April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, ja ik had een ontbijtje op bed ook wel leuk gevonden hoor, maar ik verwacht het niet. Ik hoop er ook niet op. Misschien doe ik dat bewust om een teleurstelling dan te voorkomen.

@Titania, er zijn meerdere redenen waarom kindjes niet goed genoeg groeien. Maar dat is lang niet altijd heel slecht. Ik weet bijvoorbeeld dat het ook een symptoom is van een koemelkallergie ofzo. Maar zowiezo heeft elk kindje zijn/haar eigen groeicurve en zolang hij maar omhoog gaat en de kleine voelt zich goed, drinkt en plast goed dan zal het niet zo erg zijn hoor.
    Hopelijk is hij volgende week meer gegroeid.

Pff... hier weer mijn dochter in slaap op bed. Merk dat Vince ook een hele impact maakt op haar leventje. Ze is zoooo mega druk nu met hem steeds. Het is wel echt even flink krijssen in bed hoor, maar ze vraagt zelf of ze naar bed mag. Uiteindelijk valt ze dan ook lekker in slaap.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vraagje, is er iemand al ongi geworden??

Ik heb morgen mijn laatste pil en dan de stop'week' (zijn maar 4 dagen bij mij maar goed. Ben benieuwd.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    FB en Luckey: mee eens hoor, dat je best iets mag krijgen op zo'n eerste moederdag! Kom zeg, we hebben nogal niet een prestatie geleverd afgelopen maanden!
    Als ik mijn hubby niet heel veel hinten over het belang van een eerste moederdag had gegeven had ik ook niets gekregen hoor. Enne, ontbijtje/knutsel/uitslapen of wat dan ook was hier ook ver te zoeken, maar hubby denkt daar gewoon niet bij na, vind ik verder ook niet erg. Cadeautje heeft ie zaterdag volgens mij ter plekke bedacht en is nog net besteld, komt volgend salaris wel zei ie al :p

Zelf ben ik juist heel erg van de ceadeautjes weggeven, ben dus ook al uitgebreid aan het zoeken voor vaderdag. Zat eerst te denken aan een broodtrommel met een foto van alledrie de kids (tntpost fotoshop, tien euro) maar vond net ook een mooie hanger van geborsteld RVS met vlammen erin gelaserd waar dan de namen vd kids in gegraveerd worden (www.mamakado.nl bij voor papa, 35 euro) Denk dat die het word! Trouwens echt een aanrader, mamakado, ze hebben er hele leuke sieraden met namen/geboortestenen, en redelijk betaalbaar vergeleken bij de juwelier iig!

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Titania: Begrijp dat je had gehopt dat Krystian meer aangekomen was, maar goed, hij is in ieder geval 180 gram aangekomen op jouw melk!!! Dat is allang heel goed! En hij is tevreden, doet het verder heel goed...je mag jezelf een schouderklopje geven voor je enorme inzet hoor!

Vica: nog niet ingesteld hier...maar met bv kan het maanden duren hoorde ik al, dus we zien wel!

Ik ga maar eens kiijken of mn meissie nog wel goed ligt, ze ligt al sinds half 12 in de wieg te slapen boven en tis eigenlijk wel voedingstijd nu! Maar vanmorgen met die krampjes was ze zo aan t huilen, vermoeiend natuurlijk. En ook wel wat aan t spugen weer net als Alina, vind dat ook maar niets :(

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben zelf ook juist wel van het kadotjes weggeven. Vind ik veel leuker dan kadotjes krijgen.

Voor vaderdag zit ik te denken aan een broodtrommel met foto. Voor zijn werk. :D

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Pfff vinden jullie het ook zo lastig de kids goed aan te kleden.
    Binnen is het lekker koel maar buiten ga je dood van de benauwdheid...

Ze heeft net 2 uur lekker in de box liggen slapen en we gaan zo naar de huisarts... Hopelijk niet te lang wachten daar....

Tot straks

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja is ook heel moeilijk! Ik vind het bij Rebecca nog moeilijk. Ik ben zelf een echt koukleum en daardoor toch wel bang dat ik ze te warm aankleed.

Vince heft vandaag een joggingbroekje, sokjes en shirt met lange mouw aan. Daaronder een romper zonder mouwen.
    We zijn om 09.30 uur al weg gegaan thuis. Zonder jasje in de kinderwagen, wel een gehaakt dekentje over de beentjes.

Nu binnen heeft hij zijn sokjes uit.

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O dat is inderdaad niet veel zeg!
    Nou hopen dat tie vanaf nu een groeispurt ga maken;)
    Komt vast goed!!
    Gewoon goed in de gaten houden....

