April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Foto's... wat een prachtige fotos weer. Wat hebben we toch lieve/knappe/grappige kinderen he!!!

Hier... alina heeft geslapen van half 9 gisteravond tot vamorgen half 6, toen even gedronken en ligt nu nog in bed. Net wel even een kreet gehoord maar daarna weer stil.
    Slaapzak blijft dus lekker aan hihi.
    Vandaag komen ze onze nieuwe slaapkamer brengen en vanaf half 8 kunnen ze hier zijn. Hoop dus dat ze snel komen, dan kunnen we nog iets doen vandaag. Langs de diertjes ofzo....

Gisteren de schrik van mijn leven gehad, financieel dan.
    Wilde pinnen in de winkel en saldo tekort. Slik, lonen zijn toch net binnen WTF.
    Bleek dat KDV 2 maanden heeft ingehouden. Ik heb in juni wijzigingen aangebracht en moest het foute bedrag (te weinig belastingvoordeel, nog niet gewijzigd door belastingdienst) storneren en het goede bedrag overmaken. Blijkbaar is deze overboeking nooit verwerkt want ik kreeg een aanmaning.
    Gisteren hebben ze dus de aanmaning PLUS het maandbedrag voor juli afgeschreven. Eventjes 1000 euro (belastingvoordeel is nog steeds niet verwerkt/verhoofd) weg ipv de 250 die maar hoeven te betalen.
    heb meteen met ze gebeld en kan het bedrag van juli terugboeken. Met het "foute" bedrag van juni zijn alsnog de maanden juni, juli en augustus gedekt. (afboeking van 360 en we hoeven maar 101,101 en 124 te betalen) Pffff hopelijk is het voor eind augsutus geregeld anders blijf je storneren he.....

Vind het trouwens wel grappig om te zien dat Alina dingen probeert te grijpen die ik voor haar houdt, maar ze nog misgrijpt hihi....

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Luckey; ons kdv schrijft niet automatisch af maar moet je zelf overmaken. Dat voorkomt deze problmene. Gelukkig kreeg ik op tijd de belastingteruggave, want dat is zo vervelend als je eerst zelf moet betalen (en als het nu om 10 euro ging, maar het is een flink bedrag elke maand)

Vica; is er nu eigenljk wat uitgekomen na alle onderzoeken bij Vince. Volgens mij heb ik dat gemist? Of was er nog geen uitslag? Wat een lekker mannetje zeg als hij zo ligt te spelen.

Hier een heerlijke nacht. Net dat ik echt wanhopig werd en aan die tabletjes dacht of een osteopaat slaapt Eline ineens van half 8 tot kwart voor 4. Flesje drinken en om 10 over 8 pas wakker. Resultaat een beetje verslapen allemaal :D Maar ja geen probleem wel een heerlijk nachtje! Ben zo blij (al is dit geen garantie natuurlijk)

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen,

@Luckey: wij moeten ook zelf geld overmaken naar de kinderopvang. Maar wat een tegenvaller dan zeg, schrik je wel even van als je geld gelijk op is. Wel fijn dat je van deze maand in ieder geval terug kan boeken.

Hier ook grijpen naar dingen die ik voor Daimen's gezichtje hou. Soms lukt het hem wel, soms niet!

@Vica: geweldig foto's en wat heeft jullie mannetje al lekker veel haar. Hier groeit het nog steeds heeeeeel langzaam.

@Alieke: heerlijk toch dat het vannacht zo goed is gegaan? Heb je weer even bij kunnen tanken :D.

@Hier: vannacht paar keer eruit gemoeten om meneertje terug op z'n rug te draaien. Ik wilde m een paar keer op z'n buik laten slapen, maar dit vindt hij nog steeds niet prettig. Volgens mij draait hij steeds per ongeluk op z'n buik. Vanmiddag weer even oefenen.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nee ik heb alles automatisch lopen anders vergeet ik het....
    normaal gaat het goed met de wijzigingen maar nu 2 wijzigingen binnen 6 weken dus belastingdienst is de weg even kwijt.
    kdv doet er gelukkig niet moeilijk over maar leuk is anders he. al dat regelwerk. heb ik 20 aug nog niets gehoord van belastingen dan moet ik hun even informeren en dan gaan zij met de belastingdienst bellen voor me.

slaapkamer.... grrrr nog niemand hier. in de loop van de ochtend komen ze. we zijn al paraat sinds half 8....
    alina niet die slaapt alweer sinds half 10. (wakker om half 9 pffff wat een leventje)

alieke... gelukkig dat goed geslapen heeft. hopelijk zet deze trend zich voort he....

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier even vlug: ben gisteren naar Nederland gevolgen voor mijn werk met Guus. Vandaag is hij bij mijn moeder en ik op kantoor in Nedereland. Had al lekker gespeeld zei ze en flesje gedronken!
    Andere kids zijn thuis gebleven in Zwitserland. Mijn schoonmoeder is er dus die vermaken zich top!

