@MiniMe, dat zou makkelijk zijn zeg als jullie over kunnen naar de kdv bij jullie in de buurt. De babymee vind ik er zoooooo eng uitzien!!! Wij hebben hier dus besloten dat hubby op de fiets naar huis gaat en lopend de kids op gaat halen.
Temp... hier een temp van 37.2 en zij voelt ook altijd warm aan. kleding doe ik hetzelfde als jou... Beloningssysteem.... gefaald. 2 dagen weer natte broek bij het ophalen. Heb nu met hem afgesproken dat er geen tv gekeken wordt als hij natte broek heeft. 5 dagen lief en droog is iets leuks doen. 10 dagen is zijn gewenste auto met paardetrailer kopen. De dagen hoeven overigens niet aaneengesloten te zijn..... Ik weet het niet meer hoor, wil gewoon niet dat hij dalijk gepest wordt omdat hij nog in de broek plast.... (alles overigens op schoo/bso) KDV... ik ga de dagen daar denk ik omgooien. Gezien het feit dat geen BSO meer wil, kan ik alleen de ochtenden werken en wil dan dus ookg een hele dagen kdv meer. Per volgend schooljaar (en ik al een paar weken werk heb kunnen test ivm uren) ga ik dus nog meer veranderingen doorvoeren haha... Goed bezig hier
Minime... ik duim dat het kdv wat is... maar zal toch wel als het dezelfde organisatie is... Ik ga eens googlen op die babymee... geen idee hoe ik me dat moet voorstellen....
Temperatuur: geen idee hoe warm Nathan normaal gesproken is. We meten zelden, toevallig van de week na de vaccinaties voor het eerst in weken weer eens gedaan. Ik voel alleen het nekje om te bepalen of hij niet te warm/koud gekleed is. Als zijn hoofdje erg warm voelt, dan temperatuur ik, maar dat komt dus weinig voor. Alieke, op zich kan ik me best voorstellen dat een kind standaard iets warmer dan 37,0 kan zijn zonder dat dat erg is, maar als het nekje bezweet is, is dat toch wel een teken dat ze het te warm heeft, lijkt me. Ik zou dan de sokjes en/of het t-shirtje uittrekken en kijken of het over gaat.
Hoi hoi, even ego hoor, ben gesloopt. Was hier vanavond echt enorm drama, Liv had ineens krampaanvallen waarbij ze letterlijk krijsde van de pijn, enorm overstrekken, spugen en ontroostbaar. Heb haar nog nooit zo horen huilen, en ging op een gegeven moment maar meehuilen. Wat erg als je kleintje niet te troosten is zeg! Het was steeds een paar minuten, dan een paar minuten rustig en dan begon het weer. Geen idee wat er was, net toen ik de hap wilde bellen accepteerde ze de borst en viel ze binnen een minuut snikkend in slaap. Zo zielig! Wel heb ik de laatste dagen heel veel melk en yoghurt gegeten, mijn man krijgt ook darmkrampen van melkproducten (neem dit dus ook niet) maar hij had het als kind niet...Zou ze toch last kunnen hebben van kma? Verder heb ik echt niets geks gegeten, en heb caffeine en ui al tijden uit mijn voeding geschrapt dus wat kan het anders zijn?
och germ CVM.... echt krampaanvallen dus... een manier maar helaas om het te testen he... laat melkprodukten een paar dagen achterwege en eet het dan weer.... krijgt ze weer last dan weet je dat het daarvan is... Ik eet/drink zelf veel te weinig melk. Krampjesspul heb k hier al meer dan een week niet meer gegeven, gaat goed hier...
