Musty: knuffel! Echt niet leuk zo'n operatie! Duurt het daarna lang het herstel? Leuke spam trouwens! Afgelopen vrijdsag heeft meneer weer prikjes gehad en voelde zich niet lekker daarna, ook beetje koorts. Hele weekend wat uit z'n hum en vandaag ook nog bij de oppasmama. Snel gillen als hij geen aandacht krijgt...Verder wel goed slapen. Meneer was nu 70 cm en 7300 gram!
@Musty, jee dat klinkt echt niet fijn! Sterkte ermee. Leuke foto! @Me2, balen dat hij zich niet zo lekker voelde na de prikjes. Wel lekker gegroeid zeg! Hij is een lange slanke of niet? Hier ben ik helemaal happy. Vince heeft normale luiers. Eerder had hij echt elke dag maar een minibeetje. Nu gewoon echt goede luiers. Het enige wat een beetje wennen is is dat ik echt megastank gewend ben. En deze poepluiers ruik ik bijna niet in vergelijking met eerst. Gisteravond had hubby een verkeerd flesje gegeven. De voeding die we toen gebruikt hadden bij de zelfprovocatie. Nou ik weet ook waarom hij het toen op het gillen zette. Hij deed het nu weer na 1 slok. Gillen, gillen en gillen. Met moeite had hij een halve fles naar binnen gekregen. Dus gisteravond gelijk die bus leeggegooid. Ik wist niet eens dat ik hem nog had. Maar ja, ik had vergeten te zeggen dat de voeding nu in een friso bak zit. Hubby is de neocate blikken gewend hahaha. Vince heeft trouwens wel heeeerlijk geslapen tot 8 uur ofzo.
Hier gister bij het CB geweest en qua flessen raad ze aan het nog even op 4 van 180/6 te houden (voornamelijk omdat hij waarschijnlijk weer meer gaat spugen als hij meer per fles krijgt), alleen hoeft hij ze niet perse helemaal leeg te drinken, gewoon stoppen als hij genoeg heeft en dan (indien nodig en als het zo beter uitkomt met slapen) maar weer wat later in de avond de fles.. Er valt er binnenkort vanzelf 1 af zei ze, want hij mag/moet nu meer groente en straks ook brood. Kortom we blijven maar een beetje aanrommelen en kom in middag en avond niet echt meer uit op vaste tijden.
@ Musty, poeh heftig al die perikelen met je gezondheid. Je bent nog zo jong! Heel veel sterkte er mee. Ik hoop dat de operatie mee gaat vallen. Prachtige foto! @ Vica, fijn dat Vince eindelijk normale ontlasting heeft na al die maanden! @ Me2, sneu dat Guus het zo zwaar had na de prikjes. Wat een lange jongen zeg! Zijn Fee en JP ook lang? @ Hier- borstvoeding gaat hard achteruit.. ik denk dat ik de ochtendvoeding ook maar moet combineren met nog meer kunstvoeding want mijn borsten voelden vanochtend erg leeg aan. Maar het is ok zo. Krystian heeft alleen wel veel moeite met drinken van grote kv flesjes.. 150 doet hij ruim een kwartier over en laat soms nog wat staan. Ik wou het langzaam proberen op te voeren, maar zo gaat het voorlopig niet lukken. Ik dacht dus om misschien vaker kleine flesjes aan te bieden.. Meer melk bij sommige groente hapjes werkt wel goed. Gisteren soepje gemaakt van zoete aardappel, pompoen en 100cc melk..hij vond het heerlijk! Trouwens de avocado was ook super goed bevallen. Ik heb vanochtend gewandeld met Krystian in de babybjorn en een buurvrouw van verder op die ik trouwens nog nooit had gezien begon tegen mij "Oh wat leuk, er komt een tweede aan" uhh nee dat is gewoon mijn buik nu Ik heb haar niet tegengesproken want ik had geen zin om haar in verlegenheid te brengen en verontschuldigingen aan te horen. Ik heb nu dus even echt een baal momentje over m'n lijf. ugh.. Nog even en dan is het borstvoedingstijdperk afgelopen en kan ik aan de lijn! even een spammetje van mijn lieverd met z'n favoriete speeltje!
