April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Net even mijn voorraad diepvries geteld en er ligt hier 3895 ml in. Bijna 4 liter dus. Vraag me af wanneer ik dat ga geven haha.....

Nu gauw weer door, lekker broodje bij subways eten... later meer.....

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht

@ luckey,
    volgens mij had ik nog niet gereageerd, maar wat hartverscheurend nieuws van je neef. Het leven kan soms zo oneerlijk zijn. :(
    @ musty, wat ontzettend naar dat je nog zo veel last hebt van je bi :(Wel fijn dat jullie in rustiger vaarwater zijn beland.. houden zo!Jullie hebben jullie portie stress wel gehad voor de komende tientallen jaren. poeh
    @ ongesteldheid en bv, 1x heeeeel klein beetje roze verlies gehad, verder geen echte ongesteldheid. Dit terwijl de lactatiekundige zei dat als ik minder zou gaan voeden/meer kv bijvoeden mijn ongesteldheid snel weer kon komen.
    @ Haar, het is hier ook uitgevallen en alles wat er voor terug gekomen is blond. Zowel ik als Erwin hebben bruin haar, maar zijn als kind ook blond geweest..
    @ Kleur ogen
    , tussen bruin en groen in. Mijn vriend noemt het bosgroen.. licht gaat het iig niet worden.
    @ kolven
    .. ik werk voorlopig thuis dus ik hoef geen voorraad in huis te hebben. Ik heb nog iets van 750ml van voor de vakantie. Moet ook heel eerlijk zeggen sinds we de kv flesjes aanbieden naast de bv ik ook geen zin meer heb in kolven, want dan zou ik echt 24/7 bezig zijn met voeden. Hij doet namelijk ook vrij lang over z'n flesjes.
    @foto's -wat een schatjes allemaal!

hebben jullie trouwens wel eens dat mensen heel lang staan te twijfelen of je nou een jongetje of meisje in de wagenbak hebt liggen?? Hoe "mannelijk" ik Krystian ook kleed krijg ik toch regelmatig die vraag. :x Zijn kinderwagen is ook echt voor een jongen (camouflage Paul Frank). Nou moet ik zeggen dat ik me ook wel eens aan het twijfelen aan het geslacht van een baby heb bezondigd.. in het cb of laatst nog op een kinderfeestje de moeder van een meisje van 2 die erg stoer was gekleed gevraagd hoe haar zoontje heette. :)

Trouwens wat mij is opgevallen nu dat we in meerdere landen zijn geweest met baby(Polen en Frankrijk) zijn de culturele verschillen in hoe mensen reageren op baby's. Hier op straat zijn mensen een stuk teruggetrokkener dan in de bovengenoemde landen. Mensen zijn heel erg op hun privacy en die van andere mensen gesteld lijkt het wel. Qua vreemden komen er dan ook niet veel mensen even in de kinderwagen kijken vergeleken met daar.. Ik vind dit vooral jammer voor Krystian want hij is erg sociaal en hij lacht naar iedereen. Hij probeert ook meteen aandacht van mensen te krijgen zodra hij iemand ziet, zoals seveersters in het eetcafe in de buurt waar vaak komen die boven hem langs "vliegen". Helaas vaak met weinig reactie terug. Als iemand hem dan wel aandacht geeft gaat de hele kinderwagen heen en weer.. trappelen, kieren en kletsen..

3. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #4483 Fleuri, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt: 25 aug 2011
    Hi Dames

Sorry dat ik hier niet zo veel meer mee klets.
    Ik lees nog wel heel erg vaak mee.

Wat een leuke foto's heb ik de afgelopen dagen gezien.
    Zo mooi om te zien hoe onze kleintjes veranderen! De haartjes, de oogjes, de snoetjes. Fantastisch om te zien. De foto's met de broertjes en zusjes zijn ook super (Vica, Musty, Me2 en Suus)

Titania
    Wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad in Polen.
    Super dat jullie mannetje zo met sprongen vooruit gaat.
    Ga jezelf, zoals zovelen voor mij ook al hebben gezegd, niet opzadelen met vragen als "wat als ik nou eerder...., of had ik maar".
    Je hebt het allemaal super gedaan. Heb echt respect voor je hoe je deze hele periode alles naar jou kunnen voor je zoon hebt gedaan. Zelfs op momenten dat je vriend zei "schat, stop er toch mee" Een echte doorzetter!

