April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@kledingmaat; truitjes 62 en sommige nog 56, maar broekjes zit hij nog aan de 56. Ligt idd aan welk merk.

@vica; hier gaat ryan ook maar 5 minuutjes in bad, hij vind het niet zo leuk. Hij zit liever in de tub, daar zit hij meestal wel wat langer in.
    Maar 1x in de week in bad omdat ik hem dan wat makkelijker kan wassen met 1 hand vrij.

@luckey; zou zeker lekker zijn als je moeder op kan passen. Scheelt idd een hoop.

Ik doe de rolgordijn overdags wel een stukje naar beneden als ryan gaat slapen, omdat anders de zon naar binnen schijnt.

@badje; hier meestal ook om de 1 á 2 dagen.

@vica; jeetje wat schikken zeg van je oma, gelukkig dat ze dr zo gauw weer hebben gevonden. Sterkte.

Hier kleine man eten geven die roept.:)

Even een vraagje voor de dames die ook een mirena hebben(of gehad). Hoelang blijf je pijn je buik houden na het plaatsen? Heb af en toe nog hele gemene steken/kramp.

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Wat sneu voor je oma. Maar goed dat ze binnenkort naar een verzorgingstehuis gaat (toch?), dan kan ze beter in de gaten worden gehouden. Wel vervelend dat je er zelf achteraan moet gaan, is voor jou toch ook belangrijk!

@Badje: Hier om de dag. In het begin om de 2 dagen, toen had hij een heel droog huidje.

@kledingmaat: maat 56. Hij past truitjes van maat 62 ook wel, maar ik doe nu alleen nog maat 56 aan, zodat hij die kleertjes tenminste straks allemaal een paar keer heeft aangehad, anders vind ik het ook zo zonde.

@hier: gisteravond nog met hubby over mn werk gehad. Hij vindt dat ik gewoon moet blijven waar ik zit omdat ik het naar mn zin heb en leuke collega's heb. Dat is ook zo. Ik baal alleen van mn salaris. Ik ga vandaag eens uitrekenen wat precies het verschil is als ik 3 dagen zou gaan werken.
    Eind van het jaar krijgt hubby (en ik misschien ook wel) loonsverhoging, dus wellicht dat ik vanaf januari minder kan gaan werken. Dan houd ik die 5 maanden nog wel vol (denk ik;))

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Mn vriendin heeft trouwens een baby (meisje) van bijna 10 maanden, en zij heeft nog maat 68! Kan me niet voorstellen dat Robin dan nog in maat 68 zit als hij zo doorgaat :)
    Ze is 71 cm en 8400 gram. Wel klein voor haar leeftijd zegt ze.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime.... mn nichtje is 2 mand jonger dan ons meis dus nu hehmmm 18 mnd en zit net in mt 74 nog geen 9 kg en rond 72 cm
    (heeft wel diverse afwijkingen dus kan je niet mee vergelijken)
    is wel een raar gezicht als je de 2 meiden samen zie en maar 2 mnd verschil
    zo dubbel heh met werken

@ vica... jeetje wat heftig dat je oma weg is gelopen stertke! en niet netjes dat jullie niet op de hoogte gesteld worden!

@ badje.... hier om de dag alle2, ons meis gaat in badje in de douche vaak als ikzelf ook ga douchen en dan zit ze heerlijk te splen tot ik klaar ben
    kleine man lekker in badje en net ernaa wat ie zelf aan geeft maar denk tussen de 5 tot 10 min

@ beebs eczeem bad.... kan echt balneum extra vettend badolie aanraden!! bij ons dochtertje gebruikt toen ze onder de uitslag zat
    nu gebruikenwe zwitsal badmelk (ook aardig vettend)

@ werk... hier voorlopig nog niet in zicht (zie hyves) gesprek bij bedrijfsarts gehad... dat ging zo raar
    hij ilt/wilde me over 2 wk aan de bak hebben maar huisarts en maatschappelijk werk zijn daar dwars tegenin gegaan dat daat voorlopig nog geen sprake van kan zijn.........

