April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen;

@bijvoeding, ik ben met me dochter met 4 maanden begonnen. Ga ik nu ook doen. Maar sommige kindjes zijn er eerder aan toe, anders FB even advies vragen bij CB of HA.

@vica; fijn dat je kleine mannetje weer thuis komt, alleen jammer dat je idd niet veel wijzer bent geworden. Nog gefeliciteerd met je meisje en beterschap met je rug!

@cvm; Ryan heeft ook al paar dagen geen ontlasting, normaal 2-3x per dag door de jbpm. Misschien dat hij daarom ineens zn flesje niet meer wil leeg drinken, en snel een vol gevoel heeft. Bij Ryan is het ook dikke plakkerige brei.

@chantico; leuk hé die ontwikkeling. Ryan is ook veel met zn vuistjes en duim bezig. Ook gaat hij dingen steeds beter vast grijpen en vasthouden. Vooral zn bumba knuffel en babygym vind hij erg leuk.

@maxicosi; word hier idd ook zwaar, laat hem soms al in de auto staan.

@luckey; succes ne veel plezier op je eerste werkdag.

@hier; Druk weekend achter de rug, zaterdag me b-dag gevierd met een bbq, was erg geslaagd en het weer was ook perfect.

Eten bij Ryan gaat echt slecht sinds een paar dagen, voorheen dronk hij gewoon 5 flessen 180+6 en nu mag ik blij zijn als hij 600cc per dag binnen krijgt.:( Vanmorgen had hij 180cc melk op, ik blij maar nu net maar weer 50cc vanaf 7.00.:( Weet het echt niet meer nu.

Ik wil proberen over te gaan op 4 voedingen en langere tijd tussen de flessen, kan dat, of mag dat echt nog niet?

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

Luckey, balen dat je onzeker word van het mailen. Tja, volg je eigen gevoel zou ik zeggen...Ik kreeg ook hetzelfde advies om 2 borsten aan te bieden en ben nu heel blij dat ik het opgevolgd heb. Heb een megaproductie en kolf in 10 minuten een complete voeding, wel zo fijn als ik weer aan het werk ga!

Verder even ego hoor, gisteren een hele onrustige avond met liv gehad. Kind was compleet overprikkeld, arm schatje. Uiteindelijk is ze om 22 uur gaan slapen tot 7 uur!!! Na de voeding weer meteen gaan slapen en ze slaapt nu nog.
    Zou eigenlijk naar mijn werk gaan met haar voor een afscheidsfeestje en vervolggesprek over ouderschapsverlof maar ik heb afgebeld. Ze heeft het echt even nodig om lekker in haar eigen bedje uit te rusten nu.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Bv 2 borsten: Ben ook sinds een paar weken overgegaan op aanbieden van 2 borsten en dat gaat goed. Ik begind at weer met de laatste borst waarit is gedronken bij de volgende voeding.

4. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Isra: ik heb ook op jouw foto gestemd.

@Luckey: werkse vandaag!

@Vica: fijn dat Vince vanmiddag eindelijk naar huis mag.

@CVM: dikke knuf voor jou en je meisje. Groot gelijk dat je je werk afgebeld hebt en lekker bij je meisje blijft. Je kind is belangrijker als werk.

@Star: of 4 voedingen mag weet ik niet. Misschien dat hij wel meer trek heeft als je wat meer tijd tussen de voedingen houdt. Ik zou anders even CB bellen?!

@Bijvoeden: ik wil ook pas met 6 maanden beginnen (gecorrigeerd 5 mnd) ook om de rijping van z'n darmen en sowieso heeft Daim KMA, dus papjes ed kan voorlopig nog niet. Misschien wel een groente hapje of zo.

@Vuistjes: hier ook regelmatig in z'n mond. Meestal wil hij z'n vuistjes erbij doen als hij een speen in z'n mond heeft, zo grappig om te zien. Of hij trekt met z'n vingertjes z'n speen uit z'n mond en dan begint ie te piepen, omdat hij z'n speen wil haha, lig soms helemaal in een deuk!

@Hier: Daimen flesje geven en dan weer klaar maken voor werk. Ik moet van 13-21 werken, geen zin in eigenlijk. Maar nog 2 weekjes bikkelen en dan weer lekker 3 weken vakantie samen met vriendlief!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Fijn dat je ventje weer naar huis mag, maar eigenlijk ben je er dus weinig mee opgeschoten als ik het goed begrijp….

