@Cvm, ja met sommige blikken lijkt hij heel erg op mij en andere blikken weer op kevin en sem. Ik had het ook omgeruild als ik jou was. Hier liggen de kleertjes die ik niet mooi vind ook te verstoffen in de kast en inmiddels bij de kleertjes om te verkopen. Je doet je kindje toch echt de kleertjes aan die je hem/haar leuk vind staan. @MiniMe, ik koop het liefste Dirkje. Voor Vince ook maar dan alleen wat in de uitverkoop is. Rebecca heeft maat 80 een jaar lang gedragen en is nu net over naar maat 86. Ik koop het meeste in 92 (zeeman kleertjes enzo) maar Dirkje past perfect bij haar lichaam. Voor Vince echt alleen in de uitverkoop (en laatst toen hij uit het ziekenhuis kwam ) en anders zeeman/wibra. Ik vind persoonlijk de kleding van de Wibra mooier, maar de zeeman zit hier vlakbij. Dus meestal koop ik daar zijn kleertjes. @MiKiJa, ok ja dat is mij echt teveel werk hahaha. Alles van 2 kindjes.. Dan ben ik volgende week nog bezig met plaatsen. .
Hier vroeg ik net aan hubby hoe vaak hij denkt dat wij de kinderwagen nog gaan gebruiken.. Hij zegt 'vaak, want je bent zwanger' SHOCK!! Hahaha laten we maar hopen van niet. Ik heb er vaak aan zitten denken om de kinderwagen te verkopen nu ik de duobuggy heb. Als Rebecca niet meer in de buggy gaat/kan dan is Vince echt wel groot genoeg voor de gewone buggy. Nu wordt de wandelwagen gebruikt als stoel voor Vince.
Ik gooi veel dingen in de wasmachine. Sowieso stoffen speelgoed (alleen knisperboekjes durf ik niet zo goed), maar ook plastic spul en zelfs sommig houten speelgoed. In zo'n lingeriewaszakje of een kussensloop (van de bankkussens, die hebben een rits). En dan gewoon met de 30 graden was mee en normaal wasmiddel (geen wasverzachter).
De meeste (alle?) buggys hebben twee handvatten, terwijl mijn kinderwagen een doorlopende stang heeft. Die laatste is heel makkelijk met één hand te sturen, ook door de wieltjes denk ik. Met de buggy heb ik altijd twee handen nodig of ik moet heel veel kracht zetten met één en steeds bijsturen of er gek naast lopen. Is niet handig in wandelgebruik. Buggy is wel fijn in de trein, mijn wandelwagen past niet door de deurtjes de coupé in, dus moet ermee op balkon blijven. Maar in de bus past de wandelwagen prima, en bij winkelen is die dus ook fijner, omdat je makkelijker wat je koopt er in/aan kan doen (stabieler) en hij makkelijker met één hand stuurt. Kan me voorstellen dat je ze allebei hebt en per keer kiest welke je neemt.
Hier is de buggy heel wendbaar met 1 hand. De duobuggy weer niet maar dat is een beetje logisch haha. De enkele is echt heel makkelijk te besturen met 1 hand ondanks de kleine wieltjes en 2 losse handvaten.
Vica, heeft hubby een reden om aan te nemen dat je zwanger bent??? Haha zou wat zijn zeg....! Manlief en Liv liggen op 1 oor, Liv is bekaf van de halve dag huilen, ze had enorme krampen en uiteindelijk om 4 uur een enorme poepbroek. ik begrijp niet waarom haar ontlasting soms zo dwars zit, het is namelijk echt zo vloeibaar als wat maar toch krijgt ze het er soms niet uit en gilt dan de boel bij elkaar, zo zielig! En hubby heeft net 1 baco teveel op bij een bbq bij zn cluppie haha, dus die ligt te snurken op de bank. Kan m wel naar boven sturen maar dan zit ik in mn uppie beneden, vind dit toch 'gezelliger' haha.