Luckey
    Wat een verschrikkelijk bericht voor jullie fam. Sterkte voor jullie

Me2
    Fijn dat het werken bevalt en dat het op en neer naar NL goed te doen is. (nogmaals leuke foto van je kids)

Chantico
    Ik merk zoveel herkenning in jou posts. Moet er vaak ook om lachen. Voor mijn gevoel hebben wij wel dezelfde manier van met zaken omgaan, opvoeden ed

Suus
    Wauw wat is jou mannetje al een wijs kindje zeg, die haartjes echt prachtig.
    Feline is echt nog een baby, ondanks ze op de zelfde dag geboren zijn

rest.... sorry... heb kolf pauze, dus ga zo kolven

Hier
    Hier gaat het allemaal goed. Werk bevalt. En de kindjes gaan super. Uiteindelijk is F bij 13 weken gaan doorslapen, dus hoef ik er 's nachts niet meer uit

Schema
    06:30/07 BV terug in bed
    10:00 wakker en gelijk BV
    12:00 naar bed (slapen 45-60min)
    13:30/14 BV
    16:00 naar bed
    17:00 wakker
    17:30/18 BV
    19:30 naar bed
    21:45 wakker maken voor laatste voeding (BV)

Hoewel ik het voeden nog steeds heerlijk vind, kijk ik ook wel uit naar de 6 maanden. Dan ga ik nl beginnen met bij voeden en ga ik 1 voeding vervangen voor KV (18uur) Bij 7 maanden ben ik dan helemaal over op de KV. Kijk er stiekem wel naar uit

Ongesteld/BV
    Hier al 3 keer geweest. En behoorlijk veel ook....steeds om de 25 dagen (voorheen 28dgn). Duurt dan 4 dagen.

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spam

5. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn 2 kanjers op het strand afgelopen weekend

6. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #4486 Fleuri, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt: 25 aug 2011
    Laatste bij ons in de tuin

7. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    doegie!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fleuri: schattige foto's! Wat een popje is F. Wel echt mooi fijn meisjes gezichtje!
    Fijn dat alles goed gaat!
    Ik kolf overdag fulltime als ik op mijn werk ben (en werk 5 dagen) dus ben ook stiekum wel weer blij als ik na 7 maanden stop met bv. Ik vind het super makkelijk, maar doordat ik geen melkproducten, geen ei en geen citrusvruchten neem omdat ik het gevoel heb dat Guus daardoor pijn in z'n buik krijgt (en met de reflux wil ik die maag/darm niet nog meer prikkelen) wil ik ook mijn eigen lichaam wel weer terug....
    nb en ik zou ook wel weer eens een avondje ouderwets willen doorzakken hahahahahaha
    Maar goed, geniet nu nog intens van onze bv momenten smorgens en savonds en hij ook hahahahaha!

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    kom later reageren maar kan merken dat ons manneke flink is opgeknapt!

in 6 dg tijd van 8115 naar 8270 gr :D

10. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    even snel tussendoor!

@fleuri: wat een prachtig stel kinders hebben jullie! wauw!

@me2: voor jou precies hetzelfde, wat een mooie en gezellige kroost! :D

@vica: sterkte met de kleine man....wat vervelend!!! :(

@musty: wow, wat een kerel! Ik heb Stijn vandaag ook gewogen: 7185 gram! Dat scheelt dus een kilo :D

@nu snel verder: doeeeeeeeeeeeei!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoi hoi,

Veel zullen het al gelezen hebben op hyves..

Vanmorgen spuugde Vince net als altijd de voeding terug. Echter zat er een bloedsliertje bij. Ik had al een telefonische afspraak vandaag met de KA en dit dus verteld. Ook dat hij de laatste 2 dagen suffer is en moeilijker drinkt. Hij weigert zijn nexium ook.

Hij is dus weer opgenomen. Voor een aantal dagen observatie, Ze gaan bloedpikken, ontlastind uitgebreider onderzoeken en hem weer aan de nexium zien te krijgen. Ben benieuwd wat eruit komt.
    Ik blijf hoogstwaarschijnlijk vannacht thuis slapen omdat ik morgen met oppas zit. Ze mag wel mee naar het ziekenhuis dus dan neem ik Rebecca een dagje mee. Met de klimtoestellen hier in de gang en de speelkamer zal zij zich niet vervelen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh hier is hij nu ruim 8 kilo, precies weet ik niet meer maar zal wel ergens opgeschreven zijn.

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    sterkte vica!!

voor de rest zag ik weer prachtige kinderen!!!!!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Vica, he bah wat naar dat Vince bloed spuugde! En dat je hem nu weer voor een paar dagen aan de zorgen van anderen over moet laten :( Moet hij belastende onderzoeken ondergaan, of merkt hij er dit keer weinig van?

Hihi, ja leuk is dat hè, dat je elkaar na een tijdje toch beter leert 'kennen' en ontdekt met wie je wat gemeen hebt. Schrijf wat vaker mee over jouw manier van opvoeden enzo, vind ik vast ook leuk om te lezen :D
    Fijn dat het bij jullie zo heerlijk gaat! Ik kijk ook al wel een beetje uit naar de tijd dat de bv minder allesbepalend zal zijn. En tegelijkertijd vind ik het maar een gek idee dat ons jochie over iets meer dan een maand al groot genoeg is voor de eerste hapjes! (Dat bedacht ik me vanochtend. Omdat wij pas met 6 maanden willen beginnen daarmee, voelde het alsof dat nog eeeeuwig zou duren, en opeens realiseerde ik me dat hij al bijna 5 maanden is nu!)

