April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chantico, Vince en mijn dochter hebben nu ook dezelfde maat ;).

@Koeky, och jee.. Als ik jou was zou ik echt gaan eisen dat je een verwijzing voor de KA krijgt!! Je hebt er alle recht op. Eis een dubbelblinde provocatietest! Dan weet je met 1a2 weken of er sprake is van kma! Want hoe lullig het ook is, je kan nu niet provoceren meer over 2 weken. Friso Pep is minder lekker, vandaar dat hij waarschijnlijk niet goed drinkt. Maar krampen van de hongerige baby voeding is ook niet goed. Echt, laat die huisarts zeggen wat hij wilt maar laat je aub doorsturen. Als een KA ermee bezig is zal het jou ook een soort van rust geven.

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Koeky, dikke knuffel! En als het niet gaat dan gaat het gewoon niet, daar hoef je je niet voor te schamen en je doet je werkgever er eerder een plezier mee als je er nu meteen mee komt want ziekte aansluitend aan bevallingsverlof word vergoed door het uwv.... Geef het aan op je werk en kijk wat er geregeld kan worden. Zo gek is het niet als je bedenkt hoe je loopt te tobben met Thijs!

3. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ja het was gisteren pep met hb er doorheen. We hadden gewoon net niet genoeg..... echt kl*te gewoon.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wat een rust hier, het is wel te merken dat de meeste mama's weer aan het werk zijn!

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik ben niet aan het werk, maar ben bij de kapper geweest, en de Wibra hihi toen maar ff boterham gegeten bij me ouders

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wel gewerkt. Was weer lekker! Alleen Vince drinkt slecht (zowiezo bij de gastouder, maar net hier ook) en was heeel lang aan het persen en scheten laten maar er hing alleen maar een slijmsliert uit *sorry voor de details*. Echt zoooo sneu!

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey meiden even wat ik onthouden heb

@ titania... meis je bent een topper, knap dat je er zo voor gaat!

@ koeky.... jeetje :( arme thijs... hopelijk snel naar de ka!

@ haaruitval.... vreselijk :$ harne heb ik al gekortwiekt aantal weken terug maar helpt niet bepaalt

@ cvm... mooi blogje!

@ FB... jeetje zeg word je ook niet goed van als ze allemaal willen komen kijken maar geen 1 die komt opdagen

@ kwijlen.... ja maar meer van reflux
    ons meis begon met 3 mnd ook heel erg te kwijlen maar de tandjes kwamen pas met 6/7 mnd

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook heel de dag weer gewerkt....
    En vind t eerlijk gezegd heerlijk!
    Ook al mis ik mijn mannetjes hoor. Maar is wel lekker even iets anders aan je hoofd. Merk toch dat ik soms een beetje stress als ik alleen met Jesley ben.

Vandaag is hij voor t eerst alleen met papa geweest heel de dag. Ooh wat vond ik het eng! Zo bang dat hij ineens veel zou gaan huilen ofzo en dat ik dan gebeld zou worden.
    Maar het is super goed gegaan!!

Hij had m zelfs een ander leuker tshirt aangedaan, en zn nike schoentjes haha en ze zijn boodschappen gaan doen:$

Ze kwamen ook nog eve langs waar ik aan t werk was, dus kon ze allebei even zien! en o wat had Jesley het naar zn zin, en maar lachen naar papa! haha

Morgen nog een dagje werken, en dan donderdag weer en dan 4 dagen vrij, heerlijk vooruit zicht!!

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind het ook heerlijk om weer te werken. Niet verwacht dat het mij zo goed zou bevallen. Ik kwam met 10 weken zwangerschap al thuis te zitten met BI, dus het is echt lang geleden.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik had het ook niet verwacht. Ik zat er zó tegenop om weer te gaan werken....
    Maar bevalt me goed!:)
    Maar 3 daagjes in de week, meer dan genoeg hoor!!

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi meiden, het is inderdaag erg rustig hier. Ik heb nog 2 weekjes vrij voordat ik weer aan het werk moet gelukkig.
    Vandaag zijn opa en oma (mijn ouders)uit Drente langs geweest. Was erg gezellig! Was alweer 2 maanden geleden dat ze Robin hadden gezien, maar ze zijn helemaal dol op hem! En Robin vindt al die aandacht geweldig natuurlijk haha.
    We hebben lekker geluncht en later nog even gewandeld. Heerlijk!

Manlief heeft goed nieuws op zn werk gekregen: Een vast contract EN salarisverhoging! Joepie! Ze zijn blij met hem gelukkig. En vanmiddag was hij eerder thuis, dus helemaal leuk.

Ik ga zometeen maar eens verder met ons trouwalbum online maken. Was ik de 1e week van mn verlof al mee begonnen, maar toen moest ik plots naar het ziekenhuis etc, en daarna is het er niet meer van gekomen. Wil het wel afhebben voordat ik weer ga werken, anders komt het er nooit meer van.
    Verder nog wat foto's van Robin laten afdrukken, en vergrotingen voor de oma's bestellen :)

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Koeky: Dikke knuffel!
    Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit, maar denk wel goed aan jezelf he! Een vriendin van me werkte na haar verlof 4 dagen per week terwijl het eigenlijk teveel voor haar was. Ze heeft dit ruim 3 maanden volgehouden en is toen naar 3 dagen werken gegaan. Echter, dit was al te laat want nu zit ze overspannen thuis en werkt ze nog maar 2 uurtjes per dag, daarna is haar energie op.
    Luister dus goed naar je lichaam en naar jezelf! Als het niet gaat, gaat het niet, dan kun je er beter op tijd bij zijn, anders wordt het alleen maar erger (misschien).
    Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.....heel veel sterkte!

