Ik heb nooit pap gegeven aan de kinderen. Pas later ben ik dat sochtend gaan geven ine en fles, na een maand of 9 volgens mij. Ik begin met groenten tussen de middag en daarna vruchten rond 16.00 uur en laat een voeding vallen als ze echt een maaltijd gaan eten, of als ze hem gewoon niet meer willen. CVM: onze dochter heeft ook tot een jaar in de MC gezeten! Was wel makkelijk als ik moest reizen, want die MC neem je zo mee, een autostoeltje niet! Hier nog geen voetenzak omdat het bij ons nog warmer is dan bij jullie. Wel iets emer kleren aan omdat het wel frisser is geworden dan voorheen. En trouwens goed dat je Liv hebt laten piepen! Denk nl ook dat ze aan die dingen kunnen wennen. ik heb JP en Fee eindeloos nog een nachtvoeding gegeven omdat ze uit gewoonte wakker werden. toen ik het niet meer deed was het binnen 3 dagen over dat gepiep snachts.... Titania: jullie hebben er echt een gezinhappening van gemaakt he van die rijstepap! Hahahaha mooi hoor! Heerlijk dat het zo goed ging! Dagdromer: good luck met alle drukte rond verkoop van het huis! Hoop dat het snel verkocht is! Vica: fijn dat Vince weer rustig is!
germ alina heeft last van haar tandje.... dentinox is al in huis... morgen ga ik kijken voor een barnsteenketting, die schijnen het tandenleed ook te verzachten EN zien leuk uit... slapen overdag lukt dus ook niet echt.... Bijvoeden... ik ga vanaf 6 maanden beginnen met groenten en eventueel een broodkorst ofzo om op te bijten. pap heb ik bij sem nooit gegeven dus weet niet hoe het nu gaat lopen. Ik weet niet meer precies hoe we bijvoeding hebben gedaan... geloof eerst bv en na een uur ofzo paar hapjes bijvoeding...... Als wij eten leg ik de groente zo bij haar neer (tenminste boontjes, broccoli enzo)..... Even het bvforum raadplegen haha
Arme Alina, hier vanmorgen even gevoeld of er al tandjes in de maak zijn maar gelukkig nog niet Even spammen hoor, mijn lieve kleine eigenwijsje:
Bijvoeden: ik merk dat ik nog helemaal niet aan het idee gewend ben dat bijvoeding binnenkort (over 6 / 2 / 0 weken, afhankelijk van je 'visie' hierop) al mag, hihi. Ik weet ook niet meer hoe we het bij Ise hebben gedaan, dat zal ik eens nakijken. En dat met pap is ook zoiets. Op zich beviel het goed om van de avondfles een papfles te maken, voor het doorslapen. Kan natuurlijk ook met bv en rijstepap. Moet ik dan wel kolven ja, maar wie weet is dat toch een slimme zet. Over die darmen en gluten enzo wil ik me ook binnenkort eens gaan inlezen, da's toch wel belangrijk. Zeker ook omdat Nathan meer last van koemelk lijkt te hebben dan Ise had, dus wil toch een beetje voorzichtig met zijn darmpjes zijn. Wie weet gaan we nu ook weer Rapley doen (gedeeltelijk), denk het wel. Blijft leuk om te zien hoe ze kijken als ze hun groente/fruit-'speeltje' in de mond doen en opeens iets proeven Tandjes: iedereen met een baby nog zonder tandjes: geniet nog maar even van de glimlach van die tandeloze baby, want ik vond het gezichtje van onze dochter echt héél erg verander toen ze eenmaal tandje had. Geen idee waarom dat ene streepje wit zoveel uitmaakt, maar ik had zelfs het idee dat haar mimiek anders werd toen ze eenmaal een tandje door had.
germ alina kan de slaap echt neit vatten. telkens maar eventjes en dan weer huilen..... net maar dentinox erop gedaan, in de hoop dat ze even een uurtje kan slapen.. Zal ook wel weer een sprongetje zijn want zodra we haar loslaten is het huilen.... Tandjes... oja ik voelde trouwens ook helemaal niets hoor, ja overal in de mond leek het dikker te zijn maar had echt nog niets verwacht... zelfs nu is het niet dik!
