April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Samsung Galaxy S is fijn, heeft mn man ook. EN erg leuke spelletjes haha ;)
    Ik wil de Samsung Galaxy Ace, die is net ietsje kleiner.

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey... manlief heeft de samsung galaxy, hij is helemaal tevree ermee

ikkuh heb een samsung waarmee je kan bellen en gebelt kan worden :p ben helemaal een ramp met sms-en dus ik houd t simpel

ik ga weer aan de poets, badkamer wc en keuken grote beurt gehad nu de rest

kleine man had papa vanochtend ondergepoept :):p

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Luckey, ik vind Samsung altijd erg prettig in gebruik.
    Wat heerlijk dat Alina weer zo goed geslapen heeft!

@Minime, wat leuk dat je gisteravond een feest had! En fijn dat het goed bevallen is even een avondje zonder Robin. Lekker genieten van die momenten hoor!

Hier gaan we vandaag de oude koelkast van mijn moeder ophalen. Wij hebben er 1 van 1,60m en die van hun is 1,90m en heeft veel meer en beter ingedeelde ruimte. Daarna even met zusje en zwagertje naar de Ikea!

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier al weer twee nachten met voedingen rond 3.00 en 6.00 uur. Jammer dat het doorslapen niet heeft doorgezet!

5. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook afgelopen nacht weer eens om 02:30 gevoed.
    Mevrouw had een vieze luier.....
    Zoonlief sliep destijds rustig door als hij zijn luier had vol gescheten, kleine viezerik ;)
    Maar dit dametje raakt daar helemaal van slag van... dus echt niet gaan slapen toen ze weer een nieuwe om had....voeden dus...

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vandaag lekker op pad geweest met zn 3-tjes.
    Eerst naar de Baby-dump omdat het rechtervoorwiel van de kinderwagen steeds zwabberde. Gelukkig hebben ze het ter plekke gelijk kunnen fixen en hij zou het nu weer goed moeten doen.
    Terwijl we wachtten, waren we naar draagdoeken/zakken aan het kijken omdat het toch wel heel handig is. We hebben een Mini-monkey, maar werkt nog niet zo fijn. Mss als Robin wat groter is. Nu hebben we vandaag een draagzak van Babybjorn gekocht, die al vanaf de geboorte te gebruiken is. Gelijk even getest met Robin erin natuurlijk, en zit echt fijn! EN is heel gemakkelijk te verstellen (hubby en ik hebben nogal een verschillend postuur haha).
    Straks naar de supermarkt wandelen :)

Daarna nog naar de Prenatal om de Babydoos op te halen. Zit niet veel bijzonders in, maar toch leuk. Er zit wel een setje van Nutricia in; een bordje met lepel en een proefverpakking van Rijstepap en een Olvarit potje banaan. Wel leuk dus.
    Dan nog een paar sokjes, tandpasta, wasmiddelproefverpakking, Libresse en verder nog wat foldertjes.

Op de terugweg (vanuit Eindhoven) stonden we bijna de hele weg in de file....want.....ohja Pinkpop!

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

@Luckey: Welke is het geworden?

@Doorslapen: Hier al 2 nachten gewoon stipt om de drie uur :( Beetje jammer wel!

@Prikjesleed: Hier was ze na 24 uur weer helemaal zichzelf.

@Verlof: Ik heb officieel nog anderhalve week verlof en daarna aansluitend zesenhalve week vakantie :) Tien augustus weer beginnen. Gek idee dat er mama's bij ons zijn die over een week weer aan de bak moeten. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, maar komt denk ik ook omdat ik 4dagen achter elkaar werken zoveel vind, ga mijn meisje dan zo missen!

@Fleuri: Hier ook een meisje die meteen klaarwakker is én begint te huilen zodra ze een poepbroek heeft.

@Musty: Hier was manlief ook de l*l vanmorgen met een enorme doorgelekte poepbroek haha!

Hier: Vanmorgen zijn we samen eens flink door het huis gegaan, alles van zn plek, zuigen, dweilen, stoffen noem maar op. Het is nu zoooooo schoon en netjes, heerlijk! Net even boodschappen gedaan en nu doen we lekker niets meer vandaag!

