@Vica: Het spel heet Dance Central. Ga ik binnenkort ook weer doen. En hubby gaat nog Zumba downloaden, lijkt me helemaal super, maar weet nog niet of dat ook echt zo is haha. Ik laat het je wel weten. Andere sportspellen heb ik nog niet uitgeprobeerd (we hadden de Kinect net toen mn buik wat dikker begon te worden en ik niet meer kon springen ) Echt sporten is idd lastig plannen met de kleine ( en zeker als je er 2 hebt!). Ik ben van plan om vanavond even te gaan roeien en fietsen op zolder, kan hubby even op Robin letten. Beterschap trouwens! @Weer: Hier is de zon gelukkig weer gaan schijnen. Nadat we bij de gyn geweest zijn vanmiddag, zet hubby me af in de stad (heb nog een paar dingetjes nodig) en dan wandel ik met de kinderwagen naar huis (ook weer een beetje beweging haha) @Kilos: Ik wil ook heel graag weer terug naar mn oude gewicht (en oude figuur dus), maar de laatste kilos blijven plakken! Moet ook zeggen dat ik er nog niet echt moeite voor heb gedaan, maar het is ook zo moeilijk .Daarom probeer ik meer te gaan bewegen en het zo voor elkaar te krijgen echt dieeten houd ik toch niet vol.
vica... er stonden leuke zomerjurkjes in voor 3 euro ofzo. helaas niets voor jongetjes of ik heb eroverheen gekeken.... maarja daar vind ik altijd wel iets. Eigenlijk heeft ze kleding genoeg maar vind jurkjes zo super staan.... Draagdoek... wat is het toch super zeg... ze ligt al ruim een uur te slapen in de draagdoek. ik heb mijn handen vrij en zij is rustig... heerlijk.... Saona... fijn dat hij/jullie misschien naar huis mogen. vind het wel gek dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.... Cvm... balen dat de kilos blijven plakken zeg. hopelijk helpt het sporten goed mee dan.. gewicht... hier mag ik echt niet klagen hoor. je kunt gewoon niet zien dat ik 2 kinderen heb gehad haha. Mijn buik is wel nog wat rimpelig bij de navel en nog niet helemaal strak maar goed. Ik sta wel weer op mijn start gewicht van 60 kg. Mag van mij rustig 5 kg bij maar ja... komt wel met de jaren (heb de bouw van mijn moeder en die werd na haar 50e dikker, staat me dus nog wat te wachten) Boxmobiel... hebben jullie er en wat voor een??? ik merk nl dat bewegende dingen en muziekjes haar erg interesseren. Ons huidig mobiel beweegt niet van alleen dus dat is niet handig....
Luiers: Ik heb tijdje kruidvat gebruikt. En daarna pampers gehaald met bonnen. Vind de pamper toch wat beter,zijn zachter en nog nooit doorgelekt. De luieremmer stinkt idd wel erg sinds we pampers hebben,dat had ik met kruidvat niet.
@MiniMe, dank je.. Ik ga eens kijken op bol.com wat ze allemaal hebben. @Luckey, fijn dat ze zo goed slaapt in de draagdoek. Wij hebben een woezel en pip mobiel. Niks bijzonders. Er zijn hele leuke die schuin gaan. Dan vallen er ook nog dinngetjes steeds een stukje naar beneden. Die is superleuk, maar ik vind hem te duur.
@Kilo's, ik was 75 voor ik zwanger werd van Rebecca. 88 toen ik zwanger werd van Vince en nu 105.. Dieten heeft geen zin, bij Rebecca ook veeeeeel gedaan maar hielp geen ene reet. Vandaar maar meer tijd stoppen in sporten.
