Zou proberen je eigen niet te druk te maken erover... Al snap ik het volkomen!! Bij het KDV zijn ze het denk ik ook wel gewend! Hij slaapt idd al best lang ja snachts. Jesley ook hoor, vaak van 23.00 - 08.00 uur, en meestal eind van de middag ook nog 3 uurtjes. En voor de rest idd alleen maar hazeslaapjes. Gaat helemaal goed komen hoor meid! Jesley slaapt nu ook in zn reiswieg, net een stuk wezen wandelen en toen viel hij in slaap, en nu nog steeds... Dus laat t lekker liggen!
Gepoept heb ik gelukkig nog nooit gehad ook nog nooit langs zn luier... *afkloppen* Ik heb gezegd dat dit voor het eerst gaat gebeuren als ik aan het werk ben, en Jesley heel de dag bij papa of opa/oma is! Hoop niet bij papa, want denk dat ik dan gebeld word: Schat, kom naar huis....!! hahaha Wij gaan ook kamperen inderdaad!! Wij gaan eind augustus 2 weken naar Zuid-Frankrijk met de vouwwagen (voor het eerst) Jesley is dan 5 mnd oud, ben heel benieuwd. Heb al veel spulletjes gekocht hoor heb er zo'n zin in. En heb hem nu ook wel eens met een warme dag meegenomen naar een recreatie gebiedje hier, om te kijken wat hij er van vind. Nou met wipstoel erbij gaat t super! Dan zitten we natuurlijk op het strand, hoop dat hij ook af en toe de zee in kan. En heb ook een baby zwembadje bij me, kan hij lekker afkoelen. Wat neem jij allemaal mee voor die kleine?? (nog tips??)
@CVM: Ik probeer ook goed op de moe-signalen te letten, maar misschien ben ik vaak al te laat, want als ik hem dan in bed leg, gaat hij huilen. EN misschien moet ik hem gewoon wat langer laten huilen...ik vind dat zo moeilijk haha Nee, wij gaan niet kamperen. We zijn wel laatst een weekje naar Duitsland geweest, maar was in een huisje. Lijkt me wel heel leuk! Zeker als Robin straks een jaar of 3 ofzo is Toch denk ik niet dat we ooit echt gaan kamperen, het zal dan eerder in een stacaravan zijn ofzo, toch iets meer luxe Wij hebben ook zonneschermen, maar gewoon zwarte. Is idd wel handig hoor! En we hebben een spiegeltje bij de maxicosi (in de auto dus), ook ideaal, dan kun je de kleine altijd in de gaten houden. @Luckey: Ik heb ook al gedacht aan een sprongetje, haha denk ik altijd als hij wat lastig is Hij is morgen 14 weken, maar uitgaande van de uitgerende datum is hij dan 12,5 week, dus het zou zomaar kunnen. @hier: Ik ben alweer over mn korte depressie heen hoor. Af en toe die hormonen haha. Robin is inmiddels alweer wakker, heeft dus net een uur geslapen. Ach ja, toch weer een uurtje, EN heb ik even rust gehad, en nog de was op kunnen ruimen en de afwas kunnen doen. Nu ligt hij in de box te spelen. Zometeen even eten (Robin) en dan naar de garage met de auto. Hopelijk snel weer terug, want ik wil nog even in het zonnetje gaan zitten!
Hahahaha zou hier ook zijn! Als hubby een keertje moet oppassen, vraagt hij als eerste of Robin al gepoept heeft. En hij spreekt dan af met Robin dat hij niet gaat poepen (en werkt ook nog). Als manlief ook maar iets ruikt van waarschijnlijk een volle luier is het gelijk: 'Mamaaaaa.....wil je even kijken?????'
Ooo was jij dat FB, dacht dat mini degene was die een vouwwagen had gekocht. Wij gaan iets eerder, over 2.5 week, dus Liv is dan 3.5 maand. Wij zijn vorige week kampeerspullen gaan kopen, hadden alleen een grote tent dus flink ingeslagen! Tips: ik heb bij etos een opblaasbaar babybadje gehaald (om in te badderen, geen 'zwembadje' en een opblaasbaar aankleedkussen. Verder moet ik voor liv het meeste nog halen: Zwemluiers, iets tegen diarree just in case, paracetamol gaat mee, neusspray, héél veel rompers, heb een ledikantje met klamboe tegen insecten, moet nog iets van prikweg halen, luiers neem ik voldoende mee voor de reis, rest haal ik daar wel. draagzakken gaan mee en het maxicosi onderstel, voor de wagen is geen plek. Neem ook een combisleeper mee, slaapzak met zowel lange als korte mouwen en 2 diktes...Kan daar 's avonds flink koud zijn. Andere meer ervaren mama's nog tips? Maxi-cosi spiegeltje hebben wij idd ook, perfect!