@Schema (ongeveer dan) eerste fles hangt een beetje af of ik moet werken (als ik werk krijgt ie m eerder) en als ik niet werk, laat ik hem tegenwoordig liggen tot hij zelf wakker wordt, daarna probeer ik me wel aan de flestijden te houden, zodat de laatste fles s avonds niet al te laat wordt.. ca. 7.00u fles 180/6 ergens tussen 10.00u en 11.00u fruithapje 12.30u fles 180/6 16.30u fles 180/6 18.30u paar hapjes groente 20.30u fles 180/6 + rijstebloem Slapen is hier momenteel geen touw aan vast te knopen, normaal was hij na de eerste fles ongeveer een half uurtje wakker en daarna sliep ie weer zo'n 1,5 tot 2 uur, nu is ie veel langer wakker, leg hem na een half uur wel weer in bed, maar blijft lang wakker en slaapt soms helemaal niet in bed, haal hem dan maar weer uit bed en valt dan aan t einde van de ochtend in de box in slaap. Ga morgen maar ns kijken hoe het gaat als ik hem niet naar bed breng, maar pas als hij slaap heeft.. En om ca 13.00u ging hij ook altijd slapen, maar nu ligt ie ook dan lang wakker, soms wel anderhalf uur (!) weet niet of dat normaal is haha... Denk dat ik hem ook dan pas naar bed ga brengen als hij slaap heeft... Nu valt ie wel aan het begin van de avond in slaap in de wipstoel (na de groentehap tot ca. 20.00u).. Zal wel een fase zijn ofzo, denk ik? Enne gillen... Jeetje zeg, wat kan ons mannetje gillen... Doen jullie ukkies dat ook en gaat dat weer over?? Het is wel van plezier hoor, maar hard, echt ongelofelijk @foto's heb weer een aantal schatjes voorbij zien komen
Dames ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb het vermoeden dat sem pas wil slapen als alina ook in bed ligt. Soms is dit al om half 7 sosm ook pas om half 9. Sem is dan niet lastig maar wel nog wakker las ik naar boven kom en wil dannog een kusje knuffel enzovoorts. Als ik dan zeg dat alina en mama ook naar bed gaan is hij binnen 2 minuten vast in slaap. Heb het al vaker aangekaart bij hem maar hoe leg ik hem uit dat alina soms later naar bed mag dan hem??? verder is hij super lief en schattig maar dit valt me echt op.....
zoof even snel heb visite zitten @ luckey.... ik had dat hier ook in de gaten ons meis is weliswaar jonger maar ze worden alle2 rond dezelfde tijd moe en willen naar bed dus 1 van de 2 moet wachten (als manlief savonds moet werken) wat ik nu doe als mathieu-dareau nog op is als louise-faye naar bed is is dat ik ze alle2 tegelijk verhaaltje voorlees en ze uitgebreid 'elkaar' goeienacht laat wensen en als ik louise-faye dan onder de deken schuif de mededeling zo nu mathieu-dareau ook slapen anders geen idee
Luckey: arme Alina! Heeft de Dentinox haar nog geholpen? Hier ook erg gillen maar niet altijd van plezier hoor het is een fase. Een van onze andere 2 deed dat ook op een gegeven moment.