He meiden even een snle berichtje van mij. @ saona: wat fijn dat het beter gaat met neo!!! @kinect: heeft iemand zumba al geprobeerd dan??? ben zo nieuwsgierig @hier: jeeej gister huisarts geweest met sam voor tekort tongriem , verwijsbrief gekregen en vandaag belde het zkh al dat hij MORGEN al terecht kan voor het knippen toen had ik wel zoiets van oke nu is het dan definitief dat het gaat gebeuren maar vindt het toch ook sneu. Anderzijds en het belangrijkste: misschien drinkt hij daarna wel beter de fles en krijgt hij minder lucht binnen en dus minder krampjes.... Je hoort echt klikkend geluid nadat hij een slok heeft genomen dus hij laat met de tong de speen los.. en dan heeft hij er later geen last meer van. Voor de rest even geen nieuws, ga even filmpje opzetten want Sam wil vandaag MNIETS ,hele dag jengelen en op de arm willen pfff. Sorry dat ik nietop iedereen reageer moet even weer energie krijgen dnek ik haha.
Jojoki: onze Sam heeft de afgelopen 2 dagen hetzelfde gedaan als jouw Sam nu doet, zelfde leeftijd he Ze maken nu een sprongetje! Hier is het nu weer over volgens mij want hij is weer de rust zelve en slaapt al sinds zijn fles van 09.00uur dus ga hem maar eens wakker maken denk ik haha
@pampers: ze stinken wel ja, maar ik vind dat ze minder doorlekken als de kruidvat luiers. @kilo's: ik ben nog steeds niet op m'n oude gewicht. De eerst kilo's vlogen er snel af, maar de rest blijft hangen haha. Wordt tijd dat ik weer ga hardlopen of iets. @vica: vervelend dat je zo'n onrustige nacht hebt gehad met Vince. Daimen deed het weer goed vannacht. Had 8 uur achter elkaar geslapen, heerlijk hoor! @boxmobiel: ik heb er nog geen een. Binnenkort maar aanschaffen denk. Even een vraagje: hebben jullie je uk al ingeschreven voor de peuterspeelzaal? Ik eigenlijk nog niet. Zou het te laat zijn als ik het nu doe? @hier: Daimen zit lekker rustig in de wipstoel. Tegenwoordig is hij overdag wel langer wakker. Hij kijkt z'n ogen uit. Heb het idee dat hij al veel meer herkent en op dingen reageert zooooooooooo schattig!! Hier zit hij nu lekker tevreden vlakbij mama, hihi. Bekijk bijlage 149845
@Jojoki, hier nog geen zumba en ben ook mega benieuwd of die bevalt. Hoe merk je dat het tongriempje te kort is? @Mir, hier verder wel een goede nacht gehad. Hij is alleen wat later naar bed gegaan dan normaal (nu om 22.00 uur). Verder heeft hij heerlijk geslapen. Fijn dat jouw nacht ook weer goed was. Leuke foto! @Wipstoel, ik begin er toch echt 1 te missen nu eigenlijk . Vince ligt heerlijk in de box hoor en het speelkleed vind hij ook super. Maar echt rondkijken kunnen ze dan niet goed. Echt alleen maar naar het plafond hahaha. Hij kan in de kinderstoel (heeft ook een bijna lig stand) maar dan wordt mijn meis gek hahaha.. Becca stoel!!!!!! @Peuterspeelzaal, dat is pas vanaf 2 jaar toch? Ik moet mijn meis nog inschrijven en die is bijna 2. Wou het eigenlijk niet doen omdat ze toch naar kinderopvang gaat straks. Maar een gastouder is toch net wat anders he.. Kan je je kindje ook gewoon 1 dagdeel per week naar een peuterspeelzaal laten gaan?
