bramtim, je gezonheid gaat voor je werk inderdaad. Maar ik snap heel goed dat het even hard aan komt. Is het inmiddels een beetje bezonken? Minime, HMS is niets ernstigs gelukkig. Het is geen ziekte maar een aanleg. HMS staat voor Hypermobiliteitssyndroom. Leuk woord voor galgje haha. Kortgezegd is ze gewoon heel lenig. Ik heb het ook en heb er nu niet heel veel last meer van. Bij mij zijn het de knieschijven die uit de kom schieten door te lenige spieren en Laura heeft heel soepele schoudergordels. Ze zal in haar lichamelijke ontwikkeling dan wat trager zijn omdat haar spieren al extra moeite moeten doen om de gewrichten op hun plek te houden. Als ze nu op haar buik ligt kost het haar heel veel moeite om niet om te vallen naar de zijkanten. Ach, er zijn ergere dingen. En een loslatende placenta is niet niks! Heel goed dat hij nu al omrolt. Bij welke leeftijd weet je of het zuurstoftekort gevolgen heeft? Zwanger worden, ik vond zwanger zijn niets aan beide keren. Ben de eerste vier maanden erg ziek geweest en daarna begonnen alle andere kwaaltjes. Niets ernstigs maar kan niet zeggen dat ik het een feest vond. Bevallen vond ik daarentegen wel heel bijzonder en zou ik zo nog een keer willen doen. Tijdens afgelopen zwangerschap was ik er heilig van overtuigd dat wij het bij 2 kinders zouden laten maar de twijfel is nu al toegeslagen. Volgend jaar gaan we verhuizen en daar is ruimte genoeg voor nog meer kindjes. Maar je hebt ook nog de financien, praktische dingen zoals auto en uitstapjes etc. En natuurlijk de tijd die opgeslokt word door de kindjes. Verlang stiekem ook wel weer een beetje naar een eigen leven. Klinkt egoistisch maar ik wil ook mezelf blijven en niet alleen maar " de mama van"
@Dagdromer: Is niks over te zeggen over wanneer de eventuele gevolgen zichtbaar zijn. Het is de komende maanden/jaren gewoon afwachten eigenlijk. Het kan zijn dat we over een paar maanden al wat zien, of pas als hij naar school gaat of dat hij er misschien wel niets aan over heeft gehouden. De KA dacht in september er al een beter oordeel over te kunnen geven, omdat een baby bij 9 maanden al verschillende dingen 'moet' kunnen qua motoriek. De leidsters op het KDV merken in ieder geval ook niets anders aan hem, dat hij langzamer zou zijn bv dan andere kindjes van zijn leeftijd. Dat vind ik wel een fijn idee, aangezien zij toch al zoveel kindjes voorbij hebben zien komen. Ik vind het trouwens niet gek hoor dat je ook nog tijd voor jezelf wilt! Dat is ook heel belangrijk!
Net heerlijk uitgebreid geshopt met Jesley. Aardig wat leuke winterkleertjes voor m gekocht Ik zou niet naar zeeman gaan, want daar hebben ze ineens veel leuke nieuw kleding haha. Ook nog pyama, sokjes gekocht. En had via internet een bandana en een tas voor Jesley besteld, en vandaag binnengekregen. Echt heel leuk, allebei met zijn naam erop
Zoooo jesley is weer lekker verwend. Bekken: het is een beetje gezonken en ik laat het gewoon over je heen komen. Ben nu als een gek aan het oefenen haha. Minime: Ik ben docent op een middelbare school.
@FB: Haha nu wil ik JUIST naar de Zeeman! Maar moet ik eigenlijk niet doen, ik heb vorige week een hele doos kleertjes van mn nicht gekregen, dus Robin kan wel even vooruit. Maar ja, af en toe iets nieuws moet toch kunnen En een bandana, wat cool! Waar heb je die besteld??? @Bramtim: Dus best veel staan dan of niet? Best belastend denk ik...het verstandigste is natuurlijk om naar de fysio te luisteren...
Ja ze hadden leuke dingen hoor. Heb een super gave bodywarmer gekocht voor m Ik heb de bandana hier besteld: https://www.rainbowbabies.nl/babykleding/ekbandana.html Hij is heel leuk. En heel handig voor op het strand als we volgende week op vakantie gaan
Heb net ook een andere autostoel besteld, Hoop dat het iets is. Het lijkt me wel een handig ding, hij kan namelijk ook in ligstand. En net als de maxicosi kan je hem achterstevoren op de stoel zetten. Wat denken jullie: Autostoel Remi Plus Black/Grey Car Comfort Hoop dat hij optijd bezorgd word (staat binnen 3 werkdagen) Ik ga slapen!
@fb, die heb ik ook gehad voor mijn dochter. goedeautostoel hoor! hier net weer een normaal flesje gegeven. ben benieuwd of hij nu weer stopt met krijssen.
@fb....heb jij wel eens eerder besteld bij hun??? heb ze namelijk wel eens gemaild met een vraag over iets......nooit antwoord gekregen...maar sommige dingen schelen echt veel geld !!
