Sorry geen tijd om meer bij te lezen! Morgen ben ik gelukkig weer vrij! Zit er ff helemaal doorheen.... Veeeel te druk de laatste dagen. Werken, verjaardagen, ziekenhuisbezoeken pffff. Ga nu even met Jesley in badje, dan flesje. En dan leg ik m op bed in de hoop dat hij gaat slapen. Want vriendlief komt uit de nacht, en ik moet gaan werken. Mag gelukkig uurtje later beginnnen. Kan ik ook nog even snel gaan bloed prikken! Tot snel!! Misschien dat ik vanavond op mn werk even kan bijlezen xx
@Titania: ik heb het zwembandje van een buurvrouw geleend. Zal even voor je vragen waar zij m vandaag heeft. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo één in de winkel zien liggen. Het is echt een handig ding. @Me2: hoop dat het goed gaat met Guus bij de oppasmama, maar denk het wel hoor. Kan me voorstellen dat de 2e keer minder moeilijk is om weg te brengen. @FB: hoop dat de uitslagen van de gyn goed zijn. Snap dat je er even helemaal door heen zit. Je hebt het heel druk zo te lezen. Veel sterkte en dikke knuf! @Musty en Titania: WEER geweldige foto's van jullie mannetjes. Ik spam er ook weer even één. Deze is gemaakt door fotograaf op de babybrunch van 2 weken geleden. Bekijk bijlage 169782
@ FB.... jeetje denk idd ook zwaardere pil dan, microgynon 50? dikke knuff @ titania... ook al zon mooie foto! lief koppie @ mir... wat een lekkere toet @ titania.... zwembandje kan je bij de bartsmit en blokker kopen @ me2.. hopelijk gaat t gewoon lekker bij de oppas!
Hij geeft nu eigenlijk meer terug dan voorheen. En gorgeld wel weer vaker in z'n maagzuur. Maar is wel blij . Ik ben ook een stuk blijer zelf, doordat ie rustiger is. Misschien kan ik dan ook meer met 'm ondernemen. Sterkte vandaag met de testen. Hopen dat jullie er nu snel achter zijn, wat er met jullie manneke aan de hand is. @ Mir, ow gelukkig hier nog een niet roller ja naar z'n zij en weer terug hahaha. Ook hier slaapt Thijs niet meer zo vaak in z'n bakerzak. Het gaat eigenlijk best goed zonder. Lekker ventje ook! @Musty, hahaha erg he hier ook 2 die straks heel wat kattekwaad uitgaan halen. Leuke foto van MD trouwens! @Me2, zou best een buikvirusje kunnen zijn hoor. Heb nu nog wel wat pijntjes in m'n buik. Maar niet meer zo heftig. Hoe heeft Guus het bij de oppas gedaan? @Titania, knap ventje hoor! @bout de pil, geen idee ik wil een spiraal. Maar dan moet ik eerst weer ongesteld worden. Ben het nu 1 keer geweest. @hier, zit op me werk en er is veel uitgevallen. Heb het eigenlijk druk . Maar goed, ff ontspannen moet ook kunnen toch . Hahaha
Hey hey, De testen brengen ons tot nu toe alleen nog maar verder weg. Volgens de huidpriktest heeft hij GEEN koemelkallergie. Uitslag was overduidelijk. Kans is minimaal dat hij het nu dus wel heeft. Ook is er bloed geprikt om te kijken of ze daar wat in terug kunnen vinden van een koemelkallergie. Natuurlijk superfijn dat hij geen allergie heeft. Dubbelfijn omdat hij dan ook met voeding voor reflux kan beginnen en met bijvoeding binnenkort. Ik denk dat het probleem te vinden moet zijn in de ontlasting. Als je een parasiet in je darmen hebt kan je ook niet tegen voeding. Maakt niet uit wat voor voeding. Vince vond het allemaal verschrikkelijk. Heeft mega gehuild bij het inbrengen van de sonde, bij het bloedprikken nog harder en de huidpriktest vond hij ook niet leuk. Ben blij dat deze onderzoeken erop zitten. Ik ga zo even terug naar de poli als Vince slaapt. Even kijken of een provocatietest echt noodzakelijk is als de bloedtest ook negatief aangeeft voor koemelkallergie of dat we zelf mogen proberen om over te gaan op andere voeding. En ook daar even navragen hoe lang het precies duurt voor ik de uitslag van de ontlasting heb.
