Ooh dat wist ik niet van Elzje, lees niet altijd alles bij. @elzje, vind het jammer te horen! Sterkte meid!
We lopen gelijk op! Ik ben vandaag ook 6 weken. Vraagje aan de dames die moe zijn, waren jullie dit al meteen vanaf het begin of kwam dit pas later? Ik kan me het niet meer herinneren, weet nog wel dat ik moe was tot een week of 12. Nu ben ik nml nog helemaal niet zo moe (misschien dat het dan nu wel een jongetje wordt...)
Bij mij begon de vermoeidheid & alles kwaaltjes precies met 6 weken zwangerschap Duss... misschien even geduld haha. Vermoeidheid is nu wat minder aan t worden,gelukkig. Wel slaap ik snachts heel erg slecht en lig elke nacht paar uur wakker, klaar wakker.... Dus hoop dat dit echt snel over is! X
Haha, eigenlijk is het nooit goed hè? Ben ik vermoeid klaag ik en nu nog niet zo vermoeid en klaag ik weer over het feit dat ik geen symptomen heb. Gelukkig knalde de test van MVM vandaag...
Hallo meiden, ik ben er ook weer!! Ik heb even het een en ander bijgelezen en wat vreselijk voor Elzje en julia6. Bij julia6 kreeg ik kippevel omdat ik mezelf erin herkende, bij mijn echo de eerste zwangerschap had ik ook een lege baarmoeder zonder vruchtzakje. Ik hoop heeeel erg dat julia nog wat post hier, om te melden hoe het gaat, want ik hoop wel dat haar HCG goed daalt! Elzje: jij ook enorm veel sterkte meid, neem goed de tijd om het te verwerken. Hier gaat alles zo zijn gangetje, behalve dan dat ik de laatste paar dagen echt extreem misselijk ben en vreselijke oprispingen heb. Ik word ook overal onpasselijk van, heel vervelend. Dat is wel het meest irritante kwaaltje. En verder af en toe lichte zeurende buikpijn (laatste week wat minder), en gevoelige (.)(.) zijn ook hier van de partij! En ik slaap ook erg slecht! Heel licht, ben steeds wakker en moet de hele nacht door naar de wc om te plassen (zucht)... Zwangerschapskleding heb ik nu ook maar aangeschaft: 1 broek van de H&M. Mijn man stond wel even stom te kijken want hij vond het niet nodig, maarja, ik pas geen enkele broek meer! Dus tja, dan moet het wel he... Ik vond het wel raar dat hij voor mij leek te gaan bepalen of ik zo'n broek nodig had, want ikzelf zie overduidelijk hoeveel dikker mijn buik al is maar hij ziet dat (nog) niet. Reageerden bij jullie de mannen ook zo raar op het feit dat je zwangerschapskleding wilde kopen?
