Ja hier is het normaal om 200-300 gram per week te groeien, ook met 4 voedingen. Dus perse die laatste fles erin douwen voelt niet goed. Die fles drinkt hij half slapend en moeizaam. En hij is al standaard onrustig in de nacht. In de late avond slaapt hij zooooo goed! Als ik hem dan ook nog wakker moet maken vind ik zo zielig. Zijn onrust begint meestal pas na een paar uur slaap. Sochtends wordt hij wel gewoon rond dezelfde tijd wakker, of hij nou wel of geen 5e voeding krijgt.
Fleuri... leuke fotos!!!! Musty... dat is niet veel ruimte meer in de wagenbak he?! CVM... opeens flessenweigeraar? Voorheen dronk ze er toch wel uit of niet??? welke fles heb je? tt of niet? titania.. spannend dat jullie voor een 2e gaan!!! Hier echt geen meer erbij hoor... 2 is meer dan genoeg. net weer spektakel met alina. badje geweest en verwoed op vuistjes het zuigen. borst wilde ze echter niet. 2x zuigen en huilen en strekken. speen pakte ze wel meteen en rustig. nog eens aanleggen en weer huilen.... wat is dit dan nu weer??? in bed gelegd maar natuurlijk nog huilen... dus op bed gaan liggen en toen dronk ze wel.... daarna in bed kunnen leggen. zucht alleen al voor dit soort momenten zou ik liever kv geven hoor. ik wil nog niet stoppen met bv maar net genoot ik er dus even echt niet van....
Hmmm... misschien niet zo handig om alleen de bedden te verplaatsen. Mijn rug voelt nu toch wel heel raar. Net alsof er een mega zwaar iets op staat. @Fleuri, mooie foto's hoor! @Luckey, ik weet niet of dat met flesvoeding anders zal zijn. Ook op momenten dat ze geen honger hebben komen ze geregeld voor speen, aandacht, spelen enz.. ik denk dat het gewoon een algemeen babyprobleem is haha. Weer een argument om gewoon lekker door te gaan met bv zolang je dat wilt .
Fleuri: geweldige foto's!! Hier even spam van mij, onze dochter was het minder eens met ons foto-momentje hahahahaha
Me2... hier speelt zoon ook wel eens dwars als ik fotos wil maken. Toch een leuke foto vind ik hoor!! Vica... thanx!!! ik wil ook nog niet stoppen maar op momenten ben ik erg zwak en wil ik de handdoek in de ring gooien.... Fv zal echter de oplossing ook niet brengen.... Ik hoop gewoon dat de productie op peil blijft als ik dalijk op het werk met de electrische kan kolven EN haar thuis regelmatig goed laat drinken....
Luckey: hier ook af en toe dat ik het niet meer weet (en dit is GVD al mijn 3de kind!!)....Heb vanmiddag Guus in bed gelegd want hij is moe en aan het jengelen. gaat hij keihard krijsen....pak ik hem op is het goed, leg ikhem terug weer keihard krijsen...omdat hij reflux heeft ebn ik dan bang dat hij pijn heeft....Omdat hij een 20 min later eigenlijk een voeding zou mogen hebben toch even aangelegd want op een lege maag kan je ook niet slapen...na 4 slokken in slaap gevallen. Leg ik hem in bed, slaapt hij 45 min en wordt weer gillend wakker...weer even opgepakt en terug gelegd slapend en na 45 min weer gillend wakker....weer opgepakt en teruggelegd en hij slaapt nu al weer even....En elke dag is het ene ander liedje...wat wel duidelijk is dat hij elke middag zo'n 2/3 uur slaapt maar hoe dat is een 2de....
Ik geef sinds ze 6 weken is om de dag een flesje en is altijd goed gegaan tot een week geleden...gebruik de nuby natural touch maar heb vandaag ook de avent en difrax geprobeerd, maar toen werd ze helemaal hysterisch haha. Ga inderdaad vanaf nu elke dag een flesje laten geven. Hubby geeft idd altijd de flesjes want van mij wil ze meestal niet. leuke foto's, en me2: Wat lijken je kids op elkaar!!! Vooral de jongste 2! Hier eerder het tegenovergestelde, Liv slaapt vaak en graag in haar bedje, en is heel relaxed...Op het cb vonden ze haar zelfs TE relaxed, tis ook nooit goed....zucht. Alleen als ze een poepbroek heeft laat ze zich horen maar verder is ze zo'n makkelijk kind. op het flesje weigeren deze week na dan Ga haar nu maar wakker maken want laatste voeding is alweer 4.5 uur geleden en boobs doen zeer!
