April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

En deze:
    En de winterjas die ik gescoord heb haha

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heb echt super leuke foto's gezien:
    Titania, Mini, Musty en Vica!

Hier lekker weekend gehad. Hebben groot zwembad op gezet in de tuin. De kids vinden dat fantastisch! Het is hier 35 graden op het moment....Guus gaat nu wel steeds na 10 min piepen dat hij aandacht wil terwijl hij normaal heel fijn zelf speelt...zal wel bij het 4,5 maanden sprongetje horen...

Zit op kantoor kan dus niet uitgebreid reageren want druk. Maar ikke ook even spam:
    Guus die op ons bed zit.

3. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4403 titania, 22 aug 2011
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
    @ Vica, prachtige foto's van je gezinnetje!
    @ Me2, Guus lijkt erg op z'n broer en zus volgens mij? Leuk shirtje ook, helemaal mijn stijl!(waar is die van?)
    @ CVM, wat vervelend dat jullie het zo krap hebben.. heb je ook nog korting omdat je voor dezelfde kinderopvang stichting werkt of is dat niet meer? Ik heb niet echt tips, er zijn hier op het forum wel meerdere topics over rondkomen met weinig geld mbt. boodschappen enzo.
    @ kleertjes. sinds thuiskomst voor het eerst sinds z'n geboorte een bak met te kleine kleertjes naar zolder gebracht.. Was er emotioneler onder dan ik had verwacht. Ruim 4 maanden lang een klein kindje gehad en gehoopt eindelijk een maatje omhoog te kunnen en nu is het echt wennen dat het ineens zo (normaal) hard gaat! Het ziet er ineens ook allemaal zo innie mini uit!
    @ Star2, heb jij al de correctie ingreep achter de rug? Ik heb hier nog steeds last down under. Het is wel beter dan 2 maanden terug maar lijkt nu niet echt beter te worden. Ik ben een beetje bang om naar de gyn te gaan en hoop nog op verbetering(al had de huisarts wel gezegd dat het na 3/4 mnd volledig hesteld zou moeten zijn ;))
    @ s'nachts wakker.. hier is hij wakker tussen 5-6, als hij een enkele keer eerder wakker wordt geef ik 'm z'n speen slaapt hij rustig door. Respect voor Mama's die er meerdere keren uit moeten! als je dan nog moet werken ook.. ik ben echt een zombie met zo'n onderbroken nacht.
    @ Musty,
    Wat vervelend dat de gezinshulp het zo inschat.. Had jij wel weer zin/puf om weer te gaan werken of ben je het met haar eens? is het geen optie een een ochtendje te proberen en evalueren hoe dat gaat? Hopelijk vind je gauw een flesje die MD wel wil pakken!
    @ draagzak, ook hier minimonkey maar ook een babybjorn. Minimonkey is echt een oplossing als hij er echt helemaal doorheen zit, daarin is hij binnen 2 min weg in dromenland.. lekker knus. Ook in het vliegtuig heeft hij er lekker in geslapen.

trouwens ff een ergenis van vakantie.. de mafkezen bij de douane wouden Krystian's speen met speenkoord door de scan halen.. mocht niet mee door het poortje en toen ik zei het een beetje overdreven te vinden een flinke attitude tegen mij opzetten(jullie kennen dat soort typetjes vast wel..)
    Ik heb het dus moeten afgegeven en ze hebben 'm met het zuiggedeelte van de speen zo op de band gelegd. Vervolgens toen hij weer tevoorschijn kwam aan mij teruggegeven met de woorden.." ik zou hem wel even laten sterilliseren". Ondertussen was Krystian hard aan het huilen :x:x Mijn moeder had overigens 2 spuitbussen deodorant in haar tas (vergeten over te pakken) die ze over het hoofd hebben gezien. Wat doen ze hun werk toch weer lekker goed ;)

@hier. We komen net van het cb.. en jaa hoor net als ik had geschat is de kleine prins ruim een kilo gegroeid op vakantie! Hij weegt nu 6050 gram en is 63cm! Van de -2,5 naar de -1,5 lijn! Normaal gesproken deed hij ruim 2 maanden over een kilo!! Ik ben zo trots op hem, maar heb ook schulgevoelens dat alle ontwikkelingen ineens aanzienelijk sneller gaan nu dat hij meer te eten krijgt. Ook is zijn huidje dat helemaal droog en schilverig was met neiging tot eczeem totaal gaaf. :( Maar goed, wel een teken dat we nu goed bezig zijn!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, wat een heerlijk kereltje!

