April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    bramtim.... kan even niet vinden wat er precies gaande is maar knuffel. Denk aan jezelf he!!! werken kan altijd nog....

Zwanger worden... hier zal ik het ook niet meer meemaken en gezien de misselijkheid wil ik het niet eens meer meemaken (maar ja dat is maar tijdelijk he) en financieel gezien kunnen we het eigenlijk niet aan (maar goed overal is een mouw aan te passen he)...
    Manlief is nog niet naar de huisarts geweest (durft niet zo goed).... we denken nog even verder haha

vica... hopelijk nemen ze genoegen met je eigen provocatiebewijsmateriaal.... germ...
    wel een cool kupke zo korte haartjes...

Spam... sinds lange tijd weer eens op de borst geslapen.... aanschouw mijn haarkleur haha en haar kaal plekje... Bekijk bijlage 174773

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, leuke foto!
    Fijn dat het verder wel leuk was.

@Groente, wij gaan straks beginnen met courgette. Zoete aardappel schijnen ze ook lekker te vinden (kan het alleen niet vinden in de winkel) en pompoen.

Hier trouwens nog maar 2 ochtenden werken.. Heerlijk!!!

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bijvoeden... wilde pas met 6 maanden beginnen maar mevrouw begint al echt mee te kauwen als ik zit te eten, dus denk dat ik binnenkort eens wat voor haar neus leg.
    Wil rapley (hele stukken geven) combineren met potjes/zelfgemaakt.... Vanaf 5 maanden wil ik het dan regelmatig aanbieden, beginnend met groenten....
    Kijken wat CB hierover te melden heeft, woensdag weer voor controle....

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: Leuke foto! Mooie haarkleur heb je! Mooi glanzend ook.
    En dat kale plekje bij Alina....heeft Robin ook, en dan zo'n matje eronder hahaha

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Sjips net een hele tekst getypt.... opnieuw dan maar

Ook hier gaan we met Rapley beginnen samen met gepureerd. Fulltime Rapley gaat niet lukken denk ik omdat ik ook met KDV en oppas zit.
    wij starten met 5,5 maand. Twee weekjes eerder als verwacht maar dietiste zei afgelopen vrijdag dat we niet tot 6 maanden hoeven te wachten.
    Groot stuk zeil voor op de grond en de schildersschorten voor meneer zijn in huis. Nog alle tijd om me verder te verdiepen en met anderen er over te praten.
    Dietiste vond het ene prima plan om het te cobineren omdat het ook belangrijk is dat ze leren om van een lepel te eten.
    Ben benieuwd

Tot die tijd geniet ik met volle teugen van de (helaas maar 4/5) flesjes. Rune houdt met beide handjes mijn handen vast en heeft door dat hij op die manier de fles zelf in en uit zijn mond kan doen. En een lol dat hij daarbij heeft zeg SUPER grappig.
    Een heerlijk lief vrolijk en makkelijk ventje. Mijn lieve kleine kanjer....zucht....zwijmel.......vlieft

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Rune had ook een kaal plekje maar zijn haartjes zijn nu flink aan het groeien (waren allemaal uitgevallen op het matje na) dus valt het steeds minder op (scheelt ook wel omdat meneer blond/rood is) precieze kleur weten we niet. Zijn matje is knaloranje (net als mamsie)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wil ook graag beginnen met bijvoeden. Vince lijkt geen genoeg meer te hebben aan alleen melk.

Hij krijgt nu 4 keer 240+8 en nog moet ik rekken voor de 4 uur.

Ik ga het wel met de kinderarts overleggen of we dan met spoed bij een dietist terecht kunnen. Die zou mij overigens bellen is een maand geleden afgesproken maar ik heb nog niks gehoord.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Heey Luckey, ben je weer, gezellig :)

Hier ook veel haaruitval geweest, boehoehoe maar gelukkig, ze is nog steeds de mooiste baby van de wereld (voor mij dan).
    En ook hier nog 6 voedingen per dag, dat wil ik er ook wel inhouden zodat ik in mijn werkpauze live kan voeden. Heb ook het idee dat Liv wel aan fruit/groente toe is als ik kijk hoe ze loopt te smakken en sabbelen tijdens het eten, maar wacht toch nog even tot 6 maanden.

