April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Knappe kerel is Vince. Hier wel een mannetje die zelfstandig wil zitten als ie op je schoot zit.

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Mir, ik heb Robin al een paar keer voorgelezen uit Winnie de Pooh. Hij vond het heel leuk! Is alweer een tijdje geleden dus ik moet het maar weer eens gaan doen. Niet dat hij het nu al begrijpt, maar het is goed voor de taalontwikkeling.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: ik zag dit en dacht aan jou omdat je zegt dat Vince niet goed tegen een kamer kan die te licht is als hij wil slapen:

De Gro Anywhere Blind: wanneer het buiten te licht is voor welterusten…
    Dit verduisteringsgordijn helpt ouders een donkere slaapomgeving te creëren voor hun kind(eren). En dat is beter voor de nachtrust van de hele familie!
    Deze Gro Anywhere blind is verstelbaar d.m.v. banden en wordt op het raam bevestigd met zuignappen. Ideaal om mee te nemen op vakantie of wanneer de kinderen uit logeren gaan!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, lief dat je aan mij denkt! Het is dat ze 2 gigantische ramen in hun kamer hebben en een deur met glas. Verduisterende gordijnen zou dan goedkoper zijn. Maar ik ga toch binnenkort eens kijken wat we kunnen doen om eventueel toch een muurtje in de kamer te plaasten en dan alleen zijn kamertje verduisteren. Wij hebben een verduisterend gordijn, dus daarom slaapt hij nu weer bij ons.

Hier is mijn meis droog gebleven bij de gastouder! Toen we naar huis gingen was ze uitgeput. Kreeg de gebruikelijke driftbui en heeft toen wel een ongelukje gehad. Kan gebeuren. Nu ligt ze te slapen, wel met een luiertje om. Straks weer af als ze wakker is en dan kijken hoe ze het weer doet.

Vince eet vandaag extreem gulzig, net op hij dagen lang geen fles heeft gehad. Herkent iemand dit? Ook slaapt hij meer.
    Verder is hij gewoon vrolijk.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Even snel, heb pauze van mn werk (een uur) dus ben even naar huis om te voeden :) En te knuffelen ;)

Vica, verduisterende rolgordijnen van de ikea zijn best goedkoop (tussen de 15 en 25 euro afhankelijk van de maat) en werken héél goed! je hebt ze in wit en zwart.

Mir: Fijn dat het zo goed gaat met Daimen, en dat de go blij is dat ie er weer is, goed teken :)

Voedingen: Hier nu een redelijk vast schema, 6 voedingen om ongeveer 630-10-13-1630-20-23 uur. Op die manier kan ik zelf voeden in mn pauze wat wel fijn is want uit de fles drinkt Liv niet zo veel dus dan kan ze tussendoor bijtanken.

Hubby is vanmorgen met liv naar het cb geweest, madame liet even zien dat ze van buik naar rug kon rollen en rolde vervolgens weer van rug naar buik!!! *trots*!
    Was goed gegroeid, nu 60,5cm en 5686g gram!!! Dus 586 gegroeid in minder dan 5 weken!
    Nu gauw Livje wakker maken, voeden en weer aan het werk :)

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier thuis met 2 kindjes met waterpokken.
    Danique op buik rug voetjes knieholtes en nek.
    En Eline op haar hoofd en gezicht :(
    Gelukkig kan ze nog niet krabben, want moet er niet aan denken om allemaal littekens te hebben. Vind het zo sneu voor ze!
    Gelukkig hebben ze er weinig last van. Maar zouden vandaag naar de binnenspeeltuin gaan met vriendinnetje. Danique helemaal huilen en ik kon wel mee doen.Bah vind het niet leuk!

@lezen; hier lees ik Eline al voor vanaf zo'n 6 weken. Vrijwel elke avond nog hetzelfde boekje en ze begint steeds beter te kijken naar de plaatjes en wil met haar handjes de bladzijden al omslaan. Vind het echt ene heerlijk avondritueel.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Alieke, beterschap met de kids!

Hier is trouwens EINDELIJK zijn 1e tandje door.... Echter het tandje dat 2 maanden geleden al begon te groeien staat nu mega hoog, maar het tandvlees lijkt niet open te willen gaan. Het is echt een mega bobbel, vele malen groter dan dat ze bij Rebecca ooit geweest zijn. We zullen zien hoe dat verder gaat.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #4108 Me2, 9 aug 2011
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
    Vica: denk dat Vince daarom meer slaapt en gulzig drinkt. Eindelijk van die irritante tinteling af door het doorkomende tandje...

CVM: good luck met het heen en weer racen!
    Guus drinkt trouwens ook meestal minder uit de fles...Onze oudste dronk helemaal niet uit de fles en onze middelste dronk uit alles hahahaha
    Guus drinkt wel duidelijk veeeeel smorgens na het wakker worden en savonds voor het slapen gaan bij mij. Hij drinkt dan overdag bij de oppas 3 flesjes van circa 120/130 ml per keer. Hij is tevreden en slaapt goed, dus ik maak me verde niet druk.

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Alieke: besterschap! wat sneu dat Eline nu al waterpokken heeft....hoop dat ze wel goed immuun wordt en het niet nog een keer krijgt....

