Bv-mama's, hebben jullie ook zooo'n HONGER de laatste tijd? Ik kan wel blíjven eten... Vraag me af of ik mezelf teveel gewend heb aan steeds wat eten en snacken en snoepen, of dat de bv met een kindje (zoon?) van bijna 5 maanden toch echt wel wat energie is gaan kosten. Ik kan echt met gemak een uur na het avondeten op zoek gaan naar voedsel, en als er dan bijvoorbeeld nog eten over is nóg een heel bord verorberen Ook overdag (vooral als ik veel gefiets heb) blijft m'n maag knorren als ik er niet véél eten in stop. Hoop dat het door de bv komt, want anders moet ik mezelf echt eens even héél streng gaan toespreken...!
Goedemorgen dames, gisteren ging ik boodschappen doen, toen vriendlief thuis was van werk, omdat ik geen oppas had voor Daimen. Was ik bijna klaar met boodschappen belde vriend alweer in paniek op. Daimen was WEER non-stop aan het huilen en keihard aan het schreeuwen. Toen ik thuis was, en ik de kleine man pakte leek het weer goed te zijn. Wat is dat toch??? Meer " papa's " die hier last van hebben. Ik wordt er soms echt niet goed van, want ik moet toch wel even zonder teveel zorgen de deur uit kunnen . Bij de oppas heeft ie ook wel ns dat ie ineens keihard huilt/krijst, maar dan troost ze hem en dan gaat het weer goed! @Chantigo: ik geef geen bv, maar ik herken wel een heleboel van wat je schrijft. Ik heb ook veel meer honger tegenwoordig. Soms heb ik m'n avondeten op (bord vol) en dan heb ik eigenlijk nog steeds honger.
goodmorning, chantico, heel herkenbaar, zeker sinds ik twee weken een dieet gevolgd heb (bv vriendelijk). De kilo's volgen eraf maar kreeg ook last van duizelingen, erge hoofdpijn en uiteindelijk bijna een borstontsteking door verminderde weerstand. Dus op advies van mijn lk meteen gestopt met lijnen, en sindsdien heb ik HONGER hahaha. Niet eens zozeer in snacks, maar gewoon in brood en warm eten en veeeeel zuivel. Gisteravond zou ik voor het eerst sinds de bevalling naar een feest hier vlakbij gaan met een stel vriendinnen. had het zo gepland dat ik om 8 uur nog kon voeden en dan rond twaalfen thuis zo zijn voor de laatste voeding, die kan best wat later want ze word er toch niet wakker voor. Maar madame heeft regeldagen, toen ik gisteravond om 8 uur de deur uitging zat ze al op 9 voedingen terwijl ze er normaal 6 per dag krijgt. Dus durfde het niet aan om lang weg te blijven haha, 10 uur was ik weer thuis Ach ja, zal je altijd zien....en kan hubby dan wel een flesje laten geven maarja, regeldagen zijn ergens goed voor hé, dus vond ik dan ook weer zowat. Zo even Almere in, ben al een tijd op zoek naar Laarzen....loop nog steeds op slippers want sinds mn zwangerschap pas ik mijn schoenen/laarzen niet meer....heb grotere voeten eraan overgehouden?!?!?! Meer die dit hebben?
Mir.... hier ook hetzelfde met papa die alina niet rustig krijgt. Wel alleen savonds... overdag gaat het wel. maar krijst ze dan is het kalmeren moeilijk hoor..... Chantico... eten nee valt eigenlijk wel mee. overdag (tijdens/na het werk) eet ik gewoon te weinig en ben ik fout bezig, want ik merk het gelijk aan het aantal voedingen als ik niet genoeg eet/drink... Hier... vandaag een rommelmarkt gehad en echt extreme opruiming in sems kleding gehouden..... Spotprijzen en toch best veel geld binnengehaald haha.... manlief zat net met alina op de arm tv te kijken en zoals gewoonlijk werd zijn hele duim volgezeverd haha. Opeens een harde AUWA en hij kijkt in de mond en je ziet gewoon een wit streepje en voelt (niet zo heel duidelijk maar wel voelbaar) de bovenste rand vh tandje!!!!!! BOH!!!!!!