@Titania, Idd een teken dat jullie goed bezig zijn... Ik zou niet teveel stil proberen te staan bij hoe het hiervoor ging. Wat ik ervan mee heb gekregen is dat het goed ging met 2 flesjes kunstvoeding voor de vakantie. Als je dat hoort dan ga je niet op stel en sprong er vanuit dat het nog zoveel beter gaat nu hij meer flesjes krijgt.
    Baby's kunnen nou eenmaal niet laten weten wat ze precies willen.
    En jij bent echt heel alert geweest en zorgzaam. Dit had jij ook niet kunnen weten. Dan daarbij wordt borstvoeding afgedaan als ALTIJD het beste. Je heb lactatiekundige adviezen gehad overal alles goed in de gaten gehouden. Aan jou ligt het echt niet hoor. Dus voel je vooral niet schuldig. Je bent een topmoeder!

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania.... ik sluit me volledig bij Vica aan.
    er gaat nog meer door mijn hoofd heen wat ik wil zeggen maar vind de goede woorden niet en als ik alles opschrijf zoals het door mijn hoofd heen spookt, wordt het een warrig en tegenstrijdig verhaal.
    Je bent een topmoeder!!!! (iedereen hier trouwens!!!!)

Alina heeft vandaag beter geslapen. 1x vannacht wakker om 2 uur en toen doorgeslapen tot half 8 (heb haar wakker moeten maken). Ze had zich wel met slaapzak op de buik gedraaid.....
    Bij mijn moeder heeft ze ook 2x geslapen maar daarna wakker vana 13 uur.... In de auto viel ze ook niet in slaap dus om half 4 na de voeding klaar wakker in bed gelegd. Eerst vertellen, toen protest en nu is het stil, gegarandeerd op de buik in slaap gevallen hihi....

Mijn man heeft maandag de laatste bij huidige baas, leuk dus de middagen lekker samen!!!!!

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
  7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Star: Robin laat de laatste dagen ook vaak een bodempje (20/30cc) staan van de 210cc fles. Hij eet nu ook meer fruit en groente tussendoor, dus hij zal wel minder trek hebben.
    Zelfs 's ochtends laat hij een bodempje staan, als hij een nacht van 10 uur heeft gemaakt (dan verwacht ik toch dat hij wel honger heeft...)

@Kleertjes: Ik bewaar alles nog voor een eventueel 2e jongetje. Mocht het een meisje worden (ALS we uberhaupt een 2e mogen krijgen uiteraard) dan gaat alles op MP. Ik zal sowieso wel een paar dingetjes bewaren voor later.

@CVM: Hier ook nog maatje 62 hoor, past prima voorlopig. Maat 68 is wel echt nog te groot.
    Wat veel eigen bijdrage voor 2.5 dag! Wij betalen voor 3 dagen zo'n 230 euro (al meer dan genoeg vind ik). Maar we hebben wel een hoge aftrekpost door een redelijk duur huis. Hebben jullie ook een koopwoning?
    Qua tips: Ik zet elke maand onze inkomsten en uitgaven in een Excel sheetje. Zo heb ik een goed overzicht wat waar aan uitgegeven wordt. Zo zie ik bij ons bijvoorbeeld dat we elke maand best veel 'extraatjes; hebben. Onder 'extraatjes' reken ik alles wat niet noodzakelijk is.
    Verder heb ik een post Vaste Lasten, Boodschappen, Benzine en Pinnen (contant). Misschien dat dit ook voor jullie werkt, om zo te kijken waar je kan besparen.

