Mir: wat een heerlijke foto's! Fijn dat het zwemmen zo leuk was! Koeky: ik vind het echt niet normaal...ik zou er echt op staan bij de HA...je kan toch niet de hele dag met een gillend kind zitten?? Ik weet er alles van want met Guus hebben we het niet makkelijk gehad, maar hier wordt er gewoon meteen wat aan gedaan/naar gekeken......ik kon op een gegeven moment alleen nog maar meehuilen en ons gezin leed er onder...Daarbij is het omoederinstinct eigenlijk altijd juist en daar vertrouwen ze hier erg op gelukkig....Ze zouden bij Thijs ook echt alle medische dingen moeten controleren zodat je ook rust hebt wat het niet is en kan kijken naar wat het wel is.... Mini: hier ook zo'n wakkere babay overdag. Guus slaapt 12 uur snachts aan 1 stuk en na de ochtend voeding vaak ook nog 1 a 2 uur en dan overdag hooguit 3 uurtjes verdeelt inderdaad in 45/50 min. per keer...Onze opdste deed dat ook. Als ze groter worden leren ze ook beter overdag een lange ruk te maken maar dan is het er meestal nog maar 1 lange smiddags. Titania: Inderdaad als ze tevreden zijn is er niets aan de hand! Zie dat inderdaad even los avn de voeding! FB: balen van het weinige slapen! Alieke: ben benieuwd of het niet wakker maken heeft geholpen! Vica: fijn dat alles loopt in Deventer en dat jullie een datum voor de ph-metrie hebben....zo gebeurt er wat he! Luckey: knap van dat rollen hoor!!! Leuke foto in de buggy! Wel balen van de nachtvoedingen...is ze wel minder onrustig? CVM: hele fijne vakantie!!!! Tandjes: hier ook echt "tandjes-doorkomen-gedrag" afgelopen week gehad, maar de kinderarts vond het daarvoor nog echt te vroeg en ik voel ook nog niets...is dus gewoon nog de voorbereiding ben ik bang. Hier nog geen hapjes tot 6 maanden...wel weer echt een mijlpaal! Buggyinzet: hier ook de wieg omgebouwd naar buggy inzet. Die kan ook helemaal plat. vanwege de reflux lag Guus toch niet emer in de kinderwagenbak....
Omrollen doet ze echt vel ju. Had haar net in bed gelegd zodat ik mijn pyjama aan kon doen, kom terug op de kamer ligt ze met opgeheven hoofd me aan te kijken.... pfff het gaat zo snel he. Ik hoop dat dit de verklaring is voor haar onrustige gedrag eb dat e nachten ook beter gaan nu. Afwachten.... Koeky zou ook verder onderzoek eisen hoor en anders gewoon vaak naar de huisarts terug gaan. Cb inschakelen dat je het niet trekt.....
goedenmorgen!!!!! hier een super nacht gehad. 10 uur zonder problemen in bed kunnen leggen en vanmorgen om half 8 ben ik gaan kijken en werd ze net wakker. Op de buik liggend uiteraard haha. Op de rug is niet meer interessant. Binnen no time ligt ze op de buik. Denk dus echt dat hier de onrustige periode vandaan kwam..... iedereen een fijne zondag!!!!!
Rustig hier zeg! Ik heb ook niet veel te melden eigenlijk, behalve dat het mn laatste vrije dag is, en ik dus veeeel van Robin ga genieten!
@CVM: fijne vakantie! @Luckey: Heerlijk dat je eindelijk weer een goede nacht gehad hebt. Heb je even lekker bij kunnen tanken. Wat goed van Alina dat ze als zo goed rolt. @Mini: Heel veel kroel plezier. Lekker genieten van je laatste dag!
Luckey: wat fijn zeg! Ja zou goed de onrust kunnen verklaren! Mini: hoop dat je een leuke laatste dag hebt gehad!
Zeker een fijne dag gehad (ondanks de regen). Lekker geknuffeld met mn mannetje en samen gespeeld. Hij ligt nu lekker te slapen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik deze week met mn manager praten om toch 3 dagen te gaan werken (ipv 4). Ik wil dan extra ouderschapsverlof opnemen. Aangezien in 2013 de ouderschapsverlofkorting wordt afgeschaft (zijn de plannen), kan ik het beter nu opnemen. Het kost me 'maar' 125 euro per maand extra, dus eigenlijk niet de moeite om voor te werken. Als het ouderschapsverlof 'op' is, kan ik eventueel terug naar 4 dagen....maar dat moet ik dan even bekijken.
