April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hahahah leuk!!
    Zie het al helemaal voor me...
    Zou ook wat voor Jesley zijn!

Als ik aan het eten of drinken ben kan ik Jesley beter niet op schoot
    doen, is echt geen doen. Hij wilt alles pakken!:D

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: hahaha wel grappig! Zou Robin ook kunnen doen. Ook als ik probeer een tijdschrift/boek te lezen met hem op schoot....dat gaat niet, hij pakt de bladzijden en dan gaat het zo hard dat hij de bladzijden eruit scheurt! Nu laat ik hem af en toe oude tijdschriften 'lezen', kan hij lekker zn gang gaan;)

@Hier: Vanmiddag even naar het CB geweest om te wegen. Robin blijft maar goed groeien. Hij weegt nu 7730 gram!

Daarna nog even naar de stad, hele tijd lekker vrolijk en enthousiast (trappelen met zn beentjes en zwaaien met zn armen), maar op een gegeven moment had hij ineens geen zin meer om in de kinderwagen te liggen: huilen en krijsen!!! Daar sta je dan middenin het winkelcentrum:).... Dus ik dacht: dan maar wandelen en naar huis, dan wordt hij wel rustig...maar nee hoor...hij bleef maar krijsen! Dus op mn arm genomen, toen was hij weer helemaal rustig, kon hij lekker om zich heen kijken. Toen hubby maar gebeld of hij ons op wilden halen (kan moeilijk een half uur met Robin op 1 arm en met de andere hand de kinderwagen duwen...hij weegt tenslotte al 7.7 kg!). Toen gelijk door naar het KDV, hebben lekkere bonbons en een kaartje gebracht ter ere van Leidsterdag. Ze waren helemaal blij verrast! Ik geloof dat wij de enige ouders waren die iets hadden gedaan. Ach, het is maar een klein gebaar, maar ze vinden het zo leuk, en wij waarderen hun inzet heel erg...Robin heeft het super naar zijn zin daar :D

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ga trouwens nu toch de buggy-inzet van zolder halen. Die wagenbak werkt niet meer, dus nu maar in de buggy. Wel op de platste stand natuurlijk.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja is handig hoor!
    Wij gebruiken m ook sinds een maandje.
    Jesley vind het helemaal geweldig daarin.
    Hij kan alles dan zien....

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nog kwartier, ben ik klaar met werken.
    Dit was mn 1e werkdag na de vakantie, 4 weken vrij....
    Hmm valt best tegen. Ben verrot joh!
    Heel de dag gelopen, benen en knieen zijn moe!

Straks mn kleine vent ophalen bij oma, en als we thuis zijn in vriendlief ook thuis.
    Vanmorgen ons nieuwe bed gekregen, dus heerlijk slapen vanacht!:D

Morgen weer lekker vrij!
    Dan gaan we met zn 3tjes shoppen in t nieuwe gedeelte in t nieuwe
    centrum dat hier geopend is!
    Vandaag al even snel doorheen gelopen! Nou! leuk en groot! haha

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    wow, volgens mij hebben Robin en Krystian telepatisch contact gehad vandaag.. hier ook precies zo'n dag. Ik was naar de stad en hij begon ook ineens te brullen en te krijsen..alleen buiten de wagenbak was het goed. Hij past nog prima in de lengte(bugaboo is vrij lang), maar hij is het staren naar boven zat! Hij wil de wereld zien!!

Ben een beetje moe, niet echt energie om uitgebreid te reageren.. ga lekker ff in bad zitten!

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Wat zal jij heerlijk slapen vannacht! Wij hebben een paar jaar geleden een nieuw bed gekocht, maar ik ben er iedere dag nog zo blij mee! Slaapt echt heeeeeeerlijk! zzzz.... :)

Veel plezier morgen, lekker shoppen!
    Wij zijn vandaag ook met zn 3-tjes wezen shoppen, in Roermond. Was erg gezellig :)

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Erg he? 'gelukkig' is Robin niet de enige.
    Ze willen inderdaad de wereld zien, dan is het goed :D
    De lucht kennen ze nu wel ;)

Badder ze, lekker relaxen.

