April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    dikke knuff t gaat echt over!hier sind gistermiddag weer de oude beremans gelukkig

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

ik heb hm net binnen gekregen, lekker gesopt en in de sterilisator
    vanavond ga hm echt uitproberen, maar wat ik tot nu toe zie/hoor enzo bevalt t me

en ouch flessendrama, geen idee wat je ertegen kan doen:(
    wat zielig met die prikjes!

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ben jaloers whaahha :) ik verslijt die dingen bij de vleet
    elke voeding moeten er echt nieuwe in

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ groeicurve.... tsja :) hij zit boven de bovenste lijnen

@ star2.... jeetje zeg, toch een hersteloperatie:( zou fijn zijn als artsen eens eerder beterder luisteren

@ minime... niet druk om maken .... hier bij de 1ste 2 schaafplekjes en nu maar 1 schaafplekje..... we grapte na de bevalling al de volgedne worden er 0;)

@ luckey ahhh lees t al de pisa:)

sorry ben even lui geweest :)

zit te wachten tot ons manneke wakker word, dan even langs prenatal wippen en daarna mn meis ophalen

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ kinderwagenbak... moest even zoeken manlief had er een foto van genomen met zn telefoon... hij ligt er nu zo in

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vica: Nee maak me geen zorgen omdat hubby ook best klein is voor een man (1.74) en hij weegt maar 60 kilo....Als ik geen brood smeer voor op zn werk dan eet hij dus de hele dag niets tot het avondeten, hij heeft ook echt geen hongerprikkel. Niet erg gezond dus, maar denk dat Liv het gewoon ook een beetje heeft en dus ook niet zelf komt voor maaltijden en niet al teveel drinkt. Verder doet ze het prima dus ik vind het wel goed zo.

Luckey: Kolf is te simpel voor waarden, er zit maar 1 draaiknopje op, voor de kracht van de pomp. Snelheid regelt ie zelf (2fase, na 2 minuten gaat ie van snelle korte trekken naar lange halen)

Zoogcompressen: Hier blijven ze soms dagen droog, en vervolgens zitten ze binnen een uur weer vol. 's Nachts heb ik ze sowiezo nodig zeker nu ze doorslaapt.

Mini: Zie wel iets diepte maar vooral als ik moe ben word het slecht. Loop dus regelmatig tegen deuren op omdat ik dan niet zag dat ik er al was haha.
    Met autorijden is het vooral bij parkeren, ik zie écht niet of ik er al ben. Dus parkeer tegenwoordig altijd achteruit in, dan heb ik mn spiegels en hoef ik niet te gokken.
    En als ik in een smalle straat rij en een tegenligger tegenkom ga ik voor de zekerheid zoveel mogelijk aan de kant staan en laat de ander passeren, ik kan nl echt niet inschatten of het wel of niet past. Hubby lacht me altijd uit, blijk ik aan beide kanten nog twee meter te hebben terwijl ik denk dat ik er dan al opzit haha

ben aan het strijken nu...als ik ergens een hekel aan heb! Grote-mensen kleren zijn al klaar, nu de babykleertjes nog, dat is nog wel leuk. Moet ook eens afleren om de strijk een week op te sparen, scheelt misschien!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Ok, je man heeft ook geen hongerprikkel. Wel vreemd haha, had er nog nooit van gehoord. Dan is het idd wel heel herkenbaar.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zo even alles snel bijgelezen.... Veel geschreven zeg.
    Sorry even geen tijd om te reageren op alles.

Jesley vraag weer veel aandacht, en sinds gister weer alleen maar aan t spugen! Weet t ook niet meer hoor wat ik er aan kan doen.
    Hij heeft er gelukkig zelf niet zo heel veel last van. Gaat soms wel beetje huilen voordat hij gaat spugen, alsof het dwars zit...!

Ik blijf hem alleen verkleden...pff gister zelf 3x om moeten kleden, en Jesley 4x!
    Vandaag Jesley al voor de 2e keer schone romper en tshirt aangedaan. Dus wassen,wassen, wassen!:$

Ook komt hij steeds vaker op 4 flessen uit per dag!
    Gisteren, en vandaag hoog waarschijnlijk ook...
    Eerder geven heeft geen nut, dan hoeft hij echt niet of drinkt maar 50 cc.

Maar hij slaapt gewoon lang snachts (heerlijk!!)
    Gister van 22.00 tot vanmorgen 08.00 uur. En daarna nog van 09.00 tot 11.00 uur!

Vanaf morgen weer werken,dus dan zal t ritme wel een beetje veranderen, want dan moet ik hem soms wakker maken voor zn 1e fles, rond 06.30uur.

Auto inderdaad maar op MP gezet, want we zitten nu met 4 auto`s!!
    1 auto van de zaak, 1 auto van vriend, 2 auto`s van mij! hmmm handig!! Zeker met parkeerproblemen hier!