Hi meiden, ik ben het hele weekend weggeweest, maar kom nu nog even reageren @Drinken: Ik geef voorlopig alleen melk. Als ik bij 6 maanden iets extra's wil geven, zal ik eerst thee proberen. Zoete drankjes wil ik zo veel mogelijk uitstellen. @Mir: Stoere foto van Daimen! Lekker ventje hoor! Ook al zo'n bolletje als Robin Inderdaad erg leuk polo'tje! @Tandjes: Hier nog niets in zicht. Wel handig die tips! @Vica: Fijn dat Vince weer thuis is! Hoe is het nu met hem? Ik denk dat het een goed besluit is de opleiding uit te stellen. Geeft je nu ook wat meer rust denk ik? @kledingmaat: Hier maat 62, maar ik merk dat het al snel krapper wordt. Ik heb nu ook verschillende dingen in maat 68 die al passen. zelfs sommige broekjes! @Mir: Hier is papa juist degene die hem stil krijgt als mama het niet meer weet Dan kan ik doen wat ik wil, maar als Robin echt overstuur is, krijg ik hem niet stil. Hubby gaat dan rustig met hem op de arm zitten, beetje wiegen, en 99% van de keren valt hij dan lekker in slaap. Zo fijn! Gelukkig komt het maar heel weinig voor dat hij niet stil te krijgen is. @Luckey: Dus Alina ook al tandjes! Wat gaat het toch snel allemaal he. @Hier: Het hele weekend op pad geweest, naar schoonzus en zwager in Vlissingen. Was erg gezellig! Gisteren door de stad gewandeld en uitgewaaid op het strand, en vandaag naar Blijdorp in R'dam geweest. Wel een night from hell gehad! Robin was/is verkouden en was al een beetje zeurderig gisteren. Normaal slaapt hij 's nachts gewoon door, ook als hij een beetje verkouden is. Nu sliep hij natuurlijk niet in zn eigen bedje en niet in zn eigen omgeving, dus bijna de hele nacht wakker geweest! Om 1.00 uur vannacht werd hij wakker en was niet meer in slaap te krijgen. Hubby en ik zijn maar naar beneden gegaan en op de bank gaan slapen/hangen. Robin sliep bij papa op de arm. Pffooeh wat een vermoeiende nacht...en dan dus nog een dagje dierentuin. We zijn nu OP! Hopelijk vannacht beter. Morgen neem ik een dagje vrij, kunnen we nog even bijslapen.
Ik had nog iets geks trouwens: Vrijdag lag er een brief in de bus om de Blije Doos op te halen! Eerst dacht ik gewoon dat het om de Baby Doos gin, dat er weer een foutje was gemaakt, dus dat ik hem nog een keer kon halen, maar het gaat dus om de Blije Doos! Huh?? Snap het niet! Ben echt niet weer zwanger hoor!
@MiniMe, haha wat vreemd de blije doos! Klinkt als een gezellig weekend! Wel balen van de nacht. @Mir, stoere foto! Leuke pet hahaha. @Luckey, leuk een tandje! Wat goed dat je toch nog behoorlijk wat hebt binnengehaald bij de rommelmarkt. @Cvm, hier ook grotere voeten overgehouden na de laatste zwangerschap. Ben je nog geslaagd voor laarzen? Hier gaat het nu wat beter. Vanmorgen weer super van slag en veeel spugen en huilen. Nu is hij een heeel stuk rustiger en spuugt niet meer zoveel als vanmorgen. Als hij spuugt is het wel weer vooral slijm, maar dat is een bekend probleem wat heel vaak gebeurt. Vandaag geen poepluier gehad. Wel veel scheten. Maar dus geen potje kunnen vullen. Hij heeft nog 2 dagen en dinsdagavond of woensdag tijdens de provocatie hoop ik dat hij poept ivm 1 potje wat binnen 24 uur ingeleverd moet worden.
@Seertje, hier geen schema. Vince bepaald sochtends de 1e fles (als hij wakker wordt) en dan elke 3,5-4,5 uur een fles. Soms slaapt hij gelijk na de fles (ivm spugen probeer ik een half uur zeker te wachten) en soms speelt hij nog een uur. Soms slaapt hij maar 1 keer een uurtje tussen de flessen, soms 1 keer 2-3 uur en soms 2 kleinere slaapjes tussen 2 voedingen.. Er valt bij hem ook geen schema te volgen. Dan gaat hij enorm in opstand. Bij hem moet ik er vooral op letten dat het niet te druk om hem heen is. Verder bepaalt hij zo goed als alles. Maar hier dan ook nog steeds geen bijvoeding.