@vica: Maar gastouderopvang is toch bijna net zo duur? Ik heb daar destijds ook naar gekeken, maar kwam op ongeveer zelfde eigen bijdrage uit.

@Musty: Balen dat je nog wel even thuis zit. Aan de andere kant....nu juist lekker genieten van de kleine zolang het nog kan!

@Vica: Leuke foto! GEzellig saampjes spelen:)
    Gave winterjas! En die voor maar 4 euro!! WAUW

@Me2: Wow wat een grote jongen is Guus al! Lijkt helemaal geen baby meer! Mooi ventje hoor!

@Titania: Misschien tegenwoordig ook al drugs in speentjes ofzo??? Lijkt mij idd ook een beetje overdreven..
    EN WOW wat is Krystian goed gegroeid! Ineens een grote jongen haha

@Luckey: mooie foto!

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    bah ik heb al sinds gisteravond steken in linkerborst...
    durf dan niet echt een volle hap lucht te halen.
    vandaag tijdens het werk niet echt last van gehad maar sinds ik thuis ben (half 4) wel weer meer....

9. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    ^ wat een mooi meisje! en mooie foto van mama en papa op de achtergrond

en thanks.. tja we doen allemaal ons best.. dat is het onderdeel van het moederschap dat ik tot nu toe echt als zwaarste ervaar.. het accepteren dat je soms maar "goed genoeg-moeder" kan zijn en meer dan je capaciteiten je best doen kan gewoon niet en soms is dat niet goed genoeg. Elke Mama wil het beste voor haar kind. Het liefste zou ik Krystian's gedachten willen lezen en precies begrijpen wat hij wil en nodig heeft zodat hij altijd tevreden kan zijn. Ik kan het inmiddels best relativeren hoor.. het zijn gewoon soms momenten dat ik te veel ga piekeren over "wat als.." etc.

Hebben jullie kindjes trouwens een lievings speeltje en/of spelletje? Iets wat altijd leuk wordt gevonden? Hier qua speelgoed is Sophie de giraffe sinds kort echt favoriet.. vooral omdat je zo lekker op d'r kan knauwen hihi.. en ook heeft Krystian van een tante een pratend hondje(in het Pools) van fisher price gekregen die liedjes zingt en lichaamsdelen benoemt. Vooral de liedjes moet hij erg om lachen..verder vind hij boekjes erg leuk. Ik lees elke dag boekjes voor 'm en hij probeert nu vaak zelf de bladzijdes om te slaan, erg lief om te zien.

Qua spelletjes is "er komt een muisje aangelopen zomaar in Krystian's nekkie gekropen" altijd een succes en ligt hij echt te schaterlachen elke keer dat we het bij hem doen!

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    boekje "lezen"..

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, het ligt er bij een gastouder vooral aan het bureau. Het gastouderbureau waar ik zit heeft hele lage bureaukosten. De andere die hier in de stad zit die is megaduur.

@Luckey, mooie foto van je meis! Apart van die steken in je borst!

@Flesvoeding, het is heel normaal he dat ze minder gaan drinken als ze eenmaal hapjes hebben he;).

@Favo speeltjes, Vince heeft een favo tut in bed liggen en een hondje gekregen in het ziekenhuis van mij. Dat hondje is echt favoriet. Die kraakt, heeft een belletje, leuke opvallende kleurtjes, en diverse geluidjes dus helemaal top.
    Hier is ook 'komt een muisje aangelopen..' een moment vol schaterlachen.

Hier wordt ik toch wederom niet zo vrolijk.. We krijgen geen huurtoeslag meer.. JIPPII!!!! Hoe gaan we dat in godsnaam doen..
    Ook moeten we alles terugbetalen van dit jaar. En dan alleen vanwegen de baan van de afgelopen weken.
    Ik heb ook diverse dingen uitgeprobeerd en de kans dat wij volgend jaar tussendoor of in het midden van het jaar toeslagen terug moeten betalen is heeeeel groot door de onregelmatigheidstoeslag. Echter zie ik die niet want die gaan volledig naar de schuldeisers. En ik kan niet bij voorbaat maar minder vragen ofzo want dan komen we ook niet rond.

