Geen idee, bij hubby word het van zijn bruto salaris ingehouden dus zelf hebben we er geen werk van. Ik denk dat de werkgever van hubby het regelt met de leasemaatschappij/belasting.
Ja, volgens manlief hier gaat het allemaal via de werkgever, hij krijgt dus gewoon minder netto salaris als ik het goed begrijp.
Kwamen we net terug van de AH, begint Robin heel erg te huilen in de auto. Doet hij nooit als hij in de auto zit, maar ja, het was al tegen etenstijd dus we dachten dat het daar aan lag. Zie ik thuis dat hij helemaal is doorgelekt (alleen urine gelukkig)....Zielig! Stomme Etos luiers! Is al de 2e keer, terwijl het met Pampers of Kruidvat nooit gebeurt! Dus als dit pak op is (bijna) dan geen Etos luiers meer hier.
Even een korte update tot nu toe. -Kleinere flessen werkt niet. Nog altijd spugen en krampen. -Kleinere speen werkt niet. Nog altijd spugen en krampen. -Nu andere fles proberen (born free) -Inbakeren werkt, hij wordt rustiger wakker. -Ritme met eten werkt, wellicht ook omdat hij nu rustiger is. -Uitslag was vanavond minder, maar vanmorgen zat zij hele gezicht onder. Maar het blijft binnen de normale waardes. Gloeit niet en hij heeft niet de neiging te gaan 'krabben'. Krijg te horen tot nu toe van de KA zelf: -Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer krampen -Reflux hoort er nou eenmaal bij (heb ik ook geen problemen mee, alleen met de krampen). -Geen aanleidingen voor andere problemen. Weet tot nu toe nog niet wat ik er van moet denken. Mijn meis heeft een leuke dag gehad. Veel leuke kadotjes gekregen. Morgen gaan we smiddags naar Vince ipv sochtends zodat we met zijn allen kunnen. Ik denk er dan aan te vragen of ik 1 keer gewoon lang mag blijven ipv een 2e keer terug te komen, zodat ik ook een keer vroeg naar bed kan. Dus gewoon lekker blijven en dan 2 voedingen geven.
Vica: snap dat het een beetje verwarrend is wat ze zeggen. Hopelijk gaat het wat beter met een andere fles. Hoop dat je snel langer bij hem kunt blijven, want 2x heen en weer is erg vermoeiend. Dikke knuf! Mooi dat je meisje een leuke verjaardag gehad heeft en lekker verwend is!
vica... klinkt dus alsof ze zeggen dat er niets aan de hand is. zeggen ze wel dat het kma/andere allergieen zijn dan???? Hier.. mijn hele nek zit onder de uitslag, dikke rode bulten, jeukt wie een gek.... wat het is: geen idee....... niks geks gegeten/gedronken gisteren....
Vica, fijn dat je meis een leuke dag heeft gehad! Nog gefeliciteerd! Tja, wat moet je er nu mee dat de ka alles binnen de normale waarden vindt vallen... Op zich fijn als Vince niet iets ernstigs heeft en er dus misschien snel overheen groeit, maar ja, hij heeft wel lást van dingen... Tot welke leeftijd mag je inbakeren? Tot ze zelf kunnen rollen ofzo? Luckey, raar die uitslag... geen warmtebulten?
Goedemorgen, @Luckey, ze geloven niet meer 100% in KMA. Dit omdat hij niet genoeg verbetering heeft met de Neocate. Hiervoor komt er dus over een paar weken een dubbelblinde provocatietest met 2 keer 2 dagen opname. @FB, ik wou even zeggen dat mijn dochter heeeeeel heftig reageerde op indikken met nutriton met haar darmen. Echt zoveel spuitluiers dat ze met spugen nog minder voeding zou verliezen zeg maar. Dus mee gestopt. Maar de nutrilon AR deed ze het super op! Wel iets dunnere ontlasting, maar nooit waterdun en geen krampen ervan. De dosering is heel anders in de speciale voeding dan dat je het zelf moet mengen. Vergis je niet dat indikken met rijstebloem, elke fles, echt een enorme dikmaker is. Ik zou zeker proberen een keer een pak AR voeding te halen. Werkt dat niet dan is de overstap naar rijstebloem makkelijk gemaakt natuurlijk. Hier werkt de born free fles nog niet optimaal. De speen is te zacht en hij duwt hem er gelijk uit. Maar ze zijn er achter dat indikken echt noodzakelijk is. Dus waarschijnlijk gaan we door met de difrax flessen met grotere speen dan. (weg 20 euro...) Ze gaan morgen overleggen over de biobim. Wellicht dat dat een optie is. Morgen komt er ook een logopedist om mee te kijken bij het drinken. Zij kan zijn drinkmethode beoordelen. Ben benieuwd of hij morgen wel naar huis mag.
@Vica: Wat een gedoe en ge-experimenteer met je ventje zeg. Maar ja, helaas is het nodig om er echt achter te komen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. Ik hoop voor je dat hij morgen naar huis mag. @All: Hebben jullie beebjes al hun eigen handjes ontdekt? De arts van het CB vroeg het de laatste keer, maar ik heb nog niet gezien dat Robin naar zn eigen handjes kijkt / ermee speelt. Hij slaat wel tegen speeltjes (in de box) maar echt vastpakken doet hij ook nog niet (weet niet of hij dat al moet kunnen trouwens). Als ik hem iets in zn handje geef, houdt hij het wel vast.