@Titania, hmm... knap lullige opmerking hoor. Niet iedereen is binnen een paar weken weer net zo strak als voorheen hoor. Geen zorgen over maken, komt vast goed! Krystian is wel een lekkerbek he Is er ook iets wat hij niet lekker vind? 15-30 minuten is normaal he voor een flesvoeding. Zelfs heel goed. Onder de 15 minuten gaat te snel. Aan de hoeveelheden gaat hij vanzelf wennen. GE-WEL-DI-GE foto trouwens! Het is echt een mooi mannetje. Hij is wel flink boller geworden in zijn gezicht ofniet? (staat hem goed overigens )
Wat een schattige foto!! Wat lijkt hij al groot zeg... Zit hij zelfstandig? En wat een rotopmerking he!! Ben je zwanger van je 2e!! Pffff ik heb t nou ook al 2x gehad....En dan baal je echt!:x En sinds wanneer doe je zoete aardappel door de hapjes heen? En waar kan je dit kopen, ik ken dit niet.
Verkoudheid: Geven jullie iets als de kleintjes verkouden zijn? Of laten jullie het zelf oplossen? Jesley is nu een paar dagen verkouden. Snottenbellen komen er af en toe uit... Hij slaapt goed, drinkt goed, en heeft er niet zo heel veel last van. Moet ik dan toch iets geven? Zoutoplossing ofzo? Ik vind dit bij mezelf altijd al een drama, en wacht dan altijd totdat t gewoon weg is. Vind die spullen altijd zo vies. Wat doen jullie?
bij erge verkoudheid doe ik babyluuf op borstje smeren en een halve ui onder het bedje leggen. stinkt als de ziekte maar maakt het wel goed los. hier drintk alina echt een gat in de rondte zeg... pffff vandaag bij opvang 250 gedronken en gistern bij mijn moeder ook al 220 op. Voorheen 1 flesje en nu 2... Echt elke 2,5 uur wil ze drinken. Geen ramp voor mij maar sommige mensen hebben er toch wel een probleem mee zeg. Mijn moeder deelde me even mede dat de melk te waterig is en er geen voeding meer in zit.... zucht..... als er geen voeding in zit, zou ze niet groeien en de nachten niet doorslapen lijkt me....
Zolang ze er geen last van hebben zou ik het niet doen. Bij mijn dochter moet ik het altijd heeeel veel doen,w ant die heeft altijd gelijk een mega mega mega loopneus voor dagen lang. Behalve als ik de 1e dag meerdere keer spray dan is het vaak de volgende dag alweer weg.
@titania, hier ook al 2x te horen gekregen of ik zwanger was van de 2e. :S Verder niet veel bij gelezen. Zit echt in een mega dip.... en ben zo moe. Ook steeds kokhalzen. M'n lijf is ineens de weg kwijt lijkt 't. Gister ook m'n hoofd hard gestoten. Nu sinds die tijd ook al hoofdpijn en een beetje warrig. Vanochtend met T naar 't consternatiebureau geweest. Mr. is nu 68,5cm en weegt 7030gram.
@ Koeky, Wat naar om te horen dat het niet zo goed met je gaat.. doe je wel rustig aan? Heb je genoeg hulp van je omgeving? Hopelijk zit je gauw weer beter in je vel. *knuf* T groeit ook al zo goed, super zeg!! @ verkoudheid, K heeft het hier nog nooit gehad heb ook geen tips.. beterschap voor de babytjes die last hebben! Hij is heeft zeker een bolle toet gekregen! Wat ben ik gek op die lekkere wangetjes zeg! zo vlieffft <333 Hij zit niet zelfstandig..ik had hem tussen mijn voeten geklemd(je ziet links onder zijn arm mijn voet ) Hij wil trouwens wel heeeeel graag zitten, als hij lig te spelen en begint te jammeren is meestal even laten zitten de oplossing en is hij weer helemaal happy..beetje afwisseling in het uitzicht denk ik. Het echte zitten gaat denk ik nog ff duren. Grove motoriek gaat niet zo super snel bij hem.. hij rolt ook alleen nog van buik naar rug. We hebben geen haast.. alleen hij wel volgens mij gezien z'n enorme frustratie af en toe zoete aardappel heb ik nu de twee keer gegeven..het mag vanaf 4 maanden al. In sommige supermarkten hier in de buurt hebben ze het ook, maar ik koop het meestal bij de Turk of toko. Daar hebben ze het gegarandeerd! We wonen hier wat dat betreft fijn, want er is een gezellige straat met allerlei internationale winkeltjes met van alles en nog wat op 10min loopafstand.. vooral groente en fruit is heel divers en ook nog heel goedkoop.