@ kolven....van de week een nieuwe aanschaffen
    zit nog te dubben welke

@ slapen.... ons manneke gaat eigenlijk aardig mee in t ritme van ons meis
    om half 7 /7 uur gaat ons meis naar bed, daarna wilt i een uurtje clusteren en valt zo in slaap en slaapt dan tot 11/12 uur voor voeding en slaapt daarna weer vrolijk verder tot volgende voeding
    om half 7 is ie wakker, voeding en dan wordt ons meis ron 7 /half 8 wakker

overdag kijk ik naar wat ie aangeeft, maar hij slaapt t liefst gewoon in zn eigen bedje maar dan is de kamer niet donker, in de woonkamer krijgt ie dan teveel prikkels en ons meis is ook zon lekkere stuiterbal dat ie van haar wakker blijft

@ luckey.... zou wel uitkijken met die neusspray heb al vaker gehoord en zelf bij ons dochtertje gehad, die neusspray werkt op een gegeve moment niet meer

@ hier vanochtend wezen wegen en meten :D t is zon BEEEEEER
    7220 gr en 63.5 cm

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2385 titania, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
    dubbel;)

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2386 titania, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
    awwwwww Musty echt een beer, heerlijk toch zo'n chubby baby! het is zo'n lieverd op fotos die ik heb gezien! Ik kan me er alleen niets bij voorstellen als ik naar mijn boefje kijk..de verjaardagsgenootjes schelen nu bijna 3kg! Ik vind nu dat Krystian over de 4kg is dat het echt een bolletje wordt.. hahaha misschien hou ik mezelf een beetje voor de gek :p;) zit ook nog steeds ondanks z'n lengte in mt 50, sommige dingen 50/56 beginnen ook beter te passen. Te grote kleertjes vind ik helemaal niet leuk, dus ik doe ook niet aan mouwtjes omslaan enzo. Van de week voor de grap z'n ziekenhuis romper aangedaan en hij past perfect alleen de mouwtjes zitten net wat hoger boven de polsjes.

Robin heeft z'n geboorte gewicht zoooo geweldig ingehaald Minime! mag je echt trots of zijn.. een vriendin van mij heeft een dochtertje die ook kantjeboord dysmatuur is geboren als Robin 2500gram(ook hetzelfde probleem dat jij had in de zwangerschap met de placenta geloof ik) en ze is echt heeeeel langzaam blijven aankomen, weegt nu 7500 en wordt eind juni 1! zat tot geloof ik 8 maanden nog in mt56 ;) Ze is echt een heel kwetsbaar en gevoelig meisje.. vat ook heel makkelijk kou enzo. Babyvetjes zijn wel degelijk ergens goed voor!

@ Vica, heftig met je oma vannacht. *Knuf* is ze nou uit het verzorgingstehuis weggelopen(omdat je zegt dat ze je moeder hadden gebeld)..? zo ja is dat echt heel ernstig dat dat zomaar kan.

@ luckey, ik zweer zelf bij de oxitocine neusspray.. zonder kan ik dus echt niet kolven en zat ik op 30/40ml max uit beide borsten met moeite en heel veel tijd, nu ruim 100ml elke keer.

@ ritme,
    meestal;
    5:30 wakker- voeden
    6:00-8:30- slapen in het grote bed, en ik dus een beetje uitslapen;)
    9:00- voeden
    naar beneden en spelen t/m 11:00 ongeveer
    11:00-12:00 hazeslaapje in de wipper/box of draagdoek
    12:00-13:00 spelen
    13:00 naar boven en voeden
    13:30-15:30 slapen boven of iig proberen in bed- soms langer soms korter
    16:00 voeden
    16:00-19:00 wandeling/boodschappen doen en als we terug zijn in de wipper zitten als mama kookt
    19:00 spelen met papa(die is dan thuis)
    19:30 voeden (clustert soms of wil juist niet zo veel verschilt)
    20:30 naar boven, in pyjama en voeden
    21:00-0:00 slapen
    0:00 maken we hem wakker voor voeding en bijvoeding(30cc of 60cc biobim)
    daarna slaapt ie zo weer...

ik voed wel op vraag, dus het kan soms heel anders zijn maar meestal is het ongeveer dit.

wow, thanks voor de tip.. ik heb dit gelijk ff online besteld. Sinds een week of 2 is Krystian's huidje ontzettend droog. Ik doe er nu ook elke dag maar olie op(weleda)..eerder alleen na het badderen. Ik hoop niet dat het eczeem wordt.. z'n papa heeft het namelijk wel en ook altijd gevoelige huid gehad. Maar goed.. hopelijk vat het een beetje in de kiem te smoren net als met de berg(is nu helemaal weg!)