Schema hier: 07.00 uur: Fles 180cc + 6 Slapen 8.00 - 09.30 uur 09,30 uur: Fruithapje 11.00 uur: Fles 180cc + 6 Slapen 11.30 - 13.30 uur 15.00 uur: Fles 180cc + 6 17.00 uur: Groentehapje 19.00 uur: Fles 180cc + 6 Slapen vanaf 20.00 uur 22.00 uur: Fles 180cc + 6 Voor slapen heeft hij geen vaste tijden, de tijden hierboven zijn meer wat hij meestal slaapt op een gemiddelde dag. Meestal zitten er ook nog een paar kleine korte slaapjes tussen. Wat wel standaard is, is dat hij vanaf 20.00 uur 's avonds slaapt, en dat hij zo'n anderhalf uur na de 1e fles 's ochtends nog even slaapt.
Meer mamas dus met honger Misschien is het inderdaad niet eens iets bv-gerelateerds, maar meer hormonaal (ontzwangeren). Kindjes alleen met papa gaat hier altijd heel goed. Heb een supervriend, die ook goed is met de kindertjes. Hij vertelt mij soms een tip of truc in hoe ik handiger met iets van de kindertjes om kan gaan (en vice versa natuurlijk ), dus sorry, geen tips als het minder goed gaat met papa-momenten. Tandjes, hier nog niet op gelet, maar heb er ook nog niets van gemerkt. Mijn voeten zijn hier ook ietsje (een maat) gegroeid sinds de eerste zs. Slapen en eten doen we niet op schema. Alleen de nachten slaapt ie ongeveer vanaf 19.00 a 20.00 uur zon beetje het klokje rond (met een late avond- en een nachtvoeding, dat wel). Overdag voeden ongeveer om de drie uur, soms twee, soms vier. Nog niets aan bijvoeding. Slapen op verzoek, soms alleen maar hazenslaapjes van 30 minuten, soms opeens een tuk van 1 of 2 uur. Is geen peil op te trekken en doen we dus ook maar niet Kledingmaat 62 en soms 68 volgens mij. Ga morgen een hele stapel kleertjes uitzoeken op wat past / te klein is / nog te groot. Winterjas hoop ik ook te vinden in een goeie maat tussen de geleende kleertjes van een vriendin. Zou handig zijn! Ik doe nog steeds zo min mogelijk zuivelproducten eten/drinken, maar heb vanavond een bakje yoghurt gegeten. Heerlijk! Ik heb het idee dat hij wel eens een 'sprongetje' in z'n darmontwikkeling gemaakt zou kunnen hebben, want hoewel ik de afgelopen dagen niet 'verstandiger' (lees: meer zuivelvrij) ben gaan eten, hebben zijn luiers wel weer een betere kleur gekregen. Hoop dat hij over z'n koemelkgevoeligheid heen aan het groeien is, want mijn behoefte aan zuivel wordt er niet minder op! (Misschien ook hormonaal, zoals CVM ook schrijft dat ze graag zuivel eet op het ogenblik)
Seertje: at leuk je te "zien"! Fijn dat MAura geen kma heeft! En dat het verder allemaal lekker loopt! Mir: wat een schattige foto! Luckey: klinkt goed dat je lekker veel hebt opgehaald op de rommelmarkt! CVM: na mijn eerste ook grotere voeten. NU lijken ze na de derde weer bijna naar mijn oude maat terug te zijn!! Ik heb ook het idee dat Guus regeldagen heeft, maar heb die eigenlijk al sinds 10 weken niet meer gehad volgens mij..... Jorietje: meestal voel je eerst echt een bobbel voordat het tandje doorkomt! Vica: fijn dat het bloed goed was! Wel sneu dat hij zo onrustig blijft! Fijn dat je toch een keus hebt gemaakt. Geeft denk ik wel rust. En zou wel mooi zijn als je straks toch weer kon komen! Hier ook wel al kleding 74 (en idd de strech rompers van Hema 62/68 gaan ook nog wel net. Chantico: ik heb het ook hoor. BV kost nou eenmaal veel energie. Ik eet echty als een gek nu maar kom gelukkig niets aan (buiten bv is dat wel anders bij mij!) Mini: klinkt idnerdaad alsof je even moet bijslapen! Hoop dat Robin snel opknapt! Klinkt wel alsof het een gezellig weekendje was! Weggaan en troosten. Bij ons is et ook wel eens zo dat mijn man Guus niet stil krijgt, maar het is wel een kwestie van wennen. Ik heb hem normaal meteen stil dus ga ook als eerste. Maar soms ben ik er gewoon niet en dan lukt het mijn man ook gelukkig hahahaha Over afgekolfde melk bij elkaar doen. Ik heb altijd begrepen dat je alleen melk van dezelfde dag mag mengen (en van dezelfde temperatuur uiteraard).
