Chantico..... bv vreet energie daar heb je gelijk in en wat de nachtvoedingen (weet niet hoeveel het er zijn) heb ik eigenlijk maar 1 tip voor je. Niet nadenken.... als hij huilt: opstaan, voeden, terug.... Of even testen of het echt honger is..... Sem heeft van 6 weken tot 6 maanden doorgeslapen en toen was het over tot hij ruim 1,5 jaar was. Ik heb er nooit een punt van gemaakt maar gewoon gevoed. Niet op de klok kijken...... Anders kijken dat je een papfles savonds geeft, misschien slaapt hij dan langer (bij sem hielp dit niet overigens).... Knuff. Luiers.... pampers zijn daar idd ook goedkoper. 6.85 per pak geloof ik.... Ik betaal nu voor 100 luiers 11.45 dat is dus echt een koopje haha. Kruidvat... mapje staat idd in het krantje voor 1,99..... Sem is sinds gisteren een gloeiwormpje... hij hangt maar wat op de bank en meld hem ziek voor de rest vd week... gistermiddag zelfs geslapen, echt niet in orde dus!! Arme schat
@luckey: beterschap met Sem, wat sneu. Hier is Duitsland net iets te ver om luiers te halen. Dan is het met de benzine al niet meer goedkoper.
Luckey: Beterschap voor je ventje! Berenjas: Heb even gegoogeled maar kan ook niets vinden behalve tot maat 68. Vica: Spannend morgen, je uitslagen! Al gelukt om alle potjes voor vince te vullen? Hier: ZGister onwijs lange dag, moest werken van 730-1830 ipv alleen de ochtend, vaste colega werd gebeld dat haar zus een spoedkeizersnee kreeg dus die wilde er natuurlijk heen, en kon alleen als ik bleef. Gelukkig kon ik opvang regelen voor Liv. Nu wel vrij vanmorgen, ook lekker. Opvang blijft aangeven dat Liv niet genoeg lijkt te hebben aan flesjes van 150cc (wel aan wat ik tussen de middag live voed) dus ga nu overstappen op 2 flessen van 200cc en het live voeden schrappen....boehoe dan zie ik mijn meisje echt hele dagen niet Ga dus ook beginnen met fruit, hoewel ik liever tot 6 maanden had gewacht. Maar meisjelief is eraan toe en hopelijk is ze dan wat sneller verzadigd en dus tevredener!!! Straks eerste hapje, banaan.......
spam Ze vond het echt te grappig, fruithapje eten! Uiteindelijk heeft ze toch wel 1/3 banaan op, niet gek voor een eerste keer!
CVM: waarom probeer je niet gewoon 2 grotere flessen en 1x zelf voeden? Guus krijgt bij de oppasmoeder 3 x 170 ml aangeboden en drinkt het bijna helemaal op. Luckey: knuf voor Sem! Mini en Koeky: ook een knuf! Is niet leuk van die dipjes! Hoop dat het snel over is...probeer anders St. Janskruid eens. Vica: succes met de uitslagen, wat irritant van je moeder......IS het nog gelukt met de potjes van Vince? Chantico: heb je al geprobeerd om savonds afgekolfde melk et rijstebloem te geven? Wellicht helpt dat wat? Ik heb bij mijn eerste 2 eindeloos snachts nog gevoed (denk wel tot 8 maanden). Weet wel dat het ook een beetje een gewoonte werd, wellicht een keer laten piepen? ....Guus slaapt gelukkig al sinds hij 10 weken is door, maar heb echt niets anders gedaan dan bij de andere 2....
Omdat ik na het live voeden om 13 uur met moeite 120 kolf om 16 uur. En nog later kolven heeft geen zin want om 19 uur wil ze ook weer. Dus als ik grotere voedingen geef én daarnaast live ga voeden dan zou ik 's avonds en in de weekenden moeten nakolven om genoeg melk te hebben, en daar heb ik geen zin in. Kolven op het werk vind ik prima, maar daarnaast is mij teveel gedoe nu. En als ze het overdag nu nog niet genoeg vind dan komt ze 's avonds maar wat vaker, dat vind ik dan weer niet erg
CVM: ik vroeg het me af omdat je zei nog niet te willen bijvoeden. Ik kolf namelijk savonds voor het slapen nog een keer zodat ik voor de dag er na genoeg heb. Zo hoef ik nog niet bij te voeden Maar zo is het bij jullie toch goed opgelost!