Difrax flesjes gaan tot nu toe goed, hopen dat het op de opvang ook goed gaat!!!! Verder hier wat onrust door al het gerollebol van Liv, ze kan er niet mee stoppen ook al is ze moe enz. Ook in bed rolt ze alle kanten op, zelfs met slaapzak aan. Met als gevolg dat ik haar gister 180 graden gedraaid met haar hele hoofd onder de dekens aantrof. Ben me rot geschrokken!

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Mini; broccoli viel hier juist niet in geode aarde bij Eline. Ze begon ervan te spugen en wilde ook niet meer dan een paar hapjes. Eline vindt boontjes er lekker. En ook de bruin boontjes met appeltje (potje) vindt ze lekker

Luckey; hopelijk komt snel Alina weer in haar eigen ritme.

@rollen; ik word er niet goed van. Eline rolt ook hele dagen van rug naar buik om vervolgens vreselijk veel frustratie te hebben omdat ze niet vooruit kan en ook niet terug. Dan wordt het dus krijsen en niet meer stil te krijgen. Ze wil echt niet meer liggend spelen. Ze zit nu dus geregeld even in de bumbo te spelen en dan kijkt ze trots om zich heen. Ook de wipstoel wil ze wel even in spelen.

Vandaag was Eline erg onrustig. Veel huilen, niet willen slapen. Vraag me af wat er aan de hand is. Is het nog van de waterpokken of toch wat anders onder de leden? Ik weet het niet. Ze ging net pas om half 10 naar bed,dus hoop dat ze vannacht doorslaapt (maar reken nergens op, want het is weer drama de laatste week)

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: fijn dat het leuk was, jammer dat Alina onrustig werd van de familie...Hopelijk nu je weer thuis bent alles weer de oude!
    Mooie haarkleur hoor!!

Hier ook een klein ventje dat het eten uit je mond kijkt (dat zegt overigens niets over of ze er aan toe zijn hahahaha) maar begin pas echt met 6 maanden met bijvoeden.

Hier volgens mij alst van het 4,5 maand spongetje....veel jengelen overdag en moielijk in slaap komen terwijl hij steeds moe was.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eigenlijk niet veel te vertellen... hihi

Jesley is heel de dag (en soms nacht) bezig met rollen.
    Van buik naar rug, van rug naar buik enzo.
    Hij kan t nu echt heel goed!! :D

Wel even een vraagje:
    Iemand tips betreft het aanschaffen van een kinderstoel?
    En vanaf wanneer ga je die gebruiken?

xx

12. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    FB; ik zweer bij de tripp trapp stoel. Geweldig ding. Wij hebben er nu 2 aan de tafel staan. Eline er van de week even ingepast, maar dat gaat natuurlijk nog niet. Danique kon volgens mij vanaf een maand of 6 er echt een maaltijd in zitten.

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook een Tripp Trapp. Vind die super mooi en lijkt mij ook heel handig. Duurt nog wel even voor hij daar goed in kan zitten.
    Wat ik wel ergens las is dat die van de Ikea (Antilop geloof ik) al eerder te gebruiken is. Daar kun je ze makkelijker al rechtop in krijgen tot ze in de Stokke kunnen.
    En die van IkEA is weer handig voor als je ergens op visite gaat waar ze geen kinderstoel hebben of voor buiten dus is zijn aanschaf dubbel en dwars waard.

14. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden!

Even weer snel een ego berichtje van mij en dan ga ik snel naar bed.

Ben donderdag naar nijmegen geweest voor mn gezicht.

Ze waren er duidelijk;
    geen herstel meer mogelijk doordat de zenuw verkeerd is aangehceht oid en is beschadigd. Het trekt bv ook mijn mondhoek omhoog als ik mijn oog dichtdoe.

Ik krijg straks mimetherapie om bv te leren hoe met je gezicht om te gaan zodat je het het beste kan bewegen enz en hopelijk hoe ik zonder rietje kan drinken want dat wordt mijn eerste doel!!

Mocht dit niet het gewenste resultaat geven dan krijg ik botox injecties om bepaalde spieren te ontspannen zodat het toch lijkt dat je afzonderlijk beweegt (als ik het goed begrepen heb...)

