April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hihi leuk om zo terug te denken hé? Ja bij ons was het in 1x raak wat ik nooit had gedacht aangezien we tijdens mijn eisprong aan het kamperen waren in Tsjechie met de kids....Maar na een paar biertjes had manlief ineens minder moeite met sex in een tent hahaha en zie hier het resultaat.

Vica, voor jou de laatste ja...hier wil ik écht graag een tweede (niet nu!!!) maar manlief zei gisteren na de woede aanvallen van oudste stiefje dat hij NOOIT geen kinderen meer wil....goed gesprek gehad want ik ben het er niet mee eens dat Liv geen grote zus mag worden omdat haar broer van 15 zich niet kan gedragen. Ze kan dan wel twee halfbroers hebben, dat leeftijdsverschil is zo groot en de jongens zijn hier zo weinig dat ze toch opgroeit als enigst kind.....en dat wil ik niet voor haar.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Leukey, ik heb 30 flesjes van 150ml....dus totaal 4500ml.
    De voorraad groeit nu ook niet echt meer want ik kolf nog maar 1x per dag, om 10 uur 's morgens. Liv krijgt dan een flesje uit de vriezer en wat ik kolf gaat er terug in haha, zo hou ik de voorraad op peil (en gaat de oude melk het eerst op)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, nee hier echt geen 4e kindje. Ons gezin is al gecompliceerd genoeg. En Vince groeit op met Rebecca. Sem natuurlijk ook maar die is er om het weekend, dat is toch anders.
    Een 4e zou zoveel aanpassingen nodig hebben, andere auto, grotere woning en we kunnen niet kopen (ik heb bkr) en huren is geen optie meer (geen punten) of we moeten heel duur gaan huren. Nee voorlopig willen we hier blijven.
    Ook is het voor mijn eigen gezondheid gewoon beter om geen zwangerschap meer mee te maken.
    Elke zwangerschap ben ik heel flink aangekomen, ik wil me gewoon weer lekker voelen. Gewoon weer fit en slank worden en deze kids de aandacht geven die ze verdienen. Een ander erbij kunnen wij op zoveel punten gewoon niet hebben voorlopig, dus voor ons is het echt een stop.
    Hubby gaat zich laten sterriliseren.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gaat snel he (jammer genoeg)

Ik had 26 juli een positieve test....
    Meteen de 1e keer raak! :D
    Hadden wij ook niet verwacht ivm afwijking aan mn schilklier.

Een jaar eerder (juni 2009) was ik ook gestopt met de pil, en toen iets daarna begon mijn schildklier weer op te spelen, en moest ik meteen weer aan de pil, ivm medicijnen, ziekenhuisopname's, en radio-actieve slok in Daniel de Hoed.
    Na de opname in Daniel de Hoed moesten wij 6 mnd wachten met stoppen met de pil. (valt nog mee, vroeger was dit 2 a 3 jaar!!!)
    En toen meteen zwanger :D toen begon ons geluk weer!!

Ik wil heel graag in de toekomst een 2e en misschien zelfs wel meer!
    Ik ben zo blij met mijn kleine man,en zie steeds meer kinderen om mij heen, en vind het geweldig!
    Vriendlief roept heel hard dat hij er echt maar 1 wilt:(
    Maar ja, als het echt begint te kriebelen bij me dan gaan we eens goed babbelen! komt wel goed denk ik ....

Net alle foto's zitten bekijken van zwangerschap, bevalling en de afgelopen maanden... Super!!