Wat je man zou kunnen hebben lijkt meer op een overgevoeligheid voor lactose. Krijg je na het drinken van melk ofzo krampen en wellicht moet je dan rennen naar de wc. Ik heb dit zelf enorm gehad tijdens de zwangerschap van Rebecca. Ik kon absoluut geen melk/yoghurt enz verdragen. KMA is een allergie en je hele lichaam kan er dus op reageren. Maar ineens heftige krampen horen er zeker wel bij. Probeer anders eens een paar dagen geen melkproducten te drinken en dan weer een glas melk. Als je verschil merkt (dat ze onrustiger is ofzo) na de melk dan zou ik het zeker weten aankaarten bij het cb. Wellicht zou je het kunnen testen onder begeleiding van een dietiste. Lactose intolerantie komt niet veel voor bij baby's, dit ontstaat meestal pas na het 3e levensjaar. Dit omdat baby's van oorsprong niet zouden kunnen overleven met lactose intolerantie omdat borstvoeding nooit lactosevrij kan zijn. Ik ken wel een kindje die van baby af aan echte lactose intolerantie heeft. Die heeft echt altijd buikpijn, veel spugen en had als baby wel 15-20 poepluiers per dag. Veel succes met het uitzoeken. Het is zooooo zielig he als je ze niet kan helpen! Hopelijk heeft Liv er morgen minder last van!
vica... de zorg is echt de place to be voor jou zeg!!! je weet veel en formuleert het ook nog eens goed!!!!
Haha het is wel iets wat mij erg intresseerd in ieder geval. En anderen helpen met de dingen die ik toevallig weet is in ieder geval erg fijn.
Dag dames hier weer eens een berichtje van hier. We zijn nog steeds aan het rommelen met Thijsje. Het wil maar niet lekker lukken om 'm tevreden te krijgen. Ik ben nu druk met het Cb aan de slag om 'm er achter te komen wat het nu is. De misselijkheid & 't spugen gaat wel redelijk goed. Hij gooit er nog maar kleine beetjes uit en haalt een stuk minder voeding terug alleen ging hij nu te veel vragen. Vorige week dinsdag moesten we bij 't cb zijn en woog hij 4840gram en 58cm. Toen moesten we doorgaan met z'n voeding zoals we deden met Friso HA en JBPM. Maar omdat ie zo onrustig is inbakeren dus daar zijn we mee gestart. Dat werkt echt heel goed. Maar de krampen waren daar dus niet geholpen enzo. Dus ik moest afgelopen dinsdag terug. Heb 'm toen ook weer laten wegen en meten. Woog ie 5110gr en 59cm. Daar schrokken ze dus wel van want 300gr in een weekje tijd ging te snel. Nu zijn we dus na veel wikken en wegen door de arts direct overgestapt op friso extra (voor hongerige beebs) en is het dus sinds vandaag helemaal het hek van de dam. De krampen zijn verschrikkelijk. Dus hij heeft de hele ochtend gekrijst. En sinds vanmiddag heeft ie ineens rust. We hebben voor hem rrr ingesteld inzoverre dat hij krijgt een fles van 120cc + 4 met 1 JBPM. En wil ie meer mag ie nog 30cc + 1. Dan nog 3 kwartier tot een uurtje spelen. Dan in de puckababy en naar bed. Niet in de box want dan krijgt ie nog teveel prikkels. Maar we hebben een ander kind . Hij komt zo om de 3 a 4 uur voor een fles. s' avonds gaat ie trouwens altijd naar z'n bed en daar gaat ie dan ook naar terug dus geen speel uurtje na z'n fles. Nu gaan we kijken of we dit zo kunnen houden of dat dit gewoon toeval is. Ik moet er weer vandoor hij is wakker.
@Luckey: Gekke is, hier ook al een week geen krampjes meer, ook geen cinababy meer gegeven dus. Misschien is het gewoon toeval en heeft ze gewoon even buikpijn oid gehad, maar omdat ik juist zoveel melkproducten heb gegeten (de wereldyoghurt is in de aanbieding bij de appie haha, ben ik verslaafd aan) dacht ik er toch aan. Ga nu maar even matigen met melkproducten, mocht ze meer van dit soort aanvallen krijgen dan ga ik idd een week melkproducten vermijden, kijken wat dat opbrengt. Vica: Thanx voor alle info. Hubby moet idd meteen na de wc rennen als hij een keer iets van melk drinkt, maar als hij lactose intoleratie zou hebben, is het dan niet gek dat het pas begonnen is toen hij volwassen werd? Als tiener dronk hij een liter per dag weg! Anyways ik ga liv wakker maken en kijken of ze wil drinken, boobs staan inmiddels echt op springen! Dan lekker n bed in, morgen drukke dag en moet naar de tandarts, weer ja, laatste gaatje laten vullen, zwangerschap is echt een aanslag voor mijn gebit geweest. 6 gaatjes in 10 maanden tijd!!!
