April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik deed het eigenlijk gewoon gelijk in een limonadefles in de koelkast.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vraag,

Vince draagt een slaapzak snachts. Beetje van het stof waar je ook de 1e pakjes van hebt. Zacht en beetje dik katoen. Normaal heeft hij een hele pyama aan hieronder, maar zit er aan te denken het broekje weg te laten vannacht.
    Wat denken jullie?

Hij ligt daarnaast niet onder een deken, alleen een lakentje om hem strak in te pakken.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley ligt de laatste 2 nachten ook zonder broekje.
    Hij ligt onder een lakentje met deken....
    Komt denk ik wel overeen met jouw slaapzakje.
    Het is best warm hoor!!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik heb het broekje maar weggelaten. Zijn beentjes kunnen toch niet bloot komen te liggen.

Het raam staat bij ons wel altijd op een kier. Anders is het heel benauwd op onze kamer en zweet je snel heel veel. Maar het kiertje wijst naar de andere kant van de kamer als waar Vince ligt. Die ligt zeg maar aan de kant van de scharnieren aan de muur. Dus geen tocht.

Maar ja... het is nog ruim 20 graden daar.

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bij ons op de slaapkamer is het ook best warm, dus vannacht krijg Robin alleen een rompertje (met korte mouwtjes) en een dekentje over. Lijkt me meer dan genoeg, een broekje is redelijk warm (zou ik zelf ook niet aanwillen nu;))

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha nee ik ook niet hoor.
    Maar een dekbed is natuurlijk al veel warmer dan een lakentje en dun dekentje of slaapzakje.

Gisteren had hij wel een pyamabroekje aan maar dat was een heeeel dun pyamatje. Nu heeft hij een normale aan en de broek dus maar uitgelaten.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik doe Jesley vanacht een rompertje met lange mouw aan.... En meer niet.

Korte mouw vind ik weer te koud, omdat hij altijd met zijn armen en gedeelte van zijn borst boven de deken ligt.
    Hij kruipt naar boven....

Ik wacht nog steeds tot hij wakker word, hihi.

Hij had rond 21.30 zijn fles gemoeten, maar hij slaapt nog steeds.
    Ga m zo toch maar wakker maken, zodat ik zelf ook lekker mn bedje in kan. En dan maar hopen dat hij vanacht weer zo lang slaapt.

Ben bang van niet, want hij is al bijna de gehel dag aan t slapen

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tot morgen! Weltrusten....

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bramtim thanx voor de filmpjes.... de eerste 3 woordjes/klanken kon ik terugvinden de laatste 2 niet... thanx. vind het toch wel handig hoor!!!!

Vanmiddag half 4 mag ik even langs de dokter. Punt 1 voor de uitslag op mijn rug en bultjes in hals. En punt 2 om te kijken voor de spruw. Het drinken is ook wat gevoelig het worden en vind het gewoon gek dat ze het zo uitschreeuwt (nou ja huilen en overstrekken) als ze tussendoor stopt met drinken.....

Kleding snachts... gewoon truitje lange mouw en broekje want mevrouw kruipt onder de deken/laken vandaan en dan vind ik het toch wat fris....

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    goeiemorgen,

hmmm heb Liv laten slapen in een lange romper met legging onder een laken en enkel dekentje. Tewijl onze kamer ook echt warm is, maarja ik vind het zo moeilijk nu!
    Hebben een goede nacht gehad, maar sinds de voeding van 8 uur een verdrietig meisje hier. Ze heeft erg krampjes ineens en wil nu getroost worden aan de borst maar honger kan ze niet hebben en ze spuugt steeds kleine beetjes het laatste uur dus ben bang als ik haar nu aanleg dat de buikpijn alleen maar erger word. Nu ligt ze in mn armen met speentje en ze lijkt het te pikken. Als ze even geslapen heeft zijn de krampjes meestal wel over....hopen we.

Jullie plannen voor vandaag? Hier weinig, de was, even stofzuigen, foto's inplakken en moet ergens vandaag mn hondje ophalen. Echt te erg, ben haar gisteren gewoon vergeten mee naar huis te nemen bij mn ouders!!! Nu moet ik zeggen dat ze het heel fijjn vind daar (Ze mag alles van ze!) en als we wegggaan verstopt ze zich altijd achter de bank. Nu waren we zo druk met alles van Liv meenemen dat we niet opgelet hebben *schaam schaam*