Het CB vertelde mij dat dat wel geldt voor het moment van bewaren/invriezen maar niet voor het moment van wanneer je de voeding geeft. Ik probeerde af en toe een dagje zo veel mogelijk na te kolven en deed dat in verschillende potjes in de koelkast. Als alles dan op koelkasttemperatuur was deed ik het in een ijsblokzakje en in de vriezer. Je moet inderdaad niet van verschillende temperaturen bij elkaar gaan doen want dan kan je het echt weggooien. Verder is het denk ik hoe makkelijk je er zelf mee omgaat. Voor flesvoeding geldt dat ook. De een neemt warm water uit de kraan (wat tegenwoordig schijnbaar ook mag) en de ander neemt gekookt en weer afgekoeld water. kledingmaat, hier tussen 62 en 68 in. Ligt ook wel aan het merk vind ik. honger, tijdens de bv at ik als een bouwvakker alleen wel anders omdat ik hypoallergeen moest volgen. Had altijd honger. Nu sinds 2 weken volledig van de bv af en mijn hongergevoel word nu normaler. voeten, zijn niet gegroeid of gekrompen dacht ik papa's en troosten, mijn vriend heeft er soms wel meer moeite mee als ik omdat hij wat sneller van zijn stuk gebracht is door zo'n kleintje maar zo lang als ik me er niet mee ga bemoeien gaat het prima en krijgt hij haar ook wel stil. Tip, leg stap voor stap je bedritueel uit. Stiekem doe je toch vaak wat kleine dingetjes waar je kleintje aan gewend is en een ander niet weet. Merk aan onze kindjes dat ze het ritueel heel fijn vinden. Voor de oudste is dat knuffel pakken, boekje lezen, projectielampje aan, instoppen, kus en aai over de bol. Voor de kleinste is het muziekje aan, knuffeldoekje in haar handjes geven, kus en aai over de bol. Mijn vriend gaf in het begin geen aai over de bol en werd dan teruggeroepen door onze zoon haha! Verder veel gekletst hier en niet alles teruggelezen. Nu aan het werk dus ook weinig tijd. Kids gaan heerlijk. Wij zijn zelf nogal druk. Hebben het huis te koop staan dus veel dingen regelen en vaak opruimen en poetsen helaas.... Morgen ik naar de gyn. voor aanhoudende klachten na mijn bevalling. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Fijne dag allemaal!
hoi hoi, Me2: Hier eigenlijk ook sinds die tijd geen regeldagen gehad, zit al tijden op 6 voedingen om de 3 uur. Maar afgelopen weekend duidelijk regeldagen, merk dat mn productie ook omhoog gegaan is. Heb nl voor het eerst sinds maanden stuwing haha. Maar kan ook komen doordat ik in de weekenden en op maandag niet kolf. Dat doe ik eigenlijk alleen nog op mn werk. Vannacht kwam Liv overigens weer 's nachts net als vrijdag en zaterdagnacht maar ik vond het wel even prima met haar, ze slaapt al tijden door en dat wil ik graag zo houden. Dus heb haar laten piepen en uiteindelijk viel ze weer in slaap. Ben bang dat ze anders weer standaard gaat komen 's nachts uit 'gewennig'. O en Me2: Hier ook het geluk dat ik ondanks het vele eten tijdens de bv niet aankom. Normaal hoef ik maar aan eten te denken en het vliegt eraan haha. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die grotere voeten heeft overgehouden aan de zwangerschap Ben helemaal geslaagd voor laarzen in de uitverkoop. Bij manfield, helemaal leren laarzen tot mn knie voor 35 euro!!! Mazzeltje dus En nog n winterjasje voor Liv gehaald in maat 68, is nu nog veel te groot haha maar zou als het echt koud word toch moeten passen.... Nog meer mensen die de voetenzak van de maxicosi er al bijgehaald hebben? Ik heb m er net weer opgedaan, moet elke ochtend om 7 uur de deur uit met Liv en dan is het nog best fris!