Middag dames! @Luiertasje bij kv: moet je wel heel snel zijn, want wij hadden ze gisteren al niet meer. Zijn heel hard gegaan. @Slaapzakje: hier zonder dekentje. Wel romper met lange mouwen eronder. Als het kouder is ook pyama aan! @Chantigo: respect dat je het nog zo lang vol houdt die onderbroken nachten. Moet er echt niet aan denken. Ben nu zelfs nog gebroken ondanks de lange nachten. Knuf voor jou! @CVM: geweldige foto. Volgens mij genoot ze echt van de banaan! Tof dat je voor je collega wilde werken. Wel een lange dag hoor! @Luckey: beterschap voor Sem! Hopelijk snel ervan af. @Hier: straks ga ik toch echt de buggy-inzet op de wagen doen. Daimen is nu echt te groot voor de bak. Hij kan gelukkig op ligstand. Gelijk even een rondje wandelen dan. Kijken hoe hij het vindt. En vanmiddag ga ik weer proberen te hardlopen. Al 1,5 jaar niet gedaan ofzo, maar moet er toch echt aan geloven aangezien ik dicht groei haha.
@CVM: Leuk he dat eerste hapje! Zo te zien vond ze het erg lekker! @Me2: St Janskruid? Ken ik niet, ik ga eens googlen @Mir: Veel plezier met wandelen, het is heerlijk weer! Ik ga zo ook even naar de stad wandelen met Robje. Succes met hardlopen! Wel goed van je hoor!
even snel want we gaan hier een lang weekend naar A'dam. Geweldige foto's CVM! zo te zien was Livje er idd aan toe.. Hier ging het happen ook heel goed. Voor mij was dat ook een teken dat we op het juiste moment zijn gestart! St.Janskruid.. je moet er wel mee oppassen want het vermindert de betrouwbaarheid van de pil! haha voordat er hele happy maar zwangere mama's komen
Ik las dat St Janskruid voor depressie gebruikt wordt....ik ben alleen maar ontzettend moe de hele tijd, absoluut niet depressief! Niet helemaal gelukkig met mn werk, maar verder gelukkig wel Dus geen gekke middeltjes voor mij... @Titania: Veel plezier in Amsterdam!
Mir: succes met hardlopen!! Knap hoor! Titania: veel plezier in A'dam! Mini: St Janskruid is inderdaad een soort natuurlijk antidepressivum Ik dacht wellicht helpt het je bij je dipje! Verder veel ijzer nemen tegen vermoeidheid!
Wellicht dat het idd helpt, maar het klinkt zo heftig gelijk Als daardoor de pil ook minder betrouwbaar is, doe ik het toch maar niet haha, ik wil geen risico lopen!
hoi hoi, nou, hier is het nieuwe schema geen succes! het kdv bleef maar zeggen dat ze dachten dat ze niet voldoende had aan 150 om de 3 uur, dus dan maar 200 om de 4 aanbieden en fruit. Drinkt ze op het kdv 160!!! Meer ging er écht niet in. Plus dat ze uiteraard na 3 uur gewoon weer kwam en heb het een half uur geprobeerd te rekken, kind was helemaal over de zeik. Goh ik zei toch al dat ze naar mijn mening heel tevreden was met 150? Banaantje vond ze best lekker,maar nu heeft ze uitslag in dr gezicht sinds de namiddag dus volgens mij is het nog te vroeg voor haar? In ieder geval, ik heb vanaf 1730 een huilend meisje gehad, helemaal uit haar ritme en niets was meer goed. Heb haar tien min. geleden in de draagdoek gedaan en daar viel ze heerlijk in slaap, tegen mij aan. Arme schaap. Neig er sterk naar om gewoon terug te gaan naar het oude ritme, beviel mij prima en ik geloof haar ook! Wat zouden jullie doen?
