April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    even een spam :):D

RAWR!
    Bekijk bijlage 162024

@ FB.... met kleding slaapzak combi buikslapen, ons dochtertje slaapt op de buik en heeft er nooit last van gehad dus gewoon lekker aan doen!

@ vica...fijn dat opvang rond is! weer een zorg minder!

@ luckey.... dikk knuff

voor de rest even blanco maar dikke knuff allen

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Buikslapen met slaapzak, hier beide (gedaan) en gaat perfect hoor.

@Musty, jeeeej wat een buikie zeg!!! :D:D Mooie foto!

Ik ga even vluchtig nog wat teruglezen en reageren.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, Vince slaapt nu in pyama (slaapzak onder geplast en ik heb er maar 1. Wel een iets dikkere, zonder sokjes onder een lakentje en gehaakt dekentje. Romper korte mouw eronder.
    Anders romper korte mouw, pyamashirt, slaapzak onder lakentje en gehaakt dekentje.

@Luckey, geen ervaring met kruidvat luiers. Vince krijgt er rode billen van. Hier dus enkel nog pampers, huggies of C1000 luiers.

@Slaapplek overdag, ik denk dat ik dit weekend ga proberen Vince in zijn bedje te laten slapen. De andere kids zijn samen zooooo luidruchtig.

Jullie plannen dit weekend?

Wij gaan morgen in huis aan de slag en smiddags even naar het drakenbootfestival hier in de stad. Vinden de kids vast leuk!
    Zondag nog geen plannen en zal vast een pyamadag worden ben ik bang. Hubby wilt altijd een pyamadag in het weekend.

Maar 1 ding valt weer mee.. Ik mag weer uitslapen in het weekend! Jeeej!

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    heeey,

FB: Lijkt mij ook niet lekker slapen, een rits op je buik. Je hebt ook slaapzakken met een rits aan de zijkant.

Luckey: Nog even terugkomen op je vraag, Liv drinkt meestal 130cc uit een flesje en houd het daar zeker 3 uur op vol.
    Balen dat Sem het luisteren weer achterwege houd nu hij de beloning gehad heeft. Wel kindeigen denk ik, doen de jongens hier ook.

Musty: Mooie foto. hoe gaat het nu met L-F?

Weekendplannen: Morgenochtend naar een buurtmarkt, 's middags misschien even naar verjaardag schoonzus, maar is 2 uur rijden voor ons dus wil het eigenlijk afzeggen. Deze week is al roerig genoeg voor Liv.
    Zondag gaan we naar Obelink (kampeerwinkel) om een kampeeruitzet aan te schaffen, leuk! (hebben nu alleen een tent hahaha)

Hier: Condeolance gehad, was heel gemoedelijk. Mijn pa was wel heel verdrietig. Mijn broers, zus en ik hadden de kids mee en het was prachtig om te zien hoe puur die kinderen met de dood omgaan. Mijn neefje van vier wist het mooi te zeggen. "Oma's huisje (lichaam) is kapot en daarom is oma nu in de hemel"
    Liv heeft in de draagzak veilig tegen me aan overal doorheen geslapen, fijn!

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hoi dames even heeeeeel ego! Maar het is al weer laat. Bij de gyn was alles goed. Het was een restje van de placenta en ben ontslagen. Maar als ik over 3 a 4 weken nog niet ongesteld ben, moet ik wel terug. Er was nu iig niets te zien van een verkleving oid. Ik mocht ook nog terug komen om een spiraal te laten zetten :) maar die wordt bij mijn verzekering alleen vergoed als de HA 'm zet :( Heel raar maar goed, mijn HA is vrouw en zet 'm regelmatig dus dat durf ik dan wel aan :).

Met Thijs en z'n PEP voeding gaat het super! Had het echt nooit verwacht. De eerste flessen hadden we gemengt met z'n "normale" voeding om 'm te laten wennen aan de smaak. Zelfs toen al was de omzwaai van krijsende Thijs naar lachende Thijs direct merkbaar :$. Ik wist dus niet dat het ook direct zou kunnen werken. Maar goed eerst nog terug naar de "normale" voeding en dan kijken wat ie doet. Maar dat overleg ik eerst met het CB wanneer we dat dan moeten gaan doen. Ik ben zo verbaasd! En eigenlijk wel bedroeft en voel me schuldig :( dat we de eerste 7 weken van z'n leven zo hebben lopen prutsen.

