April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Juist geen hongerlapje ;)
    Hij wilt vaak nog maar 3 flessen, en laat ongv 6 uur tussen een fles.
    Eerder weigert hij hem vaak!!
    Dit is sinds we terug zijn van vakantie (1 week)

Als ik er nog eens pap bij ga doen, hoeft hij helemaal niet meer.
    Nu alleen bij zn laatste fles 3 schepjes pap

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leuk zo'n oma!! Hier nog zo 1 hihi....

Vervelend dat ze nog steeds zo goed verkouden is!!

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tja hoe is mijn man eronder? Die heeft zo zijn momenten zeg maar.. Hij is sinds woensdag weer aan het werk, hij wordt gelukkig heel goed opgevangen, hij heeft er wel afleiding aan. Maar uiteraard heeft hij het er nog heel moeilijk mee en het accepteren lukt niet erg.. Verder heeft hij weinig fut om wat te doen, gister boodschappen gedaan samen, maar hij liep echt als een zombie achter me aan de supermarkt door.. En hij is af en toe ook heel erg afwezig..

En ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve reacties!

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Jorietje, totaal begrijpelijk dat het besef nog niet bij je man doordringt. Het is ook zo onwerkelijk. Heeft hij goed afscheid kunnen nemen van het lichaam van zijn vader (helpen bij wassen/aankleden, even alleen met hem zijn voor de begrafenis/crematie, zoiets)? Het zal vast nog wel een tijdje duren voor het echt een beetje 'werkelijk' aanvoelt...

Haha, nou dat mag je toch best vragen, is tenminste lekker concreet ;) Als dat de maatstaf is dan kan Nathan zich inderdaad prima zelf vermaken :) Ik time het niet echt, maar hij kan zeker ruimschoots langer dan 10 minuten lekker zelf spelen (als hij tenminste niet klem komt te zitten wanneer hij onhandig in de hoek rolt ofzo ;):D)

Brood is inderdaad pas vanaf 7 maanden (gluten).

Heeft de arts echt gezegd dat het wel eens van het gebruik van warm water rechtstreeks uit de kraan zou kunnen komen?!?! Dan zou ik de kraamzorgvereniging héél snel een klacht toesturen! Zou toch te erg zijn als al dit leed door zoiets zou komen...! Ik heb zelf altijd geleerd geen warm water uit de kraan te drinken en zou dat al helemáál niet aan een pasgeboren baby geven! Zelfs als Vince het niet op die manier heeft opgelopen vind ik het een rare werkwijze voor een kraamverzorgster.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ohja, en een vraagje: drinken jullie kindjes ook opeens een stuk minder dan eerst? Nathan is een beetje snotterig, dus misschien komt het daardoor, maar ik denk het niet. Hij laat steeds langer tussen de voedingen, maar drinkt dan niet meer maar juist minder :( Eerder voeden heeft geen zin, dan draait ie z'n hoofd totaal gedesinteresseerd weg of begint ie te protesteren.
    Hij heeft vandaag overdag in plaats van 3x160cc (ook niet heel veel voor zijn leeftijd/gewicht, volgens mij) maar 140cc en 120cc gedronken, en dan ook nog in etappes... Het lijkt wel of hij er minder in geïnteresseerd is én minder honger heeft. Hij haalt het ook niet echt in 's avonds als ik weer thuis ben, dus hij lijkt er genoeg aan te hebben zo. Maar raar/onverwacht is het wel.
    Ik weet wel dat kindjes rond hun eerste verjaardag opeens een stuk minder gaan eten, maar dat er rond 5 maanden ook zo'n omslag zit, dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    he, is er vandaag niets geschreven hier???:$
    Iedereen druk?
    Hier ook gisteren en vandaag drukke dag gehad, nu erg moe, dus ik kom morgen weer 'bijkletsen'.
    Welterusten allemaal!

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha nee niets geschreven gisteren! Ik dacht, ik ga eens even een gemiste dag bijlezen met een bakkie koffie, maar ben snel klaar ;)

Hier vor het eerst sinds dinsdag weer een nacht doorgeslapen, met de verkoudheid kwam ze standaard elke nacht om 5 uur. Maar kan ook komen dordat de safetysleep waar ze normaal in ligt 's nachts niet in har bedje lag omdat die in de was/op de lijn was. En blijkbaar heeft onze muppet het 's nachts echt nodig om vastgebonden te liggen, anders slaapt ze heel onrustig en gaat ze letterlijk kruipend en rollend haar hele bed door! Vannacht lag ze dus weer vast en dan slaapt ze heerlijk! Wel zo fijn voor mij :)

Vandaag drukke dag, de kleindochter van mijn stiefschoonvader (pfff what a word) is jarig. Het meisje woont permanent in een pleeggezin en is elke maand 1 dag bij mijn schoonouders met haar biologische moeder. Bezoekregeling onder toezicht zeg maar. Vandaag vieren ze daar haar verjaardag en hoewel we het kind amper kennen gaan we er voor mijn schoonvader wel naartoe. Dus eerst thuis een feestje, dan met de whole family naar monkey town en 's avonds met zn allen bij hun eten....Ik denk dat ik met liv het monkeytown gedeelte maar skip, kind heeft er niets aan en zie haar echt niet gaan slapen in de wandelwagen met 100 spingende kinderen om haar heen...

