April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Nou net naar kno geweest en GEEN knip inhet tongriempje!

Hij vond sam te beweeglijk en het tongetje te diep liggen om er zo goed bij te kunnen en dan zou het dus onder narcose moeten en dat doen ze pas vanaf een half jaar.

Maar omdat sam goed groeit vindt hij dat we moeten wachten op zn spraakontwikkeling met 1 jaar .

Hij zei ook dat het niet vacuum houden van de flessenspeen en dus lucht, niet kon resulteren in krampjes.

Ik ben alleen bang dat als hij de l en t enz straks niet goed kan zeggen met een jaar dat hij dan al een taalachterstand heeft of werkt dat niet zo??? Iemand ervaring hiermee?

of dat hij geen ijsjes kan likken.. vindt ik ook zo sneu.

Anders wil ik dat tegen de tijd dat hij ong. 1 jaar wordt wel de knip laten doen

ik wil zowiezo niet wachten tot hij in de puberteit er last van heeft:p

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hey..
    mochten jullie denken wat leest die toch steeds mee.. ik open steeds perongeluk jullie topic.. Ben van de april-mama`s 2010... Wel een heel gek idee dat er al april-mama`s 2011 zijn ! Geniet allemaal van jullie kleintjes, voor je het weet zijn ze een jaar..

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hanna, ik weet niet of ik je al gefeliciteerd had, maar zo niet (en anders nogmaals) van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een leuke naam! Wat ontzettend *&#&%@*^# van het zh dat ze zonder overleg flesvoeding hebben gegeven! En dat zelfs al binnen twee uur na de geboorte, dan hoeven ze nog niet eens iets te drinken! Ongelofelijk… Ik hoop dat je niet erg verdrietig bent over het moeten afbouwen van de bv en dat je heerlijk blijft genieten van je prachtige meisje!

Saona, fijn dat het steeds beter gaat met Neo, maar wat heftig is het allemaal zeg! Ik hoop je snel weer hier te zien, met goed nieuws over dat jullie lekker thuis zijn. Knuffel meis!

Musty, hoe gaat het met Louise-Faye? Ik moet veel aan jullie denken…

Luckey, Alina drinkt toch ook zo vaak? Dat deed Nathan ook, en opeens een paar dagen geleden is hij weer terug in het elke-drie-uur-een-voeding ritme. Ik heb er niets aan bijgestuurd, blijkbaar had hij eerst meer nodig en is het nu opeens zo goed voor hem. We hebben wel een speentje geïntroduceerd hier, maar dat gebruiken we niet echt om te rekken voor de voedingen. Over dat de gaasjeslaag van de pampers aan de billen blijft plakken: misschien helpt het om bij het verschonen wat vaseline op de billetjes te smeren. En over dat twijfelen of je spruw hebt, dat heb ik ook. Maar wat ik las van spruw is dat je tepels dan na de voeding meer pijn doen dan ervoor, als ik het goed begrepen heb. En ik heb juist voor de voeding, als ik denk aan dat het tijd is om te gaan voeden of als Nathan huilt, dat ik m’n tepels voel. Dus denk dat dat dan toch de tsr is, of niet? En hier ook een onrustig kindje als de melkstroom langzamer wordt volgens mij. Wat een puzzeltje is het toch, hè, dat borstvoeden! Hoop dat we snel alle stukjes op de juiste plaats hebben en weten wat we moeten doen om het allemaal goed te laten gaan.

Titania, ik kan jammer genoeg niet op hyves om je filmpje te bekijken. Ben erg benieuwd naar hoe je kleine mannetje al bewust rondkijkt! Je kunt/wilt het niet hier plaatsen zeker?

Jojoki, wat moeilijk hè als je kindje ‘onder het mes’ moet. Ik hoop dat hij er weinig last van heeft en daarna véél lekkerder kan drinken! Oh, het is niet door gegaan. Als ze 1 jaar zijn zeggen kinderen over het algemeen nog niet zoveel en zeker ook niet alle letters, dus voor een taalachterstand op die leeftijd hoef je niet bang te zijn, denk ik.

MiniMe, balen dat ze geen reden voor de placentaloslating hebben gevonden. Gelukkig nog altijd 85-90% kans dat het niet weer gebeurt, maar spannend zal dat wel zijn dan.

Filmpjes: ik zou vooral nu ook al filmpjes maken! Die hele specifieke babygeluidjes en babymotoriek, dat slappe minilijfje, al die dingen kunnen van de één op de andere dag opeens weg zijn en dan kun je het je niet meer voor de geest halen hoe ze ook al weer als pasgeboren baby klonken, bewogen, voelden… Ik film me in ieder geval suf! (Met als gevolg een computer die volloopt met foto’s en filmpjes :p)

Buikslapen en reflux: is het voor kindjes die last hebben van maagzuur nou juist wel of niet goed om op de buik te slapen? En hoe lang na de voeding mag je ze op hun buik wegleggen? Het voelt zo tegenstrijdig om je kindje op de buik te leggen met een volle maag, maar ik krijg de indruk hier op het forum dat dat juist wel goed is.

