April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Net de electrische kolf besteld, kan niet wachten tot ik hem ga testen....
    Verder adviseerde die lk om bij lange nachten toch snachts even te kolven. Ze is bang dat produktie het dalen is....
    Daarbij komt natuurlijk nog dat bij combi werken en 3-4 maanden dit, dit erg aannemelijk is.
    We kijken het dus even aan want ik was net zo blij met mijn slaapnachten..... overdag ga ik wel vaker kolven nu.....

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @luckey welke kolf heb je genomen? heb je vast wel geschreven maar heb het gemist..

Hier aaaaaaaaaaaarghhhh dit soort momenten wou ik dat we gelijkvloers woonden!
    Middagslaapjes blijven zo moeilijk en een van de redenen is dat als hij beneden in de box of wipper slaapsignalen vertoond ik hem gelijk meeneem naar bedje boven, maar goed tegen de tijd dat we boven zijn is hij alweer klaarwakker en wil echt niet slapen(zelfs met 10min huilen/jammeren wordt het eigenlijk alleen erger).
    Hij was net op de arm na de voeding in slaap gevallen en dus rustig naar boven gebracht, op de teentjes de trap op... maar goed er kraakt altijd wel wat. Weer even op het grote bed gaan spelen zodat ik hem gelijk in bed kan doen als hij weer moe is. Hij huilt weer want hij is zo moe!
    wat een puzzel is dit:(

@CVM,
    voordat ik het vergeet.. inpak tip voor vakantie; veeeeel zoogcompressen! ik dacht genoeg meegenomen te hebben maar halverwege de week waren ze op. Ik dus naar de Franse etos/apotheek... kosten die dingen 8 euro!!!!!!!!!!! In de doos zaten dezelfde die ik bij de kruidvat haal voor 1,99 :$

@ Star,
    jeetje wat vervelend dat Ryan niet wil drinken.. zoals je beschrijft lijkt ie wel lekker in zn vel te zitten. vervelend met babys is dat je altijd zo zelf moet zoeken omdat ze het zelf natuurlijk niet kunnen vertellen.
    jij was toch degene die ook nog last had van de hechtingen?? hoe gaat het nu?
    Hier nog verre van goed. Kan geen normale gemeenschap hebben en bij fietsen voelt ik het zelfs. Gyn wou tot 3 a 4mnd wachten na de bevalling en dat komt steeds dichterbij..

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Star, lijkt hij verder ook last ergens van te hebben? Is hij onrustig ofzo. Ik weet dat het een symptoom is voor KMA om op een gegeven moment voeding steeds meer te gaan weigeren. Gebeurde hier in het begin ook.

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @titania; balen hé, hier ook geregeld nog veel last, idd met fietsen, gemeenschap en ook als ik gewoon teveel gedaan heb. Ik moet zowieso een hersteloperatie, 1 augustus terug naar de gyn en dan krijg ik gelijk een verwijzing naar de plastisch chirurg.

Heel herkenbaar, Ryan is ook vaak zo moe, maar in slaap vallen homaar. En de ene x slaapt hij heel vast en de andere keer word hij van boe of ba weer wakker.

@vica; hij heeft wel veel last van oprispingen en misselijkheid. Heb ook een idee dat het misschien daar vandaan komt. Hij lacht nog wel lekker veel, maar hij is wel sneller ontevreden als anders, hij wil bijna niet meer spelen en op schoot is hij ook vaak onrustig ineens. Dus er lijkt wel iets dwars te zitten bij hem.

Hoe herken je verder kma? Hij krijgt wel nog steeds friso HA.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Musty: Leuke foto’s! Ben benieuwd hoe de ameda kolf je bevalt, ik heb hem gehuurd in mijn kraamweek en vond het een onding.

Mine: Thanx voor de info over ouderschapsverlofkorting, zal er eens naar kijken.

Luckey: Heerlijke foto! Haartjes zijn lichter geworden of niet?

Mir: Wat word Daimen een heerlijke bollie zeg! En stom, maar had me jou heel anders voorgesteld haha. Leuk om af en toe foto’s van de mama’s te zien, heb je een idee met wie je eigenlijk praat! O haha zie dat ik niet de enige ben die dat vind, leuke foto ook Luckey,Sem begint te veranderen! Van peutertje naar een echte grote jongen!

Luckey: Hier precies dezelfde oogafwijking, ook mijn ogen werken niet samen en ben ook geopereerd aan schele ogen als kind haha. Wel balen, doordat ze niet samenwerken zie ik bijvoorbeeld geen diepte en met autorijden is dat nog wel eens lastig. Had met de testen inderdaad ook hetzelfde met die lijnen.

Vica: Fijn dat je rug beter gaat, en super die buggy! Ik kijk er ook tegenop om te gaan werken hoor, dwz, ik vind het leuk om collega’s en de kindjes weer te zien en te verzorgen maar ik kom in een rottijd terug (middenin de vakanties, collega’s zijn dan weg) en baal enorm van hoe het nu gaat omtrent ouderschapsverlof L

Titania: Wat goed dat je een LK hebt ingeschakeld! Waarschijnlijk geeft het je een hoop tips en zelfvertrouwen! Liv zit ook in de onderlijn bij de groeicurve, zal haar bouw wel zijn. Verder heeft ze wel een heerlijke bolle toet en is ze tevreden dus vind het prima zo.