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens! Ik hoef echt niet perse een kado hoor!
    Maar een ontbijtje op bed, of idd een A4 met voet en handafdruk...
    (had ik ook tegen mn vriend gezegd, maar helaas)

Hij vraagt wel al de hele dag of ik nog boos ben; nee teleurgesteld.. (nog erger)
    En nu opeens is hij weg, ik mocht niet weten wat hij ging doen.
    Misschien een goedmakertje?
    Al is dat wel te laat, en hoeft dat van mij ook niet meer.

Wel vanmorgen meteen even aangeven dat ik wil dat hij wat meer meehelpt, al zijn het maar kleine dingetjes zoals even de fles maken, of hem troosten als ik de fles maak enzo... Dat ik t idee heb dat ik er alleen voor sta, ook al werk ik op dit moment niet. maar ja, wel weer over 2 maandjes:(

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja, ik helaas... pff wat een drama!!

Het begon donderdag, gewoon zelfde als altijd, normaal.
    Vrijdag en zaterdag zowat niks.
    Nouj zaterdag op zondag nacht begon t.
    Pfff buikpijn en best veel bloed.

Afgelopen nacht zo erg, dat ik elke uur naar de wc kon, en dan was ik al doorgelekt... Word er gek van! Kan de deur niet eens uit:(

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kleding: Jesley heeft vandaag een romper met lange mouwen aan, broekje, en sokjes....

Hij ligt nu op bed te slapen in die kleertjes met een dun lakentje over hem heen.
    Hij zweet best snel, dus veel warmer moet ik het niet maken.

Normaal ligt hij overdag echt nooit in zn bedje, maar in zn box, bij mij, op de bank. Maar nu hij in zn bedje ligt vind ik t toch wel erg lekker hoor even zo.. Even tijd voor mezelf.
    (vanacht maar 2,5 uur geslapen, dus ben verrot... Had zo'n pijn in mn buik en elke keer naar wc enzo)

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ben bij de huisarts geweest voor de spruwklachten, maar zij denkt niet dat het spruw is.
    Dan schijnt het drinken pijn te doen en dat doet het volgens mij niet.
    Hebben wel nystacine meegekregen voor het geval het toch spruw blijkt te zijn. dat merk ik na 2 dagen behandelen....
    Moet ik dit nu doen of niet???

Verder kreeg ik ook het advies om een speentje te gaan geven. 7 tot 10 voedingen per 24 uur waren echt niet nodig en een speentje tussendoor geven zodat er 3-4 uur tussen elke voeding zit, zou het spugen verhelpen....

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vriend is ondertussen weer thuis.
    Heb een doos Merci gekregen: omdat ik zo'n lieve vriendin en moeder ben:)
    En vanavond gaan we met zn 2tjes uiteten & daarna naar bios...:$:D
    *wonderen zijn de wereld nog niet uit*

Jesley gaat naar opa & oma (mijn ouders)
    Kan hij (en vooral ik) alvast wennen voor als ik straks weer moet gaan werken....

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    oh heerlijk zeg... even een vriendje/vriendinnetje avond...
    tijd voor jullie!!!

moeten we hier ook maar inplannen geloof ik haha.
    Nee ik laat de griek wel tot bij mij komen, vind het al erg genoeg dat k over 7 weken haar weg moet brengen... bah...
    waarom moet ik toch weer aan het werk....

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik baal er ook echt heeeel erg van dat ik straks weer moet gaan werken!!!:x
    Opvang was helemaal geregeld, en dat gaat nu waarschijnlijk weer niet lukken! pfff

Dit was de bedoeling:
    Mijn rooster:

De ene week:
    Ma: vriend vaak thuis, anders misschien mijn vader of
    schoonvader,en anders neem ik vrij
    Di: stiefschoonmoeder
    Do: mijn moeder

De andere week:
    Di: stiefschoonmoeder
    Do: mijn moeder
    Za: mijn moeder

Maar ja dilemma:
    stiefschoonmoeder heeft sinds 3 weken eindelijk weer een baan, doordat ze langdurig ziek is geweest kon ze niet werken, kreeg ontslag, en nu eindelijk weer een baan na 2 jaar. Maar helaas voor ons: full-time!!;) dus de dinsdag willen we m naar de KDV doen...
    Daar staan we al ingeschreven sinds ik 5 weken zwanger ben.
    Vandaag gebeld, en ja hoor, pas vanaf november 2011 plek!!:$

Wat wel een optie is, is dat mn schoonmoeder op gaat passen... Die werkt maar paar uurtjes per week (schoonmaak) en kan zelf haar uren invullen... Maar ja, echt een goeie band hebben we niet meer haar! Veel gezeik geweest. Nu sindskort uitgepraat, maar ja. Het zit me niet lekker om m bij haar te brengen.