Uitgerekende data: 3 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje 6 april 2011- Buuf (29) - 1e kindje 9 april 2011- MoniqueP (26) - 1e kindje 10/11/12 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje 13 april 2011 - Sietske (26) 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) - 3e kindje 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje 16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje 16 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje 16 april 2011- Dees1985 (25)-1e kindje 17 april 2011 - stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011- Anmiri (33)- 3e kindje 18 april 2011- MamavanJuul (27)- 2de kindje 18 april 2011- Sjanienu1 (24) - 2e kindje 18 april 2011- Otje1975 (34) - 2e kindje 18 april 2011- Elzje (26) - 1e kindje 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje 20 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje 20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 ) - 2e kindje 25 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje 26 april 2011 - maregmo (24) - 1e kindje 28 april 2011 - Kipkip (33) - 2e kindje 30 april 2010 - Kaat2000 (27) 1e kindje Afspraken vk/gyn: 31-08 - Jeetjejom gyn 31-08 - MamavanJuul gyn 31-08 - MopiqueP vk 31-08 - MamaMarije vk 02-09 - Banaantje81, gyn 1e echo 03-09 - FB1984, Gyn 06-09 - Butterfly23 vk, intake 06-09 - dees1985 vk,intake 06-09 - Snelly gyn, 07-09 - Sjanienu1, vk 08-09 - Smyltje vk 10-09 - Otje1975 vk, intake 13-09 - Juli2009 vk 13-09 - Jeetjejom vk 14-09 - Elzje VK, intake 14-09 - Kaat2000, Gyn 1e echo 14-09- Anmiri, Gyn en 1e echo 16-09 - Hero 17-09 - Ollebolle, vk intake 16-09 - Pollewopke 28-09 - Mrs Hair intake VK 05-10 - Mamsietje VK(1ste controle) Echo data: 31-08 - Mamsietje (Termijnecho) 31-08 - Jeetjeom (echo?) 01-09 - MoniqueP 01-09 - Maryloes 01-09 - Snelly 02-09 - Banaantje81 03-09 - FB1984 (waarschijnlijk 2e echo) 07-09 - Sjanienu1 07-09 - Hero 09-09 - Juli2009 14-09 - Mrs Hair 14-09 - Elzje 14-09 - Kaat2000 14-09- Anmiri 16-09 - Pollewopke 17-09 - Butterfly23 (termijnecho 10 wk) 22-09 - Ollebolle 05-10 - Mamsietje (12 weken echo) Zo, heb ook even mijn leeftijd aangepast (was de 27e jarig) en mijn echo erbij gezet! Vind het vreselijk eng maar ik hoop ontzettend dat het deze keer wel goed zit! De kwaaltjes zijn veel heftiger en alles wijst erop dat het deze keer wel allemaal in orde is, dus laten we het hopen.
He ja, da's ook toevallig!!! Jij ook aan t flesplassen? Bij mij is het ook niet echt moe maar meer wat futloos zo aan het einde van de middag. Wanneer heb jij je eerste echo?KipKip?
20 sept pas de 1e echo Donderdag komt MVM de 1e flessen brengen dus dan kan ik aan de gang. Ik heb nog heel veel positiekleding dus ik kan vooruit. En bovendien ben ik na de zwangerschap lichter geworden dan ervoor dus een heleboel gewone kleding was te groot maar dat kan ik dan zodirect prima aan. Helaas....ik hoef dus niet te shoppen. En nu maar hopen op een jongen want als het weer een meisje wordt hoef ik ook al niet voor babykleertjes te shoppen
Ook al wordt het hier weer een meisje, ik ga toch shoppen. Ik heb manlief al gewaarschuwd, het wordt een apart mensje, met nieuwe kleren (de leuke heb ik natuurlijk wel bewaard, maar ik vind niet dat ze alleen maar de afdankertjes van haar grote zus moet gaan dragen). Dat is ook de reden waarom ze wel de meubels krijgt, maar een andere kamer. Strax weet ik nog niet meer welke babyfoto's van wie zijn! Hier alleen eigenlijk dood- en doodmoe en idd ook midden in de nacht wakker liggen (en dan boos liggen wezen omdat manlief wel zo lekker slaapt, maar als dochterlief wakker wordt doe ik net alsof ik slaap, want die kou in, dat mag hij ook lekker doen!) en pijn in mijn onderbuik. Denk dat mijn bm zich een beetje aan het uitzetten is, hopelijk is het snel weer weg..... Morgen is het zover!