Ik ga ook zo maar eens slapen, morgen nog een dagje werken
    (ben blij als het november is, dan hoef ik nog maar 3 dagen per week :D)

9. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey....en toen had je natuurlijk geen camera in de buurt!!!
    wel geweldige actie zeg haha

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

Vica, lange vinger heeft wel een dun suikerlaagje aan de bovenkant maar niet in het koekje zelf. Zitten maar 24 kcal in, een stuk minder dan in liga's enz. Cracottes worden direct zacht als ze met speeksel vermengd worden en zijn daarom juist heel goed, kunnen geen harde stukjes in de keel komen.

Buggy inzet: Hier ook sinds 2 weken, gelukkig kan ie 2 kanten op dus kan ik mijn meisje nog zien. Ze vind het overigens super. Ze past nog heel goed in de wagenbak maar haalt dan levensgevaarlijke stunten uit haha, beentjes over de rand gooien en rollen maar...niet verantwoord dus. Wel erg jammer hoor :S

BV: Merk dat de stress rondom de alimentatiekwestie mijn productie aantast, moet nu vaker aanleggen/bijkolven om voldoende melk te houden. Gelukkig krijg ik het wel bij elkaar gekolfd.

Hier: Schijnen een hoop haken en ogen aan het hele alimentatiegedoe te zitten. Een rechter kan besluiten om zo'n beetje alles als inkomen te zien, dus ook kinderopvangtoeslag, hypotheekrente, belastingvoordeel van levensonderhoud voor kinderen onder de 27 enz. Wat betekend dat je een veel hoger bruto inkomen hebt dan daadwerkelijk het geval is, maar waardoor je een hoog alimentatiebedrag moet betalen terwijl je netto natuurlijk dat geld helemaal niet hebt. bah bah bah wat een zorgen :( Maandag hebben we een belafspraak met de advocaat en vrijdag een live afspraak. Tot die tijd maar proberen aan andere dingen te denken want kan nu toch niets doen om alles te bespoedigen. Baal er wel enorm van dat ik zo druk ben met van alles regelen én werken waardoor quality time met Liv erbij inschiet. Ik mis mijn meisje :(

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm... Ik heb er verder niet veel verstand van maar een rechter gaat toch niet absurde bedragen vaststellen die jullie niet hebben.
    Stel jullie hebben 2500 per maand aan inkomsten (inclusief alle belastingvoordelen) en er gaan per maand 2200 aan rekeningen uit (incl eten/tanken enzo) dan zal hij toch niet gaan vaststellen dat jullie 300 aan alimentatie moeten betalen....
    Dacht dat normaal gesproken 150 per kind betaald werd?????
    Kan een advocaat vd jurafoon ofzo jullie geen antwoord geven???
    Toch genieten van jullie meisje hoor want stress is funest voor de bv he!!!
    Dikke knuffel in elk geval

Hier... na lang heen en weer bellen zijn eindelijk alle wijzigingen in de kinderopvangtoeslag verwerkt door zowel de belastingdienst als de kinderopvangorganisatie en hebben we doordat we teveel betaald hebben, nu zo'n potje open staan daar, dat we de rest van het jaar niks meer hoeven te betalen EN nog eens 150 euro overgemaakt krijgen... Komt goed uit ivm kerstmis en sinterklaas hihi

