@Alieke, jeej alweer 2 werkdagen gehad. Wat gaat het hard zeg! @Cvm, nog 6,5 week vakantie? HEERLIJK!!!!! Veel shopplezier vanmiddag. Even afleiding is ook wel lekker. @MiniMe, hoe is de nacht gegaan met Robin? Hier een goede nacht gehad maar Vince was alsnog enorm onrustig. Hij werd wel weer vrolijk wakker en na de fles kwam hij na 2,5 uur weer. Hij heeft al 2 volle flessen op. Net 30cc laten staan en de eerste max 20cc. Wordt nog wat dus. Nu ligt hij lekker in de box te spelen. Verder wordt ik een beetje angstig van mijn dromen. Ik droom al nachten achter elkaar dat ik zwanger blijk te zijn! Wordt er helemaal kriegelig van. Dat zou namelijk echt verschrikkelijk zijn. Het kan gewoon totaal niet uit allemaal en abortus zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ben dus al dagen op van de zenuwen. De ongi is ook niet meer dan af en toe een veegje en dat maakt het er ook niet makkelijker op. We hebben heel nauwkeurig anticonceptie gebruikt dus laten we maar hopen dat het puur stress is. Verder wordt mijn oma morgen overgeeplaatst naar een verzorgingstehuis. Gisteravond hebben ze het haar verteld en het enige wat ze kon zeggen was 'ik ga naar mijn eigen begravenis, ik kan beter dood zijn enz...' Maar ja, ze leeft nu helemaal in het verleden en toen werdt je echt opgesloten. Dus hopelijk trekt ze bij als ze er eenmaal is.
Volgens mij hoort dat schuldgevoel wel een beetje bij moederschap : je doet nu eenmaal heel regelmatig dingen waar je je van afvraagt of je je kindje niet tekort doet, of je niet je eigen belangen opdringt aan je kind en of je niet zijn/haar behoeften verkeerd inschat of er echt achterkomt dat je al een tijdje iets verkeerd hebt ingeschat. Maar je doet het meestal met goede bedoelingen en het welzijn van je kindje op het oog, dus kun je niet anders dan bijsturen als je ontdekt dat dat nodig is en verder je niet schuldig voelen! Slaapzakje: hier nog geen slaapzakje (is misschien wel handig, want Nathan schopt vaak het lakentje/dekentje af en ligt dan de halve nacht met blote beentjes), maar zou dan voor een dunne kiezen en nog een lakentje er overheen voor het beschermde strak-ingestopt-gevoel. Als je kindje dat niet nodig heeft, dan lekker alleen een slaapzakje en geen laken/dekentje. FB, wat een ontzettend leuk idee! Een echt plakboek dus, heerlijk. Daar kan ook veel in (ook bv. lokjes haar, etc) Hoeveel bladzijdes heb je tot nu toe al gemaakt? Alieke, fijn dat je eerste werkdag zo goed verlopen is. Haha, de vuurdoop (poepdoop) van papa Dat van Ise boven laten spelen doe ik ook vaak, maar ze wil niet altijd boven spelen. Soms is ze net zo lekker beneden aan het klooien. En juist bij dat in slaap vallen is het wel fijn als het echt stil is boven, en hoewel Ise meestal heel rustig speelt, kan ze toch opeens onverwachte geluiden maken (al is het maar mij roepen of per ongeluk iets laten vallen.) Meestal gaat ze boven boekjes zitten lezen op haar kamertje. Maar ja, daar heeft ze niet altijd zin in. CVM, kan je man Liv niet in de draagdoek dragen? Kan hij bij je zitten zolang ze slaapt en zodra ze onrustig wordt even de ruimte verlaten. Is lang zo storend niet als je misschien vreest. Mensen vinden kinderen vaak ook heel fijn bij zon afscheid, juist omdat ze de een teken zijn van dat het leven doorgaat en ook nog vreugde kan kennen. Titania, amandelmelk klinkt wel zoetig, of niet? Ik heb nu rijstemelk gehaald, dat is ook veel beter te doen dan soyamelk. Het is alleen zo waterig Ik