Nathan ligt al een klein half uur in bed te 'spelen': beetje brabbelen, beetje op z'n zij rollen (niet doorrollen, blijkbaar is ie daar te moe voor (of juist niet moe genoeg) of vindt ie het uitzicht op z'n rug wel leuk) en met een labeldoekje of knuffelpopje spelen. Speen in z'n mondje. Maar slapen gaan ho maar... ;) Zal je zien dat ie net onder zeil gaat als ik hem er zo uit wil halen, we gaan nl straks bij opa en oma eten.

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Haha, met dat ik op 'reactie versturen' klik, hoor ik z'n geluidjes veranderen in protestgeluidjes. En ja hoor, toch op z'n buik gerold en dus een beetje 'klem' omdat ie in het midden van z'n bed op z'n rug lag en nu dus tegen de rand op z'n buik. Meneertje keek me aan met van die grote, wakkere ogen, vrees dat slapen er echt niet meer in zit... ;)

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Vica: Heel veel sterkte met Vince! Wanneer houdt het nu een keer op zou je denken. Ik ben benieuwd of ze deze keer wellicht een oorzaak van al zn klachten vinden. Wel fijn dat je meisje zich daar goed kan vermaken, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. EN Vince is dus wel flink aangekomen, dat is ook positief toch!

@Fleuri: Mooie foto's hoor! Wat een mooi gevoel om zo trots op je kindjes te zijn he! :)

@Chantico: Veel plezier vanavond. Hopelijk is Nathan gewoon vrolijk, ondanks dat hij nu niet geslapen heeft. Ach, ook al ligt hij wakker in bed, hij rust toch wel een beetje uit dan. ;)

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Chantico: hoop dat de kleine boef nog heeft geslapen!!

Vica: heel veel sterkte!! Jeetje wat een ellende weer! Hopelijk zijnd e odnerzoeken niet te belastend voor Vince!! Dikke knuf!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even ego hoor..

Ik ben inmiddels thuis want mijn moeder wou niet te lang oppassen ;)...
    Ze gaan hem zo na de voeding bloedprikken. In zijn vingertje en dat gaan ze uitgebreid controleren op symptomen van ontstekingen en hb enzo.
    Ontlastingonderzoek is niet belastend voor hem.. Enige wat hij hoeft te doen is de luier vullen hahahaha.
    De provocatietest kan belastend zijn, maar dat is afwachten.

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte Vica, we leven met je mee!

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames (ZWAAI!!!),

lees wel mee, maar soms geen tijd/zin om te reageren, sorry..!

Dit is wat ik onthouden heb:

@Geld: hier ook net rond kunnen komen terwijl vriendlief ruim 70 uur per week werkt. Soms best frustrerend... Kan me voorstellen dat er dus dubbel nagedacht moet worden over een brusje.

@Draagzak: dank voor de vele reacties. Heb wel een beetje een idee wat het gaat worden :D. Miss toch een tweedehands overwegen. Wie had er ook alweer een te koop staan?

@Eerste fles: Daimen heeft ook een periode gehad dat hij de eerste fles niet helemaal leeg dronk, maar juist minder. Schijnt normaal te zijn. Sommige beebjes zijn dan nog erg duf om zo maar te zeggen.

@Foto's: wat een ontzettende mooie kindjes heb ik weer voorbij zien komen!!! Zal er straks ook weer even een van mijn bink spammen :).

@Luckey: Bah bah wat een rot nieuws over je neef. Zulke dingen zijn altijd verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

@Badzitje: hier nog steeds gwn in badje. Zie dat de meningen verdeeld zijn over zo'n zitje, dus weet zelf ook niet wat wijsheid is. Weet wel dat meneertje er bijna niet meer in past haha ;).

@Titania: Heerlijk zo'n lekkere vakantie! Valt me sowieso op dan Nerderlanders nogal in hun eigen wereldje zitten. Kijken meestal niet op of om. Daimen wordt ook altijd super enthousiast als er dan iemand boven de wagen hangt, vooral vrouwen zijn favoriet haha.

@Musty: ben benieuwd wanneer ik jou tegen het lijf loop in het Piazza, aangezien ik daar ook vaak boodschappen doe :p. Fijn dat op het moment alles bij jullie "op rolletjes" loopt! Geniet er lekker van, je hebt het verdient.

@Vica: wat zielig voor kleine Vince. Heel veel sterkte met de ziekenhuisopname. Hopelijk komen er nu serieuse onderzoeken en kan er eindelijk naar oplossingen gekeken worden. Wordt hoooooog tijd!

@Hier: een jengelig mannetje. Denk dat het z'n tandjes zijn. Voornamelijk s' avonds dat hij er last van krijgt en van alles in z'n mond wil stoppen. Iemand nog tips, behalve bijtringen, want die krijgt hij al! Buiten dat een lekker vrolijk lachebekkie :D.

Deel Deze Pagina