April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

#4961 Chantico, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2011
    CVM, wat ontzettend rot dat je zo druk bent met financieel gedoe. Ik hoop dat je snel weer meer tijd en energie voor Livje hebt en de bv ook goed blijft gaan!

MiniMe, klinkt als een heel zware nacht! Soms hebben ze die helaas... Hoop dat komende nacht goed gaat!

Wandelwagenbak: Nathan is nog steeds tevreden in de reiswieg :) Hij ligt lekker te kijken naar alle bomen en gevels en andere hoge dingen die aan hem voorbij trekken. Ik doe ook altijd wel m'n best om een leuke route te kiezen wat dat betreft. Als ik door het park wandel, zigzag ik echt over de paden om alle bomen links en rechts maar zoveel mogelijk in zijn blikveld te brengen (en de zon juist niet in z'n snoetje te laten schijnen). Wat zijn ze toch verschillend hè, onze babies. Misschien komt het ook wel omdat ik/wij niet zo veel met hem wandelen als we zouden willen. Komt er gewoon niet van op de dagen dat één van ons thuis is met twee kinderen, dan zitten we een beetje klem tussen alle eet- en slaapmomenten en ander huishoudelijk gebeuren. Ik weet ook niet meer met welke leeftijd onze dochter overging naar de kinderwageninzet, zal ik eens proberen te achterhalen, want ben daar nu wel erg benieuwd naar :p

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ook Eline ligt nog in de bak hoor! Ze past er nog in en zolang ze nog past wil ik het even zo laten.
    Danique is op de dag dat ze 6 maanden werd overgegaan in de wandelwagen inzet.
    Eline vermaakt zich nog wel redelijk in de bak. Telkens een ander speeltje erbij en ze valt toch ook nog regelmatig in slaap in de wagen. Maar we hebben nu nog maar een paar cm ruimte, dus ben bang dat we binnenkort moeten ombouwen

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, pfoe zware nacht. Vince heeft het vandaag overdag gehad. Veeeel huilen, niks was goed.
    Hopelijk is vannacht wat beter voor jullie.

@Luckey, ik dacht ook dat kgb pas na het zoveelste kind afgeschaft zou worden.

@Cvm, sterkte met de hele situatie.

@Chantico, fijn toch dat hij het nog zo heerlijk vind in de reiswieg.

@FB, moeilijk. Ik vind voor die leeftijd knutseldingen altijd leuk. Bijv een setje om sierraden te maken ofzo, strijkkralen en dat soort dingen. Maar ja, als ik kijk naar stiefzoon die is 4 maar wilt niks weten van creatieve dingen. Dus het verschilt echt per kind. Wij (zussen en ik) vonden het GEWELDIG! Vooral strijkkralen enzo en dat hebben we nog heeeeeel lang gedaan daarna.

@Me2, bedankt voor je antwoord.

Hier dus een rumoerige dag met Vince. Maar ook met mijn meis. Die was weer mega aan het driften. Gelukkig zal ze dit weekend wat rustiger zijn want ze is altijd heel lief als stiefzoon hier is. Ze is zooo idolaat van hem he.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: Dat is inderdaad een leuk idee. Dacht eigenlijk dat ze daar nog iets te jong voor was.
    Ik denk dat ik van de week maar gewoon even op mn gemakt de BartSmit binnenstap.

Wandelwagenbak: toevallig vanmiddag op zolder gezet.
    We hebben hem vorige week weer een keertje gebruikt sinds weken.
    Maar hij zit met zn voeten tegen de rand, en met zn hoofd ook.
    Ook vind het het niet zo heel leuk om er in te liggen.
    En hier in de woonkamer staat hij alleen maar in de weg. Hij stond op de bank;)
    Nu op zolder in de wieg gezet!