@ bad
    , om de dag soms 2 dagen ertussen. Hij gaat met mij in het grote bad altijd en dan neemt Erwin hem aan en blijf ik nog even weken. Heerlijk... het geeft me ook echt even de tijd voor mezelf, dus echt de perfecte oplossing en ook heel gezellig badderen met de kleine man. Soms baddert ie ook met papa. Douchen vindt Krystian verschrikkelijk(maar water op z'n hoofd gieten als hij is bad zit heeft ie weer geen moeite mee ;))

Gisteren NIETS kunnen doen van de vakantievoorbereiding die ik geplanned had.. alleen toen vriendlief thuis was en hem even kon overnemen..helaas nog steeds nasleep van de prikjes. Huilen en totaal niet willen slapen, maar doodmoe. Ik heb dus maar de kinderwagen gepakt en een lange wandeling gaan maken van zo'n 2,5 uur.. maar helaas was ie veel wakker en heeft maar 20min geslapen. Verder het hele stuk terug weer in de wagen gehuild. Ik heb hem uiteindelijk maar eruit gehaald en op de arm genomen en de wagen met een hand naar huis gereden.. pff zo sneu. echt hartverscheurend, mijn lieve mannie :( Vandaag lijkt hij weer de oude en slaapt alweer ruim 1,5 uur.. dus ik denk dat hij z'n slaapjes allemaal wel gaat inhalen vandaag.

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Zo das best heftig van je oma. Ik zou gewoon vragen of ze jullie ook op de hoogte kunnen houden, is toch niet meer dan normaal? Vreemd gedrag van je oudere zus ook trouwens. Hopelijk krijgt je oma niet teveel last van de regen/kou?

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty... wat een beer zeg!!!! Geweldig hoe hij groeit op je slagroom zeg!!!

Hier.. alina heeft geslapen van gisteren 18 tot 22 toen gedronken en door tot 4 uur, gedronken en door tot half 9!!!!!
    Daarna naar osteopaat geweest en van ongeveer 11 tot half 2 geslapen. Dacht dat ze maar kort zou slapen dus in mc gelaten.... na ruim 1 uur durfde ik haar niet te verleggen, bang haar slaapje te verstoren....
    Wilde net even de stad in maar hele tijd huilen onderweg, ze ligt nu in bed... huilen... stil... smakken..... dalijk maar eens loeren...
    Schoonouders zijn met Sem naar dierentuintje in de buurt....

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Effe snel, dus geen reactie op iedereen :p (net bijgelezen met kind op arm, die net even weggelegd, maar moet ook nog even eten voor ie weer wakker wordt ;))

CVM, als je bv weg gaat gooien, is het misschien slim om de oudste melk weg te gooien en de nieuw gekolfde melk wel in te vriezen, ivm de veranderde samenstelling.

Verduistering slaapkamertje overdag: hier wel gordijnen dicht, maar die maken meer schemerig dan echt donker. En hij slaapt ook in box/hangmatje of in z’n wiegje en daar is het gewoon licht.

Badje: Nathan ligt echt niet langer dan 5 minuten in het water, denk ik. Dan is hij gewassen en veel langer is het ook niet leuk. Zoveel kan ie nog niet zelf spelen in bad :) Plus dat het gebukt staan (ben niet eens zo heel lang) dan wel mooi genoeg is geweest en het water ook afkoelt.

Groei: gelukkig groeien ze niet voortdurend zo snel door als de eerste weken/maanden! Nathan is nu ongeveer verdubbeld in z’n gewicht sinds z’n geboorte (in een kleine 3 maanden dus) rond de eerste verjaardag zijn ze geloof ik gemiddeld drie keer hun geboortegewicht (of was het nu vier keer…;)) Anyway, in maat 68 zitten ze best lang, vergeleken met maat 50/56/62! (Dus als je iets duurders wilt kopen, is maat 68/74 een betere investering dan 56/62 :D

Hangcosi/schommelwieg op kdv: ik zal ook eens vragen of ze die hebben, want wil ook niet dat hij daar lang in zit/slaapt, hoe gemakkelijk ook.