Musty: Heerlijke foto ook van je meisje, wat een lekker ding ;)

Kinderwagenbak: Heb een teutonia en wat een heerlijk groot ding! Dat in combinatie met een kind van nog maar 56cm zorgt ervoor dat ze er voorlopig wel in past haha.

Mini: Succes bij de tandarts!

Star: Lastig, dat weinig drinken. Hier nog één al geef ik bv dus dat is moeilijk bepalen wat ze dan binnenkrijgt. Maar ze komt zelf niet voor een voeding dus zit er af en toe meer dan 5 uur tussen en als ik afgekolfde melk geef drinkt ze nog maar iets van 120 max L

Luckey: Hihi bij mij hamert ze er ook op dat ik ’s nachts moet kolven, nou het spijt me zeer maar ik begin er niet aan….ben wel van plan om nu max 4 uur tussen elke voeding te laten overdag, dan maar wakker maken want met 5 uur ertussen en nachten doorslapen gaat het met mijn productie ook niet denderend. Kolf smorgens ineens al een aantal dagen nog maar 100 na in plaats van de gebruikelijke 150.

Titania: Thanx voor de tip…was idd van plan om ze daar te halen maar als het zoveel scheelt in prijs…..Weet iemand of luiers in Oostenrijk/Duitsland ook duurder zijn dan hier (pampers)

Hier: Liv was gisteravond goed van slag door de prikjes, koorts en huilen huilen huilen. Pleistertje zat flink wat bloed op aan 1 kant en die kant was ook dik en rood….denk dat ze niet helemaal goed geprikt hebben. Arm schaapie. Vandaag gelukkig alles weer in orde. Wat wel even flink balen is: Van de ene op de andere dag heeft liv besloten geen afgekolfde melk uit een fles te willen, en dan terwijl het altijd zo goed ging. Het is nu een hele crime en het duurt zeker 45 minuten voordat ze de fles accepteerd. En al die tijd maar zoeken naar de borst hé, dus honger heeft ze dan wel. Maakt overigens niet uit of ik de fles geef of een ander, ze wil hem niet!

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Van dat slapen heeft Robin dus ook. Vaak valt hij in slaap als hij bij mij ligt, of in ieder geval beneden. Als ik hem dan naar boven breng en in zn bedje leg, is hij weer klaarwakker. Dan begint hij of te huilen of hij gaat lachen....ja tot ik wegloop en dan is het sowieso huilen.
    net is het trouwens wel gelukt. Hij was na de voeding tegen mn schouder aan in slaap gevallen, dus ik heb hem voorzichtig naar boven gebracht. Hij was wel weer een beetje wakker, maar is gelukkig weer in slaap gevallen:)

@Star & Titania: Jeeh wat vervelend dat jullie nog zoveel last hebben van down under! Is het dan niet goed (te strak) gehecht ofzo?

Ik maak me nu al 'druk' over een volgende bevalling. Ik wil dan ook misschien wel een natuurlijke bevalling 'proberen' (weet niet of ik uberhaupt iets te kiezen heb, maar denk ik dat ik wel een ks mag ivm loslatende placenta vorige keer), maar als ik sommige verhalen hier hoor, dan schrik ik wel hoor! De ks is mij 200% meegevallen, en na 2 weken had ik eigenlijk nergens last meer van en kon ik alles weer doen. Maar goed....dat zien we over 2 jaar ofzo wel weer hihi

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je hebt ook al eens andere voeding gehad toch? Dan heeft hypo allergeen zowiezo geen zin meer.

Uhm, Vince was erg misselijk, veel kokhalsen, spugen en ging toen de flessen weigeren. Verder heeel onrustig, kronkelen met zijn lichaam en veel zwaaien met armen en benen (laatste 2 doet hij nu ook nog). Er kan groene ontlasting voorkomen, maar dat kan ook door de hypo allergene voeding komen dus dat zegt niet veel. Nauwelijks op schoot kunnen zitten vanwegen de onrust. Ook tijdens het drinken veel onrust. Tja, naar mijn idee is onrust wel de grootste factor. Verder kan er natuurlijk eczeem meespelen, droge huid, veeeel scheten laten, veel boeren laten, vaak de hik, constant verkouden/verstopt neusje... Er zijn geloof ik nog meer dingen hoor..

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, lijkt mij idd moeilijk helemaal als het met de communicatie omtrent afspraken op het werk toch niet lekker loopt. Dan ga je met een dubbel negatief gevoel aan het werk (communicatieprobleem en kindje achterlaten). Lastig hoor. Ik vind het trouwens wel knap dat je je geen zorgen maakt over Liv. Groeit ze wel gewoon in haar eigen lijn? Moet ook toegeven dat ik het een belachelijk advies vind van het cb om de 5e voeding weg te laten omdat ze niet wakker wordt. Overal wordt geadviseerd dit echt pas te doen als de kids zelf heel alert wakker worden en zich melden voor de voeding. Als dat niet gebeurd kan je als buitenstaander niet beslissen of ze het wel of niet nodig heeft. Een baby kan jammer genoeg niet zeggen wat die zelf wilt. Zou dus ook gewoon lekker die 5e voeding doorgeven.