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Me2, ga er eigenlijk niet vanuit dat ze immuum wordt nu.
    Ze zeggen pas na 1 jaar. Nou ja we zullen zien. Op dit moment lijkt ze er nog weinig lat van te hebben. Krabben kan ze natuurlijk nog niet. Net wel beetje huilerig voor het slapen gaan, maar evne beetje schuim erop gedaan en daarna ging ze heerlijk slapen. Danique ook weinig last, alleen beetje hangerig en snel uit humeur.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Alieke: ja ze zeggen vaak pas bij een jaar maar kan eerder (JP had het toen Fee 6 weken oud was en zij heeft 2/3 bultjes gehad dus toen heeft de kinderarts na met 1 jaar bloedgeprikt om te kijken of ze genoeg antistoffen had , nee dus helaas, maar hij zei dat soms maar 1 bultje voldoende kan zijn...)
    Zo lang ze er maar niet teveel last van hebben he!!

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley komt zelf vaak al op 4 flessen uit, soms nog 5.

Meestal zo een beetje:
    08.00 - 210+7
    12.30 - 180+6 +2,5 schep rijstebloem (ivm spugen, probeersel)
    17.00 - 180+6
    20.30 - 210+7 +1 schepje rijstebloem.

Soms heeft heeft eerder honger, of gaat hij later slapen,
    en dan komt hij op 5 flessen uit.
    Dit heb ik ook liever, maar is al een maand lang bijna niet haalbaar

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O hij krijgt ook tussendoor nog fruithapje.
    Meestal smiddags tussen 2 flessen in.
    Deze week willen we ook beginnen met groente er bij

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eindelijk!!!!:)

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier even snel vanaf mijn werk reageren;)

Zit nu effe binnen voor een bakkie, dus snel even meegelezen en reageren.

Jesley is al 2 dagen heel jengelig, weinig slapen, snel wakker....
    Alleen sochtends is hij vrolijk en ligt hij heerlijk in zn bedje te spelen.
    Vanmorgen al vanaf 05.15 uur haha.
    Dan is hij zo lieffff

Smiddags rond 13.00 uur begint t gejengel.
    Hij is zo moe, maar wilt niet slapen. Misschien sprongetje?
    Of tandjes? Kwijlt ook super erg, en doet gek met drinken.

Hij is nu paar uurtjes bij mn schoonvader.
    Hij moet altijd huilen zodra we daar aan komen.
    Zo zielig:( Dan zit hij mij aan te kijken, waar ben ik? wat doe ik hier?

Moeilijk!!

Ik zelf weeeer ongesteld! Niet normaal, word er gek van!!

1 week ongi
    1 week niks
    1 week ongi
    1 week niks
    nu weer paar dagen ongi!!
    Vandaag mn andere pil halen

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Grr... net het ziekenhuis gebeld om de provocatietest af te zeggen. De assistente mag niet beslissen of ik thuis kan provoceren. Maar ik moet de dag na zijn provocatie (en dat hij dus nog opgenomen zou zijn) echt perse longfoto's en een buikecho laten maken.

Ik had zoooo gehoopt dat ik nu al kon beginnen met provoceren. Maar ja, nu moet ik dinsdag afwachten en dan overleggen met de arts. Iets in mij zegt gewoon dat ik nu moet beginnen. Hij spuugt zooo makkelijk met deze voeding. Elke keer als ik hem oppak (ookal is het 4 uur na de vorige voeding) dan spuugt hij. Nexium is voldoende dus dat kan het probleem niet zijn.

Maar ja, nu moet ik nog een week wachten. Op zich niet zo heeel erg, maar hij huilt toch elk spuugje. Hij vind het gewoon vervelend! Die voeding is ook zo extreem dun!

17. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Vica: eindelijk tandje van Vince door, werd wel tijd he? Daimen heeft er ook erg last van op het moment. Kwijlt ontzettend en grijpt steeds naar z'n mond. Heb vandaag bijtsleutels gekocht. Hopelijk gaat dit beter werken.

Balen dat je nog niet mag provoceren.

@Alieke: bah vervelend zeg waterpokken. Heel veel beterschap.

@FB: hier is Daimen s'middags ook wat jengelig de laatste tijd. Zou miss een sprongetje kunnen zijn of miss moe maar niet kunnen slapen. Zielig dat hij zo huilt als je hem weg brengt. Hopelijk gaat dit snel wat beter.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja is "gelukkig" alleen bij mn schoonvader, daar moet hij erg aan wennen.
    Na een half uurtje gaat het beter en lacht hij veel (gelukkig)
    Hij praat nog al hard, en is duidelijk aanwezig, en net als ik
    houd Jesley daar niet zo van;)

Wij hebben ook veel dingen waar Jesley op kan kauwen idd.
    Vandaag heeft hij een half uur op een stuk appel zitten kauwen.
    Heerlijk vond hij het haha
    Ook had hij er een klein stukje af gekregen en doorgeslikt hihi

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ Alieke: Zo nu al waterpokken... ach zielig! :(
    Hopelijk 1-malig
    En echt krabben kunnen ze nu nog niet, dat scheelt dan wel
    weer qua littekens enzo.
    Beterschap!!

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    me2: hoevaak kolf jij op een werkdag? Ik heb vandaag 630 gevoed, 10 gekolfd (140cc) 13 gevoed, 1630 gekolfd (120cc) 1730 gekolfd (30cc om tekort voeding aan te vullen voor morgen) Thuis kolf ik vaak rond de 150 maar dat is me op mn werk niet gelukt, met moeite 120/140 en dat terwijl er toch 3.5 uur na de voeding tussenzat.... Wil flesjes van 150 meegeven naar het kdv dus wil dat ook kolven, iemand tips?
    Ben niet erg blij met mijn 'kolfruimte' het is namelijk een kantoor/kopieerruimte/eetruimte dus als ik aan het kolven ben hoor ik collega's op de gang zuchten en steunen dat ze erin willen....op die manier krijg ik de zenuwen en schiet de melk niet goed toe, waardoor ik bijne een half uur bezig ben (normaal 10 minuten)

Deel Deze Pagina