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Luckey; inderdaad maar hopen dat dit zich voortzet, maar deze nacht pakken ze me in elk geval niet meer af ;)
    2 wijzigingen in 6 weken kan de belasting inderdaad waarschijnlijk niet zo snel verwerken. 1 ding tegelijk is al moeilijk genoeg :D

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Had het eerder moeten schrijven, net brief gekregen dat 1e wijziging goed is doorgevoerd!!!!!
    Nu de 2e nog en ik ben happy.....

Mensen zijn nu ook bezig met de slaapkamer opbouwen dus hopelijk kan ik over 1 uur de kast afwassen en inruimen.....

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hebben trouwens zondag een chicco buikdrager gekocht en manlief heeft hem gisteren uitgetest in de stad. Alina vond hem geweldig en heeft fijn om zich heen gkeken......

9. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey...dat is ff handig omk te weten....zit ook te twijfelen of ik zo'n chicco buikdrager zou aanschaffen.....vindt het ook wel handig met de hond uit laten denk ik!

had snel iets gelezen over onverwachte kappersbezoekjes.....nou dat hoef mijn moeder, maar ook mijn schoonmoeder niet te doen......in overleg is anders, maar niet uit zichzelf!

Sorry.....voor alles wat ik nu vergeet!

Vanmorgen heeft Lisa d'r 2e ronde van prikjes gehad, ze was 610 gram aangekomen en 3 cm gegroeid, en alles was goed !!

oh ja.....weet niet meer wie het vroeg....maar Lisa was inderdaad een stuitligger

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: Dat is zeker even schrikken! En het gaat om een groot bedrag, wat de meesten niet even kunnen voorschieten. Bij ons wordt het ook automatisch afgeschreven.
    De belasting betaalt de teruggaaf direct aan het KDV, dus wij hoeven alleen de eigen bijdrage te betalen. Dat is wel fijn!

@Haar: Robin heeft op zich best al veel haar, maar wel heel dun, en blond dus het valt niet zo op. Hij heeft nu wel achterop zn hoofdje echt een kaal, rond plekje van het liggen:)

@Me2: Dus 2e dag aan het werk en gelijk alweer vliegen? Haha je hebt het er maar druk mee. Wel leuk voor je moeder dat ze Guus weer even kan zien? Hoe vaak ziet zel Guus gemiddeld?
    Mijn ouders zien Robin ook best weinig, gemiddeld 1x per maand denk ik. Wel jammer hoor, maar ze wonen zo ver weg, je gaat niet even voor een avondje op en neer. (250km)

@Luckey: Fijn he zo'n buikdrager. Wij hebben de Babybjorn, en ik vind het echt een ideaal ding!

11. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier ook zo'n kaal plekje hihi

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)

yep, hier ook!!

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Jeetje, ik zie net dat er alweer een topic 'April mama's 2012' is! Wat gaat de tijd toch hard zeg!!!

Hubby zei net dat hij misschien toch volgende zomer wel voor een brusje voor Robin wil gaan....haha hij heeft steeds 'nee' gezegd, maar langzaam maar zeker trekt hij wel bij:D

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kaal plekje.. Vince is een buikslaper dus de zijkanten bijna kaal hahaha :p

@MiKiJa, fijn dat ze zo goed gegroeid is zeg!

@Buikdrager, ik heb er 1 wat ik echt een rotding vond toen de verkleining er nog in moest. Nu vind ik hem super haha. Maar hij komt niet in de buurt van de baby bjorn die ik bij mijn meid had.

@MiniMe, jaaaaaa wat een superleuke verandering! ;)

Hmm... ik vergeet vast een hoop, sorry daarvoor.

Hier vandaag toch vrij gekregen voor de laatste dagen. Ze dacht dat ik alles van te voren wist (voor ik ging solliciteren).

Vandaag nog even wat shirtjes gehaald maatje 80, dus voor over een tijdje (hoop ik haha).
    HIj gaat zo snel dat ikmaar weer van te voren moet gaan inslaan.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Minime... hier betalen we ook alleen de eigen bijdrage. Maar aangezien de belastingdienst het nog niet aangepast had per 16 juni betaalden we over de maand juli 650 ipv 124... even een verschil he.... maar goed de bijdragen van juni dekt 3 maanden dus het gaat helemaal goed komen. In het ergste geval moeti k augustus storneren en dan nog hoef ik niet na te betalen dus wat maakt het uit haha....