@Luckey, ik zeg Rebecca gewoon dat Vince nog melk moet drinken. Ik leg wel bewust de nadruk op 'moeten' en niet 'mogen'. Sneu voor Alina dat ze zo'n last heeft van het tandje. Maar komt er nog 1 dan? Want in principe moet de pijn weg zijn als het tandje helemaal door is. Wellicht nog een 2e op komst? @Jorietje, rond deze leeftijd maken ze wel ineens een sprong van veel slapen naar een HEEL stuk minder slapen. @Bijvoeden, ik blijf het ook een vreemd idee vinden dat hij bijna bijvoeding mag hebben. Helemaal ook omdat er nu nog zoveel problemen zijn zie ik het begin nog niet echt in de buurt komen. Maar ik geloof dat met 6 maanden beginnen wel echt aanbevolen is dus zal dan wel gebeuren hier. Wellicht i.o.m. een dietiste. @Replay, ik denk dat ik daar maar eens wat meer over ga zoeken. Rebecca had namelijk erg veel moeite met de tussenstap tussen vloeibaar en stukjes. Ze wou alleen potjes van 6 maanden of 12 maanden. Die van 8 maanden waren vloeibaar met zo nu en dan een grover stukje. Nou dat weigerde ze echt totaal. 12 maanden, wat volledig grof was, wou ze wel weer. Dus wellicht toch eens proberen om bij bepaalde dingen gewoon helemaal te geven (stukjes dan) @Cvm, mooie foto! Leuk meisje is het toch . Ja Liv zal nog wel even in de mc zitten . Vince was donderdag 8050 gram. Ik verwacht niet dat het gewicht nu nog mega snel zal gaan maar de 9 maanden gaat hij niet redden in de mc. Hij kan wel tot 13kg, maar ik vind ze er dan al snel zo gepropt in zitten. Dus zodra Vince 9kg is (met de voorwaarde dat hij heel goed en stevig zit) gaat hij in de priori. Bij psz krijg je soms via de gemeente nog een toeslag. Maar dat is wel inkomensafhankelijk en gemeente afhankelijk. Daar ga ik dus maar even achteraan. Ik geloof dat hier echt mega veel prijsverschil zit tussen 2 organisaties. 1 was dacht ik 40 per ochtend en een ander verplicht 2 ochtenden en is dan ruim 100 per maand. Dat is mij te gek. Dus ik ga eens kijken bij die ander. @Chantico, ik vind ook dat het gezichtje veranderd als er eenmaal tandjes zijn.. Hier lekker rustig. Vanmiddag samen met Rebecca naar de stad geweest. Om 2 uur luier aangedaan (omdat ik toch wel verwachtte om lang weg te zijn) en om 7 uur vanavond zei ze dat ze moest plassen. De luier was gewoon nog droog . Heb even een broek voor mij en voor hubby gekocht en een winterjas voor Rebecca. Bij de zeeman voor 12,99. Hij leek wat simpel aan de hanger maar hij staat haar superstoer. Dus gelijk meegenomen . Morgen een dag vol herrie.. Heb er geeeen zin in. Heb ook weer mega koppijn dus hopelijk kan ik straks een beetje slapen.
bhaaaaaaaaaaa had een hele lange post en ales is weg door t verkeerde knopje :x was al een half uur bezig zucht ik ga nu maar eertst kolven en slapen en spring vanaf hier weer in
Thnx, dat wist ik niet Dan zal ik morgen maar ns gaan kijken hoe het gaat als ik hem naar bed breng als ik merk dat hij moe is en niet op de tijden zoals we nu gewend zijn. 2 Uur wakker liggen in bed heeft weinig nut, dan heb ik hem liever gezellig bij me in de kamer Zo ga nu maar ns afsluiten en naar bed..
Hier leg ik hem ook alleen naar bed als ik denk dat hij moe is. Soms is dat weinig op een dag en soms heel vaak. Bij Vince werkt dit het beste. Ik ga alleen niet wachten tot hij gaat gapen ofzo. Zodra hij zeurderig wordt en wil niet op buik/rug liggen of zitten... Dan naar bedje. Meestal gaat hij dan tevreden liggen als ik het muziekje aan zet. Zonder muziekje weigert hij overigens te slapen. Hij heeft echt het muziekje nodig die hij gewend is. Net alsof hij daardoor weet dat hijmoet gaan slapen.