Buikslapertjes: zijn alle buikslapertjes hier dat nog steeds? Nathan slaapt tegenwoordig weer bijna altijd op zijn rug. Alleen als we hem echt diep slapend wegleggen, blijft ie nog wel lekker op z’n buik liggen (hij slaapt dan altijd goed en lang), maar als ie te wakker zo wordt weggelegd, gaat ie protesteren en zo veel met z’n hoofdje draaien dat ie alleen maar wakkerder wordt ipv in slaap valt.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica... heftig zeg van je oma.... hopelijk houden ze haar wta beter in de gaten nu. balen dat ze je niet op de hoogte houden van de ontwikkelingen maar misschien wil ze je niet extra ongerust maken????

11. Chantico

Slapen: 's nachts slaapt ie zo'n 8 a 9 uur in z'n wiegje (met een nachtvoeding en soms slaapt ie na een vroege ochtendvoeding ook nog wat verder), verspreid over de dag slaapt zo'n 3 a 4 uur (soms hazeslaapjes en soms ook echt lang achter elkaar, op wisselende plekken, 's ochtends slaapt ie het best en dat is in z'n ledikantje, dus daar gaat ie nu de vaker in ;)) en 's avonds dan ook nog zo'n 3 uur (voor de laatste avondvoeding dus, vaak in draagdoek ;) maar die pakken we sinds een paar dagen alleen nog maar als laatste redmiddel). Al met al is ie zo'n 15 uur aan het tukken :D En dan blijven er toch nog wel 9 wakkere uren over, om gezellig te spelen :) Vaste tijden zijn er (nog) niet. Ik voed ook nog steeds op verzoek.

Sinds een paar dagen heb ik 'gerealiseerd' dat hij waarschijnlijk veel meer slaap nodig heeft dan ik dacht, omdat ik teveel met dreumes/peuter-slaapbehoeften in m'n systeem zit nog. Dus ik ben hem nu eerder/vaker aan het wegleggen en inderdaad: hij tukt een gat in de dag... Moet mezelf dus echt helpen herinneren dat het uitgangspunt is dat hij overdag 3x moet slapen ('s ochtends, rond lunchtijd en in de loop van de middag) en dan blijkt hij dat ook te doen ook! Hij slaapt nu ook al vanaf 12.45 uur...! :$

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Buikslapen: Jesley slaapt nog steeds op zn buikje. Probeer het af en toe wel eens hoor op zn rug wegleggen. Maar dan slaapt hij echt niet.
    Zou het wel fijner vinden, als hij op zn rug slaapt als hij straks naar de oppas opa's/oma's gaat! Maar helaas is het niet anders.

Vanochtend weer lekker naar babyzwemles geweest:D Vriendlief ging ook mee, was weer heel leuk! In t bubbelbad viel hij weer in slaap... Zo lief!!
    Hij ligt nu al vanaf 13uur op zn bedje.
    Ik verveel me gewoon!!:$

Jesley doet sinds een paar dagen "praten" als hij gaat slapen. Zo lief he! haha.
    Zodra hij moe word, gaat hij praten/brabbelen en dan slapen.
    Dit doet hij dus ook als hij bij mij op schoot ligt, in zn bedje, en in zn box. Best handig, want nu weet ik echt wanneer hij moe is!

Doen die van jullie dit ook??

Pff over kleine 2 weken werken:(

13. Chantico

#2393 Chantico, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2011
    Haha, ik ook! :cool: Wie had dat gedacht...
    Ha, de was is klaar, heb ik gelukkig weer wat nuttigs te doen :D;)

(En dan te bedenken dat ik een uur geleden al dacht dat ie elk moment wakker kon worden. En net toen ik ging eten, jammerde hij ook wat, dus heb razendsnel m'n eten naar binnen geschrokt, en toen bleek ie toch weer gewoon in slaap te zijn gevallen... Zul je altijd zien :D)

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ja hij word ook elke keer even wakker (babyfoon met camera), draait zich om en slaapt weer lekker verder haha...
    Geen zin om echt t huishouden te gaan doen.

Dus ben de wassen aan t draaien, alle andere wassen al opgevouwen en in de kasten gelegd... en mn werkkleding (uniform) alvast allemaal gestreken! Ik ga natuurlijk maar 3 dgn werken, dus meteen 6 blousen gedaan, kan ik er weer 2 weken tegenaan als ik eenmaal begonnen ben:)
    Ga nu weer effe een was ophangen en nieuwe aanzetten

Misschien dan toch ook maar even stofzuigen;)

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

Luckey, lekker zo'n nacht!

Chantico, moet ik idd opletten, oude melk weggooien eventueel.
    Fijn dat Nathan zo lekker slaapt zeg!