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Idd helemaal stil geweest gisteren.... had ook verwacht veel te kunnen bij lezen....

Cvm.... veel plezier vandaag....

hier... gisteravodn met de oudercommissie wezen uit eten. HEERLIJK maar Alina was alleen maar het huilen bij papa. Niet naar bed kunnen brengen omdat ze mega moe was. Fles gelukkig wel drinken maar kreeg haar dus terug om half 11 met dikke ogen van het huilen en oververmoeid.
    Aan de borst binnen 2 tellen slapen, vanmorgen pas om half 9 wakker.
    Binnenkort ben ik een middag weg zodat papa overdag de fles moet geven en in bed kan leggen, kijken hoe dat gaat.....
    Baal er zo van he. In de eerste plaats rot voor papa, in de tweede plaats rot voor mij want ik ga toch niet met een gerust gevoel weg.
    Nu wordt het echt spannend want zaterdag hebben we een feest en komen mijn ouders bij ons oppassen. Zul je net zien dat het dan wel goed gaat....(wat ik dan weer heel lullig voor papa zal vinden)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Idd rustig gisteren.

@Luckey, balen dat Alina het zo moeilijk vind zonder jou.. Hier hetzelfde met Vince helaas. Hij is echt mega onrustig en veel huilen als ik weg ben. Al wordt het wel ietsje minder bij papa.

@Cvm, Heerlijk dat je weer kon doorslapen!

Hier eigenlijk niet zo veel te melden. Gisteren en vandaag gewerkt sochtends en verder een heerlijk rustig weekendje.

Vince zit sinds vandaag volledig op de standaard melk en het gaat eigenlijk wel heel goed. Hij is wel weer onrustig met armen en benen maar vertoont geen pijnsymptomen. De AB gaat goed, hij drinkt het gewoon op.

En ja, gisteren heeft hij courgette gehad. Hij vond het raar, maar niet vies ofzo denk ik. Het waren maar een paar hapjes maar toch.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley precies hetzelfde!!
    Geen idee wat het is...?
    Had de vraag hier ook al gezet...

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Weet niet wie hier nog meer last van had,
    maar Jesley werd ruim een week lang elke nacht wel een paar keer wakker... Huilend/Krijsen maar wel slapen.
    Nu al 2 nachten helemaal doorgeslapen!
    Misschien toch een fase??

Of lag het aan het soort groente? Want de 3 dagen dat hij bloemkool kreeg was het huilen snachts het ergst.

Ook poept Jesley de laatste dagen 2 keer per dag.
    En dan gewoon een drolletje....

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Zo, 2 dagen druk geweest, maar kom nu weer meekletsen.

@Beker: Ik heb gisteren een Tommee Tippee bekertje met oortjes gekocht, en een flesje diksap. Misschien vandaag even proberen hoe Robin ermee omgaat:)

@Titania: Hoe was jullie trouwdag???

@Pil: Hier ook Microgynon 30, maar geen problemen mee. Gewoon ongesteld in de stopweek gelukkig.

@Buggy: Misschien koop ik er nog een goedkope bij, voor als we een weekendje weggaan of voor op vakantie. Ik wil toch voornamelijk de kinderwagen met inzet blijven gebruiken.

@Thee: Wat voor thee mogen baby's? Gewone thee, of moet het thee zonder theine zijn?

@Vica: Wat raar dat jullie kraamhulp warm water uit de kraan gebruikte! Ik heb ook altijd geleerd zelf geen warm water te drinken, dus ik zou het ook niet voor mn baby gebruiken.
    Ik gebruik wel gewoon koud kraanwater, wat prima gaat.

@Chantico: Robin drinkt nog net zo goed als altijd, dus hier nog geen last van desinteresse. Hij krijgt ook fruit en groente tussendoor, maar de flesjes gaan ook nog steeds helemaal leeg (210+7 per fles).

@CVM: Fijne dag vandaag!

@Luckey: Lastig dat Eline zo huilerig is bij papa (of bij iemand anders). Geen idee wat kan helpen, maar ik denk gewoon doorgaan, zodat ze meer went aan iemand anders. Zal uiteindelijk toch wel goed gaan dan?

@Vica: Fijn dat de normale voeding goed lijkt te gaan zeg!