Ik ga zo Jesley even wakker maken voor zn fles, anders heeft hij er maar 3 gehad vandaag, en dan ga ik slapen.
    Morgen weer werken van 07.30 tot 17.00

Net mn avondeten voor morgen al gekookt (jaja, ik word een echte huisvrouw mama, heb ik nog nooit gedaan namelijk haha)

Slaap lekker & fijn weekend!!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: hier zegt hubby ook nog steeds dat hij er maar 1 wil, maar toch merk ik af en toe dat hij er al niet meer zo zeker van is als eerst. Hij vroeg namelijk laatst aan Robin of hij nog een broertje of zusje wil bv. Dus als ik echt weer wil, denk ik dat ik hem wel kan overhalen. Het grootste gedeelte vd zorg komt toch op mij neer, dus ik zie het probleem niet, voor hem verandert er niet veel (naar mijn idee).
    Als Robin net 1 is lijkt me een mooie tijd om weer te beginnen ;)
    (hoewel in juli/aug zwanger raken wel ideaal is ivm verlof hihi, maarja zoiets kun je toch niet plannen.)
    Slaap lekker allemaal!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even een spam hoor :D

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nee ik heb geen ha meer te pakken gehad.

Vica, lekker hoor dat het werken zo goed ging :D.

Ik duik vandaag "vroeg" onder de wol.

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ben een beetje later als andere hihi maar zal me hier ook eens aanmelden, ben tenslotte ook een April mama geworden....was eigenlijk 4 Mei uitgerekend

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    MiKiJa... welkom hier... wel elke dag kijken hoor anders ben je gauw de draad kwijt hihi. het gaat soms erg rap hier!!

Vica... boh wat lijkt hij al ouder dan 3 maanden zeg. Geweldige foto. Hij zit helemaal in het boekje he hihi

Hier weer een nachtvoeding (half 4) en daarna half 9 dus ben blij haha.Dalijk even uitgebreid douchen en kijken wat we dan gaan doen. Vanmiddag op bezoek en vanavond musical Petticoat.....
    enige doel van vandaag is nog een printer/scanner kopen...

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey....thnx....ik zal het gaan proberen haha

maar zal me een klein beetje voorstellen trouwens

Ben nu 33, ben nog net op me 32e mama geworden van een prachtige dochter.
    Beetje eigenwijs ding is het, lag in stuit en heb daardoor een keizersnede gehad.
    Verder gaat het hier lekker, borstvoeding gaat goed, ze slaapt al bijna iedere nacht door....

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeimorguh, zitten te wachten op de koelkast

effe proberen terug te lezen

vica, geweldige foto

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA de tijd vliegt dienrdaad....Vorig jaar een positest met 3 weken en 2 dagen...ik wist het gewoon...we waren nieta an het klussen voor een derde maar in een onbewaakt ogenblik toch gebeurd.....net zoals bij onze 2de! Voel me daar zo dankbaar voor! Gewoon terwijl je eigenlijk denkt dat het helemaal niet kan....
    Een vierde denk ik ook niet bij ons...we zouden beide best willen maar 3 is al zooooooveeeeel werk even afgezien van de praktische kant (financieel hebben we het heel goed) maar de kidneren verdienen allemaal onze aandacht en merk nu al met Guus die gewoon veel aandacht nodig heeft (gehad) door de reflux dat dat heel snel op de andere kids reflecteert. Dat wordt alleen maar erger als ze ouder worden en de problemen "groter"....
    Daarbij zijn we er nu weer achter dat je het allebei echt erg graag moet willen omdat je elkaar adners verwijten gaat maken denken wij.....

Vica: heerlijke foto! en fijn dat het werk zo beviel!! echt even tijd voor jezelf he en dan bedoel ik even niet aan de kids en verzorging denken!

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @MikiJa: Van harte welkom hier en nog gefeliciteerd met je kleine meisje!
    Hoe gaat het met jou, hoe is het herstel na de keizersnee verlopen? (ik heb ook een (spoed)keizersnee gehad ivm loslatende placenta)
    En hoe doet je kleine meisje het?

@Vica: Leuke foto! Hij lijkt inderdaad al ouder!