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik ben het vergeten te schrijven maar we hebben hier tijdens de vakantie een datum geprikt wanneer we weer gaan proberen voor een brusje.. ik ben er zooo hyper over!
    datum zelf blijft natuurlijk top secret ;), het is ook niet over een week ofzo. :p Het voelt wel goed om het nu bewust toekomst zaken te plannen.. voor ons zelf en voor de kleine man. Voor zover het kan natuurlijk. Voor hetzelfde geld gaat het natuurlijk allemaal langer duren. Met hem was het bij de eerste poging raak en je kan er natuurlijk niet van uit gaan dat het weer zo makkelijk gaat.
    Ik zie alleen wel erg tegen een zwangerschap op. Het is allemaal wonderbaarlijk goed afgelopen de eerste keer en er bestaat wel een kans op complicaties bij een tweede en mocht ik weer bedrust moeten houden is dat bijvoorbeeld met een kind natuurlijk wel een stuk lastiger. Maaaar goed zien we dan allemaal wel weer ;)

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Spannend!!!!

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He dames!

Heb jullie verwaarloosd:) maar heb het druk met werk, kids, huishouden etc...Al weer 4 weken aan het werk ( 32 uur per week) en als je dan in de avond thuiskomt dan kun je beginnen pff, best heftig maar komt goed!

Ben met Sam vandaag weer bij CB geweest: hij is nu 65,5 cm en 7120 gram dus dat gaat ook errug hard hier....verder zijn prikjes gehad, hij ligt te slapen dus we zien wel wat deze dag gaat brengen..

Sam krijgt 4 flessen van 210 water+7 schepjes en slaapt de nacht van 21.00 tot 09.00 uur goed he! Op het CB zei de arts er niks over verder dus het zal wel goed zijn...

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, spannend zeg!!!

@FB, je zal het waarschijnlijk wel geprobeerd hebben maar zijn meerdere kleinere flesjes geen optie? Als Vince iets teveel drinkt komt er het ook met golven uit. 20cc teveel kan al een flinke spuugbeurt veroorzaken..

Hier net mijn werkschoenen binnen gekregen. Wock medische klompen. Ze zijn erg leuk maar wel moeilijk aan te doen want ik heb een vrij hoge wreef en dit is rubber. Maar eenmaal aan lopen ze goed. Kan ik ze gelijk uitproberen tijdens de vakantiebaan hahaha.

He bah staat er weer iemand voor de deur om te melden dat ze vrijdag een muurpaneel gaan verwijeren. Na de vakantie komen ze kozijnen vervangen.. Alles in onze slaapkamer. Ik heb nu dus ook besloten dat Vince naar de kinderkamer gaat vandaag of morgen. Veel rustiger voor hem en daar halen ze de issolatie tenminste niet meer weg. Beter voor hem.

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Titania idd spannend zeg!
    Hier komen er geen kids meer bij hoor! Vind 2 kinderen meer dan voldoende en heb al helemaal geen zin om nog ooit de afdeling voortplantingsgeneeskunde te bezoeken;)

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: spannend:! Kan uit ervaring zeggen dat elke zwangerschap anders is en elk kind ook hahahahaha. Als we nog voor een vierde zouden gaan dan zal dat in ieder geval niet binnenkort zijn, drie kinderen in circa 3 jaar is behoorlijk doorbuffelen hahahahaha

Kelly: zooo dat is een grote beer! Fijn dat hij zo goed is gegroeid! Wat gaat dat snel voorbij he dat verlof!

CVM: geef je elke dag een flesje gekoflde melk? Mijn oudste was helaas een flessenweigeraar. Gewoon blijven aanbieden is de enige tip die ik kan geven want bij ons hielp verder niets (geen andere fles/speen etc). Wij zijn dus bij de andere 2 meteen na 4 weken elke dag een flesje gaan aanbieden die ik dus niet zelf geen maar mijn man en dat gaat tot nu toe heel goed.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kelly, jeej Sam gaat ook snel! Ook alweer ruim 7kg. Heerlijk dat hij zo veel slaapt. Hier sliep Vince 11 uur per nacht maar ben weer verplicht hem een 5e voeding te geven van het ziekenhuis. Maar ik heb het idee dat ik er dan voor zorg dat hij meer maagzuur heeft omdat ik hem dus eten geef die hij niet nodig heeft (vraagt er niet om en groeit super).

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, wat Me2 zegt is denk ik wel een goede. Als je hubby de fles geeft dan kan ze daar ook niet zoeken naar de borst en het wellicht eerder accepteren. De mamaborst zullen ze, neem ik aan, direct herkennen als die in de buurt is.

17. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2837 Fleuri, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
    Even snel; op verzoek een foto van mij met mijn kroost

...weg...

18. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2838 Fleuri, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
    En van de 2 samen

...weg...

19. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van vorige week

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: hier zorgt overvoeden echt voor veel onrust/pijn dus ik geef ook echt pas als hij vraagt en met minimaal 3 uur ertussen, zeker omdat hij zo goed groeit!

Deel Deze Pagina