@Musty, jeej je dochter is echt lang! @Titania, die zwembandjes heb je o.a. bij blokker en de hema. Ook bij veel zwembaden zijn ze te koop. Mooie foto! Wat een prachtige ogen heeft hij toch! @Me2, hoe is het gegaan bij de gastouder? @FB, werkse! @Mir, ook een mooie foto zeg! Lekker bol koppie heeft hij haha. Hier gaat het goed. Vince slaapt, al wou hij echt niet slapen hier. Hij is de hele dag al aan het vechten tegen zijn slaap. IK hoop dat de uitslag goed is en niet zijn medicatie omhoog hoeft. Als dat wel zou moeten dan wil ik eerst maar eens gaan proberen met rijstebloem in te dikken. Ik denk dat we daarmee een gunstiger effect bereiken.
@Vica: ik hoop met je mee op een goede uitslag. Echt zielig dat hij vanmiddag zo veel gehuild heeft tijdens de onderzoeken. Kan me voorstellen dat het alles behalve leuk voor hem was. Fijn dat hij nu lekker slaapt, heeft hij wel even nodig! @Hier: vriendlief is druk bezig met de tuin. Alles is er al uit, schutting, coniferen, oude bestrating ed. Morgen nog nieuw zand erin en een worteldoek en daarna kunnen ze de nieuwe schutting zetten. De nieuwe tegels zijn ook al binnen gekomen vandaag. Kan niet wachten tot het af is. Ik zal wel een foto van de tuin voor en na het klussen laten zien als het af is.
@Titania: Prachtig ventje heb je! Mooie donkere oogjes! En nu 5 kg, helemaal goed toch? Hij is gewoon een slank jongetje. Jij bent bang dat Krystian niet hard genoeg groeit, ik ben bang dat Robin TE hard groeit (qua gewicht)...het is ook nooit goed he haha Ieder kindje heeft zn eigen curve, dus komt helemaal goed met die van ons hoor! @FB: Hopelijk is morgen weer wat rustiger. Ik ben ook blij als het donderdag is, en ik weer een vrije dag heb. Hele dag werken EN daarna nog je baby verzorgen is best heel druk! En dan de rest nog wat je allemaal moet doen... @Mir: Och wat een scheetje is het toch! En wat een superleuk truitje he. Robin had die ook, in maat 50. Helaas past hij die allang niet meer, was echt mijn favoriet! En nu is hij niet meer te krijgen... (anders had ik gewoon een maatje groter gehaald hihi) @Vica: Dus toch geen KMA?!?! Hmm wat dan wel. Ben benieuwd wanneer je uitslag van de ontlasting krijgt dan. En wat sneu voor kleine Vince zeg....lekker veel met hem knuffelen! @Mir: Wat leuk dat je een 'nieuwe' tuin krijgt! Ik moet nog wachten tot volgend voorjaar, dan gaan wij de tuin helemaal omgooien. We hebben nu een nogal kindonvriendelijke tuin (grote vijver met bruggetje, veel planten en geen gras) en gaan dan een kindvriendelijke tuin maken met veel gras. @Hier: Weer een dag gewerkt. Alsof ik nooit ben weggeweest, alles gaat weer op de automatische piloot. Wel weer heeeeeel moe nu. Beetje tv kijken, en weer op tijd gaan slapen. Morgen nog een dag, en dan donderdag lekker vrij!
Ow dat is best verrassend eigenlijk, Vica. Thijs en Vince doen echt veel hetzelfde zeg. Ik twijfel hier heel erg aan een koemelk allergie hij doet het zo goed op normale voeding althans bijna zit nog maar een 2 schepjes pep doorheen. Dikke knuffel voor Vince trouwens arm ventje.