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb ook niets van Alina gekregen en daar baal ik zoooooo van he. Was gistermorgen dus ook echt niet te genieten..
    We hebben verdomme (sorry) nog niet eens een leuke gezinsfoto met zijn 4.... Daarnaast wil ik al 2 weken mijn haren geverfd hebben (doet manlief altijd) dus alles was gsitermorgen even te veel.
    Hij zei wel sorry dat hij niets voor mij had, maar ja wat koop ik daarvoor he..
    We hebben wel nog even fotos gemaakt gistermorgen maar ja niet met mij erop.... was nog niet aangekleed en zo.
    Eenmaal klaar (aangekleed en opgemaakt dus) pakte hij de camera niet meer op en ik vertik het dan om erna te vragen: schat maak eens een foto van mij en de kids.... waarom komt hij er nou nooit eens...
    Toen hij nog thuis woonde verrastte hij me constant overal mee, nu met de kids niet meer.... best jammer

Sorry voor de ego terug maar ik snap dus verdomde goed hoe je je voelde gisteren!!!!
    Je 1e moederdag en dan niets doen.... pffffff

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    he luckey! dit is echt suuper herkenbaar! Meneer werd ook na een tijdje aan de borst ineens echt heel "boos". Gillen, stoppen met drinken en zo overstrekken dat ie echt de andere kant op boog en weer proberen aan te leggen bijna niet te doen was.
    Toevallig gisteren een Amerikaanse site over borstvoeding zitten lezen en daar stond het toevallig beschreven.. Het is het tsr/flow die minder wordt of wegvalt. Baby's houden van een continue flow dus ze zijn dan gewoon boos op de borst dat die ze dat op dat moment niet bied.
    Oplossing was om je borst bij de zijkant te masseren al op het moment dat je merkt dat ze langere pauzes nemen tussen slokken..(dus tijdens het stop moment en als ze weer beginnen te drinken loslaten) dan stroomt het melk ook sneller door en heb je een happy baby. Ik heb het dus gisteren gelezen en ben dit gaan doen en het niet meer voorgekomen!

13. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @ moederdag.. FB&luckey ik deel in jullie frustratie. Hier ook niets.. toen ik er naar vroeg werd mij verteld, "maar het hebt je cadeautje toch al" ..dus ik van.. oooh cadeautje??:D
    ja, die hangt nu aan je borst.
    ja ha ha .....niet grappig dus :x

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @FB; ik gebruik barleduc voor Ryan zn flesjes, misschien is dat iets?!

@bramtim; leuke filmpjes, vooral die van de huiltjes. Ga er eens op letten.

@vica; ik leg Ryan ook zonder broekje in zn slaapzakje en dan onder een lakentje en als het wat kouder is ook een enkele deken. Van de week zelfs met een tshirt zonder mouw. Moet wel zeggen dat het hier binnen erg warm blijfd.

@hier; Ook een geslaagde moederdag gehad. Van me meisje mooi zelf gemaakt lijstje gehad met haar foto erin, en van me mannen een kleding bon, kan ik wel goed gebruiken.:) Verder zou ik onbijtje krijgen op bed maar Ryan was weer door zn luier gelekt dus was al vroeg aan de was.

Die kruidvatluiers gaan nu echt de prullebak in, vanmorgen na 2 uurtjes ook weer natte romper en broekje, word er beetje gek van.

Ryan drinkt al paar dagen zn flesje niet helemaal op, laat steeds 20 of 30cc staan vanmorgen wou die zelfs 70 laten staan dat is de helft. Uiteindelijk heeft hij met moeite toch nog wat op. Zal wel door de warmte komen denk ik. Wat is eigenlijk het minimaal per dag wat ze binnen moeten krijgen? Vin het niet erg als hij wat laat staan maar het is al een paar dagen, dus maak me wel en beetje zorgen.

Vanmiddag met Ryan voor het eerst naar cb, daar ook eens vragen hoe of wat.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier is het met moeite idd kalmeren en dan drinkt ze ook wel weer verder en dan niet altijd mt huilen enzo.
    het gebeurt ook niet elke keer, moet eens precies op gaan letten wanneer wel of niet....

net weer veel gespuugd, echt met boogjes... wil echt dat spul hebben voor spruw hoor, volgens mij scheelt dat heel veel....

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, ohh de hond vergeten haha. Ach als hij het zooo geweldig vind bij je ouders is hij er vast heel blij mee :D.

@Luckey, succes bij de ha straks.

@Star, ik geloof dat 500cc het minimum is. Maar weet niet of dat al voor hele kleine kindjes geldt. Als Vince weinig drinkt zit hij rond de 750cc.

@Moederdag, hier niks gekregen maar dat doet me niks. Ik ben zowiezo niet van de kadotjes met moederdag. Ik heb liever straks leuke knutselwerkjes/tekeningen wanneer ze echt beseffen dat het moederdag is.