Oh ik dacht dat je je uk al wel vroeg moest inschrijven of is dat alleen voor de basisschool? Daimen gaat ook naar een gastouder (mijn schoonzus) maar ik denk dat het voor z'n ontwikkeling wel goed is als hij naar de psz gaat. Leert ie ook vast goed met andere kindjes om te gaan!
jOJOKI: Wat goed dat jullie er achter zijn gekomen dat zijn tongriempje te kort is. Dat zorgt inderdaad veel voor problemen met drinken. Zelf heb ik ook een te kort tongriempje gehad waardoor de bv niet lukte en ik vervolgens anderhalf uur (!!!) over een fles deed. (35 jaar geleden mocht dat nog) Rune is daags na geboorte gecheckt door verpleegkundige. Die vond het oke. Twee dagen later zag de lactatiekundige toch een te kort riempje en Rune is direct geknipt door de kinderarts. Sindsdien drinkt hij als een tierelier en je ziet nu ook dat de vorm van zijn tong aan het veranderen is. Was het eerst een hartvorm (bovenkant hartje) nu maakt hij al een mooi puntje en kan hem al een heel eind uitsteken. Gelukkig want dat helpt hem ook met de spraakontwikkeling en later als hij zijn vriendje/vriendinnetje wil kussen.
@saona; fijn dat het wat beter gaat met Neo. Hopelijk blijfd alles zo goed gaan en mogen jullie donderdag lekker naar huis. @sporten; hier ook zo snel mogelijk mee beginnen. Wil vooral me buik gaan trainen. @boxmobiel; heb er 1 van de prenatal, als kado gehad van me dochtertje. @mir; leuke foto van Daimen. @wipstoel; ben ook wel blij dat ik hem heb, hij zit er niet heel vaak in maar tis wel handig bv als wij gaan eten en hij huilt. Dan zetten we hem lekker bij ons.
Hallo allemaal, Voor het eerst sinds 22 april weer eens even tijd en energie om wat te schrijven en ik ben van plan om hier weer in te springen... Hier dan mijn bevallingsverhaal van onze mooie dochter Yfke: Op 22 april had ik stiekem 2 cm ontsluiting en heeft de VK me gestript. Die dag kreeg ik veel harde buiken met kramp, maar het zette niet door. Dus moest ik 23 april naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Om 8 uur 's ochtends werd de gel ingebracht en om 5 over 8 kreeg ik de eerste wee die niet wegging... Na een kwartier ging de hartslag van Yfke flink achteruit en kreeg ik weeënremmers. De wee bleef aanhouden, maar de hartslag van Yfke herstelde wel. Helaas bleek na ruim een uur dat haar hartslag achteruit ging als de wee heftiger werd en niet herstelde in de paar seconde dat de wee even wat minder heftig was. Het was duidelijk dat we zo niet verder konden. Na de wee van anderhalf uur had ik er slechts 1 cm ontsluiting bij, dus is er besloten om een spoedkeizersnede uit te voeren... Iets voor 10 uur 's ochtends is Yfke geboren. Ze hebben haar 1 a 2 seconde aan me laten zien en ze zijn daarna meteen met haar en m'n man weggegaan. Op mijn vragen kreeg ik alleen vage antwoorden als "ze zijn met haar bezig voor de ademhaling" of "je man is bij haar". Gelukkig kreeg ik na 10 minuten te horen dat ze zelfstandig adem kon halen en dat ze naar de couveuse-afdeling kon om haar nog een dagje in de gaten te houden. Daarna ging het snel beter met haar!. Alleen heeft ze in het ziekenhuis (zonder overleg!!!) flesvoeding gekregen voordat ik haar na ruim 2 uur zag en dat heeft de start van de borstvoeding verpest. We hebben van alles geprobeerd om haar borstvoeding te geven, maar zonder succes want ze kreeg te weinig binnen (ze werd erg sloom en had geen plasluiers meer). Ik had wel een goede productie en kreeg dus flinke stuwing en een dreigende borstontsteking in de eerste week thuis. Toen hebben we besloten om te kolven en haar de afgekolfde melk met de fles te geven. Helaas kreeg ik vorige week wel een flinke borstontsteking en heb ik de hele week hoge koorts gehad... Verder had Yfke last van de antibiotica. We hebben nu gekozen om Yfke flesvoeding te geven en ik ga afbouwen met kolven als de ontsteking helemaal weg is. Gelukkig hebben we afgelopen weken ook kunnen genieten van ons mooie meisje