@Mir, goed zeg dat jullie zo opschieten met de tuin. @MiniMe, valt zwaar he zo'n 1e week weer werken qua energie. @Koeky, ja ze doen idd heeeel veel hetzelfde. Welke voeding geef je nu (buiten de 2 schepjes pep om dan..)?
Oh en Vince woog vandaag 7190 gram en was 66,5 cm. Wow, ik zie net dat hij in 12 dagen tijd veel is gegroeid zeg! En dat terwijl deze weging 4 uur na de voeding was!
Zooo, terug van vakantie en heel wat bij te lezen Ga ik nog doen, maar eerst even vertellen dat Nathan vanochtend is wezen wennen op de opvang. Vond het van tevoren niet heel spannend, maar toen het zover was natuurlijk toch wel een beetje Bij een tweede kindje is het wel anders, want ik ken de juf al en hoe het er aan toe gaat, en ik weet hoe leuk onze dochter het er (inmiddels) heeft. En Nathan voelt wel als een jongetje dat het 'aan kan' om eventjes bij de juffen de kindjes te zijn, wat ik van onze meid destijds nog helemaal niet zo voelde. De juf had ons 's ochtends wakker gebeld of we ipv om 9.30 uur om 10.00 uur konden komen, omdat er allemaal invallers op de groep stonden. Prima, ik moest toch nog kolven voor vertrek, want was vergeten dat hij natuurlijk wel melk mee moest Nathan was tijdens het intakegesprek in slaap gevallen én na een half uur weer wakker geworden. Om 10.45 uur hebben we hem uitgezwaaid (toch nog even een klein brokje in m'n keel natuurlijk). Toen we thuis waren en we aan het bedenken waren wat we 'allemaal' zouden gaan doen met onze vrije tijd (twee kindjes op de opvang en zelf nog vakantie), realiseerden we ons dat we hem al anderhalf uur later weer op mochten halen... Haha, het was nauwelijks de moeite om plannen voor te maken. Toch even lekker wat boodschapjes gedaan en toen snel hem ophalen. Hij had er niet geslapen (alles was veel te leuk om te zien natuurlijk) en hij had net zijn flesje op. Dat was gelukkig goed gegaan, wat ik nog wel het meest spannend vond, want als dat moeizaam zou gaan zou ik wel echt een probleem hebben. Hoewel het daar dus goed is gegaan (al was ie wel behoorlijk onder de indruk denk ik, want normaal babbelt ie er vrolijk op los en nu had ie pas toen ik hem ophaalde z'n eerste geluidje gemaakt, zei de juf), is ie de hele middag nog een beetje beduusd er van geweest volgens mij. Hij heeft maar 3x 30 minuten geslapen vandaag, het lukte hem niet goed om tot rust te komen / rustig te blijven. Ook het in slaap vallen vanavond ging moeizaam, maar nu tukt ie gelukkig al weer een uurtje rustig. Hoop dat de rest van de avond en nacht gewoon goed gaat, want afgelopen nacht was het ook een beetje een rommeltje en ik ben de hele dag niet echt lekker wakker geweest *gaap*. Hij mag er trouwens niet op zijn buik slapen, dus ben benieuwd of ze hem goed in slaap gaan krijgen daar Zo nu 'even' bijlezen
Titania: wow moooie foto van K!! Hopelijk heeft hij verder geen last van de prikjes! Ja ik vlieg altijd met de Bugaboo en je kan hem altijd naar de gate meenemen. Het ligt wel aan de maatschappij of hij bij aankomst weer klaar staat naast het vliegtuig of dat je hem op de bagageband moet ophalen (ik neem dan altijd de BabyBjorn mee voor als de kar niet naast het vliegtuig staat bij aankomst). Mir: schattige foto!! En lekker aan het klussen zo te horen! Koeky: echt fijnd at het beter gaat zo met Thijs! Mini: lekker uitrusten vanavond! Wel fijn dat het gewoon weer prima is op het werk! Vica: jeetje zeg...wat bizar geen KMA. Hoe zit dat eigenlijk ook al weer met de betrouwbaarheid van deze testen op deze leeftijd? Onze arts deed ze bij de oudste 2 volgens mij pas later om die reden... Chantico: was de vakantie lekker! Fijn dat het ook goed ging met Nathan bij de opvang! Hiervandaag dus ooke erste dag van Guus! Met Guus alles prima bij de oppasmama. Flesje gedronken, vrolijk geweest en in slaap gevallen en toen kwam ik hem al weer halen. Scheelt wel dat onze andere 2 daar ook al zitten vanaf hun 4de/5de maand dus zij kent ons door en door en Guus is dus gewoon bij zijn broer en zus! Onze oudste was een flessenweigeraar en daar heeft de oppasmama het nog over.... dus met Fee en Guus echt met 4 weken oud dagelijks flesje gaan aanbieden...gaat gelukkig goed. Hier drinkt Guus echter nooit meer dan 120-150 ml per flesje...(Fee trouwens ook nooit meer dan dat). Hoe zit dat met de andere bv kindjes en de fles?