@Star: Ik heb er ook aan gedacht om over te gaan op 4 flessen, omdat ik Robin nu altijd om 23.00 uur wakker maak voor zn laatste fles. Maar volgens mij is het nog wel wat te vroeg, ik geloof dat dat vanaf 4 maanden eigenlijk pas aangeraden wordt (en afhankelijk van zn gewicht). Ik houd het voorlopig nog even zo en vraag het de volgende keer bij het CB (21 juli).

@CVM: Goede keuze denk ik dat je Liv lekker laat uitrusten.

@Mir: Werkze vanmiddag! En je hebt iets leuks in het vooruitschiet dus nog even volhouden!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mir, niet eerder beginnen hoor, ook geen groente. Alles wat hij eerder binnenkrijgt kan hij allergie voor gaan ontwikkelen.

@Luckey, hopelijk bevalt je werk vandaag!

@Star, ik zou zowiezo op verzoek gaan voeden als hij flessen gaat weigeren. Gewoon even een dag of 3 proberen, komt hij steeds uit op 4 hele voedingen als je echt wacht tot hij voor de voeding komt dan zou ik gewoon even het cb bellen en het verhaal uitleggen. Het lijkt mij beter om 4 volledige voedingen te hebben dan dit, want dit geeft voor beide ook weer onrust.

@Cvm, fijn dat Liv wel lang geslapen heeft.

Hier, net in het ziekenhuis geweest. Ik ben niet veel wijzer geworden. Alleen dat de nexium gestopt mag worden. Hij heeft niet veel last van de reflux. Hij geeft heel makkelijk voeding op maar dat heeft ook te maken met de extreme dunheid van Neocate.
    Vanmiddag het eindgesprek dus dan hoor ik het hele plan. Ik moet nog vaak terugkomen wat ik begrepen had, dus ze zijn nog niet uitbehandeld.

Mijn rug is echt killing! 4 pcm tegelijk werkt niet, ibropufen werkt niet, nu maar naproxen gehaald. Hopelijk werkt dat wel.
    Zo ook maar fysio bellen.

Morgen moet Rebecca naar de huisarts, die klaagt al lange tijd over pijn als er water in haar oren komt en ze lijkt er steeds meer last van te hebben.. Ben bang dat ze dus buisjes zou moeten. Natuurlijk helemaal niet erg, maar wel zielig haha.

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    hi meiden,
    we zijn alweer terug uit Parijs! Wat een geweldige eerste vakantie als gezinnetje :D Zo jammer alleen dat Krystian zich later deze leuke tijd niet meer zal kunnen herinneren..maarja wel genoeg foto's gemaakt om het hem te laten zien ;) Hij was zo rustig en vrolijk de hele tijd hij is echt een stadse baby inmiddels!

ik heb tussendoor op de hotelkamer best wat meegelezen dus ga zo even proberen op de grote thema's te reageren..
    ben zelf wel echt uitgeput, was ook m'n ijzerpillen vergeten, pfft niet zo slim ;)
    ff vakantie picspam;

8. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2668 titania, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    ben een langere reactie aan het schrijven, maar tussendoor even op Vica reageren.
    Je rugpijn klinkt verdacht veel als een zenuw pijn (misschien een blokkade?).. ik heb er helaas zelf maar al te veel ervaring mee..meeste pijstillers helpen daar ook niet of nauwelijks tegen. Zou dan ook niet alles gelijk vandaag er tegen proberen want het is ook slecht voor je lever/maag. Ik gebruikte zelf wel van die wegwerpbare warmte compressen die kan je bij de etos of kruidvat halen, die gaven iets verlichting. Ik zou zoiezo proberen het zo min mogelijk te belasten en als je Vince straks tilt bv alleen van hoge oppervlakken- zoals box/kinderwagen/bedje, niet grond/wipper etc. Ik heb toen het bij mij begon te veel gebukt op m'n werk en het is uiteindelijk een hernia geworden. Nouja dat is natuurlijk worst case scenario. Doe voorzichtig meid, heel veel sterkte!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, ik heb gisteren ibropufen geprobeerd, vanmorgen pcm en vanmiddag naproxen. Geen van alle had enig effect.
    Ga dus geen medicijnen meer proberen. Ik heb express de maxi-cosi en andere spullen al meegenomen uit het ziekenhuis zodat ik Vince straks alleen maar in mijn handen hoef te houden en in de auto in de maxi-cosi kan plaatsen.
    Mijn moeder gaat zo nog even tijgerbalsum proberen.

