April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, eigenlijk is het gewoon niet goed voor de darmpjes om voor de 4 maanden met bijvoeding te beginnen. Echter begrijp ik je keuze wel hoor omdat mijn dochter ook rijstebloem kreeg met 3,5 maand voor spugen. Ze had al AR voeding en zantac dus kon ook niks anders doen.
    nu met Vince ga ik binnenkort rijsebloem proberen die mega allergeenvrij is. Zijn voeding moet ingedikt worden en de rest gaat niet goed. Maar hiermee riskeer ik wel een grotere kans op een levenslange rijst allergiee. Door KMA is de kans al groter en dan moet je eigenlijk alles proberen te vermijden wat de darmpjes niet kennen. Veel mensen zijn zowiezo tegen bijvoeding voor de 6 maanden omdat de darmpjes nog niet ver genoeg onttwikkeld zijn.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi even snel hoor, drukke maar leuke dag gehad.

Vica: Veel wijzer ben je dus niet geworden na de opname, wel fijn dat je mannetje morgen weer thuis is.

FB: Rijstebloem is wel een dikmaker, ook al zijn het maar 2 theelepels, het is wel door elke fles. Ze noemen dikkere kindjes niet voor niets 'papkindjes'.
    Maar goed, hou zijn groei goed in de gaten zou ik zeggen, en wel heel fijn dat hij niet meer spuugt!

Hier: Na 3 dagen zonder poepbroek is de hel gisteren los gebroken,, alles kwam eruit haha, en vanmorgen weer. Ze is dus 5 x in bad geweest in 20 uur tijd, want het zat overal. De laatste luier was donkergroen en dikkere brei, dus dat zal de verstopping geweest zijn. Verder een druk weekend geweest met de jongens, wel heel leuk maar voor Liv aardig vermoeiend. Nu dus helemaal overprikkeld en ze is met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ben om die reden heel blij dat maandag mijn vaste vrije dag is (bewust gedaan) zodat ze als ik weer werk altijd eerst een dagje kan bijkomen voor ze naar het kdv moet.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier net het ziekenhuis gebeld.
    Vince was erg onrustig vanmiddag en de vorige voeding dronk hij ook erg onrustig.
    Er is nog GEEN bevestiging gegeven dat hij morgen naar huis mag dus ik acht de kans vrij klein. Aangezien ze ook nog een logopedist mee willen laten kijken en ze willen proberen zijn voeding in te dikken.

Met mijn rug gaat het iets beter, kan weer redelijk zitten als ik maar niet verder beweeg dan alleen mijn vingers (typen haha).

@Cvm, fijn dat de verstopping eruit lijkt te zijn. Morgen dus nog lekker een dagje bijkomen.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Fb... ik zou ook voorzichtig doen met die rijstebloem hoor, maar je merkt het gauw genoeg als het echt een dikmakertje is. Kun je altijd minder gaan geven lijkt mij...

CVM... leuk dat het toch een geslaagd weekend was.
    Ben heen en weer het mailen met lucie en wordt er toch wel een beetje onzeker van.
    Zij raadt 1 borst per keer af, omdat het toch de productie gaat remmen... ik doe al 3 maanden 1 borst per keer en produktie is volgens mij wel aardig op peil. De laatste dagen wil ze wel 2 borsten per keer dus ze past het zelf wel aan....

Bijvoeden... ik wil zelf 6 maanden exclusief bv geven, maar of ik dit ook zou doen als ik fles zou geven weet ik niet....

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Even afwachten dus nog. Hopelijk mag kleine Vince heel snel weer naar zn mama toe!
    Vervelend van je rug zeg! Kan zeer pijnlijk zijn! Ik zou inderdaad iets van een pijnstiller pakken, hopen dat het helpt. Hopelijk is het morgen weer wat minder, kun je lekker met Vince knuffelen.

@FB: Wat goed dat Jesley dat al kan! Pakt hij ook zn voetjes vast?
    Fijn dat het beter gaat met de rijstebloem!