Flesje oefenen (bv-kindjes): hier zijn we vorige week begonnen. Vooralsnog gaat het best goed, maar ik vind het wel langzaam gaan zo uit de fles! Hoe snel drinken jullie kindjes een flesje leeg? Nathan doet over 100cc met gemak een kwartier of 20 minuten… (Wel met dat ie regelmatig stopt met drinken, maar ja, die tijd zit je dus wel ‘te wachten’.)

4. Hanna79

Hanna79 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!!!
    Ik ben er wel boos/verdrietig om geweest dat het met de borstvoeding niet lukt. Maar ze is nu een stuk rustiger met de flesvoeding, dus is dit voor haar ook beter :)

@mirena spiraaltje: ik ben ook een groot fan!!! ik was niet of nauwelijks ongesteld en dat was echt heerlijk! ik wil ook zo snel mogelijk weer een nieuwe laten plaatsen!

@flesje oefenen: hier doet onze dame gemiddeld zo'n 20 minuten over 100cc, maar haar tempo hangt sterk af van hoe haar "bui" is...

@luiers: pampers bevallen prima, maar ik wil binnenkort ook eens van een ander merk proberen.

@gewicht: in totaal was ik zo'n 13-14 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en daar is nog 4 kg van over. Ik denk dat daar nog wel wat vanaf gaat als ik weer wat actiever ben (als die borstontsteking echt helemaal weg is), maar als het zo blijft, dan vind ik het ook prima.

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Jippie: vandaag spontaan geoefend om Rune uit handen te geven en dat viel me alles mee. Dus kon ik manlief bellen met een verrassing: zondag gaan we saampjes uit eten. Heb er super veel zin in!!

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hanna alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat een heftige bevalling zeg!!

Mirena, heb hem ook gehad en het beviel me prima. Nauwelijks ongesteld en ook geen last van kwaaltjes meer. Alleen het plaatsen vond ik vies tegenvallen!

Ik heb geloof ik gemist wat er met musty aan de hand is, kan haar hyves niet zien. Misschien kan iemand hier vertellen wat er aan de hand is??

ongesteld, hier afgelopen zaterdag weer geworden. Had al 4 dagen aan het eind van de dag knallende hoofdpijn. Werd het gelukkig al vroeg in de ochtend want we gingen de hele dag weg en had een lichte broek aan, had anders de hele dag mooi voor schut gelopen met een rode vlek!

7. Chantico

Dit stond op 8 mei op haar hyves, als ik het goed heb.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Jojoki... ik denk dat het met die taalachterstand wel mee zal vallen hoor.
    sem heeft geen kort tongriempje en toch had hij met bepaalde klanken in het begin moeite. is vanzelf goed gekomen.....
    denk niet dat het veel met dat tongriempje te maken heeft.
    Bovendien is het ene kind vroeg met praten en het andere kind niet, dus om met 1jaar al over een mogelijke taalachterstand te praten is erg voorbarig denk ik....
    zal allemaal wel loslopen. Mij lijkt alleen de ingreep zelf niet fijn om dat met 1 jaar te laten doen..... kleine is dan toch beweeglijker enzo....

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

heb ik net uitgebreide reacties geschreven, vliegt de pagina er weer uit :( Nu even kort want weinig tijd...

Jojoki: begrijp wel dat je je zorgen maakt over een eventuele spraakachterstand. Kun je geen logopediste bellen om te vragen of een achterstand op zo'n jonge leeftijd al mogelijk is?

Luckey: Heb je gedaan wat de huisarts zei w.b voeden op schema ipv op verzoek? Zo ja, bevalt het? kan het me niet echt voorstellen namelijk, Liv maakt er qua tijden echt een potje van, de ene keer laat ze er 4.5 uur tussen, dan weer 2 uur. En wakker maken voor een voeding (op schema) hoef ik echt niet te doen, moe is moe en dus niet hongerig!

Hier: Wilde gaan sporten maar durf het niet aan. Liv is de laatste avonden heel onrustig en heeft dan veel last van dr darmpjes. Meestal krijgt ze uiteindelijk een mega mega poepbroek tot in dr nek en dan is het wel over. Maar zit niet lekker als ik weet dat hubby er dan alleen mee zit terwijl de andere kids er vanavond ook zijn. En pas nog niet in mn gewone sportbadpak, dus dat schiet ook niet op ;)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @ Flesje: Het is normaal/goed als je kindje 15-20 minuten over het flesje doet. Dat is een prima tijd.
    Robin drinkt juist wat snel, ik moet echt pauzes nemen anders klokt hij zo alles naar binnen (met het gevolg dat het er ook net zo hard weer uitkomt;)

@Bramtim: Wat fijn dat het meeviel om Rune uit handen te geven. Kun je zondag lekker zorgeloos uit eten!

@Musty: nog geen nieuws op Hyves zover ik weet……

@luiers: Pampers bevallen prima, heb net weer een nieuwe voorraad gekocht (met kortingsbonnen). Ik ga binnenkort ook eens Etos en Jumbo denk ik proberen. Kruidvat ben ik geen fan van (sluit niet goed aan, dus Robin heeft al 2x natte kleertjes gehad)

@Vica: Beterschap met je hoofdpijn!