Ook nog de optie bekeken voor 16 uur werken maar dan werk ik dus voor 120 euro per maand (werken, naar school en leren) en ook dan met een groot risico dat we in de loop van dat jaar best veel terug moeten betalen. Een klein verschil in het jaar loon kan al zo 50 euro huurtoeslag schelen per maand.. Een jaar lang is dan 600 euro wat we neer moeten leggen. En dit jaar is het belachelijk veel wat we ineens terug moeten betalen en zo komen we dan elk jaar dieper in de schuld.

Voor die 120 euro kan ik dan beter thuis zijn zonder het risico te lopen op schulden achteraf OF duurdere kinderopvang wat ik nu dus nog niet eens meeberekend heb...

De moed zakt mij flink in de schoenen.

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    :( grote knuffel voor jou Vica x

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Waarom maken ze het mensen die wat van hun leven willen maken, toch zo moeilijk? Ze hebben dus liever dat je thuis blijft en nietsdoet, dan dat je gaat werken..... knuffel

Ja wat die steken zijn geen idee. Morgen nov last van Dan ga ik naar de dokter. Niet dat het dalijk iets ernstigers is.....

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan dan hoor. Ik heb het ook wel steeds maar dan is het 1 keer een paar steken of 1 dag meerdere keren en dan zo 2 weken niet ofzo.

Het wordt idd zoooo moeilijk gemaakt allemaal. Ik wil zooo graag die opleiding doen! Maar het risico lopen op nog meer schulden is te groot voor mij. Dan ga ik liever beginnen met de opleiding na de schuldsarnering. Dan kunnen we de onregelmatigheidstoeslag zelf houden en direct sparen. Dan kunnen we de tegenvallers ook gewoon beter opvangen. Rebecca gaat dan naar school dus minder uren gastouder/opvang. Mijn moeder heeft dan een andere baan en waarschijnlijk heeft hubby tegen die tijd ook een vast contract (of een andere baan maar daar gaan we even niet vanuit). Minder loon zal hij in ieder geval niet krijgen..

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Wat een ontzettend schattige foto!
    Hier heeft hij ook een aantal favoriete speeltjes. Vooral de Nijntje rammelaar vind hij altijd erg leuk, de Jungle gym is altijd goed, en ook het Barbapapa boxmobiel.
    Hier is het standaard schaterlachen als we zn truitje/tshirtje uitdoen (kietelt denk ik een beetje;)) en ook als hij op de speelmat ligt en je met zn beentjes gaat 'dansen'. Zo gezellig :)

@Vica: Dikke knuffel ook van mij! Doe je zo je best inderdaad om aan het werk te gaan en mee te draaien in de maatschappij, ben je straks nog duurder uit ook! Belachelijk zeg!
    Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.

@Hier: Beetje chagrijnig vandaag. Heb mn functioneringsgesprek gehad. Heel positief hoor, alles goed en ga zo door etc, maar ik wacht al maanden op loonsverhoging (heb promotie gehad naar senior functie), maar komt maar niet. Ik werk bij een Amerikaans bedrijf...en ja, crisis in Amerika he..dus geen loonsverhoging. Had ik ook niet verwacht hoor, maar ja ik heb soms het idee dat mn inzet niet gewaardeerd wordt. Ach, morgen zal het wel beter gaan.
    Gelukkig zijn ze bij hubby's werk wat flexibeler, en heeft hij een prima salaris. Ik zou gewoon graag een wat grotere bijdrage leveren aan onze rekening;) Het ergste is dat ik een HBO diploma heb, en hubby zn HBO nooit heeft afgemaakt...maar nu wel bijna 1000 euro meer verdient dan ik! *zo nu genoeg geklaagd*

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Knuffel voor iedereen met geldzorgen!
    En ook voor de rest die zin heeft in een knuffel ;)
    Slaap lekker allemaal!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

@MiniMe, balen dat je geen loonsverhoging krijgt zeg! Zou toch ook wel een keer fijn zijn als je je zo inzet voor het bedrijf of niet dan!