schema, hmm hier geen schema waar we ons strak aan houden maar ons mannetje heeft z'n eigen schema "gemaakt" die er meestal een beetje zo uitziet; 5:00/5:30 wakker; borst + fles 100cc slapen t/m 7:30 8:30; borst 9:00-10:30 slapen 11:00- fles 100cc + borst 12:30- 14:30 slapen 15:00- fles 100cc + borst 17:00-18:30 slapen tussendoor bv 19:00 - 1 ontdooit ijsklontje bv + rijstepap 19:45 fles 100cc + borst 20:00-23:30 slapen 23:30 fles 100cc + borst We zijn dus sinds zaterdag begonnen met rijstebloem pap! Ik heb zelf rijst(biologische basmati) gemixt in de keukenmachine. Hij was zaterdag precies 5 maanden en echt aan wat vastigers dan melk "toe". De verhalen van het meekijken en "mee-happen" als mama en papa aan het eten zijn golden hier al een aantal weken...dus nu hij de 5 maanden grens was gepasseerd hebben we besloten dat het tijd was! Als ik overigens alleen borstvoeding had gegeven had ik wel gewacht tot 6 maanden, maar aangezien hij toch al wordt "bijgevoed" met kv en er aan toe leek, hebben we de stap genomen. Ik en vriendlief vonden het reuze spannend.. Mijn vriend heeft de camera op een statief neergezet en we hebben het eetfeestje gefilmd. Eerst heb ik een klein lepeltje van de rijstebloem door mijn borstvoeding gedaan, zodat het nog steeds redelijk vloeibaar was maar wel iets anders smaakte en ook zodat hij er aan kon wennen aan gevoed worden met een lepeltje. De eerste 5 hapjes gingen goed. Hij hapte gewillig op het lepeltje en gaf niets terug.. Vervolgens heb ik meer rijstebloem door de melk gedaan totdat het een smeuig papje werd en dit gegeven. Hij trok een heel scheef gezicht toen het prutje zich in zijn mond bevond, maar na de eerste paar seconden verbazing begon hij te smakken (ondertussen moedigden we hem aan en maakten overdreven hap bewegingen) en slikte het goedje door.. Na elk hapje was kreeg hij een enthousiast applausje van z'n gekke papa en mama, dit vond hij vooral erg leuk en moest elke keer een groots glimlachen met een beetje verbaasd gezicht(ik weet niet wat ze zo leuk vinden maar ik lach maar gezellig met ze mee..) Het zweet stond ons op het voorhoofd! Wat een mijlpijl het is toch wat hahaha.. we zijn wel reuze trots op onze kanjer. We gaan nu totdat hij 6 maanden is elke dag een beetje pap aanbieden en kijken hoe dat gaat. Volgende week ga ik gierstepap proberen. We geven trouwens pap als eerst vast voedsel op aanraden van een kinderarts(neef van mijn moeder). Hij zei dat het belang van pap voor baby's erg onderschat en veel mensen bang dat hun kind te dik wordt door pap. Tegenwoordig vaak eerst groente/fruit wordt gegeven gevolgd door brood(korst) terwijl juist de stapgewijze introductie van granen-en vooral gluten(rijst en gierst zijn glutenvrij) erg belangrijk is voor de ontwikkeling van het darmkanaal en tegenwoordig steeds vaker glutenallergie(in het ergste geval coeliakie) voorkomt doordat te snel brood wordt gegeven. Wist ik ook niet! toch handig arts in de familie hihi
^^ ahh sorry, beetje lang ego verhaal geworden! @ Chantico, ik heb wel iets meer honger maar probeer er niet te veel aan toe te geven.. helaas ben ik desondanks wel behoorlijk aankomen sinds de bevalling(bijna 10kg!), maar goed in de zwangerschap was ik weer wat afgevallen.. Ik denk dat het bij mij met zekerheid wel hormonaal is. Tijdens de vakantie heb ik elke dag gesport en 3 gezonde maaltijden gegeten en ben niets afgevallen.. normaliter zou het bij mij er af zijn gevlogen! Ik hoop dat als ik stop met bv het wat makkelijker gaat, want ik voel me echt niet lekker in mijn vel zo. @ troosten door papa, hier ook een papa die zich heel goed met de kleine red. Hij is heel geduldig en nuchter waardoor hij niet snel onzeker wordt of in paniek raakt. Vrijdag was hij voor de eerste keer bijna een hele dag alleen met hem en dat ging echt prima. Krystian reageert ook niet anders op zijn troost methodes dan de mijne. Hij vindt z'n papa trouwens erg grappig.. (als mijn vriend bijvoorbeeld HAP doet tijdens een liedje over een krokodil ligt Krystian helemaal in een deuk.. dit werkt vaak zelfs als hij aan het huilen is om hem af te leiden van het huilen maf kind) @ kledingmaat, ondanks dat Krystian nu ruim 6kg weegt en +/-63cm is zit hij nog in 56 truitjes rompers en broekjes.. pyjama's met voetjes heeft hij wel 62, maar dat zit erg los(wat ik zelf met slapen wel lekker voor 'm vind) misschien ligt het aan het merk? iig heeft hij een winterjas van een tante gehad van de zara in maat 62, maar die valt erg ruim.. meer 68 dus. Ik ga er vanuit dat die wel gaat passen.. al kan het zijn dat hij met dit groeitempo nu er toch al te groot voor gaat zijn. We shall see.. @ eigen schoenmaat, gelukkig wel hetzelfde gebleven. Blijft gek wat hormonen met een vrouwenlichaam kunnen doen.. @ Dagdromer, wat voor klachten heb jij? Bij mij is alles ook nog niet hersteld down under..ik zie heel erg tegen gyn controle op, maar ik weet wel dat ik binnenkort toch maar de telefoon moet pakken om toch maar een afspraak te maken.. @ luckey, wow eerste tandje!! een historisch moment voor Alina! Vervelend voor d'r papa die werd gebeten maar toch een grappig verhaal @minime, geniet ze lekker vandaag van een rustig dagje na een druk weekend.. ik hoop dat Robin weer een beetje is opgeknapt! @cvm fijn dat je bent geslaagd voor mooie laarzen voor een prikkie! super!