Ik maak mij alleen mega zorgen over het werk. Vrijdag moet ik beginnen en het is echt puur schoonmaakwerk. Als het morgen en overmorgen geen verlichting geeft ben ik genoodzaakt het af te zeggen. Dan hoef ik ook niet meer terug te komen want het is maar een vakantiebaantje, maar we hebben het geld wel nodig.

Nu ga ik ervandoor, straks ben ik er weer met Vince lekker thuis hahaha.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het voelt trouwens ook echt heeeeel erg als een zenuwbeknelling.

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    dat is behoorlijk rotte timing met je werk ja :( en al helemaal dat het fysiek werk is ook nog. verdorie meid het zit je ook niet mee. Ik hoop van harte dat het geen zenuw is iig. Ik ben benieuwd wat de fysio zegt. *knuf*
    Wat ontzettend fijn dat Vince weer lekker thuis is zo. Geniet ze straks lekker van je kleine kanjer! :D

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Vica, het zit ook niet mee...

Luckey, succes met je eerste werkdag! Wel rot als je niet kan kolven, vooral ivm je productie ook! En wat moet Alina dan uit de fles drinken? Als je wel recht hebt op kolftijd maar niet bij mensen thuis wilt zitten, kun je dan niet afspreken dat je bij elke klant een kwartier later begint of eerder weggaat zodat je langere lunchpauze hebt en dan kunt kolven?

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    chantico... ik vind het rot om de tijd van de mensen te korten.
    ik moet dan uiteindelijk hetzelfde werk in kortere tijd doen.
    Vandaag viel het wel mee. bij 2e client was ik 15 min eerder dus heb daar gekolfd, toch nog 140. nu zit ik ook te kolven en dalijk ga ik haar halen. ze had al 2x 3 uur geslapen daar....
    het werk is goed bevallen. die eerste client zou ik wel voor vast willen hebben. dichtbij en heel aardig.....

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad titania!!!

Luckey, balen dat je niet kunt kolven op het werk, hoe heb je het gedaan vandaag en hoe beviel het werken uberhaupt?

Kolven op werk: Ik wil standaard tijden gaan kolven: 10u 13u en 16u (13u valt dan in mijn pauze) om de productie hoog te houden. Ook al verwacht ik dat ze op het kdv maar 2 voedingen zal drinken. Maar goed, het is nog 5 weken weg dus we zien het dan wel.

Hier: Liv heeft écht een slaapdag...heb haar vanmorgen om 7u wakker gemaakt voor voeding, daarna om 11.45 en ga haar om 1615 weer wakker maken dan maar....4.5 uur tussen de voedingen is toch echt wel lang genoeg lijkt me??? Ga straks om 17u zwemmen met mn zus, baantjes trekken en conditie weer een beetje opkrikken, willen we elke week gaan doen. Dus moet haar nu sowiezo wel wakker maken. De laatste dagen mag ik blij zijn als ik aan 5 voedingen kom terwijl ze een maand geleden nog minstens 8x kwam! Morgen naar het cb voor prikjes en controle ben benieuwd hoe ze gegroeid is in de afgelopen maand én wat zij zeggen over de voedingen/tijd ertussen.

15. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2675 titania, 4 jul 2011
    @ Isra, ik heb ook voor miss Jill gestemd, het is zo'n leuke foto!

@ Vica,
    Poeh.. heftige tijd. Fijn dat je je kleine jongen vandaag weer thuis bij je hebt. Ik hoop dat ze met het behandelplan ook daadwerkelijk iets aan zijn klachten kunnen doen. Goed dat ze hem wel in de gaten blijven houden. Maar diagnose OF verbetering heb je dus niet echt. :( arme Vince. Ben benieuwd wat er uit de provocatie test gaat komen. Wat de ka zei over dat sommige kindjes nou eenmaal meer last hebben dan.. zei hij er ook bij hoe lang het dan kan duren voordat een kindje over dit soort klachten heen kan groeien of is het gewoon afwachten? het blijft zo vaag allemaal!
    nog gefeliciteerd met Rebecca!

@ Star2,
    ook ergens een foto van Ryan voorbij zien komen, ook zo'n fijn mannetje. Heel erg cute!

@ Luckey, ik hoop dat je een hele leuke eerste werkdag hebt gehad!! Poeh wel lastig met het kolven inderdaad.