Misschein toch maar op zoek naar flexibele gastouder?

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Vince is al een echt vent aan het worden he! Kan me voorstellen dat hij maatje 56 niet meer past haha
    26 mei moet Robin ook voor zn eerste vaccinaties. Ben benieuwd of hij er last van krijgt, want 2 dagen later gaan we op vakantie naar Duitsland.

@Titania: Elk kindje groeit op zn eigen tempo. Misszchien krijgt Krystian binnenkort nog een groeispurtje! Wie weet volgende week al :)

@Moederdag: Ik ben blij dat hubby er wel aan heeft gedacht en een ontbijtje op bed geregeld heeft. Ik had het niet verwacht, en ik was me eigenlijk al druk aan het maken dat ik boos moest worden haha, maar is gelukkig helemaal niet nodig geweest ;)

@ongi: nog niet, maar ben ook bezig met de pil, moet nog ruim een week, dus even afwachten of het daarna idd komt zoals ik gewend was voor de zwangerschap.

@Vaderdag: Ja, zit er ook aan te komen, ik kan maar beter vast beginnen met verzinnen.
    Iemand nog meer leuke ideeen?

@kleding: Weet het vandaag ook even niet zo goed. Ik heb nu een rompertje zonder mouwen, een T-shirtje (korte mouw) en een katoenen broekje aan gedaan.

@FB: Is het niet dat de 1e ongi na de bevalling erger is dan normaal? Of ben je altijd zo zwaar ongesteld…

Wat lief van je vriend! Ook al is het wat laat, hij bedoelt het goed, EN jullie hebben lekker een avondje met zn 2-en! Geniet ervan!

@Werk: hier denk ik er nog lang niet aan, ik hoef pas 25 juli weer aan de slag (heb namelijk nog 3 weken vakantie achter mn verlof geplakt), dus is nog meer dan 2 maanden, dus ik vind het nog niet in de buurt komenJ Tegen die tijd heb ik ook wel zin om weer te werken denk ik (maar zal wel met pijn in mn hart Robin naar het KDV brengen…;( )

@Hier: Vanochtend kraamvisite gehad van oude schoolvriendin die ik al 3 jaar niet gezien had. Zij is nu ook zwanger en we hebben sinds kort weer meer contact. Was erg gezellig (ze woont in Drente, dus zie haar sowieso niet al te vaak)!
    Net terug van de nacontrole bij de kinderarts. Alles zag er goed uit, en als Robin 9 maanden is, moeten we nog een keertje terugkomen. Omdat Robin even zuurstofgebrek heeft gehad tijdens de bevalling (ivm loslatende placenta) kan ze tegen die tijd zien of hij er misschien iets aan over heeft gehouden. Hij kan eventueel wat trager zijn met motorische vaardigheden bv.
    Groeien doet hij in ieder geval super! Hij weegt nu alweer 4180 gram en is 52 cm! :D
    Hij heeft ook nog wel wat in te halen als hij net zo groot als zn vader wil worden haha

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #417 titania, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    aww.. FB nou beetje laat maar toch wel lief van 'm dat hij dat nog heeft bedacht. Heel veel plezier vanavond!!!!!!! Super lieve foto trouwens in je handtekening!!!

Uitje, Wij hebben zaterdag ons eerste uitje zonder baby.. We gaan naar het concert van the manic street preachers. Een van mijn favoriete bands van vroeger. Het is heel dubbel. Ik kijk er naar uit, omdat ik wel merk dat ik er aan toe ben en zin heb om de band te zien.. maar eigenlijk zou ik niet willen gaan en gewoon bij hem blijven. Gelukkig heb ik mezelf er al weken op voor kunnen bereiden..Ik zal er gewoon even doorheen moeten bijten en proberen te genieten.

luckey
    , fijn dat de huisarts niet het idee kreeg dat het spruw is.. Ikzelf zou het nog even afwachten met het medicijn.. mochten je klachten echt erger gaan worden dan pas proberen. Maarja.. ik weet niet de mate waarin jij er op dit moment echt last van hebt. Op zich is 2 dagen gebruiken best kort om het even uit te proberen.

Ik maak me niet meer zo'n hele erge zorgen om het gewicht van Krystian. Hij doet het geweldig, ontwikkelt zich goed, is allert en plast luier na luier helemaal vol. Ik zou alleen wel graag een verklaring hebben waarom hij nou zo langzaam aankomt. Ikzelf word er eerder onzeker van omdat het mijn voeding is die hij binnenkrijgt. Ergens zou het door moeten komen.. Chantico zei geloof ik al dat het ook wel verschilt hoe een kind gebouwd is en zolang hij blijft aankomen en groeien(in de lengte is hij wel al 4cm gegroeid he!) is dit misschien gewoon zijn tempo.