@Chantico: Grappig he al die ontwikkelingen bij die kleintjes. Ik vind het echt geweldig om te zien hoe hij elke week weer wat nieuws leert!
    Robin sabbelt ook steeds meer en meer op zn knuistje. Hij weet het moeiteloos te vinden haha
    Hij kwijlt dan zoveel dat ook zn hele mouwtje nat wordt!

@Bijvoeden: Ik ga vanaf 4 maanden beginnen. Ik denk met rijstebloem, maar als dit een dikmaker is, ga ik nu twijfelen. Robin is al een dikkertje….
    Verder wil ik in ieder geval beginnen met groentehapjes, paar lepeltjes per keer, om aan de smaak te wennen. Op het KDV geven ze ook vanaf 4 maanden fruithapje (tenzij je het niet wilt natuurlijk)

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, rijstebloem zou ik eerst alleen door de laatste voeding doen. En als het voor de lekker blijft op een gegeven moment 2 keer per dag. Dan valt het best wel mee. Groentehap ben ik bij Rebecca begonnen met worteltjes. Fruit zou ik nog niet doen. Is moeilijker te verwerken voor de darmpjes. Zou eerst de groentes proberen.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Grappig om te zien dat bijvoeden opeens weer kan/mag met 4 maanden. Bij mijn andere twee was dat echt 6 maanden! Ik ga net als bij hem 6 maanden exclusief bv geven. Is beter voor hun darmen die bij ons toch al voor problemen zorgen en ze hebben voor 6 maanden echt nog niets anders nodig.

Hier wel echt zijn handjes bekijken en in zijn mond stoppen en ook tegen dingen slaan. Zelf vastpakken alleen als het bij hem ligt zoals een hydrofiel die dan ook meteen in de mond wordt gestopt hahahahaha

CVM: ja fijn dat je maandag vrij hebt zodat Liv straks op maandag beetje kan bijkomen!

FB: fijn dat Jes niet meer spuugt! en ook al met zijn voetje spakken! Goed hoor!!

Vica: fijn dat het leuke dag is geweest voor je dochter! Wel lastig dat ze dus niet echt iets vinden bij Vince....Hebben ze al slikfoto's gemaakt en echo van de buik en maag? Hebben ze wel bij Guus gedaan om te zien of er niets mis is in die regio.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    ik mis het ook wel. Die 9 maanden zijn veel te snel gegaan!
    Ik hoop dat ik het ooit allemaal nog een keertje mee mag maken:)

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik denk dat ik idd alleen rijstebloem bij de laatste fles geef.
    Daarnaast wil ik sowieso eerst met groente beginnen en later pas fruit (ivm de smaak, omdat hij anders de groente misschien niet meer wil als hij het zoete fruit al heeft geproeft)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Dat doet Robin inderdaad ook :D
    hij pakt zn slabber, spuugdoekje en ook vaak mn shirtje (tijdens het voeden) of mn ketting ofzo. En als hij iets vast heeft, heeft hij het ook goed vast! (ben bang dat hij mn ketting nog een keer kapot trekt...)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee dat doen ze hier niet omdat alle babys reflux hebben en een ph meting dus ook altijd wat laat zien. Echter willen ze de mate weten waarin het gebeurd en in hoeverre hij er echt last van heeft. Vince heeftt er niet heel veel last van. Ik denk dus ook dat hij geen nexium terug krijgt. Hij heeft vooral last van de dunhheid van die voeding. Dat gaan ze nu proberen aan te pakken.

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mini: dat heb ik ook, rukt hij keihard aan mijn ketting als ik hem will neerleggen....

Vica: ja met de dikheid avn de voeding is vaak al veel opgelost. Ik geef echter bv en kan dus eigenlijk niet indikken. Met de medicatie gata het best redelijk. Vaak is de onrust die er nu is door overprikkeling en/of slaap en doordat hij zo'n last heeft gekregen van die verborgen reflux gaat hij nu dus ook sneller huilen bij slaap/overplrikkeling volgens mij. Helaas is Guus daardoor dus we veel bewerkelijker dan zijn broer en zus. Zo zie je maar weer dat elk kind anders is.....

13. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden

Zwaai naar jullie allemaal. Sorry dat ik er echt niet meer vaak ben, maar het valt gewoon niet mee om altijd te reageren met 2 kids, een huishouden, werk etc. Soms lees ik wel even snel bij op mijn telefoon alleen het reageren is dan ook niet heel gemakkelijk.

Vrijdag gaan we lekker op vakantie. Echt zoveel zin in. Even lekker er een weekje tussenuit met zijn 4tjes.

@Vica wil jou eerst even een dikke digi knuffel geven meid. Wat heftig zeg je kleine mannetje in het ziekenhuis. Ik hoop zo dat er iets uitkomt zodat je weet wat er echt gaande is bij het mannetje. En nog gefeliciteerd met je meisje.

@Boodschappen, ik bestel het op AH.nl en ik ben gemiddeld in de week zo’n 100 a 125 euro kwijt aan boodschappen.

@Minime jee die bijtelling is ook veel zeg.

@wasverzachter gebruik ik hier niet, ook niet voor onze eigen kleding.

@minime nou he vind die maxicosi ook echt zwaar worden. Ik loop er ook alleen maar naar en van de de auto.

@Vica och meid zelf ook nog in de lappenmand…. Sterkte!

@voeding/bijvoeding ik wil ook pas na 6 maanden met bijvoeding gaan beginnen. Meerdere redenen eigenlijk. De belangrijkste is voor mij dat het eigenlijk nog niet nodig isen ik geniet nog erg van de fles momenten ik vind het allemaal al te snel gaan, dus alles lekker op zijn tijd. Ik heb geen haast met fruit, potjes, tanden, kruipen, lopen etc. Laat ze maar heel lang baby blijven.

En stuiter stuiter meiden, Jill doet mee met baby van de maand en staat bovenaan. Dus jullie snappen wel een super trotste mama. Maargoed we zitten pas op de 3de van de maand dus er kan natuurlijk nog heel veel veranderen HIHI.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Isra, ik heb gestemt hoor ;)

@Maxi-cosi, ik hebb echt zitten denken om de maxi cosi in de auto te laten staan steeds. Hij wordt mij echt te zwaar. En ik moet de hele gallerij over (woon op de hoek) trap af en auto vinden op de parkeerplaats. Beetje veel van het goede.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Isra, ik heb ook gestemd. En Jill staat wel ver bovenaan hoor!

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    goedenmorgen

vandaag eerste werkdag... spannend.
    vooral omdat ik geen tijd heb om te kolven. ieks.
    bij de mensen thuis wil ik eigenlijk niet kolven, heb er wel recht op maar toch....
    afwachten dus hoe het gaat, vooral voor alina bij oma.
    zij was ook al om 6.15 uur wakker en normaal valt ze dan nog na de voeding in slaap, maar nu niet....
    ik ga nou nog maar even kolven....

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    goedemorgen!

@Luckey: heel veel succes vandaag! Moet je gelijk de hele dag of een paar uurtjes?

@hier: Robin heeft voor de 2e nacht op rij van 2300-0800 geslapen! Geweldig! Wel denk ik dat ik een groter maatje luiers (maat 3) moet gaan kopen, want hij was weer doorgelekt. Zat zoveel urine in dat de luier verzadigd was, dus hele buik (incl romper en pyama) nat...

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik moet van 9 tot 12.30 en van 13 tot 15.30 weinig tot geen tijd tot kolven dus....

19. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Luckey spannend je 1ste werkdag!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

vanmiddag mag vince naar huis. voeding mag niet ingedikt worden tot ze heel zeker weten dat het kma is. dus eerst de provocatietest afwachten.
    mijn huisarts is weer eens 3 weken op vakantie dus nu proberen de vervanger te bellen. ik moet vrijdag beginnen met werken en ik kan niks!

Deel Deze Pagina