Wow! Mooie echo foto, wat een minidingetje dan nog! En je buik ook mooi hoor! ik vind het wel wat hebben zo'n beginnend zwangerschapsbuikje! Mooi!
Hoi Allemaal, Sorry ben een tijdje niet online geweest! Voel me gewoon super slecht!.Hele dag overgeven en ben zo moe!! MAar kan niet slapen!. ppfff..maar, hoort er allemaal bij hè? Hoe is het met iedereen?? Mooie foto van het buikje!! En dat al met 8 weken!!..En FB hele mooie echo foto! Ik krijg morgen een echo...met 6 weken! Dus hoop dat ze al iets kunnen zien!! Ben erg benieuwd! Nou, ga weer even op de bank liggen.. Als ik rechtop zit gaat het mis!!..ppff... Hoop dat ik hier niet de eerste 3 maanden last van heb...Morgen maar aan de gyn vragen of ze iets heeft tegen het overgeven!.. liefs
Fredje, Wat naar voor je meis! Ik hoop dat je je snel beter voelt. FB, Nogmaals hele mooie echo en een mooi buikje
Oei fredje, dat is idd niet leuk zeg!! dacht al zoiets omdat je we je al een tijdje niet gehoord hadden hoop voor je dat het snel over is! wel een teken dat je hormonen goed hun werk doen Liefs!
Vervelend fredje! Hier vanmorgen ook voor het eerst boven de wc gehangen. Niet leuk, maar ergens was ik ook wel weer blij. Raar he ( maar inderdaad een teken dat de hormonen hun werk doen )
@cursus, ik wil misschien zw zwemmen gaan doen, maar ben er nog niet helemaal over uit. We gaan namelijk ook al iedere week babyzwemmen, dus dan kan ik net zo goed daar wat extra in het water spetteren Ik heb de vorige keer zw yoga gedaan. Volgens de vk heeft het me goed geholpen met het opvangen van de beenweeën, maar ik denk dat ik het ook wel zonder had gekund. @FB, wat een mooie buik al! En mooie echo ook trouwens! Nog maar een paar daagjes en dan mag ik ook (hopelijk krijg ik ook gewoon een echo, anders ga ik daar zeik schoppen hoor) @Fredje, veel sterkte met de misselijkheid zeg! En hopelijk geeft de gyn je wat, maar zou gewoon zeggen dat je het echt niet trekt hoor! Niet te snel af laten schepen.
@ cursus: ik heb de vorige keer gewoon zw.gym gedaan, maar vond het niet zo nuttig. Wil dit keer yoga gaan doen omdat ik hoop dat het me helpt met het opvangen van de weeën op verschillende manieren. Bij zw. gym hebben we van de 10 lessen er maar een half uurtje aan besteed, terwijl ik dat het belangrijkst vond!
@mamamarije, bij ons werd iedere les 10 minuten besteed aan opvangen van weeën en dan werd er ook verschil gemaakt tussen voorwerk, ontsluitingsweeën en persweeën, dus daar krijg je wel verschillende technieken geleerd hoor!
ja, dat lijkt me nou echt praktische info! Kijk, een beetje puffen dat kan ik van de tv nog wel afkijken, dat was eigenlijk het enige wat we deden op de zw. gym naast ouwehoeren en speculeren over de bevalling. Ja leuk, maar wat heb ik daar aan! Yoga lijkt me voor mij een goede optie nu! @ zwemmen: lijkt me ook heerlijk hoor! Tis maar net wat je wil, met babyzwemmen ben je natuurlijk meer met de kleine bezig, terwijl zwangerschapszwemmen ook echt een uurtje voor jezelf is en je er helemaal kunt ontspannen (lijkt me)... Tja, of je daar extra tijd/geld in wil steken is aan jezelf
@ Zw yoga, dat was ik ook van plan... Of zw haptonomie, het lijkt me wel leuk dat je dan zo mét z'n tweeën met de baby bezig bent. Maar dan moet er daar ook wel aandacht besteed worden aan opvangen van de weeën, anders mis je dat stukje. @ Kwaaltjes: Ik heb behoorlijk last van m'n hormonen... Ik ben depressief (niet écht natuurlijk), zwaar chagrijnig en emotioneel. Heb met manlief te doen. Alle stress van de bruiloft (en bijhorende rekeningen) er nog bij, en dat is op dit moment écht te veel... Heb morgen een dagje vrij genomen, en het is de bedoeling om dan even heerlijk bij te tanken met manlief...