Hier: Jesley super lief geweest vandaag. Alleen erg vroeg wakker, en daarna ook nog maar klein uurtje geslapen, dus ben aardig moe!
    Mn moeder maakte me al blij: (NOT!!) ja dat zal hij nu steeds vaker
    gaan krijgen nu hij ouder word... Shit ja.... Binnenkort dus nog maar
    zelden uitslapen!;)Helaas!

Vanmmidag toen hij moe was met shoppen wilde hij maar niet slapen.
    Huilen, huilen, huilen.... Nou dat doet hij echt zelden!!
    Vind ik dan zo zielig, dus wilde m na effe uit de kinderwagen halen.
    Maar mn vriend zei; nee niet zijn zin geven, laat hem maar een keer huilen.
    Had t er toch wel ff moeilijk mee. Maar hij had wel gelijk.
    Eenmaal thuis (meteen weggegaan) heeft hij lekker lang in zn bedje geslapen.

En ben geslaagd voor een winterjas! Voor mezelf!!
    Vorige week al 1 gekocht, een lange.
    Maar wilde nog een korte. De 1e winkel waar ik inging hier die precies hoe ik hem wilde!
    Ik had een keer geluk! :D

Kleding Jesley: Ik ben voor Jesley nog op zoek naar leuke broeken voor de winter. Kan echt nergens slagen!
    Hij heeft nu eigenlijk alleen nog maar spijkerbroeken.
    En 2 jongings broeken. De rest is allemaal te klein geworden.

Iemand tips??? Welke winkel? of online?

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Ik vind dat de HEMA altijd leuke broekjes heeft, maar weet niet wat ze nu in de collectie hebben.
    Je ziet vooral veel spijkerbroekjes inderdaad over het algemeen.
    Bij H&M hebben ze ook wel vaak andere soort broekjes.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik loop er wel eens voorbij als ik aan t werk ben, ga er toch eens kijken inderdaad!!:D

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, weet niet vanaf welke leeftijd het is. Maar over het algemeen vallen knutseldingen wel in de smaak bij 4 jarige meisjes.

@Broekjes voor in de winter. Ik had een lading gekocht maar helaas zit hij daar nu al in. Je hebt ook vaak van die gevoerde stoffen broeken. Waar je ze kan kopen weet ik niet meer. Bij de Hema hier heb je alleen maar 2 soorten spijkerbroeken zo ongeveer. Maar ja, zal wel klein zijn denk ik.

Hier dus ook nog op zoek naar broeken maat 80.
    Denk gewoon spijkerbroekjes. Maar ga ook maillots halen voor hem hoor. wellicht niet stoer maar wel lekker warm onder een broek van de winter.

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    Lisa ligt ook nog in de bak hoor van de wagen...maar veel ruimte heeft ze niet meer hihi

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Kleertjes Winter... Sem heb ik altijd gewone broekjes met een maillotje aangedaan of van die gevoerde broekjes (h&m en C&A hebik ze toen gekocht).... Bij alina zal ik dit ook zo doen....

Bvmamas... merken jullie het ook direkt aan de produktie als jullie zelf niet genoeg eten/drinken.
    Hier wel in elk geval. Heb een paar dagen niet genoeg gedronken en mevrouw komt weer voor een nachtvoeding.
    Vannacht om 12 uur en 6 uur..... pfffff

Wagenbak.... past hier ook nog maar niet lang meer. De ene keer vindt ze het prima om erin te liggen, de andere keer alleen maar huilen....

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vannacht gelukkig beter gegaan met Robin. Even wakker om 01.00 uur maar toen is hij weer in slaap gevallen. Om 5.30 weer wakker en hard huilen, dus ik ging maar even kijken. Lag hij op zn buik! (was nog niet eerder gebeurd want hij slaapt in een slaapzak). Toen heb ik hem lekker bij ons in bed gelegd tot 07.00 uur.

Vraagje over buggy: Doen jullie altijd de kap erop?
    Als ik de kap erop zet, kan Robin nog nauwelijks rondkijken.
    En moet de buggy echt helemaal plat, of mag hij ook in halve zitstand (of is dat echt nog te vroeg)?