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

CvM dikke knuffel hoor wat een nare rot situatie. :( :(

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    CVM: wat een toestanden zeg....het is nu uit jouw handen dus laat het idd even rusten, je kan nu toch even niets doen.
    Een rechter gaat kijken naar draagkracht en behoefte van de kinderen. Dat doet hij door gebruik van de zgn. Trema-normen, die zijn voor ieder gelijk, jong/oud, arm/rijk etc. De behoefte van de kids wordt gebasserd op de tabel Kosten van kinderen. Het aantal kinderen en het inkomen tijdens het huwelijk levert een aantal punten op waarmee de behoefte in een geldbedrag wordt uitgedrukt. Daarna wordt vastgesteld wat jullie kunnen betalen (draagkracht). Dat kan over het bruto of netto besteedbare inkomen even afhankelijk avn de omstandigheden, kort door de bocht. Dat is over het algemeen het netto besteedbaar inkomen minus de alimentatievrije voet (= toepasselijke bijstandsnorm min minimale eigen huur zoals die wordt gehanteerd bij vaststelling van het recht op huursubsidie) daaraf gaan ook de woonkosten boven die minimale eigen huur, de premie ziektekostenverzekering min de nominale premie, ook gaan daarvan af overige relevante kosten, (zoals aflossing van huwelijkse schulden, begrafenisverzekering).

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Me2, worden situaties van de nieuwe partners (van beide kanten) ook meegenomen? Want bijv in ons geval gaat al mijn inkomen naar de verzorging van mijn dochter, waar ik geen allimentatie voor krijg. Dus ik kan niks bijdragen in de huur enzo. Dit komt volledig voor rekening van hubby en ook de kosten voor Vince enzo.
    Daarintegen heeft de nieuwe partner van ex een goedbetaalde baan.

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #4955 Me2, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
    Ik doe al een hele tijd geen familierecht meer, maar dacht dat bij het vaststellen van de hoogte van kinderalimentatie wordt geen rekening gehouden met de nieuwe partner (van degene die alimentatie moet betalen).
    Anderom kan er volgens mij wel rekening worden gehouden met het feit dat jouw man nu een kind erbij heeft (Vince).

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Wat een rotsituatie zeg! Ik hoop dat de advocaat jullie kan helpen en dat het uiteindelijk mee blijkt te vallen. Soms is het gewoon zo oneerlijk!

@Luckey: Voor jou een fijne meevaller dus! Natuurlijk heb je het wel al betaald, maar wel lekker dat je de komende maanden even niets hoeft dus!

@Me2: Handig zo'n advocaat in ons midden:) Komt toch veel bij kijken zo te horen.

@Hier: Vannacht weer een night from hell! Robin na de laatste fles lekker in zn bedje gelegd (22.00 uur) en tot 01.00 uur heeft hij heerlijk geslapen. Toen werd hij wakker, weer huilen. Ik heb hem even opgepakt omdat hij niet meer in slaap viel, en toen ik hem terug legde, ging hij weer lekker slapen. Tot 02.00 uur.....
    Toen wilde/kon hij echt niet meer slapen! Manlief was vandaag vrij, dus hij is beneden op de bank gaan zitten met Robin.....de rest van de nacht. Robin wilde alleen nog slapen op de arm van hubby. En elk uur is hij wel wakker geweest, en weer met huilen en zeuren. Ik hoor dat boven ook, dus ook steeds wakker.
    Hubby heeft gelukkig wel kunnen bijslapen vandaag, want Robin ging gewoon naar het KDV. Daar dachten ze dat hij misschien tandjes krijgt, want hij had ook dunne, gele ontlasting.
    Ben benieuwd....dan weten we tenminste waar het door komt.
    Er is nog niks te zien namelijk...

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Minime... germ zeg.... hoop dat vannacht beter gaat.

KGB... gaat wegvallen als ik eht goed het begrepen he...
    NOS Nieuws - Nibud: koopkracht daalt opnieuw
    In deze berekening gaan we ongeveer 30 euro meer betalen aan kinderopvang maar je kunt niet aangeven hoeveel uur je werk enzo... dus of het klopt......

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    me2... welk recht ben je nu werkzaam in???

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @KGB: Ik dacht dat het alleen vervalt vanaf het 3e kind.
    Verder weet ik het niet exact, want wij hebben er toch geen recht op...

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat is een leuk kado om te geven aan een 4 jarig meisje??

Prijs: max. 30 euro

Alle tips zijn welkom:D

Deel Deze Pagina