April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mir, de symtpomen verschillen per kindje. Het zou dus maarzo kunnen hoor. Vince heeft inderdaad vrij grote felrode vlekken rond zijn ogen (oogleden en onder zijn ogen). Nu met deze voeding worden ze elke dag minder!

@Musty, jeeeetje dat is schrikken zeg!

@ID, mijn eigen ID verloopt over een half jaar. Ik zit er aan te denken om maar gewoon een paspoort aan te vragen en dan beide kids erbij op te zetten. Voor Rebecca heb ik ook nog geen ID.

@CVM, kan zeker door het gulzige drinken zijn dat ze mondjes teruggeeft. En wat lastig dat de huiluurtjes savonds zijn zeg!

Hier een goede nacht gehad. Ik heb Vince 9,5 uur na de voeding wakker gemaakt. Hij was al wat onrustig dus zou zowiezo wakker geworden zijn vlak daarna.
    Daarna nog lekker geslapen samen met Vince en om 11 uur weer wakker geworden.

Normaal kwam Vince in de ochtend na 2,5 a 3 uur weer na een voeding van 150+5. Dus ik geef hem nu sochtends ook 180+6.
    Ging helemaal goed en hij heeft weer 4 uur tussen de voeding laten zitten.
    Nu ligt hij weer te slapen.

Mijn meis is weer eens opstandig.. Bah ik vind het verschikkelijk die peuterpuberteit. Als ze eenmaal driftig is dan gaat het de hele dag door!!!!!

2. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)

Jeetje wat slaapt jullie ventje lang door zeg! Daimen houdt het maar max 5 uur vol, tenzij hij net voor de laatste voeding lang wakker is geweest (wat meestal niet het geval is). Vannacht zelfs om de 4 uur wakker. Ik gaf hem ook 6x 150, maar ben het nu aan het opbouwen naar 5x 180. Sinds wanneer slaapt Vince lang door? Ik hoop dat Daimen het ook snel beter gaat doen!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vince sliep eigenlijk wel snel lang snachts. Maar sinds hij een de nexium zit en op zijn buik ligt.

Hij kreeg van mij 5x150+5. Maar hij lijkt er geen genoeg meer aan te hebben. Nu is hij ook alweer eerder wakker na de 150 fles. Ga nu dus maar weer 180 geven. 5x180+6.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh sinds hij aan deze voeding zit is het echt 8 uur per nacht.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    tot nu toe 2,5 uur van deze dag doorgebracht zonder baby op schoot.....
    maar van een vriendin van ander forum kan ik een draagdoek lenen en als hij bevalt overnemen, ze stuurt hem gelijk op. ben helemaal happy.....

vica... hij laat al echt lang tussen de voedingen snachts he. heerlijk zeg... hier is het max 6 uur snachts, maar daar ben ik al blij mee....

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Balen zeg!!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mannen..... negeren hoor haha.
    hier borrelt haar buikje smorgens altijd als ze het drinken is en idd ook grote slokken wegklokken.... spugen ook nog steeds, ene keer wat meer dan de ander.....

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Vica: jeetje wat een slaapkop!!! Hier zat er vannacht voor het eerst 5 uur tussen, heerlijk dus hopelijk blijft ze dat doen! T zijn trouwens geen huiluurtjes hoor, dwz, zolang ze op schoot mag is ze intens tevreden maar wel klaarwakker. Wegleggen is geen optie voor madame.

@Luckey: Ook een lekker klein propje. Ons dametje is nu 51 cm bij 3830 gram. Ook klein dus, iets te klein in lengte volgens het cb maar hubby is ook niet groot voor een man (1,74) dus maak me er niet druk om.
    Fijn van die draagdoek!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty... langste tijd tussen voedingen vandaag is 2 uur. ze heeft sinds 8 uur nu al 5 keer gedronken. Wel maar 1 borst per voeding (dat doet ze al dagen trouwens)....

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, fijn dat je die draagdoek mag proberen en overnemen als het bevalt!

@Cvm, het zijn dus gewoon echt uurtjes vol met mama-honger :D. Wel fijn dat ze er 5 uur tussen heeft gelaten vannacht. Hier ook een kleine hubby haha 1.72m :p

Tja, Vince is een slaapkop en een vreetzakje hahaha. Maandag heb ik de afspraak bij het cb. Ben benieuwd hoe lang hij is. Hier meten ze de lengte niet tijdens het inloopspreekuur omdat het altijd mega druk is!

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Luckey, hier een lotgenoot: ook al een heel aantal keer gevoed vandaag! Gelukkig is bv heel makkelijk, dus vaak voeden hoeft niet veel tijd en moeite te kosten, maar onhandig plannen is het wel...

Mir, welkom hier! Wanneer was je uitgerekend? Ben je erg te vroeg bevallen? Het is jullie eerste kindje hè?! Als je je bevalverhaal nog wil vertellen, leuk!

Verder even geen tijd voor een reactie. Ik ga voeden en daarna effe snel winkelen-zonder-beeb.

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    hoi allemaal!

Heb jullie weer gevonden na een paar dagen afwezig te zijn geweest!

Allereerst Saona nog gefeliciteerd met Neo!

Vica laat je Vince nu ook gewoon 's nachts op zijn buik slapen? Sam slaapt het liefst ook op zijn buik maar iets weerhoudt me om dit ook 's nachts te doen ook al denk ik dat het gewoon goed zou gaan hoor want hij is sterk genoeg!

Mir welkom!

Moet nog even bijlezen als t lukt......