Hier druk aan het info zoeken op internet. Wordt er verschikkelijk depri van..

Per 2012 gaat de kinderopvangtoeslag omlaag (zowiezo gaan ze niet mee met de uurprijs stijgingen van de opvang) en zal de aankomende jaren alleen nog maar meer omlaag gaan.
    Per 2012 gaan de zorgtoeslagen omlaag, vooral voor diegene die het meeste krijgen.
    Per 2012 gaat de huurtoeslag omlaag en dit zal de aankomende jaren alleen nog maar meer omlaag gaan.

Kindgebonden budget zal ook wel weer omlaag gaan denk ik, is nog niks over bekend.

En de kinderbijslag is bevroren dus die stijgt niet meer mee met de inflatie.

Pffff...... ik snap dus echt niet meer hoe wij hier uberhaupt nog kunnen overleven..
    Zelfs na de schuldsarnering.. We hebben een hoge huur, als ik veel ga werken kunnen we de kinderopvang niet meer betalen. Ga ik niet werken worden de toeslagen ook gekort.

Emigreren lijkt mij wel een optie....

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    goedemorgen!

Ik probeer wat vaker weer mee te kletsen, en hoop dat het nu eens lukt .... :)

@minime: jammer dat je stiekem hoopt op een verhoging en het dan nog steeds niet krijgt... Wie weet straks ineens onverwacht!

@vica: aaaah balen joh van die huurtoeslag! Maar wat is nu dan wijsheid? Ik kan je er ook niet in adviseren, al had ik dat graag gedaan...

@luckey: wat is het precies voor steken in je borst? Tijdens of na het voeden? Ik heb het namelijk ook gehad toen we last hadden van spruw! Dan had ik een redelijk gevoelige TSR en na het voeden had ik dan regelmatig steken in mijn borst. Hopelijk is het dat niet hoor!

@titania: YES wat goed zeg van Krystian, hij groeit als kool! :D En dat boekje op de fotot hebben wij ook ;) Mooi mannetje is het ook zeg!
    Stijn vind de rammelaar van de Hema helemaal tegek! We hadden hem destijds voor Maud ook, is echt een aanrader! deze: HEMA)

@vica: wat een gave winterjas! Ik weet nog niet of ik een echte winterjas koop op een gevoerd vest...twijfel nog. Hij ligt toch nog de hele winter in de maxicosi en dan kan hij lekker in de voetenzak.

@chantico: *vangt de knuffel op*

@luckey: mooie spam trouwens!

@hier: alles zijn gangetje, Stijn zit denk ik ook in z'n sprongetje. Hij is weer heeeeel erg afgeleid als er gedronken moet worden, heeft ruim een week geleden ontdekt dat zijn voeten in zijn mond kunnen en hij ramt er rustig op los in de box (met zijn voeten tegen alles dat beweegt en geluid maakt :D)
    Verder ga ik hier ook rustig aan de hapjes introduceren...Heb namelijk het idee dat hij daar lang over gaat doen. wortel en banaan waren allebei niet echt fijn namelijk hihi!
    Ik zal ff een fotootje spammen:

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @vica: ik begrijp je zorgen helemaal! Het is te gek voor woorden eigenlijk, maar ja er moet bezuinigd worden he....Ik word er ook stiekem niet goed van hoor, en ben ECHT heeeeeeeeeeeeeeel erg gezegend met 2 oppassende oma's.....anders was het voor hetzelfde verhaal geweest qua opvangtoeslag...dan werk je om je kids onder te kunnen brengen....

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd... hier is er niemand in mijn omgeving die op kan passen. Iedereen werkt gewoon. Ik word er echt ziek van..

Ik zie nu eigenlijk alleen maar de optie om thuis te blijven. Dan kan de auto de deur uit en met die bezuinig kunnen we de verminderde toeslagen goed opvangen.

Deel Deze Pagina