Kolf tijd, dus even snel een reactie... Badankt voor de leuke reacties op de foto's van mijn schatjes. Luckey Zie dat jij ook een leuke foto van de 2 hebt! Vica Hoe is het nu met Vince. Vind het zo zielig voor hem Chantico Regelmaat is bij ons een heel belangrijk onderdeel. Merk dat dat bij T echt zo goed is gegaan. Hij heeft er zoveel baat bij. Nu hij op een leeftijd is dat je echt goed met hem kan communiceren, vindt hij het prettig als ik 's ochtends de dag even met hem doorneem. Zo blijft het voor hem voorspelbaar. Bijvoorbeeld Eerst even broodje eten, daarna gaan we naar opa en oma. Als we weer thuis komen ga je nog even slapen en dan kunnen we weer lekker buiten spelen. Na elke 'stap' zegt hij dan bv "zo nu is broodje op en gaan we naar opie en omie he mama" Uiteraard maak ik het verhaal niet te lang. Dus vaak bij de lunch komt het middag gedeelte. Het helpt hem ook om niet zo snel ergens boos om te worden. Het komt immers niet als een verrassing. BV: Hij vindt het heerlijk om in bad te gaan en hij heeft nog wel een geprotesteerd als hij er weer uit moest (lees gillen en een waterballet veroorzaken). Nu zeg ik gewoon van te voren."we gaan nu even in bad en als we klaar zijn gaan we een boekje lezen ". Hij accepteerd dus beter als ik hem maar blijf uitleggen. Als T in bed ligt neem ik nog even de positieve hoogte punten van de dag met hem door."Vandaag heb jij zo'n mooie tekening gemaakt" of "jij hebt zo leuk gespeeld" "bent zo lief geweest" ed Nu ik dit zo typ lijkt het wel als of ik de hele dag aan het praten ben over wat komen gaat, maar dat valt wel mee hoor
Luckey: lekkere nacht gahd dus! Hoop voor je dat het doorzet (en jij dan ook minder moe bent!) Fleuri: hier ook een grote voorstander van de 3 R-en. De voorspelbaarheid is heel goed voor onze kids. Zoals je zegt: geen verrassingen. Wij zijn ook erg van de rituelen, zodat het duidelijk is wat komen gaat. We zijn er wel soms flexibel in maar binnen grenzen zeg maar. Vica: hoe is het met je kleine ventje! Vind het zo sneu voor jullie!
Hey dames, Weer even ego hoor. Hier gaat het op zich wel goed. Hij mag naar huis als hij voldoende gepoept heeft voor 5 onderzoekjes. Dan nog 3 dagen ontlasting opvangen thuis en die woensdag inleveren (hopelijk) als hij de provocatietest krijgt. Op dit moment spuugd hij veel, laat veel scheten en lijkt wel wat pijn te hebben. Hij had maar een heel klein beetje gepoept dus ik denk dat dat hem nog dwars zit. Hopelijk komt er nog een mooit dikke vette luier en dan mag hij morgen naar hij om thuis de uitslagen af te wachten. Er worden 6 verschillende ontlasting onderzoeken gedaan denk ik. Want ze moeten nu 5 potjes gebruiken en per stuk inleveren. En daarna nog 1 serie van 3 potjes. Bloeduitslagen krijg ik morgen denk ik. Ben benieuwd. Nu ben ik bij hem en is hubby thuis bij mijn meis. Met haar gaat het op dit moment ook niet echt lekker. Ondanks 2 zakjes forlax nog steeds geen ontlasting. Ik probeer ook al dagen te helpen. Als ze morgen nog niks heeft moet er anders maar een clysma gehaald worden denk ik.. Al ben ik daar geen voorstander van op die leeftijd. Ik heb het nu zelfs van binnen ingesmeerd met vaseline dus hopelijk komt ze er snel vanaf.
Even snelle reactie van mij. Heb het even razend druk met werk, huishouden, feestjes en andere bezigheden. Dus heb helemaal niets terug gelezen. Hoop er snel weer aan toe te komen. Voor nu fijne avond en slaap lekker.