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kelly, ja hij slaapt snacht ook op zijn buik. Heb wel het ledikantje naast mijn bed staan hoor. Mijn dochter sliep ook heel snel snachts op haar buik. Door verborgen reflux had ik geen andere mogelijkheid want anders sliep ze niet.
    Vince slaapt wel op zijn rug, maar wordt dan wel heeel regelmatig wakker. Dat vind ik zo vervelend voor hem.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Joehoeee thuiszitten achter de laptop heeft zo zijn voordelen!!! Net vakantieveilingen.nl eens bekeken (nooit eerder gedaan!) en een paar keer pogingen tot bieden gedaan op diner-veilingen. Na een tijdje had ik m door en nu gewonnen!!!

5 gangen diner voor 2 personen in een luxe grieks restaurant in gouda voor 25 euro totaal!!!

Gaan hubby en ik over een maand of 2 lekker samen een middagje/avondje uit, stad ontdekken en daarna lekker eten. Zijn allebei gek op grieks eten maar uit-eten zit er al een jaar financieel niet meer in. Maar voor 25 euri... :D

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Hoi hoi, ik was 8 April uitgerekend. Beebje was 5 weekjes te vroeg. Het is ons eerste kindje (wel 2e zwangerschap, 1e keer mk bij 10 weken).

Een week voor m'n verlof begon het bij mij al flink te rommelen. Ik had heel erg last van voorweeen. Het waren rug weeen die steeds erger werden. Ik kon er slecht van slapen s'nachts. Had die week al meerdere keren contact gehad met de vk. Ik dacht zelf dat eigenlijk wel los zou lopen haha. Eerste maandag in m'n verlof weer steeds menstruatie krampen en pijn in m'n rug. Ik naar de vk, zij getoucheerd: niks ontsluiting, dus weer naar huis. Weer 2 nachten amper een oog dicht gedaan. Woensdag vk mij thuis bezocht, nog een keer getoucheerd: 2 cm en rood bloed verlies. Ze vertouwde het niet helemaal en besloot me door te sturen naar het zh waar ik een nachtje zou blijven ter observatie. Ik dacht nog steeds heel nuchter dat het wel los zou lopen en dat ik de volgende dag weer naar huis kon. Diezelfde avond braken spontaan m'n vliezen :$ dat was wel even schrikken. Ondertussen werd er thuis druk geklust en alle laatste dingen in orde gemaakt. We wisten zeker dat beebje wel snel zou komen. Woensdag en donderdag-nacht niks gebeurd. Weeen zette nog niet goed genoeg door! Uiteindelijk vrijdag nacht om 01.45 begon het flink heftiger te worden. Wij naar de verloskamer, aan de CTG! Nu werd toch wel snel duidelijk dat de weeen flink door gingen zetten. Tegen de klok van 04.00 hield ik het echt niet meer, de weeen werden mij te heftig. Ik vroeg om een ruggenprik. Eerst moest de vk toucheren om te kijken of ik wel een ruggenprik kon krijgen. NIET DUS...9 cm ontsluiting, ik mocht bijna gaan persen!! Om 05.00 begonnen de persweeen. 3 kwartier later (om 05.50) is onze zoon geboren!

Daimen moest 2 weken in het zh blijven. Hij kreeg sonde voeding, want drinken ging nog niet vanzelf. Na een week bij hem in het zh te zijn gebleven moest ik naar huis :(. Dan is het wel even zuur als je thuis komt zonder je mannetje. Kamertje leeg, ledikantje leeg :(. Gelukkig dronk hij daarna als een tierelier en mocht hij snel naar huis!

Dat was een lang verhaal, maar zo zijn jullie wel weer op de hoogte!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mir, jeetje dat was best heftig dus allemaal. Helemaal als je zonder je mannetje naar huis moet :(.
    Nu gaat wel alles verder goed?

@Cvm, kijk dat is nou nog eens lekker zeg!

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @mir... heftig! had je verhaal al in ander topic gevolgd

@ cvm... mannen!

@ beebs.... oooww beetje jaloers hoor op die kleine beebs ;)inzoverre.... ze groeien hier zo krankzinnig hard:)
    manlief is 1,96... en cb heeft me gewaarschuwd dat ons meis en manneke dezelfde kant op gaan
    ben straks een dwerg hier!

@ vica... hou jij t nog beetje uit met die peuterpubertijd?
    ben gesloopt aan t eind van de dag

zo ovenschotel erin schuiven, manlief gaat zo na zn werk meteen naar de hema billendoekjes inslaan
    leuk zomerjurkje voor onze meis gehaalt bij de zeeman, had nog een leuke bolero hangen die erop kan

ik zou vanavond strijken maar denk dat ik lekker met de benen omhoog ga en tv kijken en kroelen met ons manneke

18. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ja je had m'n verhaal al een keer gehoord :D.

Meid lekker laten zitten die strijk (loopt niet weg tenslotte) en idd lekker met je beentjes omhoog. Soms is het lekker om gewoon niks te doen.
    Geweldig dat je lekker geshopt hebt voor je meisje!

19. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ja was idd best wel heftig. Gelukkig is de bevalling wel goed gegaan. Was al bang dat het miss niet op de natuurlijk manier kon komen ofzo. Op het persen na gaat het gelukkig wel goed met de kleine!

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

dat zeg jij nu wel lol :p maar inmiddels zijn de sokken al uit de wasmand getrokken en krijg ik ze 1 voor 1 aangegeven;)

Deel Deze Pagina