Mini: hier vandaag ook iemand ie niet in zijn bed wil. Normaal valt hij zo in lsaap...Nu is hij al 10 min aan het huilen.....maar hij is ook al uren wakker dus hij zu toch moe moeten zijn denk je...Ik ga ook uit van een sprongetje.... CVM: ik vind 4 voedingen ook echt nog wat weinig, hoewel ik het gevoel heb dat we daar wel steeds meer naar toe gaan hier....de anderen hebben nog eindeloos een avond/nacht voeding gehad maar Guus slaapt gewoon van 19.30-6/7 uur en komt overdag niet vaker....
ja erg heh ik heb echt van die stress dagen ertussen dat ik hm ook echt heel vaak aanleg uit angst dat ie niet genoeg heeft
@ onrustige beebs, denk een sprongetje, hier hetzelfde verhaal, sinds vandaag is ie weer de 'oude' whahaha @ luckey.... hoe evalt t werk? nu effe koken zo terug
FB, begrijp je helemaal! Hoeveel ga je werken en wat voor werk doe je eigenlijk? Gaat jesley naar een kdv? Hier is het ouderschapsverlof nog steeds niet rond Heel fijn want al die tijd kan ik de kinderopvang niet verminderen en heb twee maanden opzegtermijn. Ze zijn er inmiddels wel achter dat ik er recht op heb maar alles is moeilijk moeilijk. Heb gezegd dat ik het eind volgende week rond wil hebben vanwege opzeggen kdv (moet voor de 15e)
hey hey, Even snel een vraagje tussendoor. Ik ga zo reageren. @Musty, jouw meisje heeft buisjes gekregen toch? Kan een huisarts zelf zien of er vocht achter de trommelvliezen zit?
Kan me voorstellen....zucht aan alles komt een eind he Nog even lekker genieten met je mannetje morgen!!
@CVM: Wat lastig dat je werkgever zo moeilijk doet! Je hebt er gewoon recht op, dus ze zorgen maar dat het geregeld wordt (voor de 15e). Toen ik iets van 12 weken zwanger was, heb ik ouderschapsverlof meteen maar geregeld. Vergeet niet ouderschapsverlofkorting bij de Belastingdienst dan aan te vragen he! Is weer een leuk extraatje
Ouderschapsverlofkorting moet je toch achteraf aanvragen? Ja balen dat ze moeilijk doen, had het ook eerder moeten regelen maar was van plan gewoon 4 dagen terug te komen...maar nu Liv er eenmaal is...ik kán het gewoon niet! Dat halve dagje extra vrij heb ik echt nodig om vol goede moed aan het werk te gaan! Aan de andere kant, ik wás op tijd, 2 maanden voor terugkeer ben ik erover begonnen maar ze stellen het besluit nu al 2 weken uit
argggg klik ik t verkeerde venster weg wat ik onthouden heb @ me2... wat slaap guus al heerlijk door zeg! hier komt ie zeker nog 1 x p/nacht @ vica.... volgens mij kunnen ze alleen zien of t ontstoken is ja of nee rest doorverwezen naar kno @ fb... dikke knuff, flinke drempel heh weer te gaan werken? vond t bij louise-faye ook zo erg, zelfs gedacht om te stoppen met werken, maar eenmaal aan de slag vond ik t heerlijk @ cvm... jeetje wat rot dat je werkgever zo moeilijk doet om louderschapsverlof, hopelijk is t snel rond! en wat een klein poppie, klein mar fijn! als ze het goed doet super toch @ luckey.... hoe bevalt je nieuwe baan??? hoe is het verder met iedereen?
CVM hoop dat het alsnog gauw geregeld is. dat halve dagje moet toch kunnen???? Musty.... oeioeioei, haha.... hier... werk bevalt goed. vandaag alleen buiten gesloten uit de auto. ik kan hem ook afsluiten door het knopje in te duwen en door mijn luiigheid doe ik dit dus ook altijd. dit keer was echter de sleutel uit mijn zak gevallen en die lag op me te wachten op de stoel..... 1,5 uur dus langer bij die vrouw gezeten. gelukkig wel een aardige vrouw. kon dus weer niet op tijd kolven en heb me echt voorgenomen ibij werkdagen van 3,5 uur... ik ga halverwege kolven. al is het maar 15 minuten..... cvm... lekker poppetje.. ik ben eens benieuwd wat alina is volgende week...
@CVM: Ouderschapsverlofkorting kan je ook van tevoren aanvragen. Ik heb het nu voor 2011 aangevraagd, heb 160 uur ouderschapsverlof, en krijg het bedrag waar ik recht op heb verdeeld over de resterende 6 maanden van dit jaar op mn rekening. Wel fijn hoor! Achteraf natuurlijk ook, maar wij kunnen het extraatje per maand nu wel gebruiken. Hetzelfde geldt voor inkomensafhankelijke combinatiekorting. Totaal krijg ik nu 234 euro extra per maand. Wel fijn dus!
@ luckey.... hopelijk gebeurt t niet nog een keer met je sleutel @ kolf.... zit te wachten heb dubbele elect kolf van ameda bestelt ben beneiwud hoe snel ik ermee kolf kolf is ook lekker klein mee te nemen