Vandaag ook een tattoo laten zetten! :D
    bovenkant
    zijkant

Ik zit nu dus ook even m'n voet te luchten hahaha en dan mag ie zo weer ingepakt in de huishoudfolie, en dan ga ik slapen :) Hopenlijk zit niet heel m'n bed onder straks. Ga nog even proberen terug te lezen.

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

@jojoki, hoop dat je gezicht snel gaat herstellen!
    @FB, lekker hoor geen opvang nodig! Balen dat je bijna aan het werk moet. Ik moet ook bijna, heb echt geen zin.
    @vica, hier gaat Thijs ook maar kort in bad.
    @luckey dat zou lekker zijn als je moeder op de kids wil passen!
    @mini, lastig is dat he. Ik zou wel willen stoppen met werken. Manlief is er druk mee bezig maar dat gaat bij mij zeker een jaar of wat duren.
    dit weekend ga ik veel sporten hahaha ik wil gewoon weer een beetje m'n figuur terug. Ow en met het pootje in de lucht ;) want hij is wel dik.
    @CVM Gecondoleerd meis en heel veel sterkte!
    @Luckey jij ook gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik kon het bericht niet meer terug vinden. Dus weet niet wanneer het gebeurt is.

Zooo nu ga ik echt slapen. Me is moe.

7. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ongelofelijk: gisteren heeft Nathan al 6 uur geslapen overdag (wist niet wat me overkwam, verveelde me op het eind gewoon...) En vannacht ook weer vanaf 21.00 uur tot nu. Wil ik nét gaan bijlezen hier, hoor ik hem toch wakker worden. Dus ga nu even met hem knuffelen eindelijk :D Tot straks denk ik!
    (Als deze slaperigheid van het 12-weken-sprongetje komt, vind ik dit wel een acceptabel sprongetje ;))

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Jojoki.... dat kon je toch niet vooraf weten dat het door de voeding kwam!!!! Gelukkig dat je nu andere voeding hebt en een gelukkig ventje!!!!

Koeky... mooie tattoo zeg!!!!
    Mijn oma is 12 juni overleden (borstkanker met uitzaaiingen naar darm/lever en botten).... 20 juni was de crematie.

Nacht.... super nacht weer gehad. Het lijkt wel allemaal beter te gaan zonder hubby.... erg hoor.
    Alina geslapen tot 6 uur en weer verder tot 9 en zelfs Sem hield de ogen dicht tot 9 uur.

Opvang.... ik kom er eigenlijk steeds meer over uit dat ik mijn moeder niet ga belasten met 4 dagen opvang. Het is nog niet definitief (nog niets bekend wanneer winkel dicht gaat eventueel) maar het worden 2 dagen oma en 2 ochtenden kdv.... Moeten nog maar eens om de tafel gaan zitten hoe de zaken er nu voor staat.

Spuge/poepen... er zit me toch op schoot eentje hier te knetteren zeg... ongelofelijk haha. Spugen ook weer wat meer maar goed mijn boobs waren ook erg vol vanmorgen... germ....

dalijk een babygym ophalen die ik via mp gescoord heb.
    Dan kadootjes inpakken en vanmiddag naar een verjaardag!!!!
    Morgen staat een pretpark in de planning maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het niet door... regen regen regen

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

FB, je huis inmiddels helemaal aan kant? Ik heb gisteren de slaapkamers nog schoongemaakt terwijl Nathan lag te slapen. Ik hoopte dat ie er wakker van zou worden ;) maar dat gebeurde pas toen ik met de stofzuiger echt náást z’n bed bezig was :$ Heb vandaag dus ook niets meer te doen in huis. Nou ja, tijd voor een extra klusje dus eigenlijk! (Als ie weer zo veel slaapt. Zal je zien dat hij vandaag de hele wakker is ;))

CVM, drukke dag gisteren met al die kinderen ’s middags en ’s avonds de condoleance. Hoop dat het goed was en het afscheid vandaag ook mooi is. (Dat is vandaag, toch?)

Vica, fijn dat de gastouder geregeld is! Hoe vind je het om hem straks bij een ander achter te laten? Juist als je kindje af en toe niet lekker in z’n vel zit kan ik me voorstellen dat je er zelf bij wilt zijn, om te troosten maar ook om al z’n reacties in de gaten te houden. Ik hoop dat je voor dat hij naar de gastouder gaat ontdekt hebt waar hij zo op reageert. Slijm opgeven ken ik niet.