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier ook weer lekker gewerkt.
    Heb al 3 dagen volstaan met vaste clienten, ben dus helemaal happy. 1 dag nog zien te vullen en ik ben compleet, dan echt alleen maar de ochtenden werken..... heerlijk

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zooo de kids op bed eindelijk.
    Pfff... heb wel een beetje last van ontzwangeren geloof ik hoor. Al een paar dagen mega maagzuur, soms misselijk en ongikrampen. Het is dat we heeeeeeel nauwkeurig zijn geweest hahaha. Dus moet wel ontzwangeren zijn :p.

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: het gaat juist hartstikke goed al ik het zo hoor. K is een inhaal slag aan het maken en je borsten moeten dat bijbenen dat gaat niet 1,2,3 en daarom voelen ze leeg. Het is net als bij regeldagen: dan voelen je borsten ook steeds leeg aan totdat ze helemaal bij zijn met de behoefte van de baby! Heus, je doet het top!

CVM: mooie blog! Ik heb nooit iets opgeschreven avn mijn zwangerschappen en weet hoe snel je alles weer vergeet!!

Koeky: wat ellendig dat je je zo rot voelt! Ik denk echter wel dat werk afleiding geeft...je kan je dan even op iets anders focussen dan T (ik zeg het uit ervaring) maar eerlijk gezegd vind ik ook dat je nu ook echt aan de bel moet gaan hangen voor een verwijzing naar de KA want zo kan je met T niet verder....

Musty: hier ook kwijlen en idnerdaa de andere 2 ook bij 3 maanden al echt kwijlen en knagen maar tanden pas bij 6/7 maanden!

Vica: lekker dat je werk weer fijn was! Hoe zou dat toch komen bij Vince, je zou zeggen dat hij nu hij Neocate krijgt hij niet meer van die rare poep zou hebben.....

FB: fijn dat het bij jou ook bevalt op het werk en super dat het zo lekker is gegaan met papa! Dan ga je ook met een gerust hart weg,

Minime: ik nog 3 weken vij....wat gaat die tijd hard he! Wat een topnieuws van je man!! Lekker even vieren lijkt me!

Luckey: wat goed zeg dat je al zoveel vaste clienten hebt! Maar je bent vast een topper lijkt me zo!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Koeky, knuffel meis!

Leuk om te lezen dat veel het wel fijn vinden om weer te werken. Ik mag nog effe vakantie vieren, maar voel nu wel dat het dichtbij begint te komen... Zal vast wel weer leuk zijn ook!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, ja het blijft echt vreemd vind ik. Zoals vandaag heeft hij er ook echt last van. Dat lijkt mij niet een bijwerking van de voeding.
    En dan is hij echt zeker 5 minuten steeds aan het persen, scheten laten enzo en zit er alleen een slijmsliert. Is wel 3 keer gebeurd vandaag en dan ook nog een poepluier, ook vol slijm.
    Snachts is hij verkouden en krijgt hij uitslag. Hij hoest nu ook soms.
    Wellicht een griepje, maar ik schrijf alles maar gewoon op.
    Donderdag naar de kinderarts in Deventer.

@Chantico, gaat vast meevallen. Ik zag er als een blok tegenop maar vind het heerlijk. Moet alleen mijn ritme nog zien te vinden maar dat komt wel.

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hihi, ik dacht dat ik de enige was die de hendel ingeduwd hield, uit gemakszucht :D Ik dacht al dat electrische kolven zouden blijven pompen. Waarom vind je dat een nadeel? Zolang je er zelf geen rsi aan overhoudt maakt het toch niet zoveel uit of de kolf pompt of niet? Als de melk maar stroomt :D Of gaat het zo langzamer? Ik vraag me wel eens af of het met die handkolf niet slecht is dat ik de hendel ingeduwd hou. Dat er minder zuigbewegingen zijn en dus ook minder vraag geregistreerd wordt, zeg maar. Ik heb dit wel eens aan de lactatiekundige hier op het forum voorgelegd, maar die heeft daar niet echt iets over gezegd. Ik las onlangs wel ergens dat het bij een kolf belangrijk is dat ie het vacuüm telken verbreekt (= pompt), omdat het ander schadelijk kan zijn voor het borstweefsel :( Misschien kun jij het je lactatiekundige eens vragen als je daar nog contact mee hebt? Dat is wel een goeie toch?

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik vind het net fijn dat de melk blijft stromen en dat het niet telkens onderbroken wordt. Heb het idee dat ik met de handkolf meer melk geef, lekker melkkoetext, maar toch is de `opbrengst` gelijk.....

Thuiszorg... toppertje wil ik mezelf niet noemen hoor. Maar voor met 1 client is het altijd lachen. en die heb ik 2 x 3,5 uur in de week haha. die vrouwelijke heb ik morgen en zij had een vaste die niet meer daar werkt, dus geen idee of zij al weet dat ik haar nieuwe vaste ben....

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames.. Ik ook weer even hier ;).

heb ook vandaag gewerkt. Heerlijk!!! Mijn schoonzus/GO is vandaag met Daimen op m'n werk langs geweest, was wel even leuk :D. Had gehoord dat hij vandaag 2x zelf z'n rammelaar gepakt had, ben zo trots haha. Misschien doen jullie beebjes dat allang, maar Daimen deed het nog niet eerder (dat me opgevallen is).

@Vica en Luckey en FB: mooi dat het werken jullie ook zo lekker bevalt. En de dagen gaan nu nog sneller he???

@Mini: de navulling van de Sanagetic (als ik t zo goed schrijf) luieremmer zijn nu wel in de aanbieding.. Had je verkeerd geinformeerd, sorry!

Deel Deze Pagina