Vica: Vervelend van je oma :(

Verder, bijgelezen maar zo druk nu, vanavond is de condeolance maar omdat broers/zus moeilijk vrij konden krijgen (avonddiensten) ben ik een soort van oppas vandaag, ze hebben hun diensten geruild van avond naar dag maar hadden daardoor geen opvang. Dus vanmorgen mn neefje van anderhalf vermaakt en nu mijn neefjes van 4 en 5 en mijn nichtje van 7. Wel gezellig hoor, maar zoooo die drie haha. Gelukkig slaapt Livje overal doorheen so far. Hoop dat ze dat vanavond ook doet, neem haar namelijk wel mee.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Buikslapen in slaapzak:

Ik zit eraan te denken om Jesley in zn slaapzak te laten slapen.
    Nu heb ik er 2, maar bij alle 2 zit er een rits aan de voorkant....
    Dit slaapt toch niet lekker op zn buik?

Ook met veel pyama's zitten ook die knoopjes aan de voorkant.

Hoe doen jullie dit?

Hij kruipt constant onder zn deken vandaan nu.

En waar slapen jullie ukkies in de afgelopen week?
    (gek weer)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even ego hoor. Vanavond meer (spitsuur).

Mijn oma was smiddags weggelopen blijkt nu. Idd uit het verzorgingstehuis. Maar ze zit nu op een tijdelijke plek. Niet op een speciale dementen afdeling ofzo. Ze wou naar het ziekenhuis toe omdat ze dacht dat ze daar moest zijn.

Ik ben mijn autosleutel kwijt en moest dus met de bus, niet handig want het bleek best ver lopen naar de bushalte.

Verder is de gastouder nu helemaal geregeld incl papierwerk. Ook heb ik noodopvang voor die 3 weken jeeej!

Heb alleen niet kunnen bloedprikken omdat ik geen auto had.

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... is de sleutel wel terecht inmiddels????

FB... hier ook een kruipertje in bed maar wel rugslaper.
    Geen slaapzak en gewoon pyamaatje aan.
    Ik heb gewoon een enkele deken met lakentje opliggen.

CVM.. zo drukke boel geweest dus. Wel gezellig druk toch, je zult wel kapot zijn.. Sterkte tijdens de condoleance

Hier... alina ligt alweer in bed sinds 16.35.... hele middag niet willen slapen (nou ja wakker vanaf half 2)....
    Heb mijn kinderwagen binnen, die buggy/maxicositaxi ineen. Geweldig ding. Enige nadeel is dat hij nog vrij groot is als hij ingeklapt is, maar och.....
    Complimenten van mijn schoonouders gekregen dat het zo goed onder controle had tijdens de afwezigheid van mijn man. JIppie haha. Ja ben ook wel blij dat het zo goed loopt.
    Alleen Sem he.... sinds we wat leuks zijn gaan doen (zijn beloning p het stickervel na 5 dagen droog en lief gedrag) is het wel eer elke dag mis. Het feit dat hij geen tv mag kijken en ook langer moet wachten op zijn auto met paardeaanhanger (zijn beloning van 10 cirkels gevuld) maakt hem niet uit......

Werk.... heb nog mailtje geschreven en blijkbaar moet ik meteen alleen naar de werkadressen toe, heb ik nog een bedrijfskleding (is besteld) en heb ik ook geen pasje ofzo om me te identificeren naar de clienten toe. Toch wel een groot vertrouwensproces dus...

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Vraagje, Vince gaat steeds meer slijm meegeven als hij spuugt. Hij lijkt niet verkouden (niest max 2 keer per dag een keertje, geen zichtbare snotjes, niet hoesten ofzo).
    Is dat normaal???

@Luckey, moeilijk met Sem. Heb zo ook geen tips voor je. Je doet het allemaal erg goed in mijn ogen. Sleutel is niet meer terecht. Denk dat ik hem verloren ben/ of uit mijn zak gehaald is met boodschappen doen. Morgen maar even langs de winkels waar ik geweest ben en maandag even het cb bellen want daar ben ik ook geweest.

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... slijm spugen doet alina ook wel eens... vraag me af waar het vandaan komt... geen idee of het "normaal" is of niet.

Vreemd.... ik heb thuis kruidvat luiers, op het kdv gebruiken ze ook kruidvat luiers maar toch voelen die zacht aan als ze vol zijn en die van mij thuis lijken wat stugger.....

Deel Deze Pagina