O echt? Nee nog nooit eerder besteld, kwam de site toevallig tegen. Heb gister ook mail gestuurd dat de bestelling spoed is, dus duimen maar
Hoi hoi, FB, is Jesley nu al aan een grotere stoel toe dan? Hier is de maxicosi voorlopig prima haha, deze week net het verkleinertje eruit gehaald. Maar liv groeit ook niet zo hard Wat overigens lastig is voor de kleertjes want ik had voor het eerste jaar alle kleertjes overgenomen van een collega. Hele mooie merkkleertjes maar helaas alles de verkeerde maat. Ze zit nu in 62 maar het meeste ervan is nog aan de lange kant. In 68 heb ik vooral zomerkleertjes en winter pas va 74, lekker dan, want daar zit ze nog lang niet in Dochtertje van die collega was ook van april maar die was blijkbaar een stuk groter! Nu moet ik dus alsnog veel kopen Vica, de reactie van Vince op die drie schepjes kan ook toeval zijn, Liv heeft ook wel eens dat ze ineens heel erg verkrampt en gilt, dat zit er (letterlijk ) een scheet dwars...Na een paar uur is ze weer helemaal zichzelf en aan de voeding kan het bij ons niet liggen! Hier: Druk aan het huishouden in mijn eerste 'weekend' sinds ik weer werk. Liv moet erg wennen zonder mij, zelfs bij oma weigert ze haar flessen terwijl ze ze bij mij en manlief zo leegdrinkt Zal wat worden op het kdv....Oma heeft gistermiddag een difrax met M speen uitgeprobeerd en dat ging wel een stuk beter, tot ze zich verslikte haha, toen wilde ze geen slok meer. Nu maar even verder met difrax S speen, want Nuby is de hele week al drama. Ze weigert gewoon. En dat kan ik echt niet hebben op het kdv, moet nu steeds heen en weer omdat madame alleen bij mij drinkt.
Ja klopt, wij hadden hem omdat rebecca het uitgilde in de maxicosi en in die stoel ging het supergoed!
Hier zijn we sinds vandaag gestopt met provoceren. Gisteren de laatste fles ook nog 3 schepjes standaard gegeven. Voor de zekerheid eerst een pcm gegeven voor ik de fles ging maken. Nou wat een DRAMAAAAA!! Gille, krijssen, overstrekken, rood aanlopen, spugen.. Weer gillend in slaap moeten vallen om vervolgens steeds wakker te worden van de kramp.. Vanmorgen waren de eczeem plekken op zijn gezicht helemaal aan het verschilveren dus ik ben gestopt. Een normale fles neocate gegeven en meneer heeft nergens geen last van gehad.. Heerlijk rustig en tevreden weer in slaap gevallen na de fles.. Ben blij dat ik gestopt ben.. Heb voor de zekerheid toch een 2e fles met 3 scheppen doorgezet maar met hetzelfde resultaat. Dus helaas is het resultaat overduidelijk..
Vind je het nu niet balen dat je de provocatie in het ziekenhuis niet afgewacht hebt? Dan hadden zij het ook kunnen ervaren.
Nee, dat zou pas laat kunnen en ik zou er 4 dagen school door moeten missen van de 14 dagen. Met zijn klachten was het met 2 schepjes al duidelijk dat het KMA was. Maar ik ben toch doorgegaan en met 3 schepjes was het dus helemaal mis. Ik heb alles genoteerd en foto's gemaakt van zijn gezicht steeds. Dat moet voldoende bewijs zijn voor ze.
Vica: lijkt mij inderdaad ook overduidelijk. Hoop dat je bewijs voldoende is (mag toch hopen van wel) Heb je toevallig de onrust ook gefilmd? Hier: druk aan het oefenen geslagen voor mijn bekken met oefeningen van de fysio. heb nu echt heel veel pijn. Kan niet eens meer fatsoenlijk zitten.
@Bramtim, knuffel hoor! Hopelijk heeft het vele oefenen snel effect! Ik het de onrust niet gefilmd. Ze moeten me maar zo geloven. Ik was veeeel te druk met hem rustig proberen te krijgen en daar had ik echt beide armen voor nodig. Hubby werkte tot laat. Vandaag gaat het beter. Hij is wel heeeel zeurderig maar ja, zodra je hem oppakt dan lacht hij weer dus hij heeft nergens last van . Hij geeft wel weer heel regelmatig mondjes terug, maar dat was bekend met deze dunne voeding. Vandaag dan onze nieuwe eethoek gekregen Zal zo wel even een fototje spammen. Ben er zoooo superblij mee!
Vica: was als tip bedoeld hè. Ik heb van rune veel filmpjes van zijn onrust omdat ik het zelf echt niet meer snapte maar toen was hij wel veel kleiner dan Vince nu is. Na zijn eerste provocatie in zkh is hij een dikke week erg van slag geweest. Veel huilen en. Weinig slapen. Wat een kmo's ht kan dat hebben hè. Benieuwd naar je eethoek! Dankjewel voor de knuf