@FB,
    ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad! nog gefeliciteerd!
    Wat leuk dat Jesley al zo lekker bezig is met pakken!!!

Grappig hoe verschillend die ontwikkelingen op gaan! Hij is ook wel een aantal weekjes ouder dan sommige baby's hier. Ik merk zelf dat soms een week zo veel verschil kan maken. Tot nu toe zijn veel ontwikkelingen volgens het boekje op week andere weer precies op week als je z'n uitgerekende datum pakt.(hij is met 38wk geboren)

@ Minime,
    super dat Robin zo lekker slaapt. Ik heb trouwens een foto ergens wat pagina's terug gezien, wat een heerlijke toet heeft ie, prachtig mannetje! zo'n lief neusje ook! Super dat het babyzwemmen zo is bevallen.

@ CVM,
    arme Liv zo uit d'r doen gister. Fijn dat ze goed heeft geslapen..ze heeft blijkbaar wat in te halen. Hopelijk heeft ze een betere avond vandaag. Was je nog naar dat schoolfeest geweest?
    wat goed dat Liv al een beetje kan zitten, super sterk meisje is ze dan zeg, wow!

@ Mir,
    hier ook een ventje die stralend lachend wakker wordt. Zo zo lief is dat!

@bijvoeden. Krystian krijgt nog steeds voor het slapen 60 of 30cc biobim omdat hij er beter van slaapt en er beter mee groeit. Ik was eerder ook helemaal van de exclusief-bv tot de zesde maand school, maar sinds Krystian vanaf dag 2 moest worden bijgevoed met kv door te veel afvallen na de geboorte vind ik het niet zo'n ramp. Mijn productie zal er een tikkeltje minder om zijn, maar dit voelt beter voor 'm zo. Pas na 6mnd ga ik beginnen met hapjes, papjes ed. Ik voed trouwens wel uit beide borsten.

Hij groeit overigens super- geen idee hoeveel hij is aangekomen maar ik heb het even losgelaten. Ga ook pas naar cb om te wegen bij de volgende afspraak eind juli. Hij is heeel lang geworden heb ik het idee. z'n new born pyjama pakjes met voetjes is hij nu bijna allemaal uit gegroeid in de lengte en een paar overslagrompers gaan moeilijker dicht! Gewone kleertjes en pakjes heeft ie nog wel mt 50 of 50/56. Ik ben blij dat er schot in komt, er wachten zulke leuke kleertjes op 'm in de grotere maatjes, nu is het steeds weer hetzelfde hahaha

@ BV mama's, hoe lang voeden jullie?
    Hier voed ik om de 3 a 4 uur en ik zit sinds een aantal weken weer op ruim 45min! Vooral m'n linker borst die ik inmiddels superboob heb genoemd ;) kan hij tot een half uur uit drinken. echt overproductie! Ik dacht eerst dat het een regelperiode was, maar het is dus echt gebleven.

@ handjes..
    ook hier is hij er ontzettend mee bezig..hele knuistjes, of allebei tegelijk en vingers los ook. Z'n duimpje komt ie alleen nog niet goed bij, die houdt ie verstopt tussen ring en middelvinger zeg maar. Het ziet er zo lief uit. Ik probeer ze ook steeds met een hydrofiel washandje af te nemen/drogen ben bang dat hij anders allemaal vuiltjes naar binnen werkt ;) Of kattenharen, grr die vliegen ook in de rondte, de beestjes zijn weer lekker in de rui! Ook is het nu erg lastig om hem in te olieen of met bodycreme in te smeren want hij doet z'n handjes gelijk over z'n buikje en hup in z'n mond ermee. Speen probeert hij ook soms erin er eruit te doen, vandaag zelfs "per ongeluk" door de kamer gegooid. ;) Dit is allemaal pas het begin hahah Hij pakt trouwens ook wel al heel vaak mijn haren en doet ze dan in z'n mond grrr :p

@ wassen
    , hier nog steeds baby kleertjes apart en zonder wasverzachter wel met normaal wasmiddel.

Ik ga vanaf deze week proberen met neutral te wassen.

