Chantico, bedankt voor je reactie Ik ga tijdens het kolven op mn werk vaak internetten, even de hoognodige (en de laatste tijd niet zo leuke) emails lezen en bv-artikelen opzoeken. Misschien moet ik dat gewoon eens niet doen en lekker een boek meenemen, wie weet helpt het! Opgeven ga ik zeker niet doen, thuis gaat het kolven een stuk beter dus wat ik tekort kolf op mijn werk kolf ik 's avonds tussen twee voedingen door bij. Gelukkig lukt het me nog bijna eke dag om totaal te kolven wat Liv op een dag uit de fles krijgt. Luckey: Wat gek dat Alina het niet accepteerd als jij er niet bent 's avonds! Tips heb ik niet, behalve misschien dat jij haar 's avonds na een voeding zelf in bed legt voor je weggaat. Dat doe ik ook altijd en dat werkt prima. ik zorg dan dat ik pas na 20 uur wegga en voor 24 uur terugben voor een laatste voeding. Schema: Nog altijd op zes voedingen. Ben van plan om volgend weekend met groente te beginnen en dan de laatste voeding te schrappen (nog wel kolven). Iemand toevalig "oei ik groei" gezien op tv? Wel leuk om te zien maar zaten een hoop dingen in waar ik het niet mee eens ben. Bijvoorbeeld het advies van de 'voedingsdeskundige' (van nestlé) om vanaf 6 manden 's avonds een pyamapapje te geven zodat je kindje lekker doorslaapt. ten eerste, succes is absoluut niet gegarandeert, ten tweede, het is gewon niet nodig!!! (mijn mening) Als een kindje nou nog behoefte heeft aan een extra vopeding 's avonds laat of 's nachts is dat toch geen ramp? Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik anti-pyamapapjes ben omdat ik het belachelijk vind om ze smaakjes zoals 'biscuit' aan te leren. Gewone pap zonder smaakje kan ik wel mee leven hoor, maar ik vind het allemaal zo overdone.
@Cvm, is mijn dochter niet met je eens Die vond avondpapje biscuit echt geweldig. En hier is hij ook weer gehaald voor Vince (voor als hij 6 maanden is). Ik ben altijd heeeeel blij geweest dat mijn dochter dat wou als ze ziek was. Dan hield ze echt geen hapje brood binnen maar pyamapap ging er wel in (mondjes mate) en bleef erin. En ze is best vaak ziek geweest dus ik vind het een mega uitvinding. Al zie ik niet het nut in van pap savonds. Hier wordt pap gegeven ipv een fles. Hier altijd met ontbijt of lunch gegeven. En ze zitten echt niet langer vol van 'avond'pap.. Dus voor doorslapen zal het echt niet veel helpen. @Luckey, jeej wat moeilijk zeg! Hier is het gelukkig niet meer zo als hij bij hubby is. Hier een rustige dag. Weinig te melde eigenlijk.
Haha, ja die kinderen vinden die zoete pyjamapap natuurlijk heerlijk, dat is precies het bezwaar dat ik er tegen heb
Pyamapapje.... ik wil geen pap geven dus vind die pyamapapjes ook niets. Ik houd de bv erin tot ze er geen zin meer in heeft..... Als andere ouders die wel besluiten te geven, vind ik dat geen probleem..... ieders eigen keuze.... Alina perikelen.... nee eigenlijk pakt ze van iedereen de fles en op het kdv, moeder, thuis door papa laat ze zich overdag ook in bed leggen. Puur en alleen het s avonds laat ze zich niet in bed leggen door een ander...... Ik ben eigenlijk nooit weg, maar alleen als er een vergadering is vd oudercommissie en die beginnen rond half 8, en zij gaat pas om half 9 naar bed..... Nou ja het is even doorbijten en uiteindelijk zal het wel goedkomen... tot die tijd is het even snel snel weg en helaas voor papa....
oja... CVM... weet wat bij mij de productie verhoogt tijdens het kolven.... serieuze sites doorlezen haha. Denk ik aan alina dan komt er bijna niets, maar ga ik informatie opzoeken over bv testamenten enzo dan kolf ik zo 200 bij elkaar..... (wel met syntocinon, alhoewel ik altijd zonder begin en als ik merk dat na x minuten nog een tsr is spray ik even....)
@Pyamapapje: Hier nog helemaal geen pap. Robin heeft het niet nodig, slaapt toch wel de hele nacht door, EN groeit ook goed genoeg, hij is al dik genoeg haha Als hij straks 6 maanden is, is het geloof ik de bedoeling (of een mogelijkheid) om een flesje te vervangen door een papmaaltijd. Dat wil ik dan wel gaan doen, als ontbijt. Ik laat hem liever ook niet wennen aan teveel zoetigheid, nergens voor nodig.