Hallo lieve meiden!! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier bent geweest Hoe is het met iedereen?? Van een aantal blijf ik iig op de hoogte via Hyves Op de 1 of andere manier niet veel tijd om hier te posten en bij te houden....Hyves is daarentegen heel makkelijk. Hier gaat het eigenlijk heel goed!! Maura is een heel vrolijke en lieve baby. Én ze heeft geen KMA!!!! Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat Ze slaapt sinds eind juni door, wat een heerlijkheid! Nu slaapt ze nog in de puckababy, maar proberen het af te leren. De CB zei dat we dat best rustig aan mogen doen, omdat ze er nog niet aan toe is, ondanks dat ze zich op haar buik draait. Ze kan zich prima opdrukken, dus dat moet geen probleem zijn. Ze drinkt niet alles op, hoewel ze de laatste dagen weer beter drinkt. De diëtiste vond haar een slanke baby, dus moeten we een extra schepje bij haar voeding doen. Wij vonden het zelf wel meevallen, maar goed. We zijn sinds 31 juli begonnen met een groentehapje en vanaf half augustus begonnen om ook af en toe een fruithapje te geven. We merken dat het ritme anders aan het worden is de laatste week/2 weken. Vind het overigens wel lastig om de hapjes goed in te passen..... Eerst was ons ritme (op een vrije dag): rond 06.00: fles 120+5 (daarna gelijk weer slapen) tussen 09.00 en 10.00 wakker worden 10.00: fles 120+5 11.30/12.00 slapen 14.00: fles 120+5 15.30/16.00 slapen 18.00: fles 120+5 19.00/19.30 slapen (vaker 19.00) 23.00: papfles (meestal helemaal op; moeten haar eigenlijk altijd wakker maken) Overige flessen niet altijd leeg. Nu is ons ritme: rond 06.00: fles 150+6 (vaak wel leeg; gelijk weer slapen) tussen 08.00 en 08.30 wakker worden om 09.00/09.30 gaat ze vaker nog even liggen omdat ze moe is, maar eigenlijk zou ik dan een fruithapje willen geven (vandaag had ik het fruithapje gegeven vlak nadat ze wakker was geworden, toen douchen en naar bed voor 3 kwartier) 10.00/10.15: fles 150+6 11.30/12.00: slapen 14.00/14.15: fles 150+6 15.30/16.00: slapen 17.15/17.30: groentehap 18.15/18.30: fles 150+6 23.00: papfles (meestal helemaal op; moeten haar eigenlijk altijd wakker maken) Ze zou nu ook iets anders mogen drinken, maar wanneer moet je dat doen?? Gaat dat dan niet ten koste van de flessen (die ze niet altijd leeg drinkt)? Ze eet ongeveer 1-2 eetlepels. De ene keer minder, de andere keer meer. Aan de ene kant zou je zeggen dat je de laatste fles misschien zou kunnen skippen, omdat je haar echt wakker moet maken. Maar aan de andere kant, drinkt ze niet alles op...... Hoe gaat dat bij jullie? Hoe is jullie schema? Verder is Maura heel druk met draaien, haar voetjes grijpen en haar kont opwippen. We vinden haar vaak op haar buik ondersteboven in haar bedje. Ligt vaak in een deuk (ze schatert als een gek!!) en wij met haar Ze heeft het gillen ontdekt en doet dit dan dus ook geregeld Zo bijzonder hoeveel ze de laatste tijd heeft geleerd en hoeveel ze is gegroeid! Ze woog op 8 augustus 5780 gram en was 62,5 cm lang. Ze heeft alweer maatje 62 Én ze is volgende alweer 7 maanden Vind het lastig om afscheid te moeten nemen van het hele kleine......Ga daarom ook haar eerste pakje enzo inlijsten en in haar kamer ophangen. Een mooie herinnering!! Ik had nog een vraagje: doe jullie de kindjes al elke dag in bad/onder de douche? Wij zijn er sinds deze week mee begonnen. Nou ja, lang verhaal
@Vica: hopelijk mag Vince morgen weer lekker naar huis. Hoop wel dat hij nog een vette poepluier produceert. Wel zielig dat hij pijn heeft en je ziet dat hem iets dwars zit! Miss dat het na een vette peopluier beter gaat. Ben benieuwd of er nog iets uit de bloeduitslagen gaat komen. En natuurlijk ook te hopen dat je meisje ook gaat poepen. Clysma lijkt me ook niks, maar als het moet dan moet het. Dikke knuf in ieder geval!