Hier snel een berichtje uit Frankrijk!! Heerlijk weer hier, snachts koelt het wel flink af de laatste dagen. Jesley doet het super! Heeft het erg naar zijn zin, en vind alles interessant! Ook is hij al een paar keer mee geweest in de zee. Wel is hij wat huileriger als hij moe word. Maar voor de rest super lief!! Zaterdag/Zondag weer naar huis. Ook wel lekker! Ga nog snel beetje bijlezen met de laatste internet minuten...
nieuwe poging wat ik onthouden heb @ me2.... wat een heerlijk stel en wat lijken ze opeen!! @ mir.... prachtige foto, heerlijke bink @ cvm.... wat een prachtige meid en heerlijk bol toetje! @ fleuri... ook al heerlijke foto's va je 2 kids @ jasje.... hier op jacht naar een winterjasje maat 74 met bereoortjes hij past nu nog zn vest met bereoortjes staat hm zoooooo beerachtig @ mt kleding..... 68 past precies, er hangt al 74 maar nog niet genoeg maar kan niet zoveel leuke dingen vinden rompers wel al veel 74/80 @ bv in vriezer... hier nu 2 liter in de vriezer.... helaas veel verpest met flesje proberen te wennen.... nog steeds weigert ie in alle staten de fles.... hij pakt ook geen een fopspeen.... we proberen nog een paar dagen en dan geven we t op..... tegen de tijd dat ik ga werken volop wordt t alweer beker oefenen @ alleen op pad gaan.... hier tussen voedingen door of savonds na half 7 ivm fles weigeren.... verder totaal geen probleem manlief krijgt hm snel gesust en getroost @ slaapritme om 7 uur op om 10 uur een tukkie van 30 min om 1 uur smiddags een tukkie van 30 min rond 4 uur smiddags nog een tukkie van ongev 30 min en dan half 7 7 uur bedjes tijd en maakt ie een flinke ruk tot een uur of 2/3 snachts dan een voeding en weer verder tukken @ voedingsritme.... nog steeds op verzoek @ seertje.... whahaha hyves is idd effe sneller bij te houden en te volgen wat heerlijk dat je meis het zo goed doet en gelukkig geen kma! @vica... jeetje meis.... wat heeft je kleine ventje het te voorduren zeg! hopenlijk komen ze snel met een oplosing! succes met de dubbele provocatie test! @denk denk denk denk wat had ik nog meer gelezen even terug bladeren @ titania.... heerlijk dat krystian het zo super doet en whahahah met zn pap , lekker laten smullen! ons meis was wild van pap en had echt geen genoeg aan alleen flesvoeding @ bijvoeding... nog steeds (yippie woohooo) volledige bv en hij groeit er nog steeds ls een speer op dus we wachten echt tt de 6 mnd grens @ voetenzak.... hier ook al aantal keren tevoorschijn gehaalt, staat elke keer zon gemene wind en is sochtends weer aardig fris! en voor op de fiets.... ideaal! en heerlijk warm @ luckey... wowie alina ook al tandjes!!! @ vica.... ook prachtige foto's!! nou om met de deur binnen te vallen..... ben alweer ongesteld exact 2 wk gister was de kleine man heeeeel onrustig aan de borst en ze voelde zo leeg, kolfde ook minder.... zeg tegen manlief vanacht mag neervallen als ik niet ongi wordt.... en jawel hoor met opstaan valt enorm aan de kleine mn te merken hij was zo uit zn hum ook weer volop alleen maar aan de borst regeldagen en niet alleen overdag maar ook de laatste nachten vraag me af hoelang ik tzo gaat volhouden elke 2 wk..... zit te dubben of ik geen afspraak maak bij mn eikijker verder druk in de weer met beide dondersteentje.,... ons manneke wordt net zo ondernemens als zn grote zus en wat een pret hebben ze samen heerlijk om ze zo te zien samen schaterlachen en stuiteren, lekker genieten! zelf druk aan de freubel... heerlijk had ik al zoooooo lang niet meer gedaan en mathieu-dareau lweer 5 mnd zucht.... waar blijft de tijd spammetje
@Musty, wat lastig dat je steeds ongi bent en dat MD daar regeldagen van krijgt. Lijkt me dan heeeel vermoeiend elke 2 weken!Mooie foto's weer! @FB, fijn dat het leuk is op vakantie en dat Jesley het goed doet! Hier een goede nacht gehad. Vince is nog steeds rustig dus dat was waarschijnlijk echt alleen van het ziekenhuis/vreemde plek en de 'verhuizingen' daar naartoe en terug. Of van de mega poepluier van gisteren. Vandaag niet veel in de planning..