@Hanna, wat vervelend dat Yfke het niet goed deed tijdens de weeen. Wel fijn dat ze goed herstelde na de keizersnede zeg. En de flesvoeding . Dat snap ik echt niet. Tegen mij is echt gezegd dat Vince de 1e 24 uur nog niks hoefde te drinken (hij was erg misselijk want had bloed binnen gekregen bleek achteraf) omdat ze dan nog genoeg vocht hebben zeg maar. Dus die 2 uurtjes dat er op jou gewacht moest worden is echt schandalig dat ze niet gewacht hebben zeg! Jammer van de borstontsteking en dat je moest stoppen. @Star, phoe wij hoeven echt niet te proberen om Vince in onze buurt te hebben als wij gaan eten. Hij wordt standaard wakker van de lucht en gaat keihard krijssen tot hij eten krijgt. OOkal heeft hij net een uur daarvoor een fles gehad. Meestal eet ik dus met Vince op een kussen op de bank, 1 hand de fles vasthouden en met de andere hand mijn eigen eten naar binnen zien te krijgen.. Hier belde mijn moeder een uurtje geleden. Of Rebecca daar kon slapen. Dus die is net opgehaald. HEEERLIJK!!! Ik ben ziekjes en kan morgen dus wat langer slapen. Echt super! En Rebecca vind het geweldig!
@Kinect: Hubby gaat straks Zumba downloaden, dus dan kan ik het morgen uitproberen. Zal dan gelijk verslag komen doen hier @Jojoki: Succes morgen met Sam! Hopelijk gaat het voeden daarna beter! @Boxmobiel: Ik heb zondag die van Barbapapa gekregen. Robin vindt het geweldig! Zo leuk om te zien dat hij naar de figuurtjes aan het kijken is, en rustig wordt van het muziekje. Wel jammer dat er maar 1 muziekje op zit. @Mir: Leuke foto van je mannetje! @Wipstoel: Wij hebben een simpele wipstoel, maar is wel handig af en toe om hem erin te zetten en een beetje te wiebelen. @Bramtim: Goed dat de lactatiedeskundige later nog even naar Rune heeft gekeken! Anders was de bv wellicht niet gelukt. @Hanna: Ook een heftig verhaal hoor! Fijn dat Yfke (mooie naam trouwens!) snel hersteld is. Wel erg stom dat ze gelijk flesvoeding hebben gegeven! Bij mij hebben ze gelijk gevraagd of ik bv wilde geven, en hebben daar ook netjes op gewacht. Robin heeft de eerste dag ook niks gegeten, hij kreeg glucose via infuus en dat was voldoende. En hoe gaat het met jou na de keizersnee? Hoe gaat het herstel? Heb je trouwens pijn gehad tijdens de operatie? Ik heb namelijk ook een spoedkeizersnee gehad, en omdat het zoveel spoed had, hebben ze de ruggenprik niet helemaal laten inwerken .dat was wel het meest pijnlijke wat ik tot nu toe ooit heb meegemaakt! Hopelijk is het bij jou beter gegaan.. @Vica: Fijn dat je moeder Rebecca heeft opgehaald, heb jij ook wat meer rust. Hopelijk voel je je snel beter. @Hier: Vanmiddag bij de gyn geweest voor nacontrole. Zoals ik al verwacht had was er geen nieuws betreffende de placenta. Ik heb gewoon heel veel pech gehad. Het risico bij een volgende zwangerschap is ook verhoogd, ik heb 10-15% kans dat de placenta weer gaat loslaten! Vind ik best veel (normaal is 0.02%). Mocht ik weer zwanger worden, dan blijf ik wel vanaf het begin onder controle bij de gyn. Maar zoals we er nu over denken, blijft het bij 1 kindje. En nu het 6 weken geleden is, mag ik alles weer doen wat ik wil! Dus langzaamaan weer beginnen met mountainbiken Joepie!