titania, ik hou veel buikpijn en heb verder vreemd gekleurde afscheiding. Blijf ook het gevoel houden dat er iets "scheef" zit. Veel druk in mijn buik en soms het idee dat alles zo zwaar is daarbeneden dat het tussen mijn knieen hangt. Beetje vreemde omschrijving maar zo voelt het. Vrijen lukt ook gewoon echt nog niet ondanks allerlei dingen uitgeprobeerd te hebben zoals ontspanningsoefeningen voor mijn bekken. Sorry voor de details.... Heb inmiddels 2 uitstrijkjes gehad bij de ha en daar kwam niets uit. Helemaal schoon. Maar het is wel heel erg rood van binnen dus ze heeft me teruggestuurd naar de gyn. @tandjes, hier nog niets te zien. cvm, wij hebben de voetenzak ook binnen handbereik. En die gaat er ook snel weer in. Want ik moet ook vroeg van huis en dan is het idd erg fris.
@Pap, ik vind persoonlijk pap ook de eerst volgende stap op bijvoeding. @Voetenzak, hier geen. Maar met 9kg gaat Vince ook gewoon door naar de volgende stoel. Dat is een stuk makkelijker met onze auto en hij zit verder heel goed. Het groeien gaat nu toch niet meer superhard als het goed is.. @Cvm, zooo dat is goedkoop zeg die laarzen! @Chantico, hopelijk worden de reacties op koemelk minder! @Titania, klinkt geweldig dat hapjes moment zeg hahaha. Hier de gastouder afgezegd en het gastouderbureau. Straks eens even kijken wat de kosten zijn voor een psz voor Rebecca. Vince is lekker rustig vandaag. Wellicht kwam het onrustige wel allemaal van de veranderingen.. Morgen komen ze kozijnen plaatsen en zijn ze de hele dag bezig. Ga zo dus even het bedje van Vince verplaatsen naar de woonkamer of slaapkamer van mijn meis. Dan slaapt hij vannacht maar een nachtje bij ons in bed.
@Vica, ik denk dat Liv hier wel tot dr eerste verjaardag in de maxicosi zit haha, ze is nog zo klein en weegt nog lang geen 9 kilo. 3 weken geleden woog ze rond de 5650 dus duurt nog wel even. Zo, dus nu ben je eigenlijk 'werkloos' dan toch? Hopen dat je snel een baan vind voor de avonduren dan! pzs voor Rebecca is leuk idd, tenzij het bij jullie net zo duur is als hier (50 euro per maand voor 1 dagdeel van 2.5 uur) En dan zijn de wachtrijen hier ook nog enorm, en dat terwijl je er geen ko.toeslag voor krijgt. Ik heb psz dus nooit zo begrepen haha. @Bijvoeding....ik weet nog niet hoe ik het ga doen, kreeg idd van mijn lk ook de tips om met rijstepap te starten vana 5.5 maand en daarna groente/fruit. Sowiezo pas een voeding door bijvoeding laten vervallen na 7 maanden zei ze...Hoe doen de andere bv mama's dit? Ik zie die rijstebloem niet zo zitten, dan moet ik dus nóg meer gaan kolven om daar weer melk voor te hebben