Ik eet en drink wel normaal. Niet anders dan anders zeg maar. Ik rust overdag eigenlijk bijna niet. Als Robin slaapt, dan heb ik juist tijd om dingen te doen dus ga ik snel poetsen e.d. Niet dat ik de hele dag bezig ben hoor, ik zit ook veel achter mn laptop en kijk tv, maar echt slapen doe ik overdag niet. Aan de nachten kan het niet liggen, want Robin slaapt van 21.00-07.00/08.00 uur, dus ik krijg dan ook genoeg rust. Het is ook echt iets van de laatste dagen/weken, dat ik gewoon erg weinig energie heb. Edit: Robin slaapt ook erg weinig overdag, dus ik ben best wel de hele dag druk met hem.
babycook: Hmmm niet eens over nagedacht dat verse producten de hele dag buiten de koeling staan. Nu kan dat wel met rauwe aardappels en ongekookste groenten, maar zodra je vlees gaat toevoegen is het id een beetje vies haha. Een kennis van me heeft zo'n ding en die vind het geweldig. Ach ik zie wel, staafmixer werkt ook prima. Mikija: Hier nog zo één, gisteren ook al. Ze heeft de hele dag nog niet geslapen terwijl ze normaal 's morgens wel een ruk van 3 uur maakt... Nouja het is niet anders. Mini: Vervelend dat je zo moe bent...misschien idd ijzertekort! Vit D: Oeiii ik geef het vaker niet dan wel....Ze krijgt tegenwoordig elke dag een flesje gekolfde melk (gaat nu gelukkig weer heel goed!) en doe daar nu de druppeltjes doorheen.... Hier: Het is definitief rond, Ga 3.5 dag werken ipv 4....heb het kdv al een halve dag afgezegd en nu even de belastingdienst veranderen voor de ko toeslag! Ben zooooo blij! Net contract getekend
MIkija: ik ben zelf van meing dat babies voor 6 maanden nog geen bijvoeding nodig hebben (zelfs liever niet ivm ontwikkeling darmen), maar ik heb al mijn kinderen dan ook 7 maanden borstvoeding gegeven en 6 maanden excusief (dus zodnber bijvoeding). Meningen zijn er over verdeeld, Zou doen waar jij je het beste bij voelt. Bij mij liep de bv ook terug toen ik met bijvoeding begon. Ik kook alles en doe het dan in de staafmixer (hoge beker inderdaad zodat het niet alle kanten op spat!). Ik begin meestal met worteltjes (is zoet maar niet te) Mini: goed dat je even laat prikken!! en inderdaad goed blijven eten en drinken! Ken je probleem wel. Hier ook overdag een vrij wakkere baby en dat is gewoon wel vermoeiend... CVM: fijn dat het geregeld is!
Ik word kriegel van Liv, mag haar niet wegleggen want dan is het gillen en momenteel word ik als levende speen gebruikt want zodra ik een poging doe om los te koppelen is het ook gillen... Normaal sta ik dit nooit toe maar ze zal wel wat dwars hebben zitten want zo ken ik haar echt niet!
Van mij mag de zon wel weer gaan schijnen, ik word een beetje depressief van dit weer De hele dag binnen zitten...niks aan Wel leuke post vandaag: De box van Felicitas! Had ik een paar weken al gehaald bij de Etos, en nu kwam hij nog een keer met de post. Nou ja, prima hoor Ik heb ook alweer een email voor de Prenatal box gehad (heb ik ook al een paar weken geleden gehaald). Misschien dat ik er nog een haal, als ik in de buurt ben.
Ik ben al weer thuis van mn werk Moest eigenlijk van 12.30 - 22.00 uur werken.... En om 13.30 werd er gezegd dat er 4 mensen (van de 8) naar huis toe mochten, als we wilden. Dus eerst gekeken wie er wilde, nou we waren met zn 3e die naar huis wilde, dus das mooi! Ook al heb ik thuis weinig te doen, en verveel ik me met dit weer. Maar ach, op mn werk was er ook helemaal niks te doen. En zouden we met zn 4e doelloos rondrijden in een auto. Uhmm nee dan maar naar mn 2 mannen
WEEKEND LOL haha. Flesjes... was net bij de zeeman en daar lagen Chicco flesjes voor 1,50 en daar nog eens 50% korting op. Heb er gelijk 4 meegenomen. Zijn van 250 ml dus perfect om melk in te bewaren die meegaan naar het KDV> Denk dat ik morgen nog een paar ga halen
beetje snel geduwd... nu even gauw de kolfopbrengst wegdoen en dan snel alina en sem halen... (btw... vanmiddag 210 gekolfd en net 170 Pffff gaat goed zeg!!!)
Haha doet Lisa hetzelfde vandaag? Kleine meid is inmiddels diep in slaap in de draagdoek dus ga haar met doek en al in de box proberen over te leggen, kan ik tenminste een wasje ophangen en kijken of er nog wat te eten in huis is voor vanavond...ben vergeten vlees te ontdooien dus zal wel ritje supermarkt worden zo. Luckey: Goede opbrengst hoor! Hoevaak kolf je op een werkdag? Ik ben van plan 3x te doen om 10,13,16 uur (werk van 745-1715) En hoeveel en vaak drinkt Alina op het kdv?