@MiniMe, hier bij de 1e een paar oppervlakkige schaafwondjes en bij de 2e niks (ondanks persen bij 7cm en uitdrijving van 5 minuten). Dus het kan zeker weten heel goed gaan.

Hier, net maar gedouched met Vince want hij kon echt zijn slaap niet vatten. Hij ligt in de box (slecht ik weet het) omdat hij niet zo lang meer hoeft tot de volgende voeding. Ik zag ineens heel veel puz in zijn oortje zitten. Was mij maandag ook al opgevallen dat hij zo'n vies oortje had. Nu maar even goed opletten.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Zie je helemaal geen diepte dan? Lijkt me idd lastig met autorijden zeg!
    Ik heb trouwens heel slechte ogen, ik heb -8, dus zie echt niks zonder lenzen....

Wat sneu voor Livje. Gelukkig gaat het weer beter vandaag. Wel lastig van die fles! Geen idee wat je eraan kan doen...

@Groeicurve: Robin zit net iets boven de onderste lijn wat betreft zn lengte, en net iets boven het gemiddelde met zn gewicht. Echt een klein dikkertje dus.
    Toch heb ik het idee dat hij niet goed gemeten is de vorige keer. Hij hield zn hoofd een beetje scheef, en zij deed even snel snel meten. Toen wij hij dus 56,5 cm, maar ik denk als hij goed recht zou liggen, dat hij toch wel 58 ofzo zou zijn. Ach we zien het de volgende keer wel.

@Luiers: Ik heb laatst op een Duitse website naar Pampers gekeken en daar waren ze zelfs een euro goedkoper.

10. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    BV Dames
    Ik gebruik al weken geen zoogcompressen meer!
    Heb wel dat ik tijdens de voeding de toeschietreflex goed voel (stroompje) moet dan even mijn andere tepel stevig indrukken zodat ik niet lek, maar dat is dan ook het enige moment waarbij ik 'lek'

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @vica; ja hij heeft idd een tijdje gewone nutrilon gehad maar moest van cb weer terug naar de HA. Veel dingen herken ik wel wat jij beschrijfd. Als hij drinkt drinkt hij idd onrustig, hoofd weg draaien alle kanten op enzo. Boeren, niezen, scheten en hikken doet hij ook veel. Onlasting is minder, maar wel ineens weer groen/gelig voorheen gewoon gelig. Hij heeft wel wat kleine pukkletjes in zn gezicht, niet erg opvallend of erg veel dat weer niet.
    Zal dit alles eens voorleggen aan cb maandag.

@minime; bij mij is het idd niet goed gehecht, had dat toen al paar x aangegeven en er werd maar gezegd komt wel goed. Nou niet dus, gelukkig zag mn gyn dat de laatste x ook.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @cvm; wat zielig dat Liv zo een last heeft gehad van dr prikjes. Ben nu al bang voor maandag dan krijgt Ryan ze weer en die had al zo een last van de eerste.
    Moeilijk dat ze het flesje niet wil, zou ook niet zo gauw weten wat je eraan kan doen.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mir... het is aangekomen hoor. super!!!!

cvm... ik kijk het even aan want wil niet snachts gaan kolven.
    overdag laat ik haar drinken wanneer ze wil en als ik moet werken wil ik direkt na het werk kolven en als ik 3,5 uur bij mensen ben, doe ik halverwege kolven.
    heb een medela pump in style met nieuwe koeltas.
    Een iets ouder model maar wel niet zo vaak gebruikt als het nieuwe model. kan niet wachten tot ik hem heb!!!!!
    Is hij makkelijk is gebruik of moet ik de eerste keren de gebruiksaanwijzig ernaast houden hihi

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha hier ook een kleine stevie wonder hoor.. Schud heel veel met zijn hoofd alle kanten op. Ik zou het zeker voorleggen want de klachten lijken hetzelfde.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    meis jij kan gewoon gaan zwemmen met je manneke!! ons meis isczeem kind en in t bein hebben wij wel de hormoonzalf gebruikt, deze hoef je echt maar heel kort te gebruiken als er echt plekjes zijn tot het weg is (en niet geheel in smeren) en goed onderhouden met vaseline lanette
    voor je gaat smeren hm goed in de vaseline lanette smeren
    en na afloop goed wassen en weer smeren met die vaseline, gaat uitstekend we hebben die hormoonzalf op een gegeve moment niet meer nodig gehad alleen die vaseline en dat wordt ook steeds minder
    (manlief heeft erfelijk eczeem en ik cara patient dus dubbel op)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Beide keren liep ik gewoon direct weer goed hoor. ;)

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wowie wat een flinke ruk, maar dus heel wat te verwerken en bijkomen van t kdv

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje meis dikke knuff en beterschap voor ryan

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0