@Hier:
    Vrijdag bruiloft van (lesbisch) schoonzusje gehad. Ceremonie was heel mooi! Veel mensen hebben wat traantjes gelaten. Later ook nog heerlijk gegeten. Robin is de hele dag superlief geweest. Heel veel aandacht gekregen van iedereen natuurlijk, "oh wat is hij lief, oh wat is hij braaf, wat een schatje etc". Hij vond het allemaal wel goed:)
    Helaas ging de nacht wat minder.....Robin kon niet goed in slaap komen, dus continu huilen. Hubby en ik hebben 3 uurtjes geslapen uiteindelijk. Pffff heel erg moe dus gisteren, en toen kwamen mn ouders en zus nog op verjaardagsvisite. Wel weer heel gezellig. Hubby en mn vader zijn samen op stap geweest, en mn moeder, mn zus en ik naar de stad gewandeld. Lekker winkelen, erg gezellig! Robin heeft bijna de hele middag geslapen in de kinderwagen (ja zou ik ook doen! hihi).
    Weer iedereen in de wagen kijken naar Robin. Heel leuk natuurlijk, maar toen hij sliep ging een vrouw in de winkel ineens aan zn (blote) beentjes zitten. Dat kan toch niet! Vast goed bedoeld, maar ik zou nooit zomaar aan iemand baby's gaan zitten, zeker niet als die slaapt! En ja, dus werd Robin wakker....Gelukkig moest hij toch net eten, maar eigenlijk had ik er natuurlijk van moeten zeggen (dat denk ik dan altijd weer achteraf). Ach ja, na zn flesje sliep hij weer heerlijk verder gelukkig.
    Vannacht ging gelukkig iets beter. Wel een paar keer wakker geworden, even een huiltje, maar binnen een paar seconden was het weer stil. Ik ben er niet uit geweest vannacht.
    Toch slaapt hij de laatste nachten een stuk minder goed. Erg onrustig, en wordt dus vaker wakker gedurende de nacht en dan huilt hij met zn oogjes dicht.
    Geen idee wat er dan aan de hand is....iemand een idee?
    Tandjes zijn nog niet in zicht.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Oh ik lees nu net jouw post. Dat heeft Robin dus ook de laatste nachten! Vrijdagnacht sliep hij dus niet door, maar dat kan van al de indrukken komen. De andere nachten wordt hij even wakker, even huilen/krijsen en slaapt dan weer verder.
    Hopen dat het bij hem idd ook een fase is:)

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    heel even gauw want hoor eigenlijk nu te strijken haha.
    Alina doet het op het KDV eigenlijk heel goed. Soms een paar daagjes uit haar hum maar verder goed drinken en slapen.
    Echt alleen als ik savonds weg ben en zij bij papa is, dan is het huilen...
    En dat terwijl hij haa vandaag al 2x met succes in bed heeft gelegd..... vreemd waarom het savonds dan niet lukt...

zo nu verder strijken haha

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@huilen, hier ook weer huilen inde slaap snachts. vaak zelfs echt krijssen. na een paar seconde is het weer over

16. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ppff wat voel ik me belabberd vandaag zeg ppff

maar heeft hier iemand ervanring met de bambino kinderstoel die volgende week in de aanbieding is bij Trekpleister?

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    -Ik heb vrijdag ook een beker gekocht. Ben benieuwd.
    Nog effe uitkoken en dan ook proberen met sapje of thee
    -Onze kraamhulp haalde ook gewoon warm water uit de kraan voor flesje. Later zijn we de babyespresso gaan gebruiken, en dan met afgekoeld gekookt water ivm darmkrampjes
    -Jesley heeft dat wakker worden in zn slaap ook ruim een week gehad, sinds 2 dagen nergens meer last van.
    Denk sprongetje??

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey; wat balen dat het zo slecht gaat als Alina 's avonds bij papa is...zou het kunnen dat je man bang is dat ze gaat huilen 's avonds omdat het al een paar keer gebeurd is, en dat Alina dat aanvoelt en dus gaat huilen? In ieder geval, sterkte ermee!

Bambino kinderstoel: Ik heb m ook :) Hij is echt geweldig, met een stoelverkleinertje erin in het begin dan. Ik heb hem van mn schoonzusje gekregen, gebruik m nu nog niet tot ze zelf goed kan zitten maar ken ze dus wel en ik vind het een aanrader, én betaalbaar!

Hier toch mee gegaan naar monkeytown en wonder boven wonder deed Liv hety super! Had niet verwacht dat ze zou gaan slapen want dat is zeldzaam nu ze ouder word dat ze in drukke gelegenheden gaat slapen, maar ze heeft de hele middag geslapen. Blij dus dat ik het geprobeerd heb ;)
    Nu ligt ze lekker in bedje, vanavond moeten we nog op visite dus een drukke dag voor haar maar ben maandags toch vrij, kan ze bijkomen.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Warm water uit de kraan mag tegenwoordig volgens de kraamzorginstanties.

Echter waterschapsbedrijven raden het nog altijd af.
    Weet ook niet of het anders is als je bijv in een flat woont. De waterleidingen zijn bij ons natuurlijk een stuk verder boven de grond.
    Maar ja, morgen moet ik naar het ziekenhuis om ontlasting in te leveren en daar vraag ik gelijk even welke bacterie het is.

Ik heb net besloten dat ik binnenkort ga starten met het Dukan Dieet. Wil nu echt echt echt echt echt van die kilo's af!!!

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wist niet dat dat mocht, warm water uit de kraan. Maar het is toch ook niet zeker dat die bacterie daarvan komt?

Succes met je dieet! Ik heb even gegoogled (kende het niet) maar het bestaat dus uit meerdere fases? Hoe werkt het precies?

Deel Deze Pagina