11. Chantico

MiniMe, je moet bij vervoer in (halve) zitstand goed kijken naar de sterkte van de rugspieren van je kindje. Als die nog niet zo sterk zijn en je gaat rijden dan is dat niet goed. Zeker niet als je eens een stoepje op en af gaat, je over hobbels en keienstraatjes rijdt, etc. Richtlijn voor vervoer in een fietsstoeltje is dat het pas mag als je kindje echt heel stevig zelf kan zitten. Vervoer in een buggy in zitstand is wel ongeveer vergelijkbaar (al hobbelt het natuurlijk ietsje minder en heeft je kindje iets meer steun, maar je wandelt ook vaak veel langer dan die eerste korte stukjes fietsen die je doet). Halfzittend is vast minder belastend, maar nog steeds belastender dan liggend vervoeren. Als ik naar Nathan z'n rugspieren kijk, dan moet hij echt nog een heel stuk sterker worden voor hij (half)zittend mag rijden! Maar ja, ik weet niet hoe sterk Robin is... Je kunt altijd proberen het in de bak / liggende buggy interessanter te maken door een wagenspanner/speelkoord of een buggyboekje ofzo. Verder weet ik niet wat de 'officiële richtlijnen' zijn of hoe je zelf kunt beoordelen wanneer je kindje aan (half)zittend vervoer toe is. Lastig hè?! Je wilt zo graag het goede doen én het leuk maken...

Luckey, ik dacht dat ik wel echt ruimschoots genoeg dronk, maar hier nog altijd nachtvoedingen. Ik zal eens kijken of hij langer zonder melk kan (en ik vollere boobs heb voor een voeding) als ik meer drink. Ik weet wel dat als ik echt vergeet te drinken op een avond, ik inderdaad 's avonds laat weinig melk heb.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Chantico: Bedankt voor je advies! Eigenlijk weet ik natuurlijk zelf ook wel dat het het beste is om hem nog een tijdje liggend te laten, maar ik wil het inderdaad ook leuk voor Robin maken. Robin kan ook nog lang niet zelf zitten hoor, dus ik laat hem lekker liggen.
    Net naar de stad gewandeld, buggy op platste stand, en als ik de kap iets naar achteren klap, dan kan Robin nog genoeg zien. Hij vond het erg leuk! In zitstand heb ik even geprobeerd, maar hij 'zit' als een zoutzak...nee daar is hij nog niet aan toe;)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Zitstand buggy, ik kijk altijd naar hoe ze zitten. Ze mogen niet gaan 'hangen'. Als ze gewoon goed rechtop zitten zonder te hangen dan kan het wel. Het verschilt ook echt per buggy hoor. Vince zit in de enkele buggy vele malen beter als in de duobuggy. In de duobuggy lijkt hij minder steun te hebben en dan zit hij altijd in ligstand. De enkele buggy zet ik op half lig en dat gaat heel goed.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben de Mutsy, en ik vond echt dat Robin in het tuigje hing. In ons geval toch te vroeg.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    chantico... ik weet niet of de nachtvoedingen bij jou samen hangen met het mindere eten hoor...
    ik merk het in elk geval wel aan de voedingen als ik niet genoeg eet of drink.......
    Sinds gisteren meer gedronken en vandaag laat ze 3,5 uur tussen de voedingen (normaal 2,5 uur).....

ben weer wafels aan het bakken haha

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Me2: bedankt voor je info. Ik ga het loslaten, ik kan toch niets doen zelf, ik wacht wel af wat onze advocaat ervan zegt. Mocht het negatief uitpakken uiteindelijk bij de rechter (dat we bijv nog meer moeten betalen) dan is het heel jammer voor de jongens want dan zal het niet meer zo leuk zijn bij ons thuis. Dan zou de auto van hubby eruit moeten (lease) en kunnen we dus nooit meer met zn vijfen weg want dat past niet in mijn corsaatje, en dan is er geen geld meer voor cadeautjes/een keer naar het zwembad enz. Dan zal hun moeder haar zin wel hebben want waarschijnlijk gaan ze dan klagen hoe stom het hier is. Kan er dan niets aan veranderen en één ding weet ik wel, Liv gaat hier niet onder lijden, zij heeft recht op minstens hetzelfde wat de jongens bij hun moeder krijgen! (lees: verjaardagskado's/pakjesavond/een keertje dierentuin enz)