@CVM: Fijn dat je nog kon ruilen, het is ook zonde om in de kast te laten liggen idd. Is ook zo moeilijk om kleertjes cadeau te geven vind ik, ieder heeft toch zn eigen smaak. @MP: Cvm, je hebt ook wel gelijk hoor wat betreft de kleertjes, maar toch wil ik uiteindelijk het liefst nieuw Ik heb wel wat kleertjes van mn nicht gekregen, maar die ken ik, dus dat vind ik anders. @FB: Als je die draagdoek gebruikt, zou ik hem niet te warm aankleden, ook afhankelijk van het weer natuurlijk. Een draagdoek telt als 1 laag kleding zoals ik begrepen heb. Fijn dat het weer goed gaat met Jesley! @Kleertjes: Ik heb net weer wat kleertjes uit de kast gehaald, en maat 62 vooraan gelegd. Ben benieuwd hoelang hij die aan kan, maat 56 heeft hij maar een week of 7/8 aangehad (meeste past nog wel, maar niet lang meer) @FB: Hihi ik heb ook kleertjes die ik maar 'mwah' vind, die zijn alleen voor thuis Als we op pad gaan, moet ik natuurlijk showen Gelukkig heb ik bijna niks gekregen wat ik niet leuk vind. @Kleertjes op MP zetten: Doe ik wel de volgende keer als ik verlof heb hihi (als het zover komt...) @FB: Wat grappig dat Jesley al banaan op heeft! Officieel mag het vanaf 4 maanden, maar weet niet hoe precies dat komt. Ik ga straks (vanaf augustus) eerst met rijstebloem beginnen en dan langzaamaan groente en fruit bijgeven. @Vica: Huh? Denkt hij echt dat je zwanger bent? En je voelde je ook al zo toch? Nog steeds?
@Cvm en MiniMe, ik heb nog altijd enorme vreetbuien, heb het constant warm terwijl hubby klaagt dat hij het koud heeft, heb rare menstruatiekrampen elke dag en regelmatig steken in de tepels.. Ik heb geen eetlust meer behalve op de momenten van de vreetbuien en mega EMO! Vanmiddag gewoon zitten janken bij een film en dat is mij alleen nog maar gebeurd tijdens de zwangerschappen.. Maar ja, we zijn echt supernauwkeurig geweest. 1 keer nam ik 1 pil te laat in (savonds ipv sochtends) en sindsdien zelfs dubbele bescherming... Ik KAN haast niet zwanger zijn dus ik hou het maar op ontzwangeren....
Vica: Hier ook af en toe van die vreetbuien, maar probeer gewoon niets in huis te halen....dan moet ik ervoor de deur uit en das meestal teveel moeite haha. En ook het emo zijn komt me bekend voor, vooral bij programma;s zoals extreme home makeover haha.
Haha ja het zal gewoon ontzwangeren zijn. Al vind ik de steken in de tepels toch wel raar. De krampen kan natuurlijk ook nog ergens anders van komen..
Vica: Zo zou wat zijn als je al weer zwanger bent!!! Al blijft een zwangerschap een wonder Ik zou het echt niet willen om nu al weer zwanger te zijn. Maar zou het ook nooit weg laten halen. Maar ben soms ook wel bang dat ik zwanger ben hoor. Door al die klachten enzo.... Gelukkig maandag naar het ziekenhuis naar gyn. Wil me nu goed laten onderzoeken. HA denkt dat mn blaas / baarmoeder gekanteld is Banaan: Ja in principe mag t vanaf 4 mnd. Jesley krijgt al sinds 2 weken rijstebloem (op aanraden CB)door zn fles, en 2 keer op een bordje met lepel. Dus toen ik vandaag banaan ging eten, dacht ik, ik geef hem ook wat. Ik ga m niet meteen elke dag geven hoor. Denk voorlopig even 2 x per week en dan zien wel weer verder. (hij is over paar daagjes natuurlijk 4 maandjes alweer)
@FB, ik zou het ook niet weg laten halen denk ik, maar zou het wel moeten overwegen ben ik bang. We kunnen in deze situatie geen 4e kind erbij hebben. En dat is mijn grootste angst, dat ik abortus zou moeten overwegen.. dat zou mijn hart breken. Ik denk ook niet dat ik dat zou kunnen en dus zouden we echt een extreem moeilijke periode in gaan dan. Dus ik hoop maar dat het gewoon ontzwangeren is. Ik moet nog een echo van de buik laten maken, maar daar zou volgens mij dan ook niks op te zien zijn als het wel zo zou zijn... Maar daarom zijn we ook extreem voorzichtig geweest dus het kan ook haast niet.. Al is hubby wel extreem vruchtbaar.