Hanna... wat triest van het ziekenhuis zeg om zonder toestemming van jullie meteen flesvoeding te geven. Dat horen ze te vragen. Super dat je toch geprobeerd hebt en hebt gekolfd. Jammer dat het ondanks alle moeite toch niet gelukt is en je er een borstontsteking aan over hebt gehouden. hoe gaat het verder met je en het herstel vd keizersnede??? Vica... slaap lekker alvast... Lief van je moeder. Sem wil dus absoluut niet bij mijn ouders lapen op het moment want dan mist hij alina te erg.... Wipstoeltje... ze zit er soms in maar vind het nog niet echt leuk daarin. Op het boxkleed vind ze het soms leuk, soms niet. verder weet ik het ook even niet meer
@psz: kan hier idd pas vanaf 2 jaar en als er dan ruimte is mogen ze hier vanaf 2jren3mnd naar de psz toe @kort tongriempje: hebben ze al vrij snel ontdekt maar zowel kno als cb zeggen dat hij wel erg kort is: dus echt een hartvormpje/v in de tong als hij huilt @bramtim: weet jij toevallig ook of , alsz e de speen niet kunnen pakken heel erg met hun hoofd heen en weer gaan om m te pakken?? verder ben ik heeel erg moe dus hoop dat manlief zo thuis is en ik op tijd naar bed kan..... meiden tot morgen!
@Hanna: Van harte met de geboorte van jullie meisje. Balen dat de borstvoeding niet zo verliep als gepland. @MiniMe: Wat ontzettend vervelend dat je zo'n groot risico hebt dat je placenta de volgende zwangerschap weer los laat. Best veel 10-15%. Lekker dat je verder wel goed aan het herstellen bent. @Vica: Heerlijk dat je morgen lekker uit kunt slapen. Beterschap! @Hier: Lekker in badje met vriendlief...zag de waxine lichtjes al voorbij komen, hihi! Morgen met Daimen naar de ka. Hou jullie op de hoogte als ik nieuws heb over het persen. Fijne avond verder en vast welterusten allemaal!!
Mir: suucces morgen bij de KA, ben benieuwd naar het persen! Heerlijk in bad met je man! Hier egen tijd meer voor met 3 kids hahahaha Hannah: hoop dat je snel hersteld!! Wast idioot van de fv!! Ik heb na mijn ks bij de 2de pas na een uur of 10 na de ks kunnen aanleggen....geen probleem ondertussen krijgen ze glucose als ze iets willen.... Saona: fijn dat het beter gaat met Neo, maar wel balen dat ze niet weten wat het is! Verder ben ik blanco...een huilerig ventje vandaag, last van krampjes ook...voedingen gingen wel goed minimaal om de 3 uur en vannacht was ook 6 uur en toen 3 uur.
@Mir, succes morgen bij de KA. Ik ben erg benieuwd wat het is en of het van een KMA kan komen. @MiniMe, oh leuk! Ik ben benieuwd of het leuk is op de kinect. Ik heb wel een zumba dvd gehad (orginele) maar alleen een begin gemaakt. Die was van mijn ex schoonzus en toen ik wegging de dvd natuurlijk weer in moeten leveren . 1 ding weet ik zeker, dansspellen kan ik samen met Rebecca doen. Die is zoooooooooo gek op dansen, kan ze de hele dag wel volhouden. Ze doet werkelijk alles na. Country dansjes met de duimen in de zak (zij doet dan hele handen in de zak), rondjes draaien, armen zwaaien, been bewegingen alles probeert ze precies na te doen van het filmpje.. Ze kan sommige stukjes van K3 dansjes al echt nadoen haha. Hier ligt Vince heerlijk in bed. Ik blijf nog even lekker tv kijken, kan nu morgen toch uitslapen .