ik word ook telkens ongesteld door de pil heen. heb de ha gevraagd maar moet het even 3 maanden aankijken en als hert dan nog gebeurt terugkomen. volgens haar is de hormoonhuishouding nog niet op rit maar is het wel gewoon veilig~!
Ik ben ook al 2 maanden door de pil heen ongesteld. EN beide keren ook erge hoofdpijn tijdens de stopweek. Dus kijk het nog 1 strip aan en anders ga ik naar de ha. Chantico; heerlijk jouw beschrijving van het wegbrengen van Nathan. Fijn dat hij goed gedronken heeft! Vica; wat sneu voor Vince. En dus toch geen KMA. Mag toch hopen dat er nu eindelijk echt naar voren komt wat er met je ventje (nou ja aan het gewicht te zien vent) aan de hand is. Ik ga heerlijk slapen (tenminste dat hoop ik)Nog even een fles en dan het bed in. Eline heeft van 11 tot half 5 geslapen vannacht en daarna begon de onrust weer. Hoop dus echt dat het vannacht weer zo goed gaat!
@Me2, de betrouwbaarheid van de bloedtest is niet erg hoog. Daar heb ik ook nog niet de uitslag van. Ik heb gegoogled en van de huidpriktest moet toch wel betrouwbaar zijn. Wat ze als problemen aangeven is dat als je een positieve uitslag krijgt het ook kan zijn dat hij niet allergisch is voor die stof maar voor iets wat er heeeel erg op lijkt. Of dat de huidpriktest wel positief aan zou geven, maar hij bij een provocatietest geen last zou krijgen (dus wel allergisch, maar niet zo erg dat hij er klachten van krijgt). Vals negatief komt met de huidpriktest volgens mij niet heel erg vaak voor. De assisitente die het deed zei ook dat de kans echt heeeeel erg klein is dat hij nu nog KMA zou hebben. Ze brengen namelijk koemelkeiwitten in het bloed aan. Dan zou er dus heel snel een reactie moeten komen. De bloedtest geeft iets vaker vals negatief omdat die alleen maar naar waardes kijkt. Maar als beide negatief zijn en ook de ontlasting geen kenmerken van allergieen bevat dan lijkt het mij zo goed als onmogelijk dat er toch nog sprake is van een allergie. Dan wil ik ook niet meer provoceren maar gewoon langzaam overstappen op normale voeding. Ik ga zo ook richting bed haha, het is zooooo stil hier!