@zwemmen, het is vooral de tijd die ik erin moet gaan steken eigenlijk, vooral omdat hier geen zwembad echt in de buurt is, ben ik al snel een uur aan reizen kwijt (heen en weer), en dan nog een half uur met omkleden, en pfffff, dan heb ik al geen zin meer om te gaan (dat is ook de reden waarom ik zo slecht ben in sporten, al die shit erom heen) Denk dat ik me gewoon eens per week een uurtje in de badkamer opsluit om daar mijn ontspanningsoefeningen te doen
hihi, als het idd zo'n gesleur is heen en weer, is het weinig ontspannen meer he? tja... misschien idd je badkamer ombouwen tot wellness-center voor een tijdje weet je je yoga oefeningen nog goed genoeg? Dan denk ik dat ik het er ook bij zou laten hoor... @ mrs. hair: klinkt idd alsof je even aan een time-out toe bent! Helemaal logisch hoor! tis niet niks, een bruiloft binnenkort en ook nog zwanger. Pak lekker je rust en huil/gil/sla/schop desnoods even flink alle frustraties eruit (niet je bijna-man als boksbal gebruiken he? ). En idd, soms hebben de mannen het wel even te verduren tijdens de zwangerschap, maar ja, wij ook toch? ff lekker relaxen, heerlijk!
Bij ons is zwangerschapszwemmen niet echt ontspannen, maar gewoon een half uurtje fanatiek ( voor zover dat kan dan he ) sporten. Hier moet je het dus niet voor de ontspanning doen. ( na afloop wel ff lekker relaxen in het bubbelbad natuurlijk ). Ik heb al 2x zwangerschapsyoga gedaan en ook dit keer ga ik me weer opgeven. Die ademhalingstechnieken weet ik inmiddels wel, maar het is ook een heerlijk uurtje ontspanning in de week. Bij ons kun je vanaf 16 weken starten. Daarnaast wil ik zo lang mogelijk blijven hardlopen. Ben echt benieuwd tot welke week ik dat volhou!
@ maryloes: wat knap dat je kunt hardlopen tijdens je zwangerschap. Het is überhaupt niet mijn sport (ben echt niet gemaakt voor hardlopen, laat mij dan maar fietsen), maar nu moet ik er al écht niet aan denken! Hoe lang heb je het bij je andere zwangerschappen gedaan? @ zwemmen: ow, oke, ik dacht echt dat het lekker relaxen was beetje dobberen en drijven... maar dat hoeft dus niet perse!
Ik ben de vorige keer met 20 weken begonnen met zwangerschaps yoga en weet nog heel goed dat wij (was samen met een vriendin zwanger) zoiets hadden van, mwah dat doen we 4x en dan kappen we er toch mee. Maar we hebben het allebei tot de laatste les volgehouden hahahaha. Ik denk dat mijn badkamer idd mijn wellnessoord wordt waar ik 1 uur per week geen man, kind of katten wil zien
Bij mijn eerste zwangerschap was ik echt pas net begonnen met hardlopen en ben ik toen ook maar weer gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Bij mijn jongste had ik het ook pas net weer opgepakt, dus ook niet meer gelopen. Maar nu ben ik zo fanatiek aan het lopen dat ik wel wil proberen om zo lang mogelijk door te lopen. Voor mij is het dus ook nieuw, dus af en toe even zoeken. @zwemmen, misschien verschilt het per zwembad, maar bij ons is het dus echt om sportief bezig te zijn!
@mamamarije, je kan natuurlijk altijd zelf gewoon gaan 'vrij zwemmen' en dan gewoon lekker wat dobberen en baantjes trekken enzow. Ik zie mezelf niet sportief in het water bezig zijn, alleen al om het feit dat ik vrij klein ben en dan vaak te diep in het water sta @maryloes, respect dat je gewoon doorgaat met hardlopen (dat je het überhaupt al doet, was echt niets voor mij hahaha)
Lieve meiden, Bij deze heb ik een naar bericht, ik moet helaas van de lijst gehaald worden. Ik heb vanmorgen een miskraam gehad. Bij jullie gaat het helemaal goed komen en ik ga jullie hier voor de rest niet mee lastig vallen, want jullie moeten helemaal niet aan deze dingen gaan denken. Ik vond het super om bij de april mama's te horen. Heel veel succes met jullie zwangerschap! Liefs, Elzje