Vraagje: Zijn er ook bv mama;s die niet volledig op verzoek voeden maar die toch proberen iets van een tijd aan te houden? Liv laat er soms 4 uur tussen en soms maar anderhalf...Ik zou het toch wel lekker vinden als er gewoon steeds 3 uur tussenzit overdag (;s avonds maakt me niets uit)

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    halli halleu,

het is de samsung nexus geworden, zelfde als de galaxy s maar net even iets nieuwer.
    moet hem alleen nog even leren kennen haha...

Alina heeft toestraks 5 uur geslapen (even huilen dus wij snel naar de auto voor te voeden (moesten boodschappen doen en in aldi ga ik niet voeden haha) maar onderweg alweer in slaap gevallen dus thuis gevoed.... Daarna weer moe dus hup het bed in maar ik hoor van alles door de babyfoon...

Chantico... balen dat het niet heeft doorgezet, mij verbaast het hier ook hoor.
    Als ze savonds clustert (al is het maar 1 uur) slaapt ze langer, daarom houd ik haar eerlijk gezegd ook beneden... verkleint de kans op een nachtvoeding hihi

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... hier toch op sommige momenten voeden naar mijn vraag hoor.
    Bv smorgens bij het naar school gaan. Als ze om 6 uur is geweest en ze slaapt leg ik toch nog om 8 uur aan, niet dat ze op het schoolplein gaat huilen.....

10. Chantico

Inderdaad waren de twee fantastische nachten beiden na een avond waarop hij niet geslapen had en dus ook misschien wel meer heeft gedronken.

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier kan ze overdag wel veel slapen maar savonds clusteren en dus buikje goed vol drinken is beter slapen.... maarja we wachten maar af of deze trend zich voortzet.
    consequent zijn overdag scheelt hier ook echt heel veel, heb echt een heel ander kind nu ik haar bij 2x gapen in bed doe.....

12. Chantico

Ik leg soms wel eens aan zonder dat hij hongersignalen heeft gegeven, maar omdat mij dat beter uitkomt. Bijvoorbeeld vlak voor het avondeten, omdat ik vermoed dat hij anders precies gaat huilen als ik net opgeschept heb. Of 's avonds als ik wil gaan slapen en hij al een paar uur niet gedronken heeft. Maar het is mij nog nooit gelukt om op die manier een vast ritme van om de 3 uur af te 'dwingen'. Kan het wel een keer zo doen, maar vaak komt ie daarna dan toch weer eerder omdat ie niet voldoende gedronken heeft omdat hij er zelf nog niet hongerig genoeg voor was. En rekken tot 3 uur als hij al na 1,5 uur komt bijvoorbeeld dat doe ik zeker niet. Veel te veel gedoe, dan liever aanleggen. Hoe groter ze worden hoe meer ritme er vanzelf komt. Ik vond het bij onze dochter een wereld van verschil hoe ze was met krap 3 maanden (toen m'n verlof ophield en ik eigenlijk moest gaan werken, als ik geen extra vakantie had opgenomen) en met ruim 4 maanden (toen ze naar het kdv ging en ik ging werken): veel meer ritme en/of mogelijkheid om daar op aan te sturen. Ik blijf nu nog vooral op zijn en soms op mijn verzoek voeden. Zie straks wel hoe het gaat tegen de tijd dat hij naar het kdv moet, misschien is dan proberen bij te sturen nodig én makkelijker dan nu.

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: mooie wipper inderdaad! En wat een schattige foto! Leuk broekje trouwens! Waar is dat van?

CVM: super leuke zwem foto!!
    Ja ik voed meer op tijd omdat Guus dus erge reflux heeft en doordat ik zoveel voedde werd alles steeds erger en ook de buikkrampjes. Een vicieuze circel dus (van de reflux willen ze meer drinken om het zuur weg te slikken en dan krijgen ze weer meer reflux). De KAwilde dus dat ik niet emer dan om de circa 3 uur voedde. Voor ons werk het goed. Hij komt nu om de 3 uur en snachts laat hij er 7/8 uur tussen en daarna 4 uur of iets meer en dan weer 3 uur.

Mini: heerlijk zo'n avondje weg! Ik heb ook een baby bjorn en een draagdoek van Tricoslen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Baby Bjorn wel heel erg makkelijk vind...

