April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica... haaruitval hier niet te bespeuren op het kale plekje van het liggen na. Balen dat je zo ontevreden bent zeg...
    wel fijn dat hij de nexium dus niet nodig heeft...

kolven werk.... als ik die man van vandaag blijf houden kan ik wel kolven in mijn pauze daar. helemaal als ik dalijk mijn electrische kolf heb.
    op de andere dagen doe ik het gewoon na een client, werktijden zijn dan van 9 tot max 13 uur. Misschien dat ik het daar ook in de pauze ga doen. 15 minuten moet toch al wat opleveren
    Vandaag dus 3x gekolfd. Vanmorgen rond 8 uur (opbrengst 60), vanmiddag om 12.45 (opbrengst 140) en na het werk (opbrengst 60)..... Niet echt veel dus maar goed, ik moet gewoon die spray gaan halen bij de huisarts.... Ik heb telkens wel maar 15 minuten gedaan.....

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vica, wat k*t dat je nog weinig verder bent met dat zkh. Ben benieuwd wat het andere zkh zegt. Is dat die in Deventer?

bij Robin heb ik nog geen haaruitval gezien.

Bij mij begint het nu trouwens wel te komen lijkt het...en ik heb al zo dun haar.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja Jesley ook sinds een paar dagen...
    Het viel mij op omdat hij zelf elke keer zoveel haren tussen zn vingers had, dus ik dacht dat hij ze uit zn hoofd trok.
    Maar als ik zelf mn handen erdoorheen haal, blijven er haren uitkomen.
    Maar zn nieuwe haar groeit ook hard hoor! :)

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, ja dat is in Deventer. Morgen ga ik bellen of hun daar wel die andere allergietesten doen.

@FB, ja bij Vince wordt het nog niet echt veel dunner want hij heeft vrij veel haha.

@Haaruitval bij jezelf, hier ook sinds kort. Maar ik heb een enorm dikke bos met veel en dik haar. Ik kan het missen haha.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Weet je wel zeker dat hij al die 45 minuten effectief drinkt? Lijkt mij bijna onmogelijk :$ Maar ja, je weet het nooit natuurlijk, elk kind is weer anders ;) Nathan drinkt ongeveer 5 a 10 minuten per voeding, soms als hij er ook steeds even bij wegdoezelt max 15. Bij zijn zus was ik blij als ze 5 minuten dronk, meestal was het korter...;) Hoe ouder ze worden hoe harder ze kunnen zuigen, dacht ik, dus meestal wordt de tijd die ze drinken korter ipv langer. Misschien is het meer mama-honger dan melkhonger bij Krystian? Ook niets mis mee natuurlijk :)

Wat superschattig! 't Is wel een kereltje dat erg fysiek is, zo te lezen! Heerlijk hoor :)

Vica, wat rot dat ze in het zh zo anders tegen de problemen van Vince en de juiste handelswijze daarvoor aankijken dan jij. Op zich kan ik me best iets voorstellen bij een 'officiƫle' kma-test dmv dubbelblinde provocaties. Het is zo ontzettend moeilijk om allergieklachten objectief waar te nemen... Hoe vervelend het dan ook is dat je nog steeds niet weet waar hij last van heeft, hoop ik toch dat ze uiteindelijk constateren dat hij gƩƩn kma heeft. Dat heb je liever niet natuurlijk. Stom dat ze die plek niet als eczeem willen zien maar jou gaan beschuldigen van niet goed afdrogen :$

Haaruitval: de haren die hij bij de geboorte had zijn al heel veel uitgevallen, ik zie niet echt een verergering daarvan de laatste tijd.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, ik ben het ook helemaal eens met de provocatietest. Echter de manier waarop niet. Dit doen ze omdat ze niet geloven in alle dingen die hiervoor gebeurd zijn, zo ook de provocatie test die ik samen met het cb gedaan had. Hun willen de provocatietest dus ook doen om het uit te sluiten (hun gelijk te krijgen hierin). Maar als ze nou gewoon zouden zeggen dat ze het ter bevestiging willen doen komt het al zo anders over. Ze maken nu gewoon echt duidelijk dat ze geen woord geloven van wat je zegt. Dat vind ik zooo jammer!

