April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Shoppen.... heb 2 paar schoenen, 1 jurkje, zoogcompressen LOL, kadootje voor verjaardag morgen, pyama voor sem EN een jurkje van MEXX voor Alina voor 2 euro!!! (oke deze is via MP maar vandaag aangekomen per post).

Kledingmaat.... broekjes is 56 langzaam te kort te worden maar wisselt heel erg met merk. 62 shirtjes/jurkjes korte mouw zitten super. lange mouw wisselt weer erg van merk...

Overdag... varieert... Smorgens wel langer slapen en daarna hazeslaapjes. Voedingen wisselt ook heel erg.
    ene keer kom ik op 7 per 24 uur en andere dag kom ik op 10 of meer.....
    Ene moment kan ik haar heel goed in haar bed te slapen leggen, andere keer helemaal niet. Soms slaapt ze met gemak 2 uur, andere keer max 1 uur.

KDV.. vandaag ook weer goed gegaan. 3 flesjes gehad op hele dag dus ze doet het goed. Slapen in bedje lukte niet, maar ze heeft wel van 11 tot 14 uur in de hangmaxi geslapen met tussendoor wakker. GRRRR.
    Heb vanmorgen nog gezegd, niet te lang daarin laten, bij in slaap vallen in bed leggen.
    Snap best dat ze niet de hele tijd met haar op de arm kunnen zitten (want ze krijst daar bij in bed leggen) maar leg haar dan in de box ofzo.... Dinsdag maar weer zeggen.
    Ben blij als ze dalijk alleen de ochtenden gaat...

Kolven... thuis meteen gekolfd en links wonderbaarlijk genoeg 80 eruit, rechts nog geen 20.... Baal dus. Ze heeft wel gedronken en idd van 1 dag zal het geen ramp zijn.
    Ga wel de huisarts bellen voor die syntocinon spray (voor het tsr op te wekken) als het volgende week niet betert....
    Ik ben blij als ik per kolfbeurt uit 2 borsten 1 voeding haal, dus 120-150 ml..... Dat haal ik nu soms wel, soms niet....

2. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vica: sam krijgt nu friso pep

@minime: nou last van mijn gezicht niet maar mijn oog sluit nog steeds niet goed en knippert niet mee, mijn neus links zit nog dicht en mijn mond doet ook nog niet wat ie moet doen, dus drinken nog steeds met rietje.....
    mijn linkerhelft van mijn gezicht heeft nog geen mimiek zeg maar.

@luckey: lekker geshopt dus en goed geslaagd:)

@ werken: over 11/2 week mag ik weer , enerzijds wel weer fijn en maar goed ook want ik snoep nu best veel thuis en op het werk loop ik de hele dag en snoep ik bijna niet.. anderzijds is het me veel te snel gegaan dat hele verlof! WAAR is de tijd gebleven??

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik moet helaas ook over 2 weken weer gaan werken...:(
    Net de roosters van mij en vriendlief even naast elkaar gelegd.
    De 1e maand bijna geen opvang nodig....
    De uren dat we opvang nodig hebben is mn schoonvader of mijn moeder tot nu toe thuis...

Op 1 dag na, dan zitten we omhoog!
    Vriendlief heeft dan nachtdienst en ik moet dan werken van 07.30 tot 17.00....
    Misschien schoonmoeder toch vragen?

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    FB...super dat het met de opvang zo goed lukt zeg!!!
    Hier nog geen rooster bekend, dus ik ben eens benieuwd wanneer mijn eerste werkdag is.....

jojoki, wat erg dat je er nog zo;n last van hebt zeg.
    mijn zusje heeft toen dus ook echt geluk gehad, die had er niet lang last van en nu zie je niet eens meer dat er iets is geweest. Hoop dat het bij jou ook snel verbetert!!!

Hier... alina is kapot van KDV, 18 uur in bed gelegd na gedronken te hebben en slaapt nog steeds, soms komt een huiltje uit maar dan weer stilte....

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hier het volgende schema: (op een vrije dag)

22.00 (soms 22.30 pas)-08.00 slapen, (+ fles)
    08.30-11.30 slapen, (+ fles)
    12.00-12.45 badje/douche
    15.30-18.00 spelen/kroelen (hazenslaapjes tussendoor)
    18.00-18.15 fles
    18.30-21.30 spelen/kroelen (+fles)

Hij krijgt 5x200 incl.

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Over 2 weken al weer aan de slag.. wat gaat het hard he?
    Wel prettig dat jullie de eerste maand bijna geen opvang nodig hebben, en dat je lieve familie hebt die jullie ook af en toe kan helpen!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Vraagje, hoe lang doen jullie de kleine in bad? Hier echt maar 5 minuten. Wel helemaal goed wassen maar niet vollop en lang genieten voor hem. Ben zo bang dat de eczeem daardoor erger gaat worden.

8. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Daimen is meestal ook maar 10 tot 15 min echt in bad. Maar meestal duurt alles bij elkaar toch snel 45 min (wassen/drogen/insmeren/aankleden ed.).