las dat kindjes minder snel wakker worden als je ze via hun zij weglegt (in rugligging schrikken ze vaak wakker), misschien helpt dat nog wat. Het is met een peuter erbij inderdaad lastiger omdat je niet alléén maar kan doen wat goed is voor de baby. Maar het is ook wel veel gezelliger! De dagen met alleen Nathan thuis zijn toch een stuk stiller dan als er ook een leuke peuter rondloopt. Klinkt misschien raar, maar daar heb je heel veel gezellige aanspraak aan! Zelf in slaap vallen: het in slaap vallen gaat hier s ochtends ook redelijk goed. Moet wel een beetje helpen door een paar minuten in de buurt te blijven, en als ie de speen verliest snel weer geven of even sussen of met mn hand op zijn buik of mijn wang tegen zijn wang liggen om hem te laten voelen dat ik er ben. Ik moet gewoon nog veel beter zijn ritme leren waarnemen. Nu weet ik dat hij s ochtends vaak eventjes wakker wil zijn, maar al vrij snel toch wil slapen, ondanks de lange nachtrust die net achter de rug is. Verder op de dag weet ik niet zo goed wat zijn echte slaapbehoefte is. Dus dan doe je al snel aan overstimulatie. Bijvoorbeeld in de wandelwagen kan ie soms wel goed in slaap vallen, maar de laatste tijd is ie ook mega-geïnteresseerd in wat ie allemaal voorbij ziet komen (boomtoppen, gevels, etc) of dat ie geprikkeld wordt door de wind over zn snoetje (heb al een extra doek over de kap hangen hiertegen). Het blijft een puzzeltje, maar we doen maar gewoon stug volhouden en stukje bij beetje leren we onze babies steeds beter kennen en lezen! Leonie, he bah wat ontzettend rot dat het op je werk zo gaat. Ik had na mijn vorige verlof ook gedoe op mijn werk. Uiteindelijk ben ik op een veel leukere plek terechtgekomen dan ik eerst had zelfs! Ik hoop dat het bij jou ook goed uitpakt. Heb je vertrouwen in de mensen van p&o? Koemelkallergie: de ha er even naar gevraagd toen ik er toch was voor iets anders. Ze zei dat het goed was om even geen melk enzo te drinken, maar verder niet volledig te elimineren, want de darmen moeten wel geprikkeld worden om het enzym te maken voor de afbraak van koemelkeiwit. Dit was haar advies omdat Nathan helemaal geen last heeft van een onrustige huid of hoesten (beiden vaak voorkomend bij allergie), dus ze dacht eerder aan dat zijn darmen gewoon nog wat meer moeten rijpen dan aan een echte allergie. Gelukkig maar! Zo voelt het ook, dus dat is mooi. Ze vond het goed dat ik er zelf achter was gekomen wat hem groene poep bezorgde. Een tijd terug vond ze het ook goed hoe ik een beginnende borstontsteking in de kiem had gesmoord. Haha, ik heb maar niet gezegd dat dat beiden dankzij zp was! Doekjes/knuffels: hebben jullie kindjes al doekjes/knuffels of zoiets waar ze gehecht aan zijn geraakt? Troosttips: hebben jullie troosttips die jullie willen delen? Hier helpt het vaak om redelijk hard sssshhh in zn oor te sussen. Sorry, laatste posts alleen maar kunnen lezen en niet reageren (baby op de arm).
@Chantico, klinkt idd heel aannemelijk dat Nathan zijn darmen nog moeten wennen aan de melkeiwitten. Hopelijk kan je dan na de 4 maand gewoon weer alles eten en drinken. Tussen de 3-4 maanden zijn de darmen als het goed is helemaal ontwikkeld. Dus daarna zou het dan zo moeten zijn dat hij er geen last van krijgt. @Doekjes, tutjes, hier wel een tutdoekje in bed liggen die hij wel pakt snachts. Maar nog niet aan gehecht hoor. @Troosttips, dat SHHH in zijn oor doe ik ook. Verder helpt het hier ook soms nog wel om te gaan zingen..