Hoi allemaal, Sorry, maar even een paar dagen niet online geweest. Druk weekend gehad en errug moe, dus geen zin gemaakt om naast alles nog achter de pc te duiken! En inmiddels hebben de keelpijn en de oorpijn me ook gevonden, dus schiet niet op. Maar leuk! Zag dat er weer een paar nieuwe dames bij waren gekomen! Welkom en gefeliciteerd!!! En morgen een hoop echo's!! Leuk, leuk, leuk! Ben erg benieuwd!! @kwaaltjes; hier was de vermoeidheid vorige week al goed aanwezig, maar vanaf vandaag ook weer continue misselijk Had ik bij mijn dochter ook vanaf 7 weken en vandaag 7 weken en het is gewoon weer raak! Het is weer even wennen, maar goed, het hoort erbij! @ zwangerschapskleding; ik heb nog wat kleding van mijn vorige zwangerschap, maar toen hele andere periode, dus ben toe aan wat nieuwe dingen. En ik ga ze gewoon kopen hoor, want het gaat hier niet lang meer duren. Eea begint al niet lekker te knellen. Kon de vorige keer bij 10 weken geen eigen kleding meer aan, maar heb zo'n vermoeden dat ik de 10 weken niet redt dit keer in eigen kleding MvM; Hier zijn de 1e flessen vol, maar wordt niet vrolijk van de geur en na vandaag al helemaal niet, maar goed, we gaan door, het is voor een goed doel!! Ben vast een heleboel vergeten. Heb ook niet alles teruggelezen. Ga nog even op een ander topic kijken en dan de boel afsluiten en lekker mijn bed in, hopelijk de keel en oorpijn te lijf gaan! Fijne avond verder!!
@ Mamsietje, Jeetjeom en Mamamarije: heel veel succes met de echo morgen!!! Ik ga voor jullie duimen! @Zwangerschapskleding: nog niet nodig eigenlijk. Alles past nog gewoon! Oh nee ik zit te liegen, mijn bh's zitten wel een beetje strak Ik heb er maar van die extra tussenstukjes tussen gezet en het gaat weer even prima zo. @Klachten: nogsteeds bij vlagen ontzettend misselijk. Zo gaat het een uurtje goed en zo ben ik een uur lang kotsmisselijk Ik heb weer deja vu's naar mijn vorige zwangerschap: 's ochtends in de file naar het werk, met een kotszak op de stoel naats me Verder ontzettend moe. Meestal lig ik om 20:30 wel op bed, lekker gezellig voor manlief dus. @Pollewobke: moeheid begon hier dit keer met 5,5 week en bij mijn vorige zwangerschap met 8 weken. Liefs!
@ iedereen: Vinden jullie het eigenlijk leuk, dat zwanger zijn? Ik echt niet op dit moment... Dat had ik er niet van verwacht op voorhand. Ik ben echt alleen maar bezig met de vraag of het goed gaat, ik sta ermee op en ga ermee slapen. Ik ben zó verschrikkelijk onzeker... We hadden het hier eerder over een luikje in je buik, ik zou er echt bijna letterlijk een moord voor doen! Ik ben zó verschrikkelijk bang dat er op de echo niets te zien is, net als bij julia6... En ik moet nog twee weken wachten... Vandaag voelde ik me ietsje minder vermoeid dan de afgelopen dagen, en dan schiet ik gelijk weer in de stress omdat ik bang ben dat het niet meer goed is... Ik hoop echt dat het leuker wordt na de echo, want ik trek dit écht niet...
@butterfly23: Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschp ook veel last gehad van bekkenpijn (geen BI gelukkig). Het begon al met 13 weken en heeft aangehouden tot 37 weken. Bij mij kwam het echt door mijn werk, heb een zittend beroep. Met 15 weken ben ik 6 uur per dag gaan werken ipv 8 uur en met 30 weken 3 dagen ipv 5. Toen ik met verlof ging verdween de pijn als sneeuw voor de zon Ik ga mijn vlos meteen maar even om advies vragen want dit wil ik niet nog een keer...