Ik heb het geloof ik al eens eerder gevraagd, maar wie werkt er ook 4 (volle) dagen?? En hoe bevalt dit? Heb je genoeg tijd voor je kleintje, voor jezelf, en niet te vergeten je partner?
Minime... fijn dat je het kunnen genieten van je laatste dag in je verlof. Hopelijk valt het te regelen op het werk. Voor mij heeft het nu niet veel zin omdat ik een 0 uren contract heb, dan kun je het niet opnemen of wel???? Weet ook helemaal niet precies hoe en wat met die korting..... Hopelijk blijven de nachten hier goed want moet veel werken deze week. maandag en donderdag de hele dag poetsen dus en dat is toch wel vermoeiend hoor... maar goed niet zeuren, daarna heb ik vakantie!!!!!
@Luckey: nee denk het niet inderdaad. Je hebt recht op 26 x het aantal contracturen. Je moet ook sowieso minstens 1 jaar in dienst zijn bij je werkgever.
maarja ze zien me al aankomen... 3 weken in dienst en dan al vragen om ouderschapsverlof haha... nee.... kan nu ook zelf mijn tijd indelen dus vind het wel lekker zo.... jij alvast veel plezier morgen!!!!!
Ik en het bevalt mwah niet echt ik krijg bijvoorbeeld het huishouden niet ech lekker rondgewerk, of althans zoals ik het zou willen . Tijd voor de ukkies is er genoeg en voor manlief ook. Maar desteminder voor jezelf. Ik heb het geluk dat ik redelijk wat vakantiedagen heb. Dus af en toe een dag voor mezelf inlassen. Maar 1 dag minder zou ik wel fijn vinden al is het alleen maar voor mezelf, en m'n huishouden zodat ik nog meer tijd heb voor iedereen.
Ow dat wilde ik nog zeggen 26x je contracturen idd MAAR van die 26 maar 13 betaald en de andere 13 onbetaald.
@MiniMe, hopelijk gaat het je lukken met ouderschapsverlof. Ik heb 5 dagen per week gewerkt toen Rebecca net 1 was. Tijd voor haar had ik wel idd, maar niet voor mezelf en niet genoeg voor het huishouden. Ik zou het niet meer willen hoor. Maar ja, ik ga straks ook 20 uur werken en 8 uur naar school, dus wordt aanpoten. @Koeky, herken ik echt! Je gaat korten op de tijd voor jezelf en dat gaat op den duur echt een probleem worden denk ik. Je gaat jezelf overwerken. @Luckey, jouw baan is nu ook wel lekker zeg als je het zelf in kan delen! Hier vandaag op visite geweest. Was weer gezellig. Aankomende week gaan we met schoonzus een eethoek uitzoeken die we van hun krijgen. Ben er helemaal blij mee. Net maar even huisje schoongemaakt en de bende opgeruimd die de kids ervan gemaakt hebben. Morgenochtend weer werken en smiddags komt de halfbroer van Rebecca met zijn moeder op visite. Gezellig! Dinsdag is dan de grote dag haha. Krijgt Vince de ph-meting. Ben er best zenuwachtig voor hoor! We gaan er met zijn allen heen en hubby en de 2 oudste gaan weer naar huis daarna. Ik blijf bij Vince slapen.
ben ik weer ff !!!! bah ben zaterdag ongesteld geworden.......heb het niet gemist al die tijd hoor haahaha
@Koeky: Bij ons is het helemaal onbetaald ouderschapsverlof helaas.... Krijg alleen de korting van de Belastingdienst.
Ik denk trouwens dat 4 dagen per week in principe wel te doen is hoor (doe nu het huishouden ook voor 90% in het weekend), maar ik vind die 125 euro per maand extra niet de moeite. Ben ik liever bij Robin
@Vica: Wat lief van je schoonzus! Veel succes dinsdag alvast! @Mikija: Ja het moest er toch van komen he....
Mini: na je ouderschapsverlof moet je in principe weer je normale aantal uren gaan werken tenzij je arbeidsduurverkorting kan krijgen. Ik werk zelf 5 dagen in de week en alles loopt hier als de gesmeerde bliksem normaal gesproken, maar heb wel veel hulp in huis.....ik heb elke dag genoeg tijd met mijn kids en man hahahahaha (ja, anders zouden er ook geen 3 zijn hahahaha);