Wat een regen zeg... Moest er vanochtend door naar het cb (prikjes, weinig last van tot nu toe, alleen 2,5 uur geslapen er vlak na) en straks omdat we bij m'n schoonouders gaan eten. Ik heb helemaal geen zin om m'n lekkere zachte, droge, warme joggingbroek, die ik heb aangedaan nadat ik natgeregend was, weer uit te moeten doen
Normaal gesproken drinkt Alina 2 of 3x op KDV, flesje van 120-150.... ik kolf dus meer dan genoeg. Vandaag echter maar 140 op hele dag.... Momenteel kolf ik rond 8 uur (voor ik ga werken dus, meestal iets van 70 cc) dan rond 11 (tussen 150 en 210cc) uur bij de client, rond 13.30 uur (tussen 150 en 210 cc) als ik thuis ben en dan rond 16 uur nog eens voor ik haar ga halen. Vanaf volgende week valt die van 16 uur weg want dan is ze al thuis...
@Jojoki, mijn eigen KA daar was dr Lunshof. Verder contact gehad met dokter van Maldigem, dokter Oudhorn en nog 1. Die laatste waren het ergste. @Bijvoeding, in het geval van reflux ofzo kan bijvoeding weer een gunstig effect hebben he. Voor allergieen is het beter om later te beginnen. Mijn dochter kreeg al vroeg bijvoeding, Vince mag echt niks voor de 6 maanden krijgen. @Groente, hier wou mijn dochter echt GEEEN verse groentes. Zelf gekookt. Drama was dat. Potjes gingen wel goed en nu eet ze bijna alles. Met Vince ga ik wel weer proberen om vers te maken. Ook omdat potjes vaak allergenen bevatten.
@Vitamine D, Vince heeft het geloof ik niet nodig, dochter wel al sinds de geboorte omdat ze een donker huidje heeft en die minder vitamine D opnemen. Maar ik vergeet het ook heel vaak. @Weer, hier ook zo'n vies weer vandaag. Zo dan nu beginnen aan het hele verhaal...
Ja Lisa is vandaag ook al de hele dag bezig, ze is moe maar geef zich niet aan die slaap over, is alleen rustig als ze bij mij ligt/hangt/zit
hey lieve meiden, nog heeeeel erg bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik heb er echt veel aan gehad deze week. ♥ Luckey nog bedankt dat je vroeg hoe het ging.. ik heb toen even niet gereageerd want het was anders een hele emotionele/gefrusteerde/negatieve reactie zou zijn.. zat er behoorlijk doorheen. Mijn vriend is overigens wel iets bijgedraaid en steunde me ook wel goed. Alleen op een gegeven moment zag hij dat z'n baby en vriendin allebei niet happy meer waren en heeft wel gezegd dat hij het ook wel erg moeilijk vond om aan te zien. Maar goed, de hele week naar deze dag toe geleefd.. weegdag! Helaas. Deze bikkelweek van nakolven en 10+ keer voeden op een dag had weinig resultaat; 110gram aangekomen. Mama's harde werk voor nauwelijks wat extra Al is er iets meer productie dus, meer dan dit wordt 'm gewoon niet in combinatie met zijn slechte zuigkracht. Het is gewoon niet genoeg. Ik moet het toch accepteren dat deze manier gewoon niet gaat werken. Ik kan mijn kleine man niet tegemoet komen. Er zijn achteraf gezien heel veel fouten gemaakt door het zkh en kraamzorg en zijn mijn borsten aan het begin gewoon te weinig gestimulerd, daardoor kunnen ze gewoon niet meer tot een maximale productie komen en zal ik altijd een krappe productie houden hoe vaak ik ook ga aanleggen.. of op m'n hoofd ga staan. Lactatiekundige dus weer gesproken en zij heeft me toch gewoon kunstvoeding bijvoeden aangeraden. Ze denkt dat fulltime kolven bij mij waarschijnlijk gewoon niet gaat werken omdat ik heel lang bezig zou zijn en daar komt dus nog bij dat hij zo langzaam drinkt. Het zou echt een dagtaak worden. Mijn productie zou terug gaan lopen en ik zou nog meer uitgeput gaan raken. Domperidon wil ik zelf niet. Het wekt meer productie op dmv het verhogen van de prolactine spiegel in het bloed en al zijn er wel wat onderzoeken naar gedaan vind ik het te riskant om nog met hormonen te spelen. Ik vind het feit dat ik oxitocine moet gebruiken om te kolven al niet fijn. Ik heb toevallig een vriendin die uit zichzelf verhoogde prolactine heeft en ze heeft daardoor een miskraam gehad en is zelfs onderzocht op een goedaardige hersentumor die daar vaak mee gepaard gaat, dus ja.. doe maar niet. We gaan nu twee keer een flesje van 100 cc biobim 1 aanbieden en kijken hoe hij er op gaat reageren. Ook vertelde ze dat alle belangrijke bestanddelen/afweerstoffen die Krystian nodig heeft en in BV zitten nog steeds er in blijven zelfs als de productie minder wordt. Het wordt dan meer geconcentreerd in de melk die eruit komt! Geweldig systeem is een vrouwenlichaam toch he? Ik ben blij dat ik nog steeds bv kan geven en mijn kleine lieverd geven wat hij nodig heeft. Ook over vast voedsel bijvoeden gesproken.. vanaf 6 maanden oud zal ik misschien ook de kv af kunnen bouwen en alleen bv en hapjes erbij gaan geven.. maar goed dat zien we dan wel! Om mezelf een beetje te verwennen na deze rotweek heb ik mezelf getrakteerd op een hele mooie bv beha!