Kaal plekje... hier ook een tijdje.... best groot vind ik.
    Ook vind ik haar hoofdje nog steeds scheef, rechterhelft is echt platter/schuiner. Ze duimt ook nog rechts dus ligt er nog steeds veel op... Godzijdank draait ze nu altijd (bijna altijd) naar haar zij of buik toe... haha

Buikdrager...baby bjorn had ook mijn voorkeur maar manlief zal haar toch het meeste dragen en die vond chicco fijner zitten. niet erg natuurlijk want hij was de helft goedkoper...
    zoals ik ben heb ik natuurlijk ook nog even op marktplaats gekeken maar daar staat geen op...

Enexis... morgen gaan ze aan het net werken en hebben we geen stroomm van 10 tot 16 uur. Slik, hopelijk is het daarna verholpen want anders kunnen we alles (belangrijkste natuurlijk mijn mamamelk haha) weggooien....
    Heel de dag dus geen internet en ook even gsm van het net halen.... gelukkig gaan we morgen de hele dag op pad (manlief krijgt botscan en tussendoor gaan we de stad in)

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    het vliegt echt voorbij he.....

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nee niet echt onder bergeleiding. Voel me ook best wel verloren.

@Mini, lekker zo'n romper vol ;) Ja ik kwam gister ofzo het topic van de april 2012 mama's al tegen. Moest wel even slikken de tijd gaat zo verschrikkelijk hard.

@Chantico, fijn dat Nathan het zo goed gedaan heeft.

18. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen,

@Mini: er komt dus toch een brusje voor Robin :), wat ontzettend leuk! Hier is vriendlief ook bijgedraaid en wil ook een brusje voor Daim, maar we willen er zelf wel wat langer tussen houden hoor. (2 á 3 jaar)

April 2012 mama's alweer :$. Wat gaat het idd ongelooflijk hard.

@Koeky: lastig dat je geen begeleiding krijgt met het provoceren zeg!

@Draagzak: ik heb de bébé draagzak. Ik heb hem gekregen van m'n schoonouders. In het begin leek het me zo'n onhandig ding en veel te groot. Ik gebruikte alleen een draagdoek. Ben de draagzak laatst toch weer gaan gebruiken en het is eigenlijk toch wel een handig ding. Nu is Daim ook wat groter, dus gaat het makkelijker. De draagzak is ook veel handiger om te doen als de draagdoek (een nogal uitgebreide versie). Dus ikke is blij :D!

@Vica: maatje 80 :$?? Daar kan hij zeker toch nog niet in?? Wat groeit hij goed zeg! Fijn dat je toch vrij gekregen hebt trouwens.

@Hier: vannacht heeft Daimen op z'n buik geslapen. Hij leek het toch prettig te vinden. Toen ik gister-avond ging kijken bij m voor dat we gingen slapen lag hij zo lekker rustig op z'n buik dat ik hem maar heb laten liggen. Vond het wel n beetje eng, dus was wel een paar keer gaan kijken :). Misschien wordt hij nu ook wel een buikslaper.

Verder weer druk in de tuin vandaag. We zijn nu bezig met bestraten. We hebben best een grote tuin, dus ik verwacht dat het pas met het weekend klaar is.

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Goedemorgen allemaal!
    Hier een heerlijke nacht gehad, lekker tot 8 uur geslapen. Toen Robin zn flesje gegeven en daarna nog even lekker samen in het grote bed gelegen:) Daarna ben ik gaan douchen en Robin ligt weer in zn eigen bedje te slapen.

@Mir: Nog niet helemaal zeker van een brusje hoor, maar het gaat de goede kant op met hubby hihi. Ik zou het in ieder geval wel heel leuk vinden!

@Slapen: Robin slaapt nog steeds gewoon op zn rug, lijkt hij prima te vinden. Ook in de slaapzak, wat prima gaat. Vanochtend lag hij wel weer helemaal op zn zij toen ik op zn kamertje kwam.

Vanmiddag wil ik even naar de stad wandelen (als Robin ook wil...laatste 2 x ging hij krijsen toen ik wilde wandelen) en dan ook even langs het CB, ben toch wel benieuwd hoeveel hij weer gegroeid is. Eind september heb ik pas weer een afspraak staan.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey lieve meiden

hier beetje stil
    we zijn veel daagjes uit samen met zusje en kids
    daarnaast alle andere afspraken ;)
    we gaan ook een taart workshop doen ect erg leuk
    we zijn nu alweer 5 dagen ons suf aan t bellen om de goeie silleconengel in handen te krijgen voor verdere verzorging van ons meis dr littekens ;) als t goed is..... als ..... kunnen we die vanmiddag halen
    vanmiddag naar cb met ons mannetje ben benieuwd
    ik kom snel bijlezen en reageren
    had al t een en ander gelezn over slapen

hier slaapt ons manneke al een heel goed ritme zonder problemen
    half 7/7 uur naar bed 12 uur 'laatste' voeding en dan door tot 6/7 uur de volgende ochtend en 3 slaapjes van ong 45 min overdag

Deel Deze Pagina