April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Heel herkenbaar dat je het nog niet helemaal bevat. We waren een half jaar bezig en dan iedere maand jezelf helemaal gek maken, een hoop negatieve testen en veel tranen rijker. Daardoor afgelopen week zo negatief geweest. Een soort zelfbescherming denk ik....:)

Kreeg van mijn vriend zelfs even op mn donder van het weekend: moest er positief in blijven staan, maar je bent zo bang dat het verkeerd gaat.
    Was er ook echt van overtuigd dat deze test ook gewoon negatief zou zijn (ondanks kwaaltjes, hoge temp. vanaf ovulatie, overtijd, enz.....)
    Heel onwerkelijk als je dan samen gaat kijken en er staan 2 streepjes.

Samen heel de maandag rond gelopen en om de beurt tegen elkaar: "We hadden de streepjes, he.....:)"

Hopen voor ons allen dat alle kleine hummeltjes goed blijven plakken en groeien

2. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Mrs. Hair, je bent nu nog niet gek, je wordt het over een paar weken heus wel hoor door de hormonen :D ;)
    Ga snel eens kijken voor de tips, thanx!

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

herkenbaar, hier ook nog niet helemaal het besef. Zal waarschijnlijk na de eerste echo wel komen. Normaal gesproken vind ik altijd dat de weken voorbij vliegen en nu, de dagen kruipen voorbij. Ik ben "pas" 6 weken! Terwijl ik het bij andere wel snel vind gaan haha. Af en toe zie je iemand hier op zp waarvan je hoort dat ze zwanger is en dan knipper je 1x met je ogen en kijk je nog eens en dan zijn ze zo 15 weken oid zwanger! En dan het nieuws van Julia, sjonge dat heeft wel indruk gemaakt hoor. Krijg het niet uit mn hoofd.

Als we allemaal voorbij die 12 weken grens zijn gaan ik ECHT een vreugedansje doen!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

hihi, dan dans ik virtueel met je mee! gezellig!

5. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik de tijd nu ook voorbij vind kruipen, en ik moet zo opletten met wat ik zeg! Slaap heel slecht en op het werk zien ze het blijkbaar aan me en dan vragen ze hoe dat komt.... Uhm, tja, ik weet wel waardoor het komt, maar tja, dat horen jullie pas over 2 weken, maar dat kun je dan ook weer niet zeggen.
    En ik heb een collega die nogal heftig aan rammelende eierstokken lijdt, dus die heeft het alleen maar over babies en zwanger zijn enzo.... Tja daar zit je dan de onschuld zelve uit te hangen he!
    Maar volgende week weet ik hopelijk al wat meer en dan gaat het hopelijk allemaal wat sneller!

6. MamaMarije

oei! lastig zeg! ik zou me denk ik allang versproken hebben! wel leuk dat je dan straks weer volledig kan meekletsen over baby's en zwangeren, of is die collega al mega-lang bezig en voelt het dan weer lullig?

Trouwens, kan die rugpijn ook niet veroorzaakt worden door het feit dat je nu al een kleintje hebt rondlopen? Of hoef je niet veel meer te tillen met haar?

en owja, laat ik er nog eens een vraagje ingooien: weten jullie al of je fles- of borstvoeding gaat geven? We hebben het tenslotte al gehad over melk uit tepels, dus tja....

*pakt er iemand trouwens even de zak zwart-witjes van me af? ik kan er echt niet afblijven!! mijn lijf schreeuwt om zout, tis echt verschrikkelijk!*

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Jeetjejom, dat is voor mij weer herkenbaar. Op het werk hier is een heuse babyboom aan de gang, iedereen is opeens zwanger. Vandaag vertelde een collegaatje me dat ze nu 13 weken zwanger is, en dat ze op 14-09 weer een echo heeft. En dan heb ik mijn eerste echo! Oh mijn god, ik vind het dan zó moeilijk om niet gewoon alles eruit te gooien... Het enige wat me tegenhoudt is dat ik het zo leuk vind om het op de bruiloft te vertellen, en dan is het gewoon niet leuk als de helft van de aanwezigen het al weet... Maar ik moet dus nog 6 weken wachten!!!!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije:Ik ben in ieder geval groot voorstander van borstvoeding, en ik ga ook echt proberen om dat tot een succes te maken. Ik doe sowieso een borstvoedingscursus op voorhand, en dan hopen dat het goedkomt. Het is de bedoeling om een half jaar thuis te blijven na de bevalling, dus ik heb er dan ook echt goed de tijd voor...