Luckey, had even gemist dat je alleen met twee kids was! Petje af hoor! Hoe lang? Soms zijn de luiers die ze op een opvang hebben anders dan de consumentenluiers in de winkels. Bij onze opvang hadden de luiers andere plaatjes dan die we zelf kenden uit de winkel van hetzelfde merk. Wilde je weten hoeveel cc andere bv-mama’s aanboden in een flesje? Nathan krijgt nu flesjes van 180cc en daar laat ie dan een bodempje van staan. Bij flesjes van 160cc of minder zou ik bang zijn dat hij te snel weer honger krijgt. Na 180cc (min bodempje) komt hij na ongeveer 3 uur weer.

Musty, ik heb geen Hyves of FB, dus kan niet lezen wat je daar schrijft over hoe het met je/jullie gaat. Ik hoop dat het allemaal behapbaar blijft en je fijne hulp krijgt van familie/vrienden en deskundigen. Ik vind het in ieder geval knap hoe je hier vaak nog op veel mensen reageert!

Koeky, fijn dat het bij de gyn goed was. Over je schuldig voelen dat jullie de 7 weken hebben lopen prutsen… niet doen meis! Het duurt nu eenmaal even voor je alle puzzelstukjes in de goede volgorde hebt bij babykwaaltjes. Het begon vast ook niet op dag 1 (toch?). En jullie zijn vol inzet op zoek geweest en hebben nu gevonden wat helpt. Hartstikke goed juist! Er zijn ouders die daar máánden over doen! Maar ja, ik schreef het een paar dagen geleden ook al in reactie op iets wat CVM schreef… ouderschap is volgens mij nauw verweven met je schuldig voelen, ook al is dat een zinloos en vaak niet eens terecht gevoel. Geniet maar lekker van je ventje die vrolijk is! (Ik snap het wel hoor, dat je je bedroefd en schuldig voelt, doe ik ook regelmatig ;))

Jojoki, wat ontzettend balen dat het herstel van je gezicht niet sneller gaat. Wel fijn dat er niets ernstigs te zien was, maar ja, ook rot dat ze niet weten hoe ze je moeten helpen nu. Kun je het emotioneel een beetje aan? Lijkt me niet makkelijk om zoiets met je gezicht te hebben. Iedereen ziet het en het is erg onhandig met drinken enzo. Ik vind een percentage van 20% waarbij het niet meer goed herstelt ook errug hoog. En beangstigend kan ik me zo voorstellen. Ik duim enorm voor je dat je plotseling toch snel en volledig gaat herstellen!

Ik ben wel een beetje ‘trots’ op mezelf: ondanks dat Nathan waanzinnig lang had geslapen vannacht en gisteren, zag ik toch dat ie na een uurtje wakker alweer vermoeidheidssignalen begon te vertonen. Nu ligt ie in bed en hij is vrijwel meteen in slaap gevallen. Het begint toch beter in m’n systeem te komen dat hij gewoon veel slaap nodig heeft en het is fijn om te merken dat ik herken wanneer dat is, zelfs als ik het gewoon nog niet verwacht. Ik ga nu op zoek naar een huiselijk klusje om te doen terwijl hij slaapt!

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Chantico... manlief is de 15e vertrokken naar Noorwegen om te vissen en aanstaande maandag zal hij rond 12 uur snachts weer thuis zijn. het "alleen" zijn is me eigenlijk wel goed bevallen. Ik heb hem nauwelijks gemist erg genoeg. De kids werkten ook heel goed mee dat scheelt natuurlijk ook weer... Hij brengt 18 kilo aan visfilet mee naar huis!!!!

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Klinkt niet echt normaal. Misschien even HAP bellen of t CB? Ik heb er geen ervaring mee eigenlijk!

13. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    @Musty, heerlijk foto van jullie mannetje. Wat een beer ahaha.

@Koeky, mooie tattoo. Ik wil binnenkort ook weer een nieuwe laten zetten. Dacht aan iets van een hartje (Daimen had hart-vormige placenta) met z'n geboortedatum of zo. Blijft wel moeilijk want ik vind alleen letters/cijfers mooi maar ik heb er al 2 met letters. Wil miss zelf iets ontwerpen, maar dat is zoooo lastig vindt ik!

@FB, kliene slaapt hier gewoon tot een uur of 3 in bed op z'n kamertje. Dan aankleden/wassen en dan mag hij in z'n box of wipstoel. Soms wordt hij ook wel ns eerder wakker en dan kleed ik hem eerder aan. Praten/brabbelen doet Daimen niet voordat hij moe wordt.