Dan weet ik in welke buurt jij ongeveer woont niet de naam van de buurt maar ik ken het wel! Heerlijk al die internationale winkeltjes. Zo'n inspiratie voor in de keuken! En ach, snel hoeven ze niet te zijn toch? Als ze maar gelukkig zijn .
@Koeky, knuffel vanuit hier hoor! Doe maar rustig aan! @Luckey, ik heb er echt geen verstand van en ik zou dus ook in 1e instantie denken dat waterige bv niet goed is. Maar ja, als ze gewoon goed groeit zal het goed zijn toch? @MAXI-COSI probleem!! Ik heb hier dus zo'n eigenwijs ventje die dus constant gaat zitten in de maxi-cosi. Tenminste voor zover de gordels het aankunnen. Maar dan ook echt constant. Het lijkt mij zo slecht voor zijn nek/rug. Want ja, door die gordels komt hij niet ver. Iemand een tip?? Ik zet de mc al zover mogelijk rechtop in zitstand maar dat is niet voldoende voor hem.
Jesley doet dit ook... Zn hoofd is constant los van de MC en zn rug vaak ook. Ik heb de gordel iets strakker gedaan
Zwaai... Ik spring weer even in. @Haaruitval: eindelijk begint het bij mij wat minder te worden . @Mama-tijd: hier ook weinig, maar meestal wel even tijd voor mezelf als meneertje op bed ligt. Lekker bank hangen voor de tv of een goed boek. Ik ben op het moment heel slecht in sociale contacten (SCHAAM). Het liefst hang ik heel de dag met Daimen rond en vermaak ik me prima met hem. Moet mezelf echt dwingen om vriendinnen op te zoeken. Vindt het heel erg en ik hoop dat ik er binnenkort weer meer interesse in heb. @Titania: super dat jullie een mooie huwelijksdag gehad hebben. Gefeliciteerd! Ik heb nog geen opmerkingen over m'n buik gehad, maar ik zie wel regelmatig mensen twijfelachtig kijken. Ze denken dat je een maand na je zwangerschap bij wijze van alweer strak en plat bent. Verschrikkelijk!!! @Vica: wat erg dat Vince een bacterie heeft (sorry weet de naam niet meer). Hopelijk helpt de ab. Wel fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over wat hij heeft. @Kraanwater: ik heb ook gehoord dat je het beste koud water kunt opwarmen of fifty-fifty (gekookt met koud kraanwater). Dat laatste doe ik op het moment, omdat onze magnetron helaas stuk is. Als het goed is krijg ik einde vd week een nieuwe. Aangezien ik volgende week wil beginnen met bijvoeden is een magnetron wel super handig. @Musty: meid wat ben je toch aan het tobben he? BI en weet ik veel wat nog meer. Je zal er geestelijk en lichamelijk wel helemaal door heen zitten, wat je goed recht is. KNUFFEL! @Koeky: ook al niet lekker in je vel? Bah bah. Veel sterkte en voor jou ook een KNUFFEL! @Verkoudheid: hier is meneertje altijd een soort van verkouden. Meestal zit z'n neus aardig vol en hij snurkt daardoor ook. Laatst was hij wel "echt" verkouden. Veel hoesten en loopneus. Heb er niks aan gedaan. Na een weekje was het weer over. @Hier: jeeeh zondag eindelijk een stukkie hardgelopen en sit-ups gedaan. Lekker hoor haha. Ben echt begonnen met een kleine 2 km, maar ik merkte echt dat dat nu voorlopig meer dan genoeg was. Ga elke week een stukkie verder. Hopelijk raak ik m'n buikje dan ook kwijt . Ben trouwens alweer (met een tussen stop van 2 dagen) verkouden. Was vorige week al een paar dagen thuis gebleven om goed uit te zieken, maar blijkbaar nu weer wat te pakken. Hier denk ik ook op het moment last van een sprongetje. Daimen is v.d week al 2x s'nachts wakker geworden. Hopelijk is het snel weer voorbij!
Jesley net zn 1e berenkoekje op hihi... Hij vond het heerlijk!! Helemaal zelf opgegeten. Laatste stukje voor de hond