Was wel heftig dus terwijl je het misschien al wel wist maar toch nog hoop had.

Wel heel blij dat ik geweest ben en dat ik nu weet dat ik geen hoop meer hoef te hebben en dat er nu toch wat gaat gebeuren om het voor mij toch zo goed mogelijk te krijgen.

Nou nu ga ik slapen , morgen werken en jarig :) en dan nog 4 daagjes en dan heeeeerlijk genieten van onze 2 weekse vakantie in frankrijk!

groetjes!!!

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wij jaren een namaak tripptrapp maar sem is 1x met zitting en al eruit gevallen . Goed gecontroleerd dus aan montage lag het niet.....dus ik houdt het op ikea. Geweldig ding. Komt er nu dus weer...

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    zie net dat het een beetje raar gepost is, vanaf handy is het echt niet handig...

wij hadden dus een soort tripp trapp, gekregen van schoonfamilie.
    goed schroeven aangedraaid enzo maar opeens bij 4e keer gebruik ofzo, viel Sem opeens met zitting en al naar beneden.... Nooit meer gebruikt daarna, vertrouwde het niet meer.
    bovendien zat hij beter in de ikea stoel, dus die komt er nu weer....

Jojoki wat een kl** nieuws zeg.... gelukkig bestaat er dus wel een therapie die het iets kan verbeteren/aanpassen....
    heb mensen er nog nooit opmerkingen op gemaakt, of valt het niet zo op???

hier net alina weggegeven, gaat naar moeders toe vandaag.
    Ik nu gauw douchen en dan Sem wakker maken.....

vica... beterschap voor vince. las het op hyves...

17. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ff snel ....voor ik het weer helemaal kwijt ben hahaha

vlekken......al eens ossegal (als je het zo schrijft) geprobeerd?
    schijn ook een wondermiddel te zijn voor vlekken namelijk!

eetstoel....wij moeten hier een hele stevige hebben...ook omdat er nog een bulldozer rondt loopt en die zal heus wel een keer proberen (of paar keer) om er tegen aan te gaan staan, maar ook met rennen kan hij gewoon er tegen aan lopen en het is dan net een betonnen muur die tegen je aan loop hoor die hond!

18. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Jojoki wat naar zeg :( Hoop dat het met die therapie en boxot wat beter wordt.

Kinderstoel hier die stoffen van de ikea. Ideaal ding, Thijs er nog niet ingehad.

Idd Mikija Ossegal is idd een wondermiddel maar of je die vlekken eruit krijgt....Wat je ook kunt proberen als het witte slabben zijn is in de steradent. Maar niet te lang anders worden ze zo stug.

Pffffff dochter is nu voor het eerst naar school. Zoon naar het KDV. Ik ben nog thuis dus het huis maar eens een poetsbeurt geven en alle was weg draaien. :| pffff drukke dag.

19. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Jojoki; wat een naar nieuws voor je zeg. Maar vind wel dat je er positief mee omgaat. Tenminste naar wat je hier zo schrijft! Hoop dat je met de therapie vlot vooruitgang kunt boekene en je doel kunt bereiken!!!

Mikija; die tripp trapp valt volgens mij niet om te gooien. Vind hem echt stevig.

Vandaag druk met boodscahppen doen. Morgen de verjaardag van Danique. Dus druk druk druk!

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: hoe is het met Vince?

Jojoki: wat een nieuws zeg....Komt dat dan enkel door de zwangerschap?? Gelukkig is 3er wel iets aan te doen en hoop dus dat je daar heel veel mee zal kunnen bereiken!

Hier ook de Ikea kinderstoel, I-D-E-A-A-L!! Je kan hem namelijk gewoon "afspuiten" omdat hij van plastic is en de kids zitten er super in. Ook heel makkelijk voor buiten, weegt niets en in een handomdraai uit elkaar te halen. En is super stabiel! Als ze iets groter zijn hebben we een BabyBjorn booster-seat (een opzetje voor op een gewone stoel) en JP zit nu al een hlaf jaar op een hoge kleuterstoel van Ikea (dus zonder "opgesloten" te zitten als je begrijp wat ik bedoel).

Deel Deze Pagina