@Hier: Lekker weer wezen babyzwemmen vanochtend. De baby’s mochten op een gegeven moment in een rubberen bootje, zo leuk! Robin vond het geweldig :D
    Manlief heeft echt superveel foto’s gemaakt, hij is ze nu aan het bewerken, ik zal straks een leuke komen spammen hihi

Vanmiddag komt mn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy Ace). Ben benieuwd want ik ben mn oude telefoon wel zat; die vertoont de laatste tijd nogal kuren, dus het wordt tijd!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

@Me2, ja daar heb je helemaal gelijk in. Het lijkt mij echt moeilijk om 4 of meer kids allemaal evenveel aandacht te geven. Of je moet ze allemaal geen aandacht geven haha, dan is het ook evenveel.
    Maar ik vind het nu al zo moeilijk. Nou vraagt een baby natuurlijk meer aandacht (zeker Vince). Nog 1 erbij zou voor mij alleen een optie zijn over heel wat jaartjes en als we het financieel heel goed zouden hebben. En alsde kids niet te veel aandacht zouden vragen. Maar dat is een hele kleine kans. En ik leg mij nu met alle plezier neer bij het feit dat het hierbij blijft. Ik vind het prima zo.

@MiKiJa, welkom. Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat.

Hier een goede nacht gehad. Vince heeft 12,5 uur geslapen. Na de fles weer slapen. Tussendoor wakker geworden met mega krampen en spugen. Daarna weer in slaap gevallen en 4,5 uur na de voeding weer wakker geworden.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Thanx voor je uitleg! Nathan heeft twee plekjes die niet echt schilferig zijn, maar wel zichtbaar. Is moeilijk uit te leggen. Beetje rood verkleurd zeg maar. De ene in zijn gezicht had ook wat piepkleine bobbeltjes. Die plek lijkt nu weer weggetrokken. De plek op zijn borst is vrij stabiel. In zijn gezichtje had hij ook een ander plekje dat vanzelf weg is gegaan. Ik blijf het maar even in de gaten houden!

Luckey, wat heerlijk dat het kolven met de nieuwe kolf en spray beter gaat! Hoe lang heeft Alina al groene luiers? En alleen in de loop van de dag, begrijp ik? Nathan had drie weken lang groene luiers (op elk moment van de dag, er zat geen geel meer tussen) en dat is overgegaan toen ik een heel stuk minder koemelk ben gaan nuttigen. Gebruik jij ’s ochtends veel melk en later op de dag niet meer?

Als je tussendoor nog zoveel kolft, dan maken je boobs toch echt wel genoeg, lijkt me! Tuurlijk kan het zijn dat Liv nu meer is gaan drinken (dat is rond 3 maanden) en jij daardoor minder kolft, maar dat trekt vanzelf bij door door te blijven doen zoals je al deed, lijkt me. Als je zulke hoeveelheden tussendoor kan kolven, zou ik niet voor die spray gaan hoor. Daarmee verstoor je dan toch een natuurlijk proces dat bij jou prima werkt. Vooral vertrouwen blijven houden in je bv, dat is het allerbelangrijkste! Inderdaad hoe meer je er op gefixeerd bent, hoe moeilijker het gaat.

Wauw, knap hoor! De eerste rollebol van deze club!