7. Chantico

Ja, zh-personeel blinkt vaak niet uit in goed kunnen communiceren of ouders als gelijkwaardig behandelen. Wij weten toch net iets meer van ons eigen kind af dan zij, hoeveel zij ook gestudeerd hebben over medische zaken! Onze ervaring met die 24 uur in het zh na de bevalling was dat je bijna genegeerd wordt als ouders, alsof je zelf totaal niet kan nadenken of ook maar iets te zeggen hebt over nota bene JOUW kind...! Stom genoeg heb ik nooit het evaluatieformulier opgestuurd om ze daar op te wijzen, had ik me stellig voorgenomen wel te doen... Ze kunnen er nog genoeg van leren :p Ga jij er iets van zeggen denk je?

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb wel kenbaar gemaakt dat ik toch wel gehoopt en verwacht had dat er medische onderzoeken kwamen zoals een uitgebreide allergietest ofzo. Krijg je als antwoord, ja dat doen we nog niet zo vroeg.

De kans is er dat je vals negatief krijgt bij bepaalde dingen. Maar als je positief hebt bij een bepaalde allergie dan is het ook zeker zo. Dus dan zou het zowiezo effect hebben gehad.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vince slaapt nog steeds. Ik moet het 4 uur schema van het ziekenhuis aanhouden omdat dat beter is zeggen ze.. Om 21.00 uur moest hij eten. Wakker maken? Of gewoon nog een half uurtje wachten om te kijken of hij zelf wakker wordt?

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    45 minuten drinken aan de borst gebeurd hier ook echt niet meer, zo'n 5 minuten max per borst (ze krijgt allebei per voeding). Helaas wil ze 's avonds ook niet meer lang drinken, ik genoot daar altijd wel van haha. Alles wat ze langer bij me drinkt spuugt ze er meteen weer uit dus ik stop nu ook als ze duidelijk loslaat.

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2691 titania, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    poeh dan snap ik het echt niet. Hij drinkt naar mijn mening effectief. Anthans hij zuigt krachtig, is klaarwakker en slikt.
    Ik dacht zelf misschien, omdat hij duidelijk een groeispurt doormaakt dat hij gewoon meer nodig heeft. En omdat mijn voeding niet bepaald de vetste is hij er meer van moet drinken om op de hoeveelheid te komen die hij nodig heeft om te groeien. Ofzo???
    Dat is ook maar een theorie.
    Ik zat al op 20 min voeden - beide borsten. Zo lang als nu deed ie sinds de kraamtijd niet meer. Maar goed, hij drinkt uit een flesje ook erg langzaam; 60cc in 15/20 min. Dat is natuurlijk wel een andere techniek. Hij spuugt niet tot nauwelijks. Hij poept nog steeds 1x in de week ongeveer dus hij lijkt wel alles op te nemen.
    Ik ga donderdag misschien weer even langs het borstvoedingscafe, kijken wat ze daar zeggen.
    Wat ben ik nu trouwens blij dat hij voorlopig niet naar een creche hoeft!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: ik voed beide borsten om de 3 a 4 uur en ben met 10 min klaar in totaal. Als ik kolf krijg ik er zo'n 130/150ml uit dus de kleine man zal dat en/of meer binnen krijgen in die tijd.

CVM: ik krijg ook met moeite 5 voedingen op een dag op het moment.....

Star: hier op het moment ook slecht drinken af en aan, volgens mij hoort dat bij het sprongetje...kijk het een paar dagen aan....

FB: hier ook continue rechtop willen zitten en zich door aanspannen van de buikspieren oprichten.

Vica: wat vervelend dat je eigenlijk niet echt antwoorden hebt en er niets verder wordt gedaan....ik zou zeker vragen naar een second opinion. Het vervelende is dat ze inderdaad maar zvoveel kunnen doen omdat een babietje nu eenmaal niets kan zeggen......Ik zorg nu in ieder geval voor heel erg veel rust en regelmaat (dat is soms moeilijk met 2 peuters erbij) en hij gaat dus veel echt in zijn kamer in zijn bedje, want daardoor is hij wel echt rustiger.

Ik zit hier al aan maat 68 shirtjes en rompers en broekjes maat 62/68! Ik heb nog nooit zo'n reus gehad!! De andere twee waren echt een stuk kleiner! Komt wel goed uit want onze oudste had maat 68 echt pas na een half jaar en toen was het zomer, dus nu kan Guus dat wel allemaal aan gelukkig. Zou het zonde vinden als ik die kleetjes weer niet nogmaals aan kon doen, het zijn er zoveel!

13. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    jeejtje dit soort momenten twijfel ik of ik nog wel borstvoeding zou moeten geven en of dit wel het beste is voor mijn kleintje.