@Plannen vandaag, ook een beetje huishouden en de weekelijkse boodcshappen in huis halen. Vanavond lekker filmpje kijken met vriendlief en gewoon lekker als gezin genieten van het weekend.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, mijn ervaring met de HAP is niet zo goed. Maar wellicht kan ik bellen.

Het komt voor bij verkoudheid, maar dat is hij echt niet.

Ook kan het een allergische reactie zijn op iets nog steeds. Bijv huisstofmijt (waarvan de KA mij vertelde dat dat niet voorkomt bij kinderen maar dat is zeker wel het geval alleen veel minder vaak).

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Of het CB anders? Die kun je toch ook 24/7 bellen?

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De zorglijn van het cb hier kan de vragen niet beantwoorden alleen een bericht achter laten bij het cb. Net gebeld, dus dat werkt ook niet.

Anders toch maar even de HAP bellen, wellicht is er iets te koop om uit te proberen hiervoor.. (om uit te sluiten dat het geen verborgen verkoudheidje is).

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Koeky, fijn dat de PEP zo snel aanslaat! En voel je vooral niet schuldig hoor. Een allergie kan je niet ruiken, ze moeten nou eenmaal eerst goed last krijgen voor je het kan ontdekken en andere dingen moeten worden uitgesloten. Mooie tattoo!

@Jojoki, wat fijn dat bij jou de PEP ook zo snel aansloeg.

@Luckey, fijn dat het zo goed gaat alleen met de kids. Voelt het niet vreemd dat je je man nog niet gemist hebt?

@Chantico, wat super dat hij zo heerlijk slaapt zeg!!

@Gastouder, ik vind het moeilijk om Vince achter te laten. Maar aan de andere kant is het een superlieve vrouw. Ze heeft een dochter van 9 (geloof ik) die geestelijk net zo ver is als Rebecca. Dus echt wel de nodige zorgen gehad. Ik vertrouw er wel op dat ze met Vince zijn problemen om kan gaan.

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

koeky, mooie tattoo! Ik wil ook zoiets op mijn voet/enkel met de naam van Liv erin verwerkt, maar heb nog geen ontwerp en zolang ik voed mag het uberhaupt niet.
    Waar heb je hem laten zetten?

Chantico: Lekker dat het nu zo goed gaat met Nathan. Slaapkoppie hoor! De uitvaart is maandag, alle crematoria zijn vol zeggen ze....Vaag hoor, maar het zal wel. hebben gisteren met z'n allen de kist gesloten want geloof nooit dat je dat na een week nog wilt zien.

Vica: Wanneer gaan Vince en Rebecca voor het eerst naar de GA? Denk dat Rebecca het moeilijker zal vinden om achtergelaten te worden. ze zit in een moeilijke leeftijd.

Luckey: Lekker dat hubby er weer bijna is. (met vis;))

Mir: Hoe is het nu met de krampen van Daimen?

Hier: Zijn niet naar de verjaardag van mn schoonzus gegaan, afgelopen week was hectisch genoeg voor Liv en 2x 2 uur rijden en daar op visite zitten lijkt me even te veel, ze moet duidelijk even bijkomen. Huilt wat sneller, drinkt wat onrustig en veel slaapbehoefte. Dus lekker in dr bedje thuis is dan fijner. Dus wij hebben net opgeruimd enzo, huisje weer lekker aan kant :)

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vica... ja ik vind eht ook gek dat ik hem nog niet gemist heb.
    Natuurlijk wel op momenten hoor maar denk dat ik gewoon te druk ben geweest om hem te missen haha.
    Ben blij als ik hem in mijn armen kan sluiten hoor....

Kleding.... bah wat een weer he, vandaag kun je ze n og dik aankleden en vanaf morgen tropische temperaturen.... zucht...
    net wel even maat 62 geprobeerd (daar heb ik tenminste korte broekjes/jurkjes van) en dat past ook al... gelukkig maar

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Koeky: Mooie tatoo hoor!!

Chantico: Heb gister nog aardig wat in huis gedaan ja.
    En net weer vrolijk verder. Jesley werd om 08.30 wakker voor b zn 1e fles en daarna pas om 13.00 uur weer. Ik heb dus heerlijk uitgeslapen tot 11.30 en daarna als een gek boven de boel gedaan totdat hij wakker werd.

Deel Deze Pagina