@Seertje, leuk weer van je te horen! Fijn dat het zo goed gaat met Maura en dat ze ook lekker doorslaapt. Geen KMA? Super goed nieuws. Daimen heeft het wel, maar hopelijk groeit hij er overheen. Ik zou niet weten wanneer je haar iets anders te drinken zou kunnen geven.. Ik heb er (nog) geen ervaring mee! Heerlijk dat ze zo'n lekker tevreden grappig meisje is. Lekker genieten dus. Volgende maand alweer 7 maanden, wat gaat het toch hard he? Daimen is bijna een half jaartje nu en zit in maat 62/86..waar blijft de tijd . Hier ook wel moeite met het afscheid van "baby" zijn hoor. Dat hele kleine is nu niet meer, maar nu zijn er weer een hele hoop andere leuke dingen! En hier om de dag in bad en in het weekend met ons mee onder de douche of in het grote bad.
Lief dat je het even vraagt!!! We hebben nog 3 zakjes Nexium en dan stoppen we om te kijken hoe het dan gaat. We hebben haar matras al een paar weken plat gelegd en dat gaat goed!!! Verder zie mijn post
Goedemorgen, rustig hier! Ga er even eentje spammen van m'n jochie. Petje is nog wel te groot, maar vond het voor de foto wel leuk . Bekijk bijlage 178544
@Vica: hoe is het nu met Vince? Nog een goede poepluier geproduceerd? Nog even terugkomen om het masseren van het tandvlees bij tandjespijn: hoe masseer je het tandvlees eigenlijk, want zodra ik bij Daimen in z'n mond wil kijken brult ie al, dus masseren zal nog moeilijker gaan denk ik!
Tussen de 5 en 6 maanden beginnen ,gemiddeld genomen, de eerste tandjes door te komen. Meestal komen eerst de middelste 2 snijtanden in de onderkaak door en daarna de middelste 2 snijtanden in de bovenkaak. Je kan op 2 manieren de pijn bij het doorbreken verlichten. Met je eigen vinger, deze uiteraard eerst even goed wassen! Laat hem eerst maar even sabbelen, zodat hij niet meteen de pijn voelt als je je vinger in zijn mondstopt. Dan druk je met het zachte gedeelte van je vinger op de kaakrand. Je zal zien dat hij kauwende bewegingen gaat maken. Als Daimen al goed speeltjes kan vast houden, kan je hem een bijtring geven. Deze zijn bijvoorbeeld heel prettig: Bijtringen - Difrax Er zijn ook (homeopatische) druppeltjes tegen de pijn. Als je deze wilt gaan gebruiken let er dan wel op dat er geen suiker aan is toegevoegd! Verder heb je ook Dentinox, dit is een geneesmiddel. Er zit een verdovende stof in. Wanneer je deze druppels gebruikt, mag je hem 45 min niet laten eten of drinken. Anders spoelen de druppels te snel weg en er is een kans dat hij zich sneller verslikt omdat vaak ook de tong een beetje verdoofd raakt.
Fleuri: super bedankt voor je info. Hier heb ik zeker wat aan! Bijtringen heeft hij al en helpt soms wel een beetje, maar nu weet ik ook hoe ik z'n tandvlees kan masseren!
Hey hey, Wij zijn weer thuis. Hij heeft 1 keer een mini beetje gepoept in het ziekenhuis en net thuis ook. Ik moet nu totaal 6 potjes verzamelen. 3 moeten naar het ziekenhuis en 3 moeten opgestuurd worden naar een ander ziekenhuis/lab. Het wordt nu in ieder geval uitgebreid gecontoleerd. Het bloed was helemaal goed gelukkig. Woensdag weer erheen voor de provocatietest.