Luckey: hier hou ik Guus niet meer beneden savonds. Hij gaat elke avond gewoon tussen 19.30/20.00 uur naar bed sinds een week of 2. Deed ik bij de andere kidneren ook. Ze raken bij ons anders veel te overprikkeld.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even snel, heb een huilende beeb op mijn arm.

Neocate slaat goed aan voor de onrust.. Maar het is extreem dunne voeding en meneer heeft dus erg last van zijn reflux. Aangezien hij allergisch is voor nutriton kan ik de voeding niet indikken. Rijstebloem voor de 6 maanden bij ernstige kma kan rijstallergie veroorzaken dus dat is ook geen optie.

Morgen ga ik proberen 6 keer 165cc te geven overdag. Dus om de 3 uur voeden. Hopelijk heeft hij er dan minder last van.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Dus jij gaat ook 4 dagen werken na je verlof? Ik dacht al dat ik de enige was. Iedereen verklaart me voor gek, maar ik wil het toch proberen. Mocht het echt heel erg tegenvallen dan kan ik altijd nog een dag minder gaan werken, maar dat scheelt financieel toch teveel om nu al te doen.

@Vica: Sterkte met je mannetje. Hopelijk vind je een goede oplossing om deze voeding toch goed te kunnen blijven geven.
    Je bent er maar druk mee.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mini: ik werk 5 dagen en blijf dat ook doen na mijn verlof:D. Vind het goed te doen, maar ligt ook aan het feit dat ik van thuis uit werk dus geen reistijd ed....

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vic: blij dat de onrust minder is! Hopelijk lost minder voeding iets op...Hier vandaag al 4 dagen koemelk vrij gegeten...is best lastig maar heb het er wel voor over. Guus is nog wel onrustig in zijn slaap maar over all toch wel iets beter.....

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... hopelijk werkt het!!!!

hier... nog leuk geshopt bij e Mexx kids vanmiddag.
    1 jas voor sem, 60% afgeprijsd en een vestje voor alina ook 60%, moest het gewoon meenemen...

verder ga ik morgen een beloningsbord maken voor sem. dat constant te laat naar de wc hangt me echt de kont uit. op school/bso/oma en eigenlijk overal gaat het goed, maar thuis vaak mis....
    Dus 5x hele dag droog is iets leuks doen.... ik laat hem morge kiezen wat hij wil gaan doen en hopen dat het werk.
    DAT negeren lukt me gewoon heel erg slecht dus dan maar dit proberen want het is gewoon aandacht trekken....

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even snel een ego berichtje hoor en dan ga ik slapen....

We hebben toch besloten om 1 van onze honden weg te doen.
    Zijn al meerdere mensen wezen komen kijken en vandaag de ideale nieuwe baasjes geweest!
    Dus morgen gaan we haar daar naar toe brengen, want wil wel weten waar ze komt.

Heb t er nu toch wel érg moeilijk mee!!:(

Maar ik weet dat t beter is voor iedereen en dat ik veel meer rust (en dus minder) stress krijg hierdoor.

Doorslapen: Jesley slaapt de nachten altijd goed door. Savonds vaak rond 22.00 / 23.00 uur laatste fles en dan naar bed, en word vaak pas tussen 06.00 en 09.00 wakker...:)

Heerlijk hoor!
    Ook al blijf ik érggg moe!!:( Dus even afspraak maken om bloed te prikken.

Even nog een hele belangrijke vraag:
    Ik heb sindskort een knobbel ontdekt in 1 van mn borsten:$
    Vind het doodeng!!!
    Nu heb ik wel een borstvergroting gehad, dus daar kan t ook mee te maken hebben,
    maar heeft iemand anders hier ook last van na de bevalling?
    Kan ook met je melklieren te maken hebben toch?
    Ik geef geen bv.

Ga wel even afspraak maken bij huisarts. Maar gaat hij dan ook voelen ofzo? Iewww?

xx

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    FB: knuf hoor...is geen makkelijke beslissing om 1 van de honden weg te doen lijkt me....
    Knobbel: zou er zeker naar laten kijken....ik heb er geen ervaring mee en ik geen bv dus dan voelt het sowieso anders....

Deel Deze Pagina