@Kinect: sorry meiden ik kan nog niks zeggen over Zumba. Het is in ieder geval gedownload, ik wacht nu tot manlief thuis komt en het op DVD kan branden. Hopelijk vanavond nog even uitproberen :D

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Minime; wij hadden precies hetzelfde probleem met Rune en zijn flesjes waardoor hij dus heeeeeeeel veel teruggaf. Misschien een andere speen proberen?Wij hebben nu de 3-standenspeen van Difrax en op standje 1 doet hij er lang genoeg over.

12. Chantico

Ik geloof dat het ook de richtlijn is om te mikken op 20 minuten per fles. Gaat het langzamer, dan een grotere speen geven en gaat het sneller, dan een kleinere speen geven, dacht ik. (Wat raar is, want als ze groter worden en sterker kunnen zuigen, moeten ze ook naar een grotere speen :() Maar onze meid dronk altijd heel snel (en zonder spugen), dus daar ben ik geloof ik gewend aan geraakt en het voelt nu zo langzaam als het echt 20 minuten duurt. Maar dat is dus echt goed? Hier net een flesje gegeven. De eerste 60cc ging er in 7 minuten in, toen 6 minuten pauze (hij lag me zo lekker aan te staren en naar me te lachen *smelt*) en toen in 7 minuten de laatste 50cc. En daarna wilde ie nog wel meer, haha. Dus heb nu maar 140 gekolfd voor de volgende fles en hem een borst als toetje aangeboden. Inmiddels was ie toch wel zo moe geworden dat ie met de tepel in z'n mond direct in slaap viel. Lief hoor, zo'n kleine levensgenieter in je armen :)

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Knap hoor!
    Moet je zeker doen... Doet je echt goed.
    Wij zijn maandag met zn 2tjes uit eten geweest en daarna bios:)
    Heerlijk effe genieten!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: Misschien wel een idee idd die 3-standen speen.
    Ik moet binnenkort toch een nieuw flesje kopen (we hebben nu ook Difrax), aangezien er maar 170cc in dit flesje past en hij nu al op 150+5 zit.

@Chantico: Ik vind 20 min ook langzaam lijken hoor, maar het schijnt inderdaad normaal te zijn. Alleen 's nachts is dat vervelend, als je juist snel weer naar je bed wilt ;)

@Kindje achterlaten: Nog niet gedaan, maar eind mei gaan we met schoonfamilie een weekje naar Duitsland. Ik zie er echt naar uit om dan ook weer iets alleen met hubby te doen (mountainbiken). We kunnen Robin dan even bij opa&oma achterlaten, die passen met alle liefde op :). Ben benieuwd hoe 'gek' dat zal voelen....weer even zonder die kleine boef.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nou, dat wordt hem niet vanavond wat betreft Zumba op Kinect.
    De DVD-brander lijkt kapot te zijn....zucht

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Natuurlijk heb ik dat niet gedaan. Het aantal voedingen op een dag is het wel laatste waar ik me druk om maak hoor.
    Als ze nou een paar dagen elk uur komt incl in de nacht, dan ga ik me zorgen maken en de tijd rekken.
    Maar gemiddeld 9 voedingen per dag is heeeeeeel normaal hoor. Dat regelt zich vanzelf wel.

Het enige dat me stoort/wat ik me afvraag (en wat me stiekem toch begint te irriteren) is dat ik haar overdag bijna niet uit mijn handen gelegd krijg. Zodra ik merk dat ze moe wordt (gapen, oren trekken enz) dan leg ik haar in bed of in de box. Nog een minuut laten is het huilen. Ik laat haar eerst even maar na 5 minuten ga ik toch echt kijken (meestal kun je dan ook echt niet meer om het dramatische gehuil heen) en pak haar op. Vrijwel meteen is ze dan stil en valt in slaap. Weer neerleggen is dan geen optie....
    We blijven volhouden hoor want ik ga echt geen 24 uur met haar op mijn arm zitten.....
    iemand tips???

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    balen!!!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pfff... sorry dat ik even niet reageer.

De hoofdpijn is iets minder met inbropufen maar ik benn echt ziek weer van de pil. Mega buikkrampen en misselijk...

Zo maar eens info zoeken over het ginefix spiraaltje. Die wordt door een gyn vastgezet in de baarmoeder (vastgeklikt) en kan dus niet verschuiven zoals mijn vorige koperspiraaltje deed EN hij is hormoonvrij.
    Helaas kan ik echt niet meer tegen hormonen sinds de bevalling van Rebecca.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heb je het hoofdeinde van het bed al verhoogd? Wellicht heeft ze toch wat last van de vorige voeding als ze plat ligt?
    Dan kan het al vaak helpen om het hoofdeinde iets te verhogen (op boeken zetten ofzo)

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    na de voeding houd ik haar altijd rechtop voor eventueel boertje maar dan komt net de voeding eruit.
    laat ik haar na de voeding op mijn arm liggen spuugt ze een stuk minder (heb ik het idee)

Deel Deze Pagina