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley ligt ongv 10 min in badje.
    Als we samen gaan douchen of samen in bad, dan ongv 20 min.

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik heb even snel bijgelzen. Kan het niet bijhouden nu ik weer werk.

Schema:
    7.00 wakker met flesje (200 cc)
    Na de fles knuffelen en spelen
    9.00-10.30 slapen
    10.30-11.00 spelen
    11.00 fles 200cc
    Dan vrij vlot naar bed, meestal tot de volgend fles slapen
    15.00 fles 200cc
    16.30- 17.30 slapen
    18.30 fles 200 cc
    19.00 boekje lezen, pyama aan in bed
    slapen tot ongeveer 22.00/22.30
    Flesje 230 cc
    Slapen tot de volgende morgen 7.00

Alle slaapjes gebeuren in bed. En als ik weg moet doe ik dat het liefst lopend met de kinderwagen. Dan slaapt ze haar slaapje af in de kinderwagen. Het middagslaapje zorg ik dat ik thuis blijf.

Mijn werkweek zit er weer op. Heb het druk druk druk! Maar vind het wel fijn om weer te werken. Heb het idee dat hetnooit anders is geweest.

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier ook ongeveer 10 minuten in bad.... langer is niet nodig want dan heeft ze er genoeg van.

Mijn moeder gaf net te kennen dat ze de winkel waarschijnlijk dicht gaat doen en dan eventueel op de Alina wil passen.
    Zou ideaal zijn want dan hoef ik helemaal geen opvang meer.
    We hebben het er nog een keer over en dan goed om de tafel gaan zitten!!!!

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Alina slaapt trouwens nog steeds.... hoop niet dat mijn nacht nu verstoord is..... twijfel of ik wakker moet maken...
    Slaapt al bijna 3 uur....

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Hier ook maar 5 minuutjes echt in het badje. Totaal met uitkleden, wassen, drogen, insmeren, aankleden zo'n 15 minuutjes bezig.

Voor de mama's die de baby langer in bad doen: Krijgen jullie dan geen last van je rug??? Ik ben klein maar moet al wat gebogen staan bij het badje. En koelt het water dan niet teveel af?

@Luckey: Dat zou wel heel fijn zijn als je moeder altijd kan oppassen! Gezellig voor Alina EN scheelt weer in de kosten natuurlijk (niet onbelangrijk haha)

@Hier: Vanavond op kraamvisite geweest bij een collega. Hij heeft een meisje, is 3 dagen jonger dan Robin. Maar wat een verschil! Echt zo'n fijn poppetje, weegt ook nog maar 4,5 kg. Robin is echt een dikkerdje (gewoon een gezonde Nederlandse jongen hihi) vergeleken bij haar.
    Moet er wel bijzeggen dat de vriendin van mn collega Thais is, dus die zijn natuurlijk ook al fijn gebouwd. Wel heel schattig om te zien!

Nog een interessante link:
    Gehuil van baby blijkt meest storende geluid | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Herkenbaar he!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

Luckey, ik zou er iets van zeggen hoor, 3 uur in de hangmaxi is veel te lang!!! Kom zeg, ze maken zich er wel heel makkelijk vanaf...Iedere baby vraagt de eerste weken wat meer aandacht, logisch, het is een hele omschakeling. Ze verdient die extra aandacht nu echt wel hoor!
    Liv heeft ook geslapen van 1830-2145, net ook maar wakker gemaakt ivm de nacht haha.

Badje: Hier ook maar een minuut of 5, maar ze gaat wel elke dag óf in bad, óf douchen.

Kolven: Hier het andere uiterste, ik kolf smorgens na de voeding een complete voeding na en als ik kolf in plaats van een voeding kolf ik ook een complete voeding. Net even geteld en zit al op een voorraad van 24 voedingen. Vriezer begint vol te raken :(
    Nog even en ik moet gaan weggooien, of toch maar een vriezer erbij aanschaffen haha, want 2.5 lade is echt niet genoeg als 1 la gevuld is met potjes bv. Kolf overigens max. 10 minuten...Wel dubbel elektrisch.

Werk: Kan mezelf er niet toe zetten om 4 hele dagen achter elkaar Liv weg te brengen...vanmiddag dus baas gebeld dat ik een middag per week ouderschapsverlof wil, en dan kan :)! Ben zoooo opgelucht. Volgende week gesprek over hoe en wat, waarschijnlijk gaat het de woensdagmiddag worden. Ze gaat dan di, wo.o en do naar het kdv en vrijdags naar oma. Kom financieel dan wel krap te zitten maar het scheelt ook weer een halve dag kdv, dus ga er misschien uiterlijk 100 euro p maand op achteruit. Heb ik er wel voor over!

