Gevonden!!! Saona heel veel sterkte met de zware laatste loodjes! Ik hoop voor je dat de kleine zich snel spontaan aan gaat dienen! Musty kan je helaas niet helpen geen ervaring met bv. Jojoki fijn dat de shelter bij jou wel goed werkt, hier is het een ramp. zodra ik meneer erin leg en over mijn shouder doe begint ie te huilen en hij draait zijn hoofdje ook streeds weg en komt dan klem te zitten in het gedeelte voor het hoofdje. Misschien heb jij een goeie tip voor me om hem beter te gebruiken. Valt me op dat er steeds meer kindjes zijn die alleen bij mama willen slapen. Hier ook heel erg gehad maar het gaat nu gelukkig steeds beter. Hij slaapt nu ook weer de hele nacht door in zijn wiegje en overdag slaapt ie ook wel even in de box of soms in zijn wipstoeltje. Ga zo even lekker op de bank voor de tv, drukke dagen gehad. De avond voor koninginnedag op stap geweest, de eerste keer sinds Lennart geboren is, vond het wel even lekker op eruit te zijn! Maar was ook blij toen we weer thuis waren en ik hem weer even kon knuffelen. De beide kindjes hebben ons de volgende dag ook nog een beetje laten uitslapen dus dat was wel lekker! op koninginnedag lekker de stad in geweest en Lennart heeft heerlijk gelapen in de kinderwagen. Gisteren en vandaag visite gehad want ik ben vandaag jarig dus weer een druk weekendje achter de rug. Morgen maar even lekker niets plannen.
Kan hij geen maagzuur hebben? Aangezien hij bij beweging en of verplaatsing onrustig wordt. Ook bij maagzuur willen ze continu sabbelen en drinken.
@MiniMe, tja ik zou hem wel vast kunnen zetten denk ik. Maar ja, ik heb nu maar het ledikantje naast ons bed gezet. Gaat ook prima. Heerlijk he zo'n wipper. Ik heb hem dit keer niet, maar gebruik de maxicosi voor korte momenten.
gefeliciteerd!!! heb je het hoofdje op borst schouder hoogte??? er stond in de gebruiksanwijzing geoof ik ook vanaf 3 maand ofzo, sam zakt als hij slaapt ook naar beneden hoor, beetje in elkaar maar hij vindt het fijn. hij slaapt binnen 5 min. en ik kan hem zo in de zak in de box leggen heerlijk maar misschien wil lennart er straks wel in als hij wat groter is???
oh en als ik m omdoe de lodger dan ondersteun ik mat de ene hand het hoofdje de andere erdoorheen en hoofd erdoor pas als ie omzit en hoofdje o goede hoogte heb laat ik hoofdje los
@Spirit, hier de mama-hang fase ook gehad. Hij valt goed en snel in slaap in bed, de wagen en de box enzo.. Ben ik wel blij om! Hier gaat het geen nacht van 8 uur worden denk ik. Van de Allergy Care drinkt hij toch minder. Het lijkt meer te vullen dan de comfort.. Weer een punt opgelost hahaha, hoef ik niet meer op te letten of hij niet teveel krijgt.
*Breekt even in* Hallo iedereen, Eerst en vooral allemaal een dikke proficiat met de geboorte van jullie kleintjes. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en met hen! Ik heb al een paar mensen gecontacteerd via privé-bericht omdat ze de geboorte van hun kindje aankondigden in het geboorte toppic. Maar nu kom ik hier ook nog effe iets plaatsen. Ik verzamel geboortekaartjes omdat ik persoonlijk vind dat ieder geboortekaartje een uniek verhaal met zich mee brengt en zoveel vreugde inhoud. Moesten jullie mij een geboortekaartje van jullie kindje(s) willen bezorgen mag je mij altijd een privé-berichtje sturen. Dan stuur ik je mij adres door. Ook andere geboortekaartjes die jullie niet meer bijhouden zijn steeds welkom. Alvast heel erg bedankt! Groetjes, *Breekt weer uit*
Zo zeg ik geloof ik heb mijn eerste echte clusteravond. Sinds half 8 wil ze niet in bed/box liggen en alleen maar aan de borst. Heb nu papa weer gestuurd want uit mijn borsten lijkt niet veel te komen op het moment, merk niet eens een tsr. Hoop dat dit niet zo de nacht gaat worden want ik ben KAPOT!!!! Abo: geen idee hoe dat werkt.
Saona: ik hoop het echt voor je!! Mini: inderdaad als het hoofdje en de armen er niet doorheen kunnen is het slaapzakje prima. Anders even een stikje erin. Ben ook wel benieuwd welke draagdoeken jullie hebben en wat jullie ervaring is. Hier ook een hangertje trouwens vandaag wel in de wipper gesapen geluykkig en snachts moet hij gewoon in zijn eigen bed. meestal huilt hij dan wel voordat hij in slaap valt, maar hij maakt wel goede nachten...... Musty: heb geen tips, denk dat ik gewoon zou blijven aanbieden.....Guus had het ook een nacht of 2 geleden ...... Luckey: hoop dat het geen clusternacht wordt, maar maestal clusteren ze toch om de nacht beter door te komen??