@CVM: Je zou het eventueel nog een dagje kunnen proberen, Liv moet natuurlijk ook wennen aan het nieuwe ritme. Maar ik zou er niet te lang mee doorgaan als het niet werkt, dan gewoon terug naar het oude schema en dan over een week of 2 weer proberen. Ik had hetzelfde met Robin. Begin augustus al geprobeerd naar 4 flessen te gaan (ipv 5) omdat ik hem 's avonds altijd wakker moest maken. Maar 210cc+7 was echt teveel voor hem, en toen liet hij gewoon soms 90cc staan! Dus na een dag of 3 weer teruggegaan naar de 5 flessen. Nu, een paar weken later dus, ga ik het nog eens proberen. Vandaag is het goed gegaan, kijken hoe het weekend gaat, en dan pas maandag op het kdv 'uitproberen'.
zou dan ook het oude ritme aanhouden. wat je allicht zou kunnen doen is misschien toch iets reserve melk meegeven zodat ze dat kunnen opwarmen als ze na het flesje van 150 nog honger heeft. Alina krijgt ongeveer 100 aangeboden en bij meer honger wordt extra opgewarmd. Zo dronk ze gisteren 200 ml!!!! en vandaag 160. (1 flesje op hele ochtend) Haar behoefte wisselt dus heel erg. Hier nog steeds een zieke Sem. Volgens de dokter een infectie op de bovenste luchtwegen (zeggen ze wel erg makkelijk) dus stelselmatig zetpil geven de komende 2 dagen. Ben daar geen voorstander van maar wat wil ik anders he. KWart over 6 is hij op de bank in slaap gevallen en om 7 uur heb ik hem naar boven gebracht, totaal gloeiend dus 39.5 Zetpil weer gegeven. Bah ik vind het helemaal niks
@Cvm, het wennen aan een nieuw ritme kan natuurlijk enige dagen duren. Net als de banaan. Uitslag is niet erg, zolang het maar minder wordt (ook als je ermee doorgaat) na een paar dagen en niet erger wordt of langdurig aanblijft en pas weggaat als je ermee stopt. Ook uitslag kan een teken van wennen zijn. Maar goed in de gaten houden. Maar aan de andere kant ben ik zelf meer van het ritme aan laten geven door het kind. En in dat geval zou ik bij het oude ritme blijven. @Luckey, beterschap voor Sem! @Mir, hoe vond Daimen het in de buggyinzet? Harlopen, toe maar! Lekker fanatiek! Ik zou ook wel willen maar heb een knieblessure overgehouden aan hardlopen. Ik heb er geen last meer van maar ben bang dat het dan weer gaat beginnen. @Chantico, knuffel hoor. Gebroken nachten zijn zooo zwaar! @Iedereen die ik vergeet, sorry.... @C1000 luiers, nou hier werken ze echt perfect. Goede pasvorm, lekker flexibel en dun, geen doorlekken... Nu is dit vooral bij baby's die toch wat dikkere beentjes en billen hebben. Dat begint Vince ook behoorlijk te krijgen. Dunne baby's is de pasvorm niet goed en loopt het er dus gelijk al uit de luier. Tenminste dat is de ervaring die ik tot nu toe gelezen heb overal. Hier gaat het goed met Vince, vandaag is wel zijn eczeem erger geworden dus ik kijk morgen even hoe dat gaat. Ontlasting is allemaal ingeleverd en er zijn zowiezo volgende week al uitslagen bekend, maar nog niet van alles. Ben benieuwd. Wel is hij naar mijn mening echt verschrikkelijk toe aan bijvoeding. Hij wordt ineens snachts wakker van de honger enzo.. Ben benieuwd wanneer wij mogen beginnen met bijvoeden. Morgen naar de internist. Ik ben heeel benieuwd.
CVM: ik zou eerlijk gezegd terug gaan naar oude ritme en inderdaad toch net iets extra's meegeven dat kan worden opgewarmd in geval van nood....