Shoppen: Net bij de hema een superschattig kort spijkerbroekje gekocht, leuk zomers maar ook nu al met een maillotje eronder en een tshirtje ;)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Heeft iemand nog een idee voor een leuke baan met parttime mogelijkheden? Momenteel werk ik in de reisbranche, en ik kan wel 3 dagen gaan werken, maar dan kom ik financieel niet meer uit.
    Ik wil dus graag wat anders, zodat ik 3 dagen kan gaan werken, maar ik moet dus wel genoeg verdienen.
    Omscholen zou ik ook wel willen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn...

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Wat goed dat je een middag minder kan gaan werken! Ik ga straks 4 dagen werken, maar ik zie er heel erg tegenop. Ik zou dolgraag 3 dagen willen werken. Ik mis Robin nu al, alleen al bij de gedachte.... :(

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Minime... geen idee sorry. ik weet zelf niet eens wat ik precies wil voor werk.....

CVM.. heb er wat van gezegd en ga het dinsdagmorgen weer zeggen als ik haar brengen. Ik ehb haar vanmorgen ook in de mc laten iztten toen ik haar bracht (erin gedaan om 8.15 toen ik sem ging brengen en ze heeft geslapen tot 9.20)...
    Ik maak me ook schuldig aan langer erin laten, maar ZIJ mogen dat NIET van mij. Leg haar in de box ofzo....

CVM.. wat drinkt liv in een flesje??? Alina gemiddeld 120-150 ml
    Ik heb nu 1 portie op het KDV in de vriezer gezet en geef dus 3 diepvries en 1 verse (afkolving van sochtends) mee. Die kan ik eventueel savonds nog invriezen als het niet op gaat....
    Ik ben ook sterk het denken om een electrische te halen. Maar oet ook gewoon consequent smorgens/savonds gaan kolven tijdens een voeding.. Ik krijg gewoon geen fatsoenlijk tsr als ik ipv een voeding kolf, huisarts nog bellen voor die spray/
    super dat het lukt op het werk trouwens!!!!

Alina is trouwens net wakker gewordne toen ik het rolluik dicht ging maken, gevoed en weer in slaap dus bed in. We wachten af....

Overdag slapen: hoe doen jullie dit? maken jullie het dan donker of niet... ik niet overdag blijft rolluik open en pas rond half 10 ofoz gaat het dicht....

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, oh leuk kraamvisite! Phoe geen idee wat betreft een baan. Is toch ook heeeel persoonlijk.

@Cvm, fijn dat je een halve dag minder kan werken!

@Badje, hier de ene dag in bad en dan 2 dagen niet. Daarna weer 1 dag en 2 dagen niet enz.. Mag ook niet meer vanwegen de eczeem. Als hij veel spuugd over zichzelf heen, een dikke vette spuitluier tot aan zijn nek (bij wijze van) heeft of, zoals vanmorgen, over zichzelf heen plast gaat hij zowiezo in bad ongeacht wanneer hij geweest is.

@Slapen, Vince slaapt overdag nog in de box. Maar hij spuugd nu minder dus ik ben wel van plan hem overdag 1 keer in de slaapkamer te leggen. Altijd gewoon in het volle licht. Ik doe geen gordijnen dicht, ook niet half ofzo.

Pff... druk dagje. Vince had toch nog weer moeilijke uurtjes. Ik heb vandaag het 1 en ander omgezet in de woonkamer. Box verplaatst, speelgoed uitgezocht, kasten opnieuw ingedeeld enz.. Morgen nog wat dingen afmaken en van het weekend gaat hubby helpen.

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: Robin slaapt overdag vaak beneden in de woonkamer (iin de reiswieg of de box) dus dan is het gewoon licht. Als hij in zn eigen kamertje slaapt doe ik de zonwering dicht, dus dan is er geen fel licht op zn kamertje; een klein beetje donderder.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier wederom een heeeel onrustige nacht met Vince. Maar weer bij ons in bed gelegd. Vanaf 02.00 uur is het nu elke nacht raak.

Zo naar de gastouder toe, dan bloedprikken voor de internist en daarna naar mijn oma. Ze is gisteravond weggelopen. Aan de rand van de stad is ze verward gevonden.
    Ze wou weg, wou de bus pakken. Ze had haar toillettas, telefoonklapper, vliegenmepper en ruggenkrabber meegenomen. Gelukkig maar de telefoonklapper want de mensen die haar gevonden hadden konden zo mijn oom bellen. Verder was mijn moeder al gebeld dat ze mijn oma kwijt waren. Arme mens was helemaal doorweekt van de regen.
    Straks dus maar even op visite.

Ik vind het wel rot dat niemand mij en mijn zusje op de hoogte houdt. We moeten constant overal achteraan bellen. Mijn moeder, mijn zus en mijn oom regelen alles. Prima dat mijn zus de belangrijkste wilt zijn (altijd zo geweest) en overal in mee wilt beslissen, maar neem dan ook even de moeite om je zusjes op te bellen ofzo. Maar ja... Altijd hetzelfde liedje hier.

Deel Deze Pagina