@CVM: Wat heeft Liv goed geslapen zeg! Robin slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer, maar dit weekend willen we hem op zn eigen kamertje proberen te laten slapen. Wel moeilijk, want ik vind het veel gezelliger als hij naast me ligt, maar ja, het moet toch op een gegeven moment he. Wat lekker dat je nog 6,5 week vakantie hebt zeg! Lekker genieten! Veel plezier met shoppen vanmiddag . Ik ga Zaterdag met een vriendin voor het eerst weer eens echt shoppen (zal niet teveel kopen, want er zitten nog steeds een kilo of 3 teveel aan, die moeten eerst weg) @Vica: De nacht is redelijk goed gegaan. Gisteravond heb ik hem de hele avond moeten bezighouden, maar vannacht heeft hij geslapen tot 6 uur vanochtend. Was wel wat onrustig, maar ging best goed. Hij is nog steeds van slag, had vanochtend 38.6C. Nu ligt hij weer bij mij, want iets anders wil hij niet. Ik heb hem wel een zetpilletje gegeven, hopelijk gaat het snel beter. Wanneer moet ik me eigenlijk zorgen gaan maken wat betreft de koorts??? Wat eng die dromen! Maar vaak betekent een droom iets anders dan wat je letterlijk droomt. Heb even een linkje voor je opgezocht: Droom - Zwanger Zielig voor je oma. Vinden ze nooit leuk he. Maar het is waarschijnlijk wel beter, en misschien valt het inderdaad allemaal mee. @Troosttips: Als Robin niks wil en alleen maar blijft huilen, dan leg ik hem tegen mn schouder aan en ga een beetje rondwandelen/wiebelen. Dat helpt altijd. @Hier: Nog een hangerige en huilerige Robin. De 2e prikjes vallen zwaarder dan de 1e. Misschien doordat hij ook al net in een sprongetje zat (hij was zondag en maandag ook al een beetje uit zn doen). Ik merk wel goed dat hij last heeft van zn prikjes, zn huiltjes zijn heel anders dan normaal. Meer pieperig. Inmiddels ligt hij nu op zn buikje in de reiswieg. Ik ga maar snel even afwassen en stofzuigen, want het zal niet lang duren voordat hij weer bij mama wil liggen (oh ik geloof dat hij alweer wakker wordt....)
Vica... ojee wat een droom zeg... heb je nog geen test gedaan dan???? zou geloof ik naar de winkel toe rennen hihi Doekje... nee nog niet bespeurd hier. haar duim/hand is veel te interessant op dit moment. Slapen.... vandaag weigert ze, doodmoe maar in bed huilen. ik blijf volhouden want vanmiddag ga ik weg. half 2 een broodje subways eten met vriendin en daarna kids laten spelen bij intratuin... hoop dat ze dan niet al te jengelig is. cvm... lekker hoor nog 6,5 weken vakantie... Hier nog maar 1,5 week ongeveer.... Nou ik ga maar weeer, sorry dat ik niet op iedereen reageer maar mevrouw ligt te huilen in box dus..... (het is weer elk uur drinken vandaag, maar dt zal wel komen vanwege gisteren kdv denk ik toch??)
Haha ik heb dus wel een test gedaan net en gelukkig spierwit. Zo Vince de fles geven, naar de kapper en dan naar de school voor een intake gesprek.
Vica, Neem jij Vince mee naar de kapper en het intakegesprek? Ik vraag me namelijk af hoe ik dat straks moet doen als ik weer aan het werk ben, en dan naar de tandarts of dokter moet. Dat moet namelijk dan op mn parttime dag, maar dat betekent dat ik Robin overal mee naartoe moet nemen. Ik heb niet iemand in de buurt die even op kan passen (ja schoonmoeder, maar die moet ook eerst 25 min rijden).