Hier vanmorgen bij het cb geweest. Vince weegt nu 5040 gram en is 57 cm. Lengte en gewicht beide op de +1 lijn. Hij is in 5 dagen 230 gram aangekomen. Hoofdomtrek was 36 bij de geboorte en nu 38.

Verder ben ik onwijs blij met deze arts zeg!
    Ik heb gevraagd hoe lang hij mag slapen. Hun hanteren geen regels, enkel dat de kleine elke ochtend goed alert wakker wordt. Als dat zo is mag je hem zo lang laten slapen als hij wilt. Al is het 12 uur.
    Ook geen commentaar gehad op de hoeveelheid voeding die hij krijgt en ook niet op zijn groei die voor een flesvoeding baby toch boven de standaard is. Super! Eindelijk een arts die beseft dat elke baby anders is.

Volgende afspraak is 26 mei al. Dan komen de prikjes. 25 mei moet ik gaan belasten met 10cc normale voeding. De gevolgen worden de volgende dag besproken.

Verder vandaag weinig plannen, beetje opruimen, stofzuigen, afwassen en poetsen.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Na jouw omschrijving van jouw spruwklachten ben ik ook aan het denken gezet. Ik heb sinds een paar weken dat ik - dacht ik - mijn tsr soms voel als tinteling / speldenprikjes in m'n tepels. Buiten het voeden om voel ik dat, als ik volle borsten heb en ik er aan denk dat het weer tijd is om te gaan voeden of als Nathan gaat huilen of happen. M'n rechter tepel is sinds een paar dagen ook wat gevoeliger en mogelijk begint links ook wat gevoeliger te worden. Nathan is al een tijdje onrustig aan de borst soms, maar ik dacht altijd dat dat door een boertje kwam. Hij heeft ook geen wit tongetje, maar wel zo'n gloed over z'n lippen. Weet niet goed of dat die parelmoergloed is waar mensen het over hebben. Heeft iemand daar misschien een foto van? Ik meen me van m'n dochter ook te herinneren dat ze van die lekkere 'melklippen' kon hebben na een voeding, maar toen echt geen spruw gehad.

Kunnen kinderen ook krampjes krijgen van een spruwinfectie? Ik ga er maar eens even op googlen!

Kun je spruwmedicatie alleen via de ha krijgen, of is het zelf bij de apotheek te halen? En smeer je het dan alleen op je tepels of moet het ook in het mondje van de baby, ook als die geen witte tong heeft?

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Musty, ik krijg helemaal rillingen van je berichtje! Je kleine meisje en dan zo gewond! :( Ik hoop dat je snel een update komt plaatsen met goed nieuws. Héél veel sterkte voor jullie allemaal!

(Als iemand op hyves nieuws van Musty leest, wil die daar dan hier iets over vertellen misschien?)

19. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #399 titania, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    kom net bij het cb vandaan en het was niet helemaal waar we op gehoopt hadden. In 2weken 180gram er bij... hij zit nu op net geen 650 gram van z'n geboorte gewicht geloof ik. Maarja hij was ook 11% afgevallen toen.

tja het gaat niet hard, maar ik hoef niet bij te voeden deze week omdat mijn productie weer terug zou kunnen gaan lopen. Ze hebben gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang hij tevreden is en allert(nou dat is ie altijd wel geweest)..en om volgende week weer te komen om te wegen. Als het dan nog steeds zo langzaam gaat gaan ze overleggen met de arts.

@ parelmoerlipjes na voeding en witte tongbeslag
    Hier heeft hij het allebei en ik had me ook zorgen gemaakt om spruw, maar bij de 4wk check in het cb heeft de dokter er naar gekeken(de tong) en volgens hem was het geen spruw(gelukkig!) en hebben veel kindjes wit melk residu op hun tongetje..bij vergevorderde spruw zijn het echt vlekken.

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    titania... volgende week wegen.. heeft hij genoeg plas/poepluiers en is hij allert???
    maak je je zorgen????? leg hem anders eens vaker aan, krikt de bv ook omhoog he????
    Gelukkig geen spruw.... hier ook gewoon twijfels hoor.
    Melkaanslag is volgens mij wel normaal, maar de gevoeligheid tijdens het drinken en het huilen/overstrekken maakt me zorgen.
    Misschien ook wel gewoon krampjes of boertjes maar toch....

Vica... ik vind zelfgemaakte spulletjes ook veel leuker dan iets gekocht hoor, maar ik vind voor een 1e moederdag mag je mag toch wel even creatief zijn.
    al is het een voetafdruk op papier of een ontbijtje op bed...
    vaker de luier verschonen voor mijn part.....

Deel Deze Pagina