@kleding
    Vanochtend toen we naar het cb gingen had het net geregend en was het behoorlijk afgekoeld.. Ik heb hem een romper korte mouw met vestje aangedaan, broekje en sokjes. In de wagen wel flink in z'n kleedje gewikkeld en mutsje opgedaan. Hij had het gelukkig niet te warm. Nu in huis romper met korte mouw, broekje en sokjes.

Ik heb net trouwens een filmpje op de hyves pagina gezet bij de krabbels. Gisteren gemaakt.. hij is sinds vorige week ineens zo bewust van wat er om hem heen gebeurd dat kan je daar echt goed zien. Zo bijzonder hoe snel het soms ineens gaat.
    Het is soms niet te verwoorden hoe gek je op je eigen kindje kan zijn. Hij ligt nu al 2,5 uur te slapen boven en ik heb het filmpje echt al vijf keer gezien ofzo.. elke keer smelt ik weer hahaha Ik moet mezelf tegenhouden om het niet uit bed te halen om te gaan knuffelen.;)
    maken jullie ook veel filmpjes?

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Wat een superleuk filmpje zeg!
    Moet ik ook echt gaan doen. Ik denk steeds dat het nog niet interessant is, omdat Robin nog zo weinig doet, maar zo zie je maar weer dat het juist hartstikke leuk en schattig is zo'n filmpje! Toch weer heel anders dan een foto he :)

19. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Zo zeg wat wordt er ontzettend veel gepost hier!! Ben 2 dagen niet online geweest, dus moest flink bij lezen.

@Musty: heel veel sterkte meid. Ook ik duim voor je mee dat je meisje goed hersteld.

@Moederdag: heb de cd van Adele gehad en een brunch, niet op bed, maar het was wel lekker.

@Kleding: vind het nog steeds heel moeilijk om te bepalen wat je je beebje aan moet doen. Daimen heeft het over het algemeen meestal wel goed warm.

@Kokend water: weet niet wie er met de tip kwam, maar ik denk dat ik het zelf ook maar toe ga passen omdat Daimen ook zo'n last van krampjes heeft. Kun je het dan nog wel opwarmen in de magnetron?

@Vica: super dat jullie mannetje zo goed groeit. Daimen is sinds deze weel over op maatje 56, dus volgens mij doet hij ook goed. (we begonnen met maatje 44)

@Ongi: Vorige week voor het eerst (6 weken na bevalling) weer ongi geweest. Het was eigenlijk helemaal niet zo heftig. Iets meer bloedverlies als normaal, maar niet extreem en dat terwijl ik (nog) niet aan de pil ben.

@FB:leuk dat er toch nog iets voor je bedacht is. Hoop dat jullie er lekker van genieten saampjes.

@Titania: Daimen wordt zich ook steeds bewuster van de wereld en begint nu steeds beter op dingen te reageren. Hij is ook steeds langer wakker tussen de voedingen door. Tegenwoordig maakt hij ook super veel oogcontact tijdens het voeden. Dan smelt ik ook helemaal. En ik kan ook niet stoppen met kusjes geven en knuffelen. En ook ik maak zo ontzettend veel foto's en filmpjes. Elke dag wel een paar onderhand. Moet me echt in gaan houden hoor, voordat het straks uit de hand loopt haha.

@MiniMe: ontzettend leuk dat je je vriendin na zo'n lange tijd weer gezien hebt. Top dat alles met Robin zo goed gaat!

@Luckey: goed nieuws dat je geen spruw hebt.

@Gastouder: ik ga na mijn verlof 24 uur werken (voorheen 37). Daimen gaat dan 3 dagen naar mijn schoonzus, zij is gastouder en woont om de hoek. Ideaal dus! Enne: ik heb zo'n GEEN zin om te werken. Moet 19 juni weer aan de bak :(.

@Hier: vanmiddag even rustig de stad in geweest. Fotolijstje voor op de koelkast gekocht (natuurlijk foto's van de kleine erin). D bij opa en oma gebracht. krijgt daar nu de fles en dan haal ik hem zo weer op. Een goede nacht gehad vandaag. Hij heeft geslapen 7 uurtjes geslapen vandaag dus het gaat de goede kant op. Hopelijk blijft hij dit volhouden!

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wat een super leuk filmpje zeg... zo reageert alina nog niet op dingen, kan niet wachten haha

Deel Deze Pagina