@Luckey, hopelijk kan je wel een beetje slapen vannacht. @Me2, hier geen draagdoek maar een draagzak. Vince zit er al heel goed in dus soms gebruiken wij hem al. Hier, mijn schoonmoeder is vandaag geopereerd. Ze hebben de galbuis weer kunnen openen maar het was erg moeilijk. Maar ja, het is geslaagd! Het was poliklinisch dus ze is vanavond al weer thuis gekomen. Wel had ze gevraagd om een extra dosis van het roesje omdat ze er niks van mee wou krijgen met als gevolg dat ze nu nog niet aanspreekbaar was terwijl ze normaal om 17.30 uur al wakker genoeg zou moeten zijn om naar huis te kunnen. Misschien ook maar beter voor haar. Even goed wat slaap pakken. Dus erg goed nieuws al met al! Vince ligt wakker in bed, die lijkt nog niet te gaan slapen haha.. Maar hij is wel stil en ligt heerlijk naar zijn muzieklampje te kijken. Ik ga mijn drinken opmaken en ook naar bed. Fijne avond allemaal!
ik heb een ByKay en ben reuze tevreden. Wij wandelen veel met de honden in het bos en dan is een wagen niet makkelijk. Gisteren 2 uur door het bos gestruind met Rune in de ByKay en ik heb nergens last van!! Knopen is super simpel en ook ik had hem via MP van iemand gekocht die het na 1 keer dragen helemaal niks vond Dankzij die doek kan ik Rune lekker veel bij me dragen als hij erge mama-honger heeft en heeft mama haar handen vrij om nog vanalles te doen in huis. Echt ideaal
Ik denk dat hij zijn eerste sprongetje heeft gemaakt en nu even heel erg terugvalt op mama. Zou zelf de borst niet aan blijven bieden maar lekker knuffelen met hem of in de draagzak bij je dragen. Rune heeft het hier ook en is humeurig, huilerig en hangerig. De drie h's
Jeeeeeetje, wat hebben onze baby's vandaag!! Hier ook een mega hanger/clusteraartje.. echt de hele dag aan de borst met korte tukjes op de borst(die hij dan even gebruikt als kussen, hahaha).. Hij wou ook niet in de box slapen. Speentje hielp voor 5min max. Hij is nu sinds dat mijn vriend thuis(19:00) is aan het drinken.. hij valt dan of even in slaap en wordt boos/happend wakker of raakt per ongeluk de tepel los en wordt boos(alsof ie van 'm af wordt gepakt). Vooral dit 2e is soms zo frustrerend want het duurt echt 10 min voordat hij weer aanhapt zo boos is ie.. Ik heb mijn vriend toen hij thuiskwam huilend begroet.. ik had ook hoofdpijn en gewoon echt op. Hij heeft geprobeerd met hem te lopen in de BabyBjorn die mijn moeder voor ons op koninginnedag heeft gescored.. 5min was ie stil. Wipstoeltje deed ook weer voor zo kort..in slaap viel ie zoiezo niet, dus ben ik maar weer gaan voeden. Tepels zijn ook pijnlijk inmiddels. Net heeft mijn vriend hem maar wat afgekolfde melk uit de koelkast gegeven.. kijken of dit hem voor even verzadigd heeft.. maar ik betwijfel het. Ik zat zelf aan een vroege nieuwe regelperiode te denken(zou eigenlijk met 6 weken moeten komen geloof ik) al speelt bij ons ook dat we de kunstvoeding aan het afbouwen zijn..misschien dat we het te rigoreus hebben afgebouwd(eerste 2 dagen 1 fles minder, daarna 2 omdat het zo goed ging). Hij krijgt nu nog maar een extra fles voor het slapen gaan ipv na elke voeding.
Veel mama-hang-kindjes ja! Ik ga Oei ik groei er maar weer eens bijpakken, want er zit met 5 weken geloof ik een sprongetje in de planning (ben niet streng in de leer hoor, maar vind het wel grappig om te bekijken). Wij hebben een 'gewone' draagdoek (zo'n lap van een aantal meter stof ) van draagdoek.nl. De XL-versie want dan kun je hem lekker ipv op je rug nog een keer omslaan en op je buik knopen, zodat je er ook goed mee kan zitten zonder bobbel in je rug
@Spirit: Van harte gefeliciteerd! En het mooiste cadeautje heb je natuurlijk al een paar weekjes te vroeg gekregen @Titania: Knuffel voor jou! Kan me voorstellen dat het erg zwaar is zo... @hangkindjes: Het lijkt er idd veel op dat onze kindjes hun eerste sprongetje maken!
even reactie op jojoki uit het oude topic Ten eerste wat ontzettend vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van de aangezichtsverlamming!! pfft het is niet niets zeg.. Ik heb vorig jaar een mri gehad vanwege mijn hernia. Dit duurde 20min, maar het hangt geloof ik van de plek af hoe lang je erin moet liggen. Ik vond het erg lang duren, maar de mri-technicus zijn dat sommige mensen er 2 uur in moeten liggen, maar dat is dan voor je hele lichaam denk ik. Ik kreeg een koptelefoon aan en kon naar de radio luisteren.. dit was erg fijn want het ding maakt me toch een hoop rot lawaai! Als het alleen je hoofd is ga je er alleen een klein stukje de "tunnel" in. Dat is een stuk minder eng dan helemaal(niet zo claustrofobisch). Ik zou zoiezo even vragen wat je allemaal kan verwachten voordat je de scan krijgt. Ik was er niet echt op voorbereid en raakte op een gegeven moment lichtelijk in paniek. sterkte!!
We hebben het er al eens eerder over gehad hier volgens mij, maar wie van jullie heeft een speciale mama-fiets? Ik wil er een aanschaffen (met fietsplan van mn werk), en ik twijfel nu tussen de Batavus Mambo Deluxe, Gazelle Bloom of de Montego Liberty 7. De laatste is een stuk goedkoper dan Batavus en Gazelle, dus ben heel benieuwd of deze net zo goed is als de andere.