Heb ik inderdaad ook al geprobeerd.... Helaas geen optie! Hij doet gewoon veel te druk, en daardoor komt alles er weer uit!
Wat een leuke fotos zag ik allemaal! Leuk ook dat sommige mamas zo bekend worden. CVM, wat balen dat Liv de fles opeens lijkt te gaan weigeren! Ik zou een kindje dat geen hongersignalen afgeeft trouwens, wat anderen ook zeggen, juist wél wakker maken s avonds voor een vijfde voeding. Jou gevoel zegt dat het niet hoeft? Gewoon je gevoel volgen hoor! Star, kan het niet zijn dat Ryan minder drinkt omdat ie steeds beter de gedronken melk kan verteren? Poept hij ook minder? Als hij wel gewoon blijft lachen en spelen, zou ik me niet zo snel zorgen maken om hoeveel hij drinkt. Bij bv weet je ook niet hoeveel een kindje binnen krijgt en geen enkele cb-arts die dan ooit zegt dat je meer melk er in moet zien te krijgen. Als hij lekker vrolijk en alert blijft, gewoon plast en tevreden is, dan zal hij zelf denk ik wel het beste weten hoeveel hij moet drinken! Vertrouw op je mannetje! (Als je er zelf ook geen goed gevoel bij hebt, moet je je moedergevoel natuurlijk wel volgen en kijken hoe je er meer melk in kan krijgen ) Lekken: nooit gedaan gelukkig, alleen tijdens stuwingsmomenten een paar keer s nachts als ik er op gelegen had. Eczeem: las van een kindje dat wel last van de huid heeft, maar dat het volgens de ha nog geen eczeem is (Titania, was jij dat?). Hoe weet je of iets eczeem is of niet? Down under: wat rot dat sommigen daar nog steeds zon last van hebben. Ik heb er dit keer echt totaal geen last gehad, zelfs direct na de bevalling voelde alles al weer normaal, raar maar waar Dat is dus mogelijk Hoop dat iedereen die nog last heeft daar snel vanaf wordt geholpen! Fietsen met baby: fietsen jullie wel eens met jullie kindjes? En zo ja, hoe dan? Maxicosi achterop? In de draagzak/doek? Hier probeer ik het zo min mogelijk te doen, maar heel af en toe gaat ie wel eens mee in de BabyBjörn op de fiets. Alleen korte stukjes over rustige wegen en zo veel mogelijk asfalt. Blijft niet helemaal fijn voelen, maar ja, soms is het zóveel fijner dan moeten wandelen. Auto of ov is dan geen optie. Ben ik de enige hier die dat wel eens doet, of zijn er meer? En zo ja, hoe voelen jullie je daar dan onder? Onrustig drinken: hier een jongen die af en toe echt hongersignalen lijkt af te geven, maar dan aan de borst opeens véél meer aandacht heeft voor mn t-shirt en de bloementjes daarop probeert te grijpen, of die loslaat en mijn breed glimlachend aan gaat liggen kijken. Wel *smelt* natuurlijk, maar handig voeden is het niet Vandaag de hele dag door al alleen maar halve voedingen gegeven. Ze zijn op een bepaalde leeftijd gewoon teveel afgeleid door alles om zich heen Hij lijkt wel iets langere tijden tussen de voedingen te gaan laten overdag, dus misschien moet ik de hongersignalen kritischer bekijken en minder snel aanleggen. Sorry, geen tijd meer voor verdere reactie op persoonlijke verhalen, moet mn vriend gaan helpen met koken en kinderen
