April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Haha, ja dan kun je het idd moeilijk laten staan :p

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier heeft kleine weer uurtje op de arm geslapen en ligt nu verder te slapen in de box....er komen langzaam weer lange tijden tussen de voedingen...

cvm... heerlijk avondje in het vooruitzicht dus!!
    Wij hebben hier gelukkig een lekkere griek in de buurt waar we wel eens gaan eten. Vooraf tonijnsalade (voor 2personen) voor 4,50 en gyrosschotel voor 7,50 dus hier lukt het wel om betaalbaar naar de griek te gaan....

musty... toch maar aan de strijk gegaan..

mir... wow wat een verhaal zeg.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Even een luiervraagje:
    Robin heeft nu nog Pampers Newborn 1, en zitten ook nog aardig ruim (stickers bijna over elkaar), dus ik denk dat hij die nog wel even aankan.
    Nu heb ik nog een bon voor 3 pakken Pampers voor EUR 20. Ik twijfel welke maat ik nu moet kopen.( Ik heb nog een heel pak maat 1 liggen thuis. )
    Ik zat zelf te denken aan 1x maat 1 en 2x maat 2 bv. Wat zouden jullie doen?? Is zo moeilijk in te schatten!

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik zou zelf geen maat 1 meer bijkopen...
    wij hebben bijna 2 weken geleden maat 2 geprobeerd en ze passen gewoon.....

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ik had ook veel van die kortingsbonnen. Ik heb nog 2x maat 1 gekocht en 1x maat 2. Daimen is ouder als jouw kleintje, maar hij is natuurlijk prematuur. Dus in feite is Daimen ook maar een maand oud! Bij hem zit maar 1 ook nog ruim zat en de plak stickers ook over elkaar!

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    volgens mij heeft ze vanmorgen gewoon de clusteravond van gisteren ingehaald. net liet ze 3 uur tussen de voedingen en nu ligt ze weer in de box te slapen....

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey.... nee heb de wasmand verstopt :)

@ minime....ik ben sinds deze week over naar maat 2... dus echt vanaf 5 kg maar de sluiting van maat 1 zat dan echt aan beide zijde naast t logo zeg maar dus als ik t van jou hoor zu ikzelf nog voor maat 1 gaan, of evt combi?

heb ze ook gehaald met die bonnen :p
    krijg nog bonnen viamn zusje die wilt geen pampers :)

8. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ik vind Pampers eigenlijk wel het fijnst. Ze zijn best duur, maar ik vind de kwaliteit er goed. Vooral die plas streep vind ik handig. Bovendien kan ik korting krijgen via m'n werk :D.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ben ook heel tevreden over de kruidvatluiers....
    heb ook nog bonnen liggen voor pampers dus die worden ook nog gehaald. heb nog op voorraad 2 pakken maat 2 (1 kruidvat, 1 pampers) en 1 pak maat 3 (kruidvat)....

BVMama's.... slikken jullie ook nog iets van vitamines????

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja we zijn allemaal Nederlands, vandaar dus ook de kinderen. Ik moet dus NL paspoort aanvragen in Bern voor hem, bij de ambassade. Mijn man werkt in Zwitserland dus vandaar dat we hier wonen :D Ik ga voor mijn werk veel naar NL en neem de baby de eerste 7 maanden altijd mee vanwege de bv, maar ga nu pas veel later werken. Dan is Guus al bijna 5 maanden. We hebben nu wel een paar dingen in NL en in ander buitenland binnenkort zoals huwelijk ed dus moet wel binnenkort reizen. Ik ga wel circa 2x per week de grens over naar Frankrijk om boodschappen te doen en word nooit gecomntroleerd op ID!!

CVM: hier ook sinds paar dagen dat hij klein beetje teruggeeft en dus ook dat klokken., Ik denk dat ze nu veel meer gaan drinken en dus ook wel eens teveel binnenkrijgen en zeker als de melk hard stroomt en dat ze dan ook nog eens niet goed boeren zoals de mijne....
    Wat leuk van dat diner! Zal je man blij mee zijn!!

Musty: wat eng! Gelukkig geen verkeer!!

Mini: ben sinds gisteren over op maat 2. 1 ging nog best met de stikkers maar vnd ze wat te kort worden....

Luckey: hier ook al ene paar dagen maar 1 borst per keer en in de morgen 2/2,5 uur er tussen maar smiddags wel 3 uur....schiet mij maar lek....

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *luiers: Hier nog 2 pakken maat2 op voorraad, en alvast 1 pak maat3
    Heb ook nog een kortingsbon liggen 3 pakken voor 20 euro. Dus even kijken welke maat ik ga nemen...
    Denk maar gewoon maat 3 of 4, die kan ik zeker nog gebruiken. En die korting is best handig:D

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *Hier: Met Jesley gaat t best goed. Overgeven doet hij nu al een paar dagen niet meer! Af en toe een mondje....
    Huilen doet hij de laatste dagen wel wat vaker en langer.
    Maar dat schijnt normaal te zijn met 6 weken.