Nee zie ook niets in pyjama papje vanaf 6 maanden. Cvm: ik kolf altijd terwijl ik gewoon achter mijn compu van alles zit te doen en vaak inderdaad iets serieus en denk dan niet aan Guus. Ik heb nog nooit can die spray hoeven gebruiken ook niet bij de andere twee. Bij mij is echt afleiding van het kolven het beste. Inderdaad geen gouden tip maar je kan alles proberen toch? Luckey: wat vervelend dat dat slapen dan savonds met een ander niet gaat, zeker als het overdag wel gaat. Wellicht toch echt elke avond de komende tijd door je man laten proberen om de circel te doorbreken of zo...het lijkt me namelijk ook lastig voor jou als je niet onbezirgd weg kan.
@Vica: Ben je al met dat dieet begonnen? Ik heb de afgelopen 2 weken veel te veel gesnoept (oa door verjaardagen, bruiloft, eigen verjaardag en (snoep)leftovers), dus wil vanaf morgen weer een beetje rustig aan doen. Niet echt een dieet, gewoon gezond eten en proberen niet/nauwelijks te snoepen. Hoe gaat het bij jou?
Avondritueel.... zovaak ben ik op zich niet weg (1x per maand een avond ofzo) maar twijfel wel of ik het zo laat of toch idd door papa laat proberen als ik gewoon thuis ben..... ooit komt er een moment dat het wel gewoon gaat.... Nu is ze bv ook boven op zolder bij papa, terwijl ik beneden ben.... dat is het punt dus ook niet.... Vind het eigenlijk ook wel onzin om haar dan te dwingen door papa naar bed te laten brengen (huilend) terwijl ik toch thuis ben... maarja misschien gaat het dan wel goed als ik beneden voed (of met flesje) en dan naar bed brengen.......
Wat een nacht zeg... Voedingen om 20.30, 22.30, 1.00, 3.00, 5.30 en om 6.45 toen mijn moeder haar kwam halen wilde ze niet echt wat drinken. Net dus gekolfd maar opbrengst was maar 110.... hoezo boobs zijn leeg..... Leve de regelnacht dus........ *baal wel want had gehoopt dat we een nieuw ritme hadden, nu 3 dagen overdag nl om de 3,5 uur drinken en dus maar 5x op een dag*
Hier heeft de kleine vent vannacht weer doorgeslapen Ik was helemaal verbaasd vanochtend hahaha Vandaag 3 jaar getrouwd, we gaan niks doen want een echte mijlpaal is het niet.
heyy we zitten op 5000 berichten *ooo nee, bijna haha, verkeerd gezien* Moeten we nu een nieuwe openen? Ik zit op mn werk, ff snel bijgelezen.... Was niet veel gelukkig! Jesley is met papa thuis
@Luckey, klinkt als een vermoeiende dag! @Koeky, gefeliciteerd met jullie 3 jarige huwelijk! @FB, werkse! @Nieuw topic, het is idd de bedoeling dat er nu een nieuwe geopend wordt en deze gesloten gaat worden door 1 van de modjes. Maakt niet uit of het nu is of aan aantal berichten na de 5000. Hier rustig en druk tegelijk. Kids zijn lief, geen drukke dingen in de planning. Maar wel ben ik mij druk aan het voorbereiden voor de rommelmarkt a.s. zondag. Ben benieuwd hoeveel van mijn spullen ik in de auto ga krijgen. Heb namelijk echt wel veel spullen...
zo even bij lezen en reageren voordat de grootste stuiterbal hier wakker wordt @ me2.... ik ben afgelopen week bij chirurg geweest, en herstel hangt beetje ervan af, incisie bij de duim kan ie niet normaal maken omdat ie dan te dicht bij zenuwenbaan komt dus die komt aan de 'voorkant' en omdat ie dan over gewricht heen loopt wordt t zoiezo 2 wk niets doen ermee na operatie ivm wondgenezing @ vica.... wat super dat vince normale ontlasting heeft!! goed teken! @ titania... wat jammer dat de bv zo achteruit gaat, maar meis je hebt zo ontzettend je best gedaan vergeet dat niet! wat een superlieve blik van je mannetje op de foto! en wat een lompe opmerking van buurvrouw @vica.... ons meis had de fles binnen 10 minuten altijd leeg, ongeacht wat we deden @ FB.... hier meteen zoutoplossing en anders xylometazoline(als ik t goed schrijf) druppels babydosering, hier teveel risico dat ie anders weer met zn luchtwegen en longen komt te zitten @ luckey.... bha wat een rotopmerking zo over je voeding, ze zal t wel nodig hebben mssn groeispurt oid? @ vica... herkenbaar wat vince in de maxi-cosi doet, doe je verder niets aan, laat maar effe gefrustreerd wezen en dan merken ze t zelf wel @ koeky... dikke knuff, al beetje uit je dippie? @ hapjes.... hier sinds 2 sept elke avond groente.... hij vind alles lekker maar sperziebonen gaan mwa mwa en bloemkool is not done (mssn teveel gegeten tijdens de zs yammmmm) @ me2.... ook al zon lange slungel @ bv.... we gaan richting de mogelijke 6 mnd dip..... hier is de productie laatste weken erg vooruit gegaan, vriezer raakt overvol, ga savonds ook steeds meer kolven en! niet al te hard roepen.... normaal om 2 wk vloeien.... maar zit nu op 2,5 niet en hopelijk langer @ minime..... hier gaat ie nog gewoon in t badje of mee onder de douche.... we laten ze lekker spartelen (klinkt gemeen whahha) @ suus..... hier echte vaste tijden kolven savonds, visite of geen visite en als ik weg ben puzzel ik t erom heen of neem kolf mee gelukkig dat hij geen last heeft van t gordelroos,heb gehoord dat t toch behoorlijk pijnlijk kan zijn @ minime.... wat een kereltje zeg, heerlijke appelwangen @ suus.... ook al zon man, hij lijkt ouder @ luuf..... trouwens niet teveel gebruiken want kan behoorlijk op de longen slaan vertelde de ha me @ vica... hoe bevalt t nieuwe werk? @ mir.... ook al zon mooi knulleke... hij heeft lange winmpers heh? @ FB... wat een vrolijkert en al aardig wat haar ben jaloers whaha! @ hyves en FB..... FB vind ik niet zo, hyves vind ik gezelliger en gemakkelijker @ FB... geweldig filmpje! @ cvm... dikke knuffel.... gha jeetje zeg! wat een getob met alimentatie ect.... en wat een reactie van die ex hopelijk is t snel rond en rust wedergekeerd en dat jullie niet meer hoeven te stressen hoe rond te komen! @ luckey.... leuk idee mini pizza van pitabroodje! ga ik onthouden @ mikija....pfeifer is besmettelijk via kwijl/slijm verder geen idee @ luckey... awww smelt! heerlijk dat sem zo in de weer is met zn zusje @ alieke.... heeft ze baat gehad bij de behandeling van osteopaat? @ brood... ons meis begon dat pas vanaf 8 mnd te eten.... die ging vreselijk over dr nek, bleek bepaalt reflex ver voor op dr tong te zitten met ouder worden groeit dat naar achter dus ik wacht nog effe met brood, vond dat zo zielig @ bijvoeden... had willen wachten tot 6 mnd, maar hij begon ons gek te maken met avondeten dus uiteindelijk na overleg cb begonnen met groente, ging er meteen in als zoete koek en hij is weer tevrede @ mikija.... we lieten t ze eertst uitzoeken tot ze echt te moe waren om zelf nog hun arm onder ze uit te krijgen, dan grepen we in @ cvm hier ook op 6 voedingen p/d en 2x kolven savonds om half 7 laatste voeding en dan gaat ie de nacht door tot meestal een uur of 5/6 om 9 uur kolven savonds en voor ik na bed ga nog even goed leegkolven anders ontplof ik @ fb... jeetje wat naar dat jesley zo van slag af is geweest @ minime... eek daar zeg je wat leidster dag..... ik moet vanaaf gaan knutselen helemaal bij ingeschoten na afgelopen week, alles stond op zn kop wat is ie goed gegroeid! @ buggyinzet.... hij past nog steeds in de bak en anders maxi cosi @ cvm... wat een zorgen, dikke knuffs meis, hopelijk mag het in jullie voordeel uitpakken, duimen draaien! @ bezuinigingen....kgb valt weg kinderbijslag gaat omlaag en opvangtoeslag omlaag @ rumoerige nachten.... hier ook al 1,5 wk... sprongetje ofzo? @ luckey.... ik merk t enorm als ik zelf niet goed eet en drink betreft de bv.... let er ook echt op want was gewent alleen avond eten rest overslaan en te weinig drinken wat jammer dat ze zo onrustig is bij andere... zo word ikke tijd moeilijker @ kolve..... gaat prima zolang ik dus niet aan kolven/voeden denk dus ik zet dicovery oid op als ik kolf ik gebruik nu wel de neuspray voor t kolven, ik rkijg zelf wel tsr.... maar blijkbaar niet dusdanig dat ik 'alle' melk gekolft krijg.... nu heb ik ook behoorlijke boobies en dat maakt t er niet gemakkelijker op met kolven @ koeky... proficiat met je 3jarig huwelijk jaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben dr en mnmies wordt wakker wat een timing hier gaat t mwa mwa, kids zijn beide opgeknat gelukkig dat is t allerbelangrijkste! ons manneke gaat knetterhard.... druk bezig met proberen te kruipen, hij schuift nu overal na toeen anders rolt ie zich overal naar toe ben zelf bij de chirurg geweest, zit nu te wachten op oproep voor de operatie bij neuroloog geweest, geen reet mee opgeschoten dus nu morgen afspraak bij ha mn teen gebroken vrijdag nacht, ik klapte op de gietijzeren wieg die niet aan de kant ging, zaterdag met enorme pijn opgestaan, ingetaped geworden op hap zaterdag jarig geweest dus weekend druk