Pfff, bijgelezen Er is teveel geschreven om op iedereen te reageren, dus doe het even per onderwerp Lachen tijdens bv: suuuperschattig maar oh zo onhandig, hij drinkt dan echt nauwelijks Huilen: Nathan huilt vrijwel niet, alleen als ie ergens last van heeft. Zoals niet in slaap kunnen vallen maar wel heel moe zijn, of een boertje dat we vergeten zijn er uit te laten, of krampjes (gisteren, omdat ik eergisteren teveel melkproducten heb gegeten ) Rollen: hier nog niet eens echt van rug naar zij, laat staan van buik naar rug of andersom. Spelen: véél babbelen en lachen naar ons, verder knisperboekjes lezen/opeten en met de rammelaar ofzo, als ie die te pakken heeft gekregen, rammelen/opeten. Poepluiers: meestal dagelijks één keer, af en toe twee keer een kleine poepbroek, vaker slaat ie een dagje over, maar dat haalt ie dan de dag erna vaak wel weer in Slapen onderweg in de wagen/maxicosi: liever rondkijken!!! Alleen als ie écht moe is valt ie in slaap. Draagzak: hij zit nog gewoon het gezicht naar mij toe, maar hij protesteert wel altijd flink. Wie weet is ie er wel aan toe met zn gezicht naar voren te zitten. Dat slaapt alleen niet zo fijn Billetjes luchten: Nathan ligt vrijwel nooit een tijdje bloot helaas (bij onze dochter kon dat veel makkelijker omdat die heerlijk in een hete zomer is geboren). Hij heeft gelukkig een makkelijk huidje en vrijwel nooit last van zn billetjes. Kinderwagen: ik wil zo lang mogelijk de reiswieg gebruiken. Zodra hij gaat piepen en niet meer tevreden te houden is, haal ik de kinderwage-inzet tevoorschijn. Is natuurlijk véél leuker om rond te kijken, maar het slaapt daardoor ook moeilijker en vaak als ik iets doe met de wagen hoop ik ook dat hij even lekker gaat slapen. Doekje over de ogen om in slaap te vallen: doe ik ook wel eens en werkt soms echt. Ik haal het doekje ook niet meer weg, ben niet zo bang meer dat ie er in stikt. Hij slaapt regelmatig met een doekje in elk van zn vuistjes geklemd, of met een knuffeltje bij zn snoetje. Hij lijkt ook echt al rustig te worden van dat knuffeltje (dat al een eigen geurtje heeft, heerlijk). Onrustig slapende kinderen: Nathan heeft ook weer onrustigere nachten. Ik dacht dat het was omdat ik teveel koemelkproducten had genuttigd, maar misschien heeft het ook wel te maken met nieuwe indrukken en vaardigheden verwerken. Hapjes: geweldig dat de eerste hapjes nu al echt een feit zijn! Hier is het nog 9 weken wachten daarop, haha Nathan slaapt meestal 4 hazenslaapjes van 30 minuten verspreid over de dag... Als we geluk hebben is het 3 kwartier of een uurtje. Eén of twee keer per week verbaast ie ons en slaapt ie bijvoorbeeld 2,5 uur achter elkaar op een middag. Gaan we meteen kijken of ie het nog wel doet Ik heb al zijn slaapuren eens bij elkaar opgeteld en kwam gewoon gemiddeld uit. Blijkbaar slaapt hij s avonds / s nachts zoveel uren al achter elkaar (12 a 13) dat hij overdag niet zoveel meer nodig heeft. Ik herken dit ook wel van bij mijn dochter en daar is het langzaamaan ook gewoon richting een normaal patroon van twee en later één langer slaapje per dag gegaan. Ik probeer altijd maar gewoon te vertrouwen op zijn eigen inzicht in hoeveel slaap hij nodig heeft. Wél goed opletten op zijn slaapsignalen natuurlijk en zorgen dat ie lekker ligt (beetje rustig en donker, met fijn knuffeltje/speentje en de juiste dekentjes/lakentjes), zodat ie in ieder geval niet door omgevingsfactoren korter slaapt dan hij eigelijk zou willen. Helemaal mee eens! Alleen heeft Nathan een slaapcyclus van stipt 30 minuten Als hij bijvoorbeeld om 12.34 uur in slaap valt, weet je dat je vanaf 13.00 uur stil moet doen, maar meestal wordt ie dan toch nog echt om 13.04 uur wakker. Raar maar waar!