@ Helaas lijkt Krystian beginnende eczeem te hebben. Ik heb voor woensdag een afspraak bij de HA staan, dus het moet nog wel bevestigd, maar het lijkt het wel heel erg op. Z'n huidje is zoooo ontzettend droog. Hele rug is vol schilvers ook op de beentjes en armpjes ook schilverige plekken, soms iets rodere plekjes ook. Hij heeft er geen last van en ik probeer het dan ook goed met olie en creme te smeren elke dag, maar het is een vicieuze cirkel. Zijn papa heeft ook eczeem in de winter dus ben bang dat het gewoon genetisch is. van wat ik op dit moment heb gelezen is de kans heeel klein dat het aan mijn dieet ligt, maar goed misschien ff lactatie deskundige hierover raadplegen.

16. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2676 titania, 4 jul 2011
    cvm, Jullie ook bijna met jullie eerste gezinsvakantie! :D was jij trouwens niet degene die een tijd geleden op zoek naar een kampeer babybedje?? Ik heb zelf hele goede ervaringen met de baby butt.. ik heb er een bij mn moeder staan. Hij heeft ook een verhoogd matras/hang element, verschoon stuk en nog een heleboel leuke/handige dingen. Deze was ook erg goedkoop vergeleken met andere. Ook tip voor andere mama's die nog op vakantie/uit logeren gaan ;) In het hotel hadden wij een zo'n simpel standaard model, die is toch een stuk minder fijn voor zo'n heel kleintje en het vele bukken enz. ook niet voor de ouders.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee zijn voetjes pakt hij nog niet vast nee...
    Hij doet wel sinds gister zijn broek vast pakken, vlakbij zijn voetjes, en probeert zichzelf dan rechtop te zetten! Die kleine man wilt niets liever dan zitten!!:$ Nu al... haha
    En boos joh als het niet lukt.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bijvoeding: Wij doen dit juist op advies van het CB, ivm met het spugen... Nu is het iets dikker en spuugt hij minder snel.
    Alleen zn fles van 11/12 uur smiddags dan spuugt hij nog best wel, maar omdat hij dan erg druk is. Hij ligt/zit dan geen seconde stil haha.

Vervelend zeg dat Ryan zo slecht drinkt. Het kan even een fase zijn. Jesley heeft dit ook 2 dagen achter elkaar gehad.... Ik zette gewoon de fles weer weg. En maakte een uur later weer een nieuwe en weer aanbieden... Ja, hij kwam dan wel op 4 flessen uit die dagen, maar hij had gewoon echt geen honger denk ik.
    Even paar daagjes aankijken, en hem goed in de gaten houden

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn mannetje is thuis maar een behandel plan is er gewoon niet.
    Het enige wat ze nog willen doen is KMA uitsluiten. Vooral dat uitsluiten staat mij niet aan. Door middel van een normale provocatie test is KMA goed bewezen. Dat ze het willen bevestigen ben ik het helemaal mee eens, beter 200% zeker dan 1% twijfel. Maar de manier waarop hun het zeggen gaan ze ervan uit dat hij geen KMA heeft. Er is ook verteld dat hij geen reflux heeft. Nu de 3e dag zonder nexium en hij heeft er (nog) geen last van. Als dat zo blijft vind ik het super want medicijnen wil je natuurlijk niet onnodig geven.

Hij heeft een grote rodee vlek aan de binnenkant van zijn elleboog. Ik zei dat hij dat de laatste dagen al een beetje had en kreeg tot 2 keer toe de mededeling dat ik daar beter moet afdrogen. Prima, ik droog goed af. Het moet dus komen van de warmte van de inbakerdoek of gewoon beginnend eczeem (wat vrij logisch klinkt omdat hij ook eczeem in zijn gezichtje heeft).

Er is ook verteld dat het hun intentie niet was om medische onderzoeken te doen. Het was dus puur proberen om te kijken waar wij het niet goed genoeg deden (naar mijn idee) en aangezien die veranderingen geen effect hebben wordt hij nu afgestempeld als een kind die gewoon veel last van krampen en boeren heeft.

Ik ben zeer zeker niet tevreden. De zusters waren geweldig hoor, maar de artsen wuiven alles weg.

Morgen ga ik het andere ziekenhuis bellen om te vragen of ze daar wel medische onderzoeken doen (zoals allegietesten) en zo ja ga ik dus nog gewoon naar die second opinion.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Vraagje, hebben jullie kids ook zo'n last van haaruitval? Vince heeft sinds hij in het ziekenhuis enorme berg en zijn haren vallen extreem uit. Als ik mijn hand door zijn haar haal dan zit mijn hand onder.

Deel Deze Pagina