Buggy: Hier soms in halfzit (of kwartzit eigenlijk, meerdere standen) en ze vind het prachtig. Maar Liv is heel sterk en doe het maar kort, dan gaat ie weer plat.

Luckey: Ik moet ook echt voldoende drinken en 's avonds vergeet ik dat nog wel eens...

BV: Productie is prima zolang ik live voed, heb dan meer dan genoeg melk maar kolven gaat ronduit slecht. Ondanks syntocinon neusspray.....Denk ook dat ik wat dat betreft in een negatieve spiraal kom, want ben voor het kolven al bang dat ik te weinig ga kolven en dat gebeurd ook standaard.
    Oja, net 2 voedingsbh's van de h en m binnen gekregen :) Zitten redelijk, iig voor dat geld haha, aanbieding 2 voor 10 euro!

Nu gauw Liv voeden en dan nar een erjaardag. Hubby blijt bij de kids dus ik heb drie uur de tijd tussen de voedingen door ;)

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier weer terug van zeer kort avondje uit. Mijn moeder let op de kids. Tenminste dat was de bedoeling..... alina dacht er anders over. Schreeuwen huilen en zelfs uitslag door het huilen. Na 1.5 uur en allerhande geprobeerd te hebben zijn we toch maar naar huis gegaan....
    In de auto naar huis in slaap gevallen maar toen ik haar se slaapzak aandeed weer helemaal overtoer. Zelfs hij mij. Borst weigerde en pas na 15 minuten en 2 minuten duimzuigen pakte ze de borst..... nu slaapt ze

Vraag me echt af wat er speelt hoor. Waarom ze zo onrustig bij anderen is.....

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: wat een domper zeg van jullie uitje. Is het alleen de fles drinken of gewoon alles wat ze niet wil bij een ander?

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Melk savonds: is rond 19.00 uur wel wat minder maar heeft bij mij niets met minder eten/drinken te maken heb ik het idee, en om 22.30 uur kolf ik altijd nog weer een hele voeding. Guus heeft al maanden na 19.00 uur geen voeding meer tot 7.30 uur smorgens.

20. Chantico

Oh CVM, wat vervelend dat je met kolven in die negatieve spiraal zit! Ik ken het van bij Ise, toen had ik ook dat ik heel moeilijk kon kolven. Gelukkig had ik toen die spray nog niet gebruikt, dus daarmee kon ik de spiraal keren. Kolfsucces zit inderdaad zo tussen de oren... Bij mij helpt het erg om te kolven terwijl ik iets leuks lees of kijk op tv/dvd, zodat ik vergeet op te letten hoe goed/slecht het gaat. Vaak is het begin even moeizaam en denk ik 'oh jee, hoop dat er genoeg uit komt, en dan raak ik verdiept in wat ik kijk/lees en dan opeens zit ik op veel meer cc dan ik verwacht had, waardoor ik weer goede moed krijg. Soms merk ik ook dat wanneer ik me 'neerleg' bij dat het niet zo veel cc zal worden en dat ik nog héél even door kolf om m'n artikel af te lezen maar niet omdat ik nog veel cc verwacht, dat het dan toch opeens beter gaat, omdat de prestatiedruk er af is ofzo.
    Ik wou dat ik je nog een gouden tip kon geven, maar zo werkt het meestal niet met kolven. Kop op meis, hou vol (of niet, als je er geen zin meer in hebt ;)), je doet het hartstikke goed!

Wauw, ben jaloers ;)

Deel Deze Pagina