Ja als je dubbel veilig heb gedaan, dan kan t haast bijna niet Ik snap je situatie inderdaad. Zal erg lastig worden... Maar voor alles is een oplossing! En zeker voor een lief klein mensje. Maar de kan zal heel kleine zijn als ik t zo lees! Bij ons is de kans ook erg klein hoor. Eerst met condoom, daarna maandje pil en condoom samen. En nu alleen nog pil. Alleen word contstant door pil heen ongesteld. Dus ben bang dat hij ook niet veilig is nu... Even controles afwachten bij gyn en bloeduitslagen
Ik ga lekker mn bedje in... Daar nog even tv kijken! Vriendlief heeft nachtdienst. En Jesley slaapt sinds een half uurtje. Dus ik ga lekker genieten van mn nachtrust!! En heb vreetbuien. Dus als ik beneden blijf, blijf ik eten!!
Ik spring even in hoor! hoezo denk hij dat? Toevallig wou ik het net gaan vragen aan jullie of jullie lijf/organen niet anders voelen sinds (na) de bevalling? Losstaand van dingen als hechtingen.. dus echt inwendig. Ik heb dus regelmatig dat ik niet goed uit kan plassen en zoiezo mijn blaas anders aan voelt als die vol is. Ik heb echt weken lang lichte urine verlies gehad de hele dag door. Gelukkig lijkt dat sinds kort over te zijn! Ook zijn mijn darmen regelmatig enorm opgeblazen zoals ze daarvoor ook nooit waren. Als ik dan m'n buik voel voelt het echt als lucht/ballonetje. Soms wordt het dan echt een 3/4mnd zwanger buikje..:x Ik weet nog na de bevalling dat m'n darmen weer terug op hun plek kwamen, voelde echt alsof er nog een kindje in zat! Zo'n gek gevoel was dat.
We hebben de 1e maand pil dubbele berscherming gebruikt en de laatste week omdat ik er 1 te laat had ingenomen. Verder slik ik de pil nu door op advies van de huisarts, weet niet of daardoor de betrouwbaarheid veranderd? Hoop het niet hahhaa
Hier is mijn baarmoeder gekanteld, konden ze ook in de kraamweek al voelen dat hij naar ahcteren kantelde, maar dat was daarvoor ook al. Uitplassen heb ik nooit echt gekund. Kan soms gewoon 3 keer direct achter elkaar naar de wc gaan omdat uitplassen niet lukt. Mijn darmen reageren altijd al overal op. Zo ook mijn buikomvang en gewicht.. Schommelt 24 uur per dag. Dus ja, mijn lichaam doet altijd al raar. Merk dan ook niet snel verandering.
betrouwbaarheid vd pil verandert niet bij doorslikken. Hier nemen we wel wat risico, de pil was geen succes ivm bvproductie en condooms is hubby niet zo'n fan van haha. Dus nu voor het zingen de kerk uit, al weet ik dat je dan toch wel risico loopt. Ik heb so far nog geen cyclus door de bv maar goed, eisprong komt altijd voor je menstruatie he....Ach ik laat het aan hubby over, hij weet dat ik echt wel een tweede wil en hij zegt het niet te willen maar is wel bereid het risico te nemen blijkbaar. Mij maakt het niet uit hoor, condooms Ik ga ook richting bed, even de kleine meid wakker maken en voeden en hopelijk slaapt ze daarna meteen door. ben moe!
Vica, zou je voor de zekerheid niet een testje doen dan? Dan weet je het zeker en hoef je je daar niet meer druk over te maken. ik zou het niet zo lang vol kunnen houden.