9. MamaMarije

@ mrs. hair: borstvoeding is heerlijk hoor! mits het allemaal idd wil lukken en op gang wil komen. Dan is een half jaar thuis echt ideaal! Ik heb 7,5 maand bv gegeven met ups en downs, maar meestal met heel veel plezier.

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier gaan we flesvoeding geven

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik wil graag borst voeding geven als het lukt:)

12. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier worden het weer onder controle bij de gyn, eigenlijk wel verwacht gezien de 1e zwangerschappen...toch jammer!
    Nog geen afspraak, huisarts stuurt gyn bericht en die belt voor een afspraak binnen 5 dagen, nog even geduld dus!

@ borstvoeding. wil het wel weer gaan proberen. bij de 1e lukte het niet door vroeggeboorte, hij kreg alles via sonde. Bij de 2e had ik niet genoeg, ze viel alleen maar af. 3 keer is scheepsrecht:)

13. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ach nee julia! wat klote!! hele dikke **KNUFF**!!!

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    zo dames, ik moest echt super veel bijlezen!

Julia wat erg! dit is ech t ergste wat je kan bedenken! succes met verwerken en hopelijk is t snel raak weer voor jullie!

Ik hoop gewoon op borstvoeding als dat lukt...

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Julia, wat ontzettend balen voor jullie. Ik duim dat het snel weer raak is en dat je dan een goede zwangerschap hebt en over een aantal maanden een prachtbaby!!! Veel sterkte.

Ik ben er de hele dag van onder de indruk geweest. Mede omdat ik zelf vannacht zo ontzettend ellendig heb gedroomd dat ik een miskraam kreeg, levensecht leek het. Ik zal jullie de details besparen, maar ik had echt even een paar minuten nodig om te beseffen dat het droom is. Op de een of andere manier ben ik ook zo angstig dat het mis is bij de 1e echo. Ik kan me van de 1e zwangerschap dit niet meer echt herinneren. Maar daar hadden we ook 2 1/2 jaar over gedaan dus daar was ik zo blij dat het eindelijk gelukt was en nu na 4 maanden al raak. Alsof het te mooi om waar te zijn is...

Hier overigens fv, dit omdat het bij mijn dochtertje niet op gang kwam en ik mezelf nu de frustatie ga besparen.

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@ermee bezig zijn: ik ben eigenlijk helemaal niet zo met de zwangerschap bezig :) Had ik bij de 1e ook hoor... eerst maar even de echo afwachten. Een beetje zelfbescherming denk ik ook! Een vriendin van mij heeft haar kindje verloren en ik heb met mezelf afgesproken dat ik mezelf tijdens deze zwangerschap niet helemaal gek ga lopen maken! Bij onze dochter heb ik mezelf toch vaak onzeker gevoeld en gek gemaakt, het was best een emotionele achtbaan.... van echo naar echo... van deze zwangerschap ga ik genieten!

@Besef: hihi dat was er bij mij pas toen ze er was! Ik wist natuurlijk wel dat ze er toch echt een keer ging komen, maar het was pas helemaal echt toen ze ook echt geboren was. Ik kon me daarvoor gewoon ook niets bij het leven met een kindje voorstellen. Nu besef ik eigenlijk ook nog niet dat er straks een 2e kindje aan komt! ;)

17. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Trouwens vandaag aangemeld voor MvM, zij komt maandag a.s. langs. Wel grappig, ze kende me nog van de vorige zwangerschap. Doen er meer dames mee aan MvM?

19. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb vanacht in de vliegende holander gezeten hihihi echt zo erg wat een droom was ook een echte grote bood en ik moest een baby redden terwijl de bood raar deed en onweer enz zo vaag

20. MamaMarije

@ dromen: echt bizar wat wij zwangeren kunnen fabriceren in onze slaap he?

@ MvM: yep, de eerste week zit er hier alweer op! vooral Lucas vindt het erg interessant :D

@juli2009: haha, wat zullen je collega's opkijken zeg! hihi, goede grap

@bv/fv: toch weer leuk om te lezen waarom iedereen bepaalde keuzes maakt! Vindt het altijd weer interessant! hoop ook echt voor de meiden die bv. willen proberen, dat het ook gaat lukken!

Deel Deze Pagina