@ Mrs Hair; vervelend meid dat je je zo voelt. Laat je er niet al te gek door maken. Het is inderdaad even afwachten, want verder zie of voel je natuurlijk nog niets concreet. En kan me je angst ook wel voorstellen hoor, maar hou jezelf voor ogen dat het vaker goed dan fout gaat. En ja, echo's zoals bij Julia gebeuren helaas ook, maar daar moet je niet te lang bij stil staan. En aan de andere kant. Superfijn dat je over 2 weken al terecht kan, dan ben je nog geen 9 weken zwanger! Ik krijg pas de 1e echo met 12 weken, dus moet zelfs nog ongeveer 5 weken wachten. Nou, meid, laat je niet gek maken, je kunt er toch niets aan veranderen en ga gewoon van het beste uit. Leuk nieuws is wat de meest vrouwen krijgen!! En tja, zwanger zijn is niet altijd leuk. Oorpijn en keelpijn hebben en tegelijkertijd misselijk en hondsmoe zijn. Ik heb betere dagen gehad zullen we maar zeggen! Maar goed, het is voor een goed doel, over een paar weken het 2e trimester en dan zal het (hopelijk) allemaal weer anders zijn!! (oorpijn en keelpijn hopelijk wel eerder weg ) Fijne avond en niet te veel tobben!!!
@Otje: Thanks Manlief heeft zich er inmiddels ook mee bemoeid, en heeft bedacht dat we wat afleiding gaan zoeken de komende dagen/weken... Hopelijk helpt het! En anders voel ik me wellicht over een paar dagen wel weer beter...
@mrs hair, na een tijdje wordt het wel leuker hoor, zwanger zijn! Maar ook dan blijf je je zorgen maken hoor, want het duurt nog wel even voordat je hem/haar voelt bewegen en dan krijg je weer de momenten dat je hem/haar niet voelt en dan ga je daar weer over stressen..... En vervolgens ga je naar de geboorte ook weer overal over stressen, dus eigenlijk ga je vanaf nu alleen maar stressen.... Maar even serieus, het wordt allemaal heus wel wat leuker, maar ik blijf erbij dat het ook heus wel eens zo echt niet leuk is! Maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden, ja je mag wel klagen dat je moe bent of misselijk, maar je mag absoluut niet zeggen dat je je buik helemaal ziek bent, dat je het beu bent dat je je tenen niet meer kunt zien of dat je het gewoon gehad hebt! Maar als je vervolgens weer zo'n stamp in je ribben van dat hummeltje krijgt, is alles weer helemaal goed hahahaha! Mrs Hair, iig van mij een dikke knuffel!
Mrs Hair ik heb die onzekerheid ook hoor, volgens mij hebben heel veel vrouwen dat (helaas). Ik heb het zelf ook in bijna ziekelijke vorm, dat ik gewoon niet kan geloven dat alles in orde zou kunnen zijn. Probeer het een beetje van je af te zetten en schik je in de gedachte dat bijna alle zwangerschappen goed verlopen. De kans is enorm groot dat er totaal geen reden is om je zo'n zorgen te maken, en dan heb je achteraf misschien spijt dat je niet van je zwangerschap hebt kunnen genieten vanwege al dat gestress. Haha, ik spreek nu wijze woorden maar ben stiekem net zoals jij hoor
@klachten: ik moet elke ochtend overgeven. Net zolang totdat mn maag leeg is. En ik val veel af. @zwangerschapskleding. Het verbaast mij echt hoeveel van jullie er al zwangerschapskleding hebben omdat de broeken niet meer passen. Bij mij is dat echt niet zo... En mn bhs passen ook gewoon nog!? dan ga ik me weer zorgen maken...
Monique, geen zorgen meid, want de een heeft binnen no time een enorme buik en de ander heeft met 30 weken nog amper een buik... Een vriendinnetje van mij was 15 weken zwanger toen ik haar zag en ze had toen een buikje dat even groot was als de mijne nu, kun je nagaan. Volgens mij is het juist 'normaler' om in dit stadium nog geen buikje te hebben dan wel. Ik heb gewoon teveel gegeten de afgelopen weken tijdens mijn vakantie misschien De taartjes in Zweden waren ook zo verleidelijk! Oh en mijn bh's passen ook nog perfect hoor! Mijn boobs zijn nog nauwelijks gegroeid helaas....