Ik kolf met oxitocine neusspray bij een gemiste voeding nooit meer dan 100ml ook nooit meer dan dat kunnen kolven, uit beide borsten.:) Bij jullie ziet bv er heeeeel anders uit, dat is me wel n's vaker opgevallen. Pff wordt er helemaal emo van.
    morgen echt even bellen en ga hier gelijk een vraag stellen aan de lactatiedeskundige hier.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier sinds een week of 2 gemiddeld 7 voedingen per dag.sinds 3 dagen drinkt ze 2 borsten per keer. Alleen smirgens wil ze maar 1 borst
    Ze doet er in totaal ongeveer 15 minuten over. Bij hry naar bed gaan drinkt ze wel langer en soms ook 4 of 5 borsten.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titaniah ik vind het advies op het borstvoedingsforum beter dan het advies hier... gooi daar anders eens alles op tafel of laat eens een lactatieDESkundige thuis komen!!!! Hij is toch tevreden dus je melk is goed hoor!!!

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: ja zo lang je baby tevreden is lijkt me dat er niets mis is!

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik bedoel uiteraard het advies vande lactatiekundige op dit forum. Niet de tips van de dames in dit topic

18. Chantico

Titania, ik heb me bij onze dochter ook heel vaak heel onzeker gevoeld over de bv. Toch is het een gezonde meid geworden. Hoe anders het ook gaat bij andere meiden, als je kereltje tevreden is, is dat de belangrijkste maatstaf voor of het goed gaat! Het kan best dat hij die tijd nodig heeft om voldoende te drinken. Niet elk kind drinkt even snel en ook niet elke borst geeft even veel melk tegelijkertijd af. Ik zag het bij kolven toen bij mijn dochtertje bijvoorbeeld dat mijn ene borst wel 7 of 8 stralen tegelijk gaf, en de andere max 4. Kijk, dat scheelt dus wel in hoe snel je kindje vol zit, bij de ene borst is ie dan in de helft van de tijd klaar in vergelijking met de andere. Ik snap nog steeds niet hoe dat zit met die straaltjes, want nu zie ik juist bij die borst die toen max 4 stralen gaf meer stralen en bij degene die toen veel melk gaf nu minder :( Nathan verslikt zich geregeld als ik per ongeluk op m'n borst druk, dan spuit de melk blijkbaar te hard in zijn mondje. Da's ook een probleem.
    Wat drinktechniek betreft: het enige waar je op kunt letten is of je verschil ziet tussen het 'aanzuigen' (kort en snel zuigen) waar ze mee beginnen om de toeschietreflex op te starten en het lange zuigen daarna, waarbij je ook echt slikken kan horen. Op borstvoeding.com heb ik daar ooit eens een heel verhelderend filmpje over gezien, dat vond ik toen heel fijn! Als Krystian goed hapt en goed zuigt en slikt, dan moet je hem vooral de tijd gunnen die hij aan de borst wil liggen (als jij die tijd kunt besteden aan bv). Je kunt ook een keer een lactatiekundige mee laten kijken met het drinken. Misschien hapt hij toch niet helemaal goed, waardoor het drinken veel meer moeite kost.
    Niet om je nog weer iets nieuws te geven om je onzeker over te voelen (;)), maar kan hij zijn tongetje wel goed uitsteken? Met een te kort tongriempje is het ook lastiger drinken.
    Maar waar het om gaat: als hij tevreden is en jij de borstvoedingsmomenten ook fijn vindt, is er eigenlijk helemaal geen probleem! Proberen te vertrouwen op je lijf, hoe moeilijk dat ook is. Je doet het hartstikke goed hoor!

19. Chantico

Bedoel je nou dat je de tips van de lk van zp beter vindt dan van de dames in dit topic, of dat je het borstvoedingsforum beter vindt dan de lk van zp?
    Er is hier sinds kort een nieuwe lk op het forum en ik vind haar erg kort door de bocht...

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb een paar keer advies gevraagd bij de lk hier op dit forum en had persoonlijk niet veel aan haar advies. Gooide het maar constant op spruw.
    Op het borstvoedingsforum vroegen ze verder en had ik er meer aan. Maar goed dat is MIJN ervaring.

Ik heb ook erg veel aan jullie tips en ideƫen alleen met de lk van zp kan ik dus zelf niet veel aanvangen....

Deel Deze Pagina