Titania, wat fijn dat de lk zou goed naar jouw verhaal en Krystians drinktechniek heeft geluisterd/gekeken. Zo weet je tenminste wat je moet gaan doen om het beter te laten gaan! Wel een hele schrik, zo’n woord als ‘ondervoeding’ klinkt niet fijn :( Gelukkig zei ze dat hij geen constante honger heeft gehad. Hij is gewoon een tevreden baby die wat meer energie kan gebruiken om lekker te groeien! Je productie opkrikken door vaker aanleggen, kolven en evt Domperidon zal hem vast al kunnen helpen. Jammer dat je zijn zuigtechniek niet kunt versterken. En helemaal rot dat je vriend je juist nu niet steunt, je doet het hartstikke goed voor jullie mannetje! Als je wilt blijven borstvoeden weet je nu beter waar je op moet letten. Niet opgeven als je dat niet echt wilt hoor! Bv is heel flexibel, je krijgt het vast opgekrikt en Krystian gaat hoe ouder hij wordt hoe sterker zuigen. Zeker als hij meer energie krijgt door meer voeding. Hele dikke knuffel en veel succes met de tips van de lk de komende week! Je hebt aan de bel getrokken toen het nodig was, ik weet dat het moeilijk is maar probeer je niet schuldig te voelen over dat je daar te lang mee gewacht zou hebben. Moederschap is nu eenmaal steeds afwegen of de dingen die je kindje ‘anders’ doet dan andere kindjes gewoon lekker eigen is of misschien iets om wat ‘aan te doen’. Ieder kind is uniek en daarom duurt het soms even voor je bedenkt dat je toch ergens wat aan wilt veranderen. Het is juist hartstikke goed dat je zo respectvol bent geweest naar Krystian en hoe hij drinkt en groeit en dat je, toen je dacht dat het toch niet meer helemaal goed voor hem was, gezocht hebt naar hulp. Zo’n liefdevolle, aandachtige moeder, daar mag hij ontzettend trots op zijn!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, oh lekker babyzwemmen! Ik zit het steeds voor me uit te schuiven. Weet ook niet of het wel mogelijk is ivm oppas voor Rebecca. Zal zo eens op de sites van de verschillende zwembaden kijken.

17. Chantico

MiKiJa, welkom hier!

Verrassingsei, fijn dat je ons weer gevonden hebt!

Vica, geweldige foto van Vince :D

Goede nacht gehad allemaal? Wij hebben tot 9.45 uur uit mogen slapen :D Wel één nachtvoeding en een ochtendvoeding gegeven natuurlijk, maar lekker weer verder gedoezeld. Hier komen er 's nachts toch echt wat meer uurtjes tussen de voedingen nu (gisteren een keer 6,5 en vannacht een keer 5,5 uur, dan na 3 of 4 uur weer), hopen dat dat doorzet!

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Chantico... ik heb de nieuwe kolf nog niet geprobeerd. Deze opbrengst was met de handkolf. Heb wel alles al uitgekookt dus een dezer dagen wordt hij geprobeerd.

Hier... gisteren heel de dag 2 borsten aangeboden en mevrouw spuugde best veel voor haar doen. Vanmorgen maar 1 borst per keer en dit gaat al beetje. mondjemaat terug en geen vloedgolven zoals gisteren.
    Ze ligt nu in het wippertje met de babygym voor haar neus en ze wisselt af: figuurtjes slaan/pakken, duimen enz hihi. Zo grappig.

Groene luiers: melkprodukten gebruik ik bijna niet, alleen kaas op brood..... daar ligt het volgens mij niet aan.... Ze heeft dit nu ongeveer 2-3 weken schat ik.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, Vince draait al weken van buik naar rug ;) Zijn favoriete spelletje tot hij de donald duck leerde kennen hahaha.

Hier zit hij weer in de buggyinzet met de donald duck. hij wordt er echt heel stil van en is echt plaatjes aan het kijken hahaha.

20. Chantico

Oooo Vica, dat heb ik helemaal gemist! :) Wat ontzettend knap van Vince!

Luckey, geweldig dat je met de handkolf ook lekker kolfde dan! Wat ik over groene poep heb gelezen is dat ze het in eerste instantie vaak wijten aan teveel voormelk, incidentele groene poep kan door verkoudheid komen geloof ik, en door hier op zp te lezen ben ik op koemelk gekomen. Hoop dat ze je op het cb nog een suggestie kunnen doen. Heb je het idee dat Alina er last van heeft? Nathan 'gromde' ook soms en had last van krampjes. Dat is ook overgegaan toen de groene poep verdween. Als Alina verder nergens last van heeft, hoeft het geen probleem te zijn denk ik, en gaat het vast vanzelf weer over. Onze dochter heeft als baby ook een tijdje groen gepoept zonder dat ze andere klachten had. Toen wist ik niet wat ik er aan moest doen en heb er dus ook nooit iets mee gedaan. Ging vanzelf weer over na verloop van tijd.

Deel Deze Pagina