@Koeky, wat naar dat Thijs zo onrustig was. De rust en regelmaat werkt dus goed voor zover jullie nu kunnen beoordelen? Dat zou super zijn zeg!
@Cvm, ja.. lactose intolerantie ontstaat meestal pas NA je 3e levensjaar. Maar bij de meeste op volwassen leeftijd. Je lichaam maakt dan op een gegeven moment minder lactase aan. Dit heb je nodig om de lactose te verteren. Als dat niet kan wordt er een stuk verteringsproces overgeslagen, waardoor je dus heel snel reactie kan krijgen en echt moet rennen.
@Babymee: Vond het er ook eng uitzien (en nog steeds) maar het fietsen valt me reuze mee. Ik fiets gewoon heel rustig aan en voorzichtig. Ik heb een mamafiets, dus voelt sowieso al een stuk steviger/stabieler. Maar zal blij zijn als Robin 9 maanden is en gewoon in een stoeltje mee kan op de fiets @tandarts: Praat me er niet van.... ik moet 6 juli en ben zooo bang voor gaatjes! Ik heb al niet zo'n sterk gebit, en ben nu heel bang voor wat de zwangerschap heeft aangericht.... EN ik moet mn verstandskies laten trekken, dat heeft ie al gezegd toen ik zwanger was (zou hij doen als ik niet meer zwanger was ivm verdoving...dus ik ben aan de beurt OF snel weer zwanger worden hihi )
Ja hij lijkt een stuk rustiger. Hoewel toen ik daarnet naar 'm toe moest had ie zichzelf tussen de spijlen van z'n wieg gewurmt ja in z'n bakerzak . Dus heel rustig is ie nog niet, hij heeft zelfs gaten in z'n bakerzak getrokken zo onrustig is ie nog. Maar hij kan nu iig niet meer in z'n gezicht slaan zodat ie steeds wakker schrikt. En "voordeel" nu is dat wij niet zien als ie wakker is. Meestal doet ie namelijk hazeslaapjes van een minuut of 10 dan weer wakker dan weer na 20 minuten slapen. Vind het zo sneu, en dan ga je toch weer met 'm aan de gang. Ben zo benieuwd wat ie morgen gaat doen. Hij had trouwens hele smerige ontlastig vanochtend was helemaal okerkleurig en slijmerig.
Vind ik er dus ook zo eng uitzien maar wel handig. Kep mn mamafiets vandaag binnen gekregen maar zou niet weten hoe ik nu met Thijsje weg moet. :>
Goedesmorgens! Sjonge zeg, dat was een nobel streven... om gisteren te zeggen dat ik 'vanmiddag' wel mee zou komen kletsen. Even boodschappen doen, koken, kind in bad en naar bed etc etc en je middag en avond zijn ook weer om Afijn, ik doe een poging meiden... ik doe een poging Nu lukt het ook al niet, ik moet de jongens aankleden en klaarmaken, hond uitlaten, klossen etc terugbrengen naar de thuiszorg want anders staat dat hier over een eeuw nog en Neo moet vanmiddag naar het ziekenhuis naar de dermatoloog... misschien tot eind vd middag dan maar weer
Arggg ! Wat een ramp, leef met je mee... succes. Ik heb in heel mijn leven twee gaatjes gehad, maar ik ben iedere keer als de dood dat ik er misschien een heb. Heb zo'n hekel aan gepiel aan mn gebit :x Sterkte iig!
Oh ja, jammer dat we geen dansende smiley hebben.. want Neo heeft vannacht voor het eerst ECHT helemaal doorgeslapen! Van 23:00 gisteravond tot 08:00 vanmorgen! WOOHOOO!