@musty: Haha, Mathieu-Dareau heeft echt nog maar een klein beetje ruimte in de bak! @CVM: Beter extra voorzichtig in de auto dan ongelukken maken. Laat je man maar lachen. Doe manlief hier ook wel hoor, omdat ik altijd zo klunzig ben (volgens hem .maar moet zeggen dat het wel erger geworden is na de zwangerschap met autorijden gelukkig nog niet) Strijken doe ik zo min mogelijk, sowieso geen babykleertjes. Gewoon goed uithangen (we hebben geen droger) en dan vind ik het wel goed. @FB: Sterkte met Jesley, weet ook helaas niet wat je eraan kan doen Succes morgen met werken ook! Hopelijk valt het een beetje mee! Enne .4 autos ja een beetje overdreven. Ik had even op MP gekeken wat voor auto het is, maar de meeste (zelfde bouwjaar en meer km dan die van jou) staan voor wel meer dan 500 euro! Dus zal niet te lang te koop staan denk ik (hoop ik) @Titania: Wat gaaf!!! Ben wel een beetje jaloers hoor hihi. Niet dat ik gelijk weer zwanger wil worden hoor, maar ik moet eerst manlief overtuigen voor een 2e, hoewel hij toch al steeds meer bijtrekt gelukkig. Wil je de datum ook niet met ons delen??? In ieder geval alvast veel succes en hopelijk is het snel raak (als je er dan voor gaat, wil je natuurlijk niet meer wachten) @Kelly: Wow flinke jongen is Sam al zeg! En hij slaapt zeker goed! @Fleuri: Oh wat jammer ik heb je fotos gemistL @Vica: hmmm niet zon goed idee om met bedden te gaan slepen .ook al zo lekker eigenwijs @Me2: Leuke foto met de 3 kids! @CVM: TE relaxed?? Is toch alleen maar fijn? Wat kan daar verkeerd aan zijn? @Chantico: Ik heb een Steco baby-mee voor op de fiets, dus zon beugel voor de maxicosi. Ik heb er alleen nog maar een proef rondje meegefietst, en straks gaat hij zo mee naar het KDV. Met Babybjorn fietsen durf ik niet. @Hier: Naar de tandarts geweest en ik had helemaal niets! Joepie! Hij heeft niks gezegd over mn verstandskies, en ik heb nergens last van, dus ik heb ook niets gezegd haha. Nu over 2 weken alleen nog even naar de mondhygieniste en dan ben ik er weer voor een half jaartje af. Mn schoonzus heeft vandaag terugplaatsing gehad van IVF embryootje. Het is de 3e poging, dus ook meteen de laatste. De arts heeft al gezegd dat het niet zo goed groeide, dus dat de kans nihil is dat het gaat lukken Zo sneu! Er is wellicht nog een mogelijkheid met eiceldonatie. Zouden jullie eiceldonatie overwegen??
Fotootje van Robin en mij: Bekijk bijlage 165023 (net even snel gemaakt...Robin wou niet naar de camera kijken)
Minime: Ik moet manlief ook nog overtuigen voor een tweede...het lastige is dat wij geen slaapkamer overhebben, de kleintjes moeten dan samen op 1 kamer (net zoals de jongens) Eerlijk gezegd zou dat voor mij geen reden zijn om het niet te doen maar hubby heeft er moeite mee. In de toekomst kunnen we misschien wel uitbouwen maar financieel zit dat er voorlopig niet in, zeker niet nu ik er qua salaris iets op achteruit ga. En áls ik hem kan overtuigen moet het binnen 2 jaar gebeuren aangezien we 11 jaar in leeftijd schelen en hubby geen 'oude vader' wil zijn. leuke foto, Robin heeft jouw ogen hé?! w.b eiceldonatie, ik zou het niet kunnen, zou het toch voelen als 'mijn kind' zeker als het kindje dan op Liv blijkt te lijken. En stel dat zij het kindje anders opvoeden dan jij dat zou doen en je staat er niet achter, dan krijg je geheid hommeles!
oh fleuri, ik heb ze ook gemist.. ik wacht op de tweede ronde Me2, wat een 3 blonde schatjes!! Is Fee een beetje aan het huilen of lijkt dat maar zo? hier een bv foto..want die vind ik zelf altijd wel bijzonder, in het park bij het Louvre.. en Krystians kleine voetjes zie je net onder het kleed