April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja, is ons eerste kindje. Alles extra spannend, omdat je geen idee hebt wat je te wachten staat.

2. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @sjanienu, heerlijk he, zo'n misselijkheidsvrije zwangerschap! Ik heb tot nu toe nog helemaal geen kwaaltjes (behalve dan de moodswings die iets erger worden), maar had bij mijn vorige zwangerschap ook weinig tot geen last, dus weet eigenlijk niet beter (GELUKKIG)

@esje, dat is zeker extra spannend. Hopelijk kunnen wij je een beetje op weg helpen en geruststellen als je rare dingen voelt!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Esje: Gefeliciteerd en welkom!!!

@ Sjanienu: Geen slijm meer gehad nee, en ook geen krampen. Heb even goed gezocht op een aantal medische forums en dat heeft me wel gerustgesteld. Heel licht roze slijm en geen krampen is een goed teken, en kan heel goed komen door een innestelingsbloeding, het oprekken van je baarmoeder of iets anders.

Ik ga dus maar even proberen om rustig te blijven (hahaha, makkelijk gezegd he), maar heb er wel weer vertrouwen in!

4. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Tot nu voel ik me nog heel erg goed. Alleen na het avondeten een beetje misselijk en na de zumba. That's it. Even afkloppen dat het zo blijft, maar er zal vast meer bij komen.

Hoop over 2,5 week voor de eerste keer het hartje te zien. Krijg bij de intake meteen al een echo. Ben echt heel erg benieuwd.

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dat heb ik dus ook! Het is zo vreselijk spannend allemaal, er is gewoon geen moment dat ik er niet aan denk....

6. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    #86 Esje78, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
    Same here. Zolang het maar een beetje druk is op kantoor gaat het prima. Is nu dus echt heel rustig en dan ben je er constant mee bezig. Je wilt vanalles doen, maar kunt alleen maar afwachten tot je de 1e keer naar de VK bent geweest.

Fijn dus dat er een forum bestaat met mensen die precies hetzelfde hebben :).

7. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @Esje, bereid je maar voor, de komende 8 maanden doe je niets anders dan afwachten! ;)

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En als je bevallen bent, denk je met weemoed terug aan die rustige tijd dat de baby in je buik zat? Hihi...

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    #89 Esje78, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
    We zullen zien ;).

10. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik doe ook zumba! tot wanneer wil jij doorgaan? ik heb mn abonnement opgezegd voor als ik 3 maanden ben (mn abo liep af, geen zin om een jaar te betalen voor niks)

voor mij is het trouwens ook de eerste! meen dat dat eerder ter sprake kwam.
    hier ook de eerste ronde raak. nu duimen draaien dat het goed blijft gaan.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb nu zo erg dat ik alles nieuw wil kopen voor deze spruit.
    Naja onzin natuurlijk, heb alles nog van Ryan. D'r zijn wel een aantal dingen dat we erbij moeten kopen, zoals een 2e kinderkamer. En het kamertje wordt natuurlijk wel helemaal anders. Heb al ideeën dus dat komt goed. Sommige kleertjes (ligt ook aan het geslacht) kan ik weer gebruiken, maar d'r komen zeker ook nieuwe. Heb al wat besteld bij kleertjes.com. Is nu opruiming, dus heb een hoop van Noppies besteld. Scheelt 50%. En rompertjes zowieso, die ga ik niet nog een keer gebruiken. Mischien 1 of 2 die er nog netjes uitzien.

12. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wil zo lang mogelijk door blijven gaan met zumba. Heerlijk om te doen. Zal m'n tempo tzt wel bij moeten gaan stellen, maar zo lang het goed gaat, ga ik lekker door. Mocht het niet meer gaan, dan kan ik m'n abonnement een aantal maanden stopzetten ivm zwangerschap. Goede regeling.

Merkte van de week al wel dat het zwaarder valt dan voorheen. heb al gehoord dat meer mensen daar last van hebben. Schijnt redelijk zwaar te zijn voor je buik, al merk je daar zonder zwangerschap misschien niet zo veel van.

Geniet er nog van nu!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik had vorige week zondag nog body pump gedaan, voor ik wist dat ik zwanger was. Toen viel me inderdaad op dat het me echt mega-zwaar viel. Na afloop stond ik te trillen op m'n benen... Dus de volgende keer wel rustig aan doen. Ik weet nu in ieder geval waar het van komt :D

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Vreselijk he die sport? ;)

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoop het echt nog lang vol te kunnen houden. Heerlijk. Gisteren wel iets te enthousiast de binnenkant van m'n bovenbenen getraind, waardoor ik nu echt geen stap kan verzetten.

Sport nu 4x per week, dus gok dat dat op den duur wel minder zal gaan worden. Al is het nog maar 1x per week, beter iets, dan niets doen he.

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ esje: welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ mrs. hair: fijn dat je geen roze slijm meer hebt gehad, kan me voorstellen dat je bent geschrokken!

@ sjanienu: heb jij ook al koop- en nesteldrang? Tis bij mij echt niet normaaaaal! Heb alweer wat kasten uitgeruimd, een planning gemaakt voor de verbouwing van Lucas' stoere jongenskamer die hij gaat krijgen, ben druk op zoek naar een nieuwe draagzak en zit te bedenken wat ik nieuw moet kopen... mijn man zal wel denken.....
    Wel lekker dat we al een hoop in huis hebben, he?

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Oh my god... 4x per week! Wat knap zeg! Zo lang je het volhoud gewoon lekker blijven sporten hoor! Bij mij begint het sporten over een paar weekjes weer. Nu fiets ik veel met de kleine, moet 100.000x per dag de trap op en neer en wil straks beginnen met zwangerschapsyoga. Bewegen is heel belangrijk!

18. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb nog geen kleine rondlopen, dus nu kan het nog......hahahaha. Zal ik volgend jaar ook niet meer doen.

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb in ieder geval al een zwangerschapsbh gekocht, en dat was echt nodig! Alleen zit die bh nu alweer krap... Het is bijna niet te geloven, je borsten kunnen toch niet zó snel groeien?

En ik wilde al een knuffeltje of iets dergelijks kopen, maar dat vond mijn vriend te vroeg... Hihi, ik ben wel blij om te zien dat ik niet de enige ben!

@MamaMarije: Vanochtend was ik echt doodsbang ja, en nog steeds wel hoor. Ik ben al 30x naar het toilet geweest, en ik drink me suf om elke keer een excuus te hebben om te moeten gaan plassen. Maar niets meer aan de hand. Als het mis zou gaan, zou het volgens mijn gevoel sneller doorzetten, toch? Of zou ik in ieder geval krampen hebben, en dat heb ik niet meer dan de afgelopen dagen... Dus duimen jullie nog even voor me mee?

Liefs,

Mrs Hair

20. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Mrs. Hair: Ik duim met je mee hoor!

Heb al wat kleertjes gekocht. Vond het ook nog wel vroeg, maar anders kan ik ze nog inpakken voor zwangere vriendinnen. Iets kopen is nu het enige dat je kunt doen.......verder is het wachten, wachten, wachten etc.

Mijn vriend was er bij, maar vond de hele Prenatal niets aan. Hij zei dat ie het pas leuk zou gaan vinden als ie gericht iets voor een jongen of meisje uit kon gaan zoeken (en shoppen is uiteraard toch al niet z'n favoriete bezigheid).

Kinderwagen en babykamertje zijn al uitgezocht, maar dat gaan we uiteraard pas over een aantal maanden kopen. Wel leuk om je er in te verdiepen :).

Deel Deze Pagina