, overdag valt het wel mee. @litteken, ik heb ook het gevoel dat mijn litteken iets groter begint te worden, maar manlief zegt van niet. Zal wel aan mij liggen hahaha. Zal vast een boel vergeten, maar weet het niet meer allemaal!
FB: Wat geweldig dat je het hartje hebt gezien! Je bent de eerste van het forum Hier ook goed nieuws: De dame van MvM was er net, en ik had echt een KNALTEST!!! En dat terwijl ik dus 5 weken en 2 dagen ben, ze had zelf een heel licht streepje verwacht. Hihi, ik ben er echt heel blij mee, want was best zenuwachtig, en het was natuurlijk ook met middagurine... Zo even kijken of ik een fotootje kan plaatsen Je ziet het op de foto niet, maar in het echt is de teststreep nog donkerder dan de controlestreep
Zo, dat is een mooie knaltest! @buikje, hier begint het al aardig te komen. Gisteravond uiteten geweest en halverwege moest de knoop open haha. Toen ik thuis kwam zei mn man ook meteen: doe voorlopig maar ff geen strakke jurkjes aan. Zal eens kijken of ik een fotootje kan maken.
Aaah wat een lang lijstje al! Ik hoop mij hier na de test van zaterdag of ietsje later hier ook te mogen aansluiten
@buikje: Ik had vorige week echt een opgezette buik, de riem moest twee tandjes minder strak. Dat lijkt nu over, heb weer mijn 'normale' gaatje. Gelukkig, maakte me wel zorgen over m'n trouwjurk in oktober!!!
@ mr Hair: wat een mega test!!!!!! @ dikke buik: mijn is zo opgeblazen dat ik er misselijk van ben..!! dit is mijn eerste zwangerschap , duurt het lang voor je echt een buikje ziet?ze zeggen dat het bij een 2 de zwangerschap je veel sneller een buikje ziet dan de1ste.. @ iedereen .. ik steek wel heel erg af met mijn leeftijd in het lijstje!
@hero, dat ligt eraan, bij mij zag je de vorige keer amper een buik met 20 weken... Ligt eraan hoe je gebouwd bent enzow, maar wees niet bang, het komt er ooit wel
Bij mijn eerste kreeg ik ook pas een buikje bij 22 weken:O Bij de een zie je het sneller dan bij een ander. Ik had veel buikspieren waardoor het groeien wat langzamer was (keizersnede hadden ze er moeite mee om doorheen te komen haha). Test is vandaag gekocht, morgenochtend testen
@FB: Wat super dat alles goed was en dat jullie het hartje al hebben kunnen horen!! Ik kan bijna niet meer wachten.... (nog 3 weken ) Waarom moest je eigenlijk een binnenwaartse echo? Bij onze dochter had ik een tremijnecho met 6w5d en dat was ook een "gewone" echo. Gewoon nieuwschierig hoor! @Klachten: alleen een beetje rommelende darmen maar verder eigenlijk helemaal niets. Bij mijn dochter kreeg ik ook pas met 7 weken klachten dus hopelijk blijven ze nog even weg @buikje: beetje opgezette darmen, maar om et nou een buikje te noemen Bij onze dochter zag je ook pas met 25 weken dat ik zwanger was (ook niet leuk trouwens. Stomme opmerkingen die je dan krijgt "weet je zeker dat je zwanger bent?" pffff) @mama van 2: spannend!! Ga voor je duimen!!! Ik ben morgen lekker vrij, dus zal meteen even spieken hier!
lijkt me ook zo mooi om het hartje te horen. het duurt nog 3 weken voor mij:Svoor mijn gevoel een eeuwigheid.! ik ga lekker op de bank liggen tv kijken. ben zo vreselijk futloos!!! en zit midden in een verhuizing:S fijne avond!
Het is wat voorbarig maar.... heeft iemand nog een tip waarje een beetje leuke (en betaalbare) zwangerschapskleding kan kopen? Ik vond het bij mijn vorige zwangerschap zo moeilijk!!! Laatste maanden waren in het voorjaar/zomer, dus ik heb vooral zomerse zwangerschapskleding in de kast hangen....
@Hero: Valt wel mee toch? Jij bent de jongste, de oudste is 12 jaar ouder dan jij, maar er zit héél veel tussenin. Mooie doorsnede, al geloof ik dat de bezoekers van dit forum jonger zijn gemiddeld.
Nou, tis maar wat je voorbarig noemt! Hier zijn de positiebroeken en zwangerschapsbeha's alweer volop in de running hoor ! Heb wel hetzelfde probleem als jij! Vorige keer ook in de winter zwanger, dus met name hemdjes enzo, tja.... daar kom je niet ver mee hartje winter.... Heb jij al enig idee hoe je dat gaat doen met een winterjas? Heb nu ook een niet te dure en erg fijne mamalicious-broek (ik geloof 35 euro) via de prenatal, anders idd miss etam en misschien nu ook nog wel wat restjes uitverkoop hier en daar? Heb voor de winter al wel zo'n lang vest gescoord, wat je knoopt onder je borsten, valt op de buik dus open, ideaal!! Is helemaal in deze winter, dus die zul je veel kunnen vinden. Verder heb ik veel bolero's enzo, dat is ook erg fijn. Die had ik al, dus dat scheelt! Je moet er altijd wel erg tegen aan lopen vind ik, t moet maar net je smaak zijn! @ buikje: nee, dat is idd ook niet leuk, als niemand het kan zien... ik zal ook eens een buikfoto proberen te maken, maar dan wel overdag, 's avonds loop ik altijd wat maandjes voor @ hero: oef een verhuizing! heftig hoor! wel een goede reden om niet teveel te hoeven sjouwen @ mrs hair: wat een superknaltest! Wanneer ga je beginnen met MvM? hier alweer 6 flessen vol, t piesen gaat goed zeg maar, haha
@ leeftijd: ach, jong moeder worden heeft zo z'n voordelen, als je eraan toe bent, de juiste man hebt gevonden en het lukt ook nog eens, waarom niet? tis niet voor iedereen weggelegd en andere vrouwen kiezen er misschien voor om later aan kindjes te beginnen, maar dat maakt het een of het ander niet beter of slechter, toch? Plus, je bent zo oud als je je voelt, en dat kan tijdens een zwangerschap echt bejaard zijn, hihi
@kleding, idd bolero is ook handig. Ik heb ook vaak gewone shirtjes gedragen met een bolero erover. En een overslagjurkje of tuniekje kon ook prima, hoeft dan helemaal niet speciaal positiekleding te zijn. Winterjas heb ik nog van de vorige keer. Destijds via marktplaats gescoord en veel plezier van gehad. Deze keer komt ie weer van pas. Mamalicious heeft leuke en betaalbare jassen!
Shit! Een winterjas! Had ik dus helemaal nog niet aan gedacht! Mijn vriendin heeft vorig jaar een goedkope winterjas gekocht in een maatje (of 2) groter. Ik geloof bij de Scapino, was nog best een leuke jas ook! Bolero's heb ik inderdaad ook nog liggen. Bedankt voor de tip!
Heeft jouw vriendin het daar mee gered? het probleem met een jas 2 maten groter is dat ie vaak op de verkeerde plekken ruimer is en die buik er op het eind niet meer in past. Maar als ie een beetje mee rekt, zou het wel kunnen.