Bezoekjes... kapper zou ik alina niet meenemen, duurt toch wat langer he... Tandarts weer wel, dat is immers maar kort. Moet ik hier ook een langer bezoek doen, dan opvang. Ze slaapt... weliswaar op de bank maar goed.... wat een onrust weer zeg, drinken aan de borst wil ze niet echt, slok-loslaten-slok-loslaten-huilen-slok-loslaten... erg handig als de melk overal heen spuit. Mijn borsten doen ook iets pijn dus ik ben eht denken om ze even leeg te kolven ofzo... MOrgen ga ik shoppen. Ben benieuwd want ik zal tussendoor moeten kolven, ieks.... zie ik dus wel tegenop maar goed, het is niet anders.... Mijn doel is schoenen LOL minime... arme robin... hopelijk voelt hij zich gauw weer beter....
Naar de kapper gaat hij mee en hoop ik maar dat hij rustig blijft. De intake past mijn moeder op. Nou ga ik ook echt alleen knippen bij de kapper he. Dus duurt niet zo lang.
Ik ga altijd naar de Brainwash kapper, daar kun je geen afspraak maken dus kan best lang duren soms. Ik ben laatst geweest toen hubby een dagje vrij had genomen. Donderdag moet ik voor een test (van mn werk) naar Amsterdam, en dan kan hubby gelukkig ook thuis werken.
Brainwash kapper ging ik in tilburg bewust niet naartoe toen rebecca nog een baby was. Duurde idd te lang.
Ik doe een dappere poging Nathan in z'n bedje in slaap te laten vallen. Hij ligt er nu al een kwartier in, was bijna in slaap, maar ligt nu weer wakker met loodzware oogjes om zich heen te kijken. Eigenwijze knul... ... Zo, effe speentje er in gedaan toen hij ging pruttelen, oogjes inmiddels dicht. Hij ligt recht op z'n achterhoofd, da's mooi, want daar ligt ie niet vaak op Oh, zie m alweer naar z'n voorkeurskant kiepen... (Da's trouwens de andere kant geworden, de eerste weken keek ie het liefst steeds de andere kant op )
Inmiddels ook heel vaak ja! Hij 'oefent' bij het babbelen nu op geluidjes maken met z'n lipjes op elkaar, en dan komen er belletjes uit (eerst waren het meer de open klinkerklanken die hij maakte).
Het gesprek ging heel goed. Ben zowiezo aangenomen. Dus helemaal super. Kapper was ook zo gebeurd.. Even wat lengte eraf en pony bijgewerkt. Ik wil de laagjes eruit laten groeien. Ben het zat hahaha. Mijn oma voelt zich heeeeeel goed! Ze ziet het nu helemaal zitten om naar het tehuis te gaan. Haar schoonzus woont er vlakbij en een bekende van haar woont daar in een aanleunwoning. Er is regelmatig bingo enzo.. En ze zit naast een groot winkelcentrum met haar favoriete winkels. Ben blij dat ze er nu positief naar kijkt. Vince doet het de hele dag al erg goed. Hij is vrolijk en rustig. Vanmorgen een normale luier maar net helaas wel weer een slijmluier. Ach.. hopelijk wordt dat snel minder. Nu alleen nog de eczeem in zijn gezicht en de onrust snachts (of uberhaupt als hij slaapt).
Vandaag heerlijk wezen zwemmen met Jesley, en een vriendin met haar dochtertje van 3,5 jr. Was echt heel leuk! Jesley vond t natuurlijk weer helemaal geweldig! (zie foto's hihi)
FB... leuke fotos.... geweldige kids!!!! Beloningssysteem... werkte goed... 5 dagen geen ongelukje dus vandaag mocht hij eindelijk de ballenbak in haha. Hij moest daar naar de wc en wat meen je.... beetje in de broek (nou ja halve onderbroek was nat).... zucht... volle moed door naar volgende dagen....