@MiniMe, hier pakt Vince wel dingen vast uit zichzelf, maar ik heb het vermoeden dat het meer per ongeluk is haha.
@Mini: hier hetzelfde hoor. Daim houdt wel dingen vast als je het in z'n handje doet, maar zelf dingen oppakken gebeurd hier ook nog niet hoor. Geen idee bij welke leeftijd dit begint eigenlijk. Was jij trouwens op dezelfde dag als ik uitgerekend?
Ja, grappig Het is alweer bijna een jaar geleden (2 augustus) dat ik een positieve test had! Wat een jaar zeg!
Ja wat vliegt de tijd he? Ik had 31 juli de posi test in m'n handen! Echt bizar als ik er aan terug denk. Soms mis ik het zwanger zijn best wel.
Net bij Vince geweest en hem de voeding gegeven en in bad gedaan. De nieuwe fles ging nu wel goed. Laatste dagen had ik last van mijn rug, gisteren werdt het erger. Naast mijn rechter schouderblad bij de ruggengraat ongeveer. Net maakte ik een beweging waardoor ik vanalles hoorde en voelde knakken en ik nu niks meer kan. Ik was mijn huispak aan het aantrekken en ik kon niet eens mijn broek aankrijgen. Ik kan nauwelijks bewegingen maken met mijn armen en mijn nek ook niet te snel en te ver. Heb mij eindelijk op de bank kunnen settelen met laptop erbij. Dit gaat redelijk (doet pijn maar geen helse pijn) dus hopelijk wordt het zo nog minder. Zou pcm hiervoor helpen?? Morgen eind van de ochtend mag Vince waarschijnlijk naar huis
Oei dat klinkt vervelend Vica, als het aanhoudt miss even HA bellen? Pcm kan wel, maar is als je iets sterkers hebt bv. Ibuprofen of Diclofenac dat zou wel beter helpen. Hoop dat de pijn snel weg trekt. Heerlijk dat je mannetje waarschijnlijk morgen-ochtend weer naar huis mag. Fijn dat de fles nu beter begint te werken.
* Jesley pakt echt bewust met zijn handen, en ja zelfs met zijn voeten haha, zijn beestjes vast. Hij slaat er tegen zodra ze weer stil hangen, pakt zijn beestjes vast en stopt ze in zn mond enzo. Met zn voeten pakt hij de beestjes ook vast, zo gek haha... *Vica: Ben benieuwd hoe het met Vince gaan aflopen. *Rijstebloem: We zijn vrijdag toch begonnen met rijstebloem, en het gaat heel goed. 2 theelepels per fles, dus niet zo veel. Hij kan het nog gewoon drinken met een S-speen met iets groter gaatjes. Hij spuugt niet meer. Pas bij 1 fles, maar toen was hij heel erg druk aan het doen, en zat ons huis vol met drukke visite. Ook drinkt hij sindsdien 180+6, en dit gaat super! En gelukkig geen reactie op zn darmen. Hoezo raad iedereen bijvoeding (rijstebloem) nu nog af?? Worden ze dan te snel te dik ofzo?
Misschien omdat zelfs de voorstanders van vroeg bijvoeden pas voor bijvoeden vanaf 4 maanden kiezen (en de late voor bijvoeden vanaf 6 maanden)? Dit ivm de rijping van de darmpjes. Dat je ze echt naar hun eigen handjes ziet kijken hoeft niet het enige bewijs te zijn van dat ze hun handjes ontdekt hebben. Ermee tegen speeltjes slaan is zelfs weer een stapje verder! Vastpakken ontwikkelt zich ook in fases. Eerst grijpen ze alleen dingen vast die toevallig in hun (toevallig geopende) handpalm komt. Dan kun je wel dingen in hun vuistjes klemmen, maar hebben ze nog niet door dat ze iets vasthouden en laten ze het dus net zo gemakkelijk weer vallen. Gaat nog helemaal onbewust. Pas later gaan ze bewust hun palmpjes openen en om iets vastgrijpen. En iets bewust loslaten gebeurt wéér later, haha, dus dat levert nog wel eens frustraties op dat ze wel iets vast kunnen pakken maar niet weten hoe ze het weer kwijt moeten raken Bij Nathan heb ik wel de momenten kunnen vastleggen dat hij gebiologeerd naar zijn eigen vuistjes ligt te kijken. Ik heb daar heel erg op gelet de laatste week (weken ), omdat ik dat zo mooi vind om op de foto te krijgen. Is gelukkig gelukt Maar je kan het net zo goed missen. Hij brengt zijn vuistje nu ook steeds doeltreffender naar zijn mond. Eerst was het een beetje op goed geluk zijn arm langs z'n gezichtje maaien met z'n mond happend naar wat er toevallig voorbij kwam Nu gaat de vuist echt vloeiend direct richting mond. Wordt ook hevig op gesabbeld bij tijd en wijle. Hij heeft van de week voor het eerst zelf een speeltje in de box te pakken gekregen, dat ik dus niet in zijn handjes had gestopt. En bij de babygym doet hij nu af en toe ook echt naar de speeltjes meppen, maar nog niet met twee handjes tegelijk. Dat komt op z'n vroegst pas vanaf 12 weken, las ik in Oei ik groei, en dat moet je dan rekenen vanaf de uitgerekende datum!