Oooh meis, geen zorgen! Een gemiddelde bestaat uit uitschieters naar boven en onder! Het is wel ontzettend onhandig als je zon wakkere baby hebt. En het kan zeker de moeite waard zijn om te proberen hem langer te laten slapen. Je zal maar net iets ontdekken dat hem helpt. Maar heeft ie het niet nodig, dan heeft ie het niet nodig. Hier ook een jongen die niet zo fysiek gericht lijkt te zijn, haha. Hij is vooral erg sociaal bezig. Ook leuk natuurlijk Wat voor cognitieve dingen zie jij aan Krystian, ik weet niet zo goed waar ik wat dat betreft al op kan letten Ik las wat reacties over dat laten huilen misschien toch het beste zou zijn, maar ik dacht waarom dan niet gewoon eventjes bij hem blijven om die speen te blijven geven? Op deze leeftijd snappen ze nog niet goed genoeg hoe ze die in de mond moeten houden of terug kunnen stoppen als ie gevallen is, maar dat leren ze snel genoeg. En als dat is wat hij nodig heeft om lekker in slaap te vallen, dan is laten huilen toch ook zo cru Net als Alieke geef ik Nathan ook vaak een doekje in zn handjes, zodat hij daar lekker mee kan klooien en niet aan de speen gaat trekken. Helpt redelijk tegen het uittrekken van de speen, al wil die die soms toch per se er uit trekken. En dan gaan huilen natuurlijk Ik vind het juist heerlijk als een kind rustig in z'n bedje kan spelen Fijn als ze op die manier relaxt zelf in slaap kunnen vallen en fijn als ze, wanneer ze wakker worden, niet meteen gaan huilen maar desnoods eerst nog even zelf gaan spelen. Ik heb wel eens midden in de nacht in het ledikantje gekeken, een slapend kind verwachtend, maar dat twee wijdopengesperde oogjes me aanstaarden. Schrikken, haha! Maar wel fijn dat onze meid gewoon lekker een beetje lag te chillen in haar bedje en dan zelf weer in slaap viel. Ik gebruik het bedje niet als speelplek hoor, maar wakker in bed liggen voor of na een slaapje vind ik geen probleem. Goeie tip, proberen te onthouden! Vica, wat ontzettend onverwacht dat Vince geen KMA heeft. Wel fijn natuurlijk, maar ja, wat is het dán... Hopen dat het ontlastingonderzoek uitsluitsel geeft. Wat ontzettend zielig dat hij het zo naar vond allemaal Hoe was het voor jou om hem zo te moeten meemaken en niets te kunnen doen? Me2, vakantie was prima Ik kolf nu porties van 180cc, want wil hem flesjes van tenminste 160cc kunnen aanbieden (en wat ik nu kolf staat misschien nog eventjes in de vriezer voordat het gegeven wordt, dan drinkt ie al weer meer tegen die tijd). Hij drinkt ook meestal wel vrijwel alles op wat we aanbieden, dus zo'n 160 a 180cc per voeding. En toch komt ie ook nog vaak wel om de drie uur Ben benieuwd wat dit zegt over zijn eetlust als we straks met hapjes gaan beginnen, haha. Koeky, nog een knuffel voor jou, je berichtje van een paar dagen geleden was niet zo fijn. Ik hoop dat jouw kleintje ook snel z'n draai vindt en niet meer zoveel huilt. Kun je via het cb geen extra pressie op je ha uitoefenen voor een doorverwijzing naar een ka? Of als je man bij een andere ha zit, misschien kan hij een keertje met de kleine gaan om het daar te proberen. Sterkte meis, en ik hoop dat er snel een doorbraak komt en je kleintje lekker vrolijk en onbezorgd kan worden. Zo, nu is het echt wel tijd om m'n prikoogjes achter de pc vandaan te laten gaan en m'n bedje op te zoeken. Iedereen een goede nacht gewenst, vooral de babies, dan slapen wij vast ook wel