Slapen doet hij wel goed. Ene keer leg ik m op zn rug (ingebakerd), dan z'n zij en dan weer zn buik... Gaat wel lekker zo.

Wel merk ik dat hij veel bij mama wilt zijn.
    Zodra ik m in zn box leg, of op zn wip stoel begint hij te huilen, tot krijsen aan toe... Dus ja, dan maar weer met mama kroelen!;)

Snachts slaapt hij gelukkig goed. Maar komt wel vaak weer na 4 uurtjes voor zn voeding.

Flessen: De ene dag heeft hij 5 flessen, de andere dag 6.
    Dit ligt er maar net aan wanneer hij wakker word....
    Maar hij krijgt gelukkig goed binnen:)

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

ja werd aangeraden door verloskundige ziekenhuis en kraamzorg om die door te slikken (heb van kv eigen merk voor tijdens zs en bv periode)

btw die bonnen... neem aan dat die van lekker in t leven zijn?
    ze zijn t/m de 15de nog geldig ;)

effe voeden

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty... goed dat je het zegt haha.
    maar och ze zijn zovaak in de reclame.....

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik slik zs-vitamine (ook voor bv-periode) en visoliecapsules.

16. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Daimen komt ook vaak nog om de 4 uurtjes en idd de ene dag 5 flesjes de andere dag 6. En hij is ook net als jouw mannetje een kroelkont. Vind ik helemaal niet erg hoor :D!

17. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    luiers: hier maat 2, had namelijk van te voren al een voorraadje 2 ingeslagen een tijd geleden bij de Makro, vind dat er niet zo veel verschil in maat 1 en 2 zit...

voeding: Sam heeft hier 5 flesjes per dag, 4 x 150+5 en voor de nacht 1x180+6 met paar schepjes Nutriton

buikslapen: hier ligt Sam overdag vaak op zijn buik te slapen, maar 's nachts ligt hij in zijn eigen kamer dus dan kan ik niet iedere keer gaan kijken dus dan op de rug, heb wel het idee dat hij daardoor minder lang slaapt...Isa ging 's nachts ook op de buik slapen zodra ze kon omrollen, en ze slaapt nu nog steeds op de buik ( mama trouwens ook haha)

Sam heeft trouwens sinds een week een slaapzak aan omdat hij vorige week het in de nacht een paar keer gepresteerd had zich boven zijn deken en laken uit te wurmen en overdwars in bed te gaan liggen!

Mir wat een bevallingsverhaal zeg! Heftig, maar gelukkig gaat alles nu goed met je mannetje!

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mir: Heftig bevallingsverhaal! Flink schrikken als je eigenlijk nog 5 weken denkt te moeten.
    Hoe groot en zwaar was Daimen bij de geboorte?
    Ik was ook 8 april uitgerekend, en Robin is uiteindelijk 30 maart geboren met een spoedkeizersnee ivm loslatende placenta. Hij was maar 2506 gram dus ook een kleintje.

@luiers: bedankt voor jullie reacties. Is idd van de Lekker in t leven bonnen, dus tot de 15e geldig. Ik ga ze volgende week even halen. Ik denk 2x maat 1 en 1x maat 2. Klopt het dat er maar 48 stuks in maat 2 zitten (ipv 56 bij maat 1) ? Bij Jan Linders zijn Pampers trouwens ook in de aanbieding deze week, 3 voor EUR22 .

Iemand ervaring met Etos of AH luiers trouwens? Ik vond Kruidvat wel minder fijn dan Pampers, dus vraag me af hoe een ander huismerk is. Van Etos heb ik nog 3 proefluiers, dus ga ik binnenkort eens proberen.

@FB: Jij ook al een hangbaby haha. Het zal de ‘leeftijd’ wel zijn (sprongetje?). Lekker knuffelen, fijn voor jullie allebei toch? ;)

@voeding: Robin zit sinds ruim een week nu op 6 flesjes van 120+4. Dat gaat prima, dus voorlopig houd ik het zo. Als hij weer meer is gegroeid/meer honger krijgt ga ik vanzelf over op 5. Jullie kijken ook gewoon wat de baby een beetje aangeeft toch? Zolang hij tevreden is hoef ik niet op te hogen neem ik aan?

@hier: Nu 'echte meisje in de jungle' kijken. Altijd lachen hihi

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime.... bij ons dochtertje was ik niet wild van etos of ah luiers maar weet net of ze intussen verandert zijn :)

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luiers, Vince heeft maat 3. Ik ben erg tevreden over etos en c1000. Kruidvat krijgt hij rode billen van, pampers gaat hij gelijk doorheen. Maat 2 luiers gaat hij ook doorheen binnen de 4 uur tijd.

Deel Deze Pagina