Geen ervaring met zo invriezen, ik zit ook telkens met dat probleem maar ben nog niet tot ijsklontjesbakjes of zakjes gekomen. Wat je kunt doen is vers gekolfde melk in de koelkast bewaren en als je dan potjes aan het ontdooien bent voor de opvang, die uiteindelijk aanvullen met verse, koude melk (zelfde temperatuur, dan mag je mengen). Dat doen wij ook vaak: praten met onze peuter over wat we gaan doen en wat we gedaan hebben. Werkt zo ontzettend goed! Ander drinken dan melk aanbieden: waarom zou je dat doen? Lijkt mij pas aan de orde als er zulke hoeveelheden niet-melk-voedsel gegeten wordt, dat ze vocht tekort komen als ze geen extra drinken zouden krijgen. Ik ga dat denk ik pas doen als er echt een hele 'maaltijd' aan groentehap of brood(korst) ingaat. In fruithap zit ook al veel vocht, toch?
chantico, ik vond dat juist een uitkomst in ijsblokzakjes. Ik had een avent kolf en deed in die potjes die op de kolf passen de grotere hoeveelheden en daarnaast dan ook af en toe in ijsblokzakjes. Als ik dan net wat te kort kwam drukte ik een blokje uit. Elk blokje is ongeveer 20cc. Lekker makkelijk. Je moet alleen oppassen dat je geen net gekolfde melk bij al gekoelde gaat doen. Succes!
@Mir, masseren zal waarschijnlijk alleen lukken bij de 1e 2 tandjes.. Want daarna gaan ze bijten met de flijmscherpe tandjes. @Tandjes, bij Vince zijn ze echt al heeeeel schattig hahaha. Maar van mij mag de rest nog wel even wegblijven hoor @Seertje, ik heb je gevolgd op hyves super dat Maura geen kma heeft. De hapjes gaan erg goed zo te lezen elke keer. Supermooi! @Ander drinken, bij mijn dochter begon ik met afgekoelde thee. Daarna pas speciale babydrankjes. En dan gewoon 10-20cc zodat ze de smaken leerde kennen. Meer deed ik pas toen er flessen vervangen werden voor groente of brood. @Kledingmaat.. Ik word er niet goed van!! Maat 68 is nu al hard op weg om te klein te worden. De meeste dingen passen net niet lekker meer. Rompers passen maat 74/80 het beste. De HEMA stretch rompers zitten nog wel heel goed in 62/68. Maat 74 kan hij heel goed aan. Hier was Vince heeeeel onrustig weer vanavond. Hij weigerde echt te slapen. Hij spuugd veel maar gelukkig alleen melk. Mijn meis kwam vanavond thuis en had nog niet gepoept... Gelukkig wel vrij snel daarna. Het heeft 9 dagen geduurd en we waren inmiddels 3 zakjes forlax verder... Nu wel met luier in bed want de forlax kan nog wel eens voor diarree zorgen erna. Verder gaat het met zindelijk zijn helemaal goed. Verder inmiddels de keuze gemaakt om de opleiding uit te stellen. Ik ben op zoek naar een avondbaantje. Ik heb wel te horen gekomen dat ze mij toch wel weer willen hebben zodra ik besluit weer te gaan beginnen. Dat is altijd fijn haha.
Ff snel.. @tandjes, ben zeer benieuwd wanneer hier de eerste doorbreken, nog geen spoortje van te bekennen... Komen die zomaar ineens door of moet je eerst echt wel een tijdje wat voelen? (sorry eerste kind, dus alles is nieuw) @kledingmaat, hij past met sommige dingen nog in 56, maar over het algemeen heeft hij nu maatje 62 (rompers 62/68) Ik vind het ook een beetje lastig welke maat winterjas ik moet gaan kopen, er zijn nu zat leuke te koop, maar ja welke maat?? Als ik langer wacht tot ik m echt nodig heb, is er misschien veel minder keus.. Zal denk ik toch zeker wel 68 of misschien 74 moeten worden
@Jorietje, winterjas maat is heeeel moeilijk hoor. Ze kunnen zo ineens een groeispurt krijgen of juist een tijdje minder hard groeien. Vince heeft nu maat 68/74 en ik heb een winterjas in maat 80. De tandjes kunnen er 'ineens' zijn. Natuurlijk moet je daarvoor al wat kunnen voelen maar sommige gaan heel snel. Bij mijn dochter ging het ook heeeel snel. Bij Vince heeft het 2 maanden! geduurd voor de tand door kwam. Met 2 maanden kwam hij goed duidelijk omhoog. Maar hij groeide zoooooo langzaam. De tand ernaast was op een gegeven moment zelfs eerder door en 2 dagen daarna is die ene tand pas doorgekomen. Maar dat is wel heel erg lang hoor. Normaal gaan ze echt sneller.