April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Kolven: Ik kolf op advies van de lactatiekundige elke ochtend beide borsten leeg na de ochtendvoeding. Meestal haal ik er dan zo'n 60 cc nog extra uit. Eens per 2/3 dagen geven we een flesje ergens in de namiddag/avond en die gemiste voeding kolf ik dan ook zodat de productie niet aangetast kan worden.

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM... heb jij lactatiekundige ingeschakeld vanwege dat verslikken??? Drinkt ze bij jou 1 of 2 borsten.
    Hier meestal 1 borst, later op de dag wil ze nog wel eens 2 borsten drinken.
    Ik kamp echter met het twijfelprobleem dat ze ze niet leegdrinkt (in de avond voelen ze wel leeg overigens), maar weet niet of het zin heeft om een lactatiekundige in te schakelen???

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Musty, heel veel sterkte en beterschap voor je meisje. Ook ik kreeg tranen in m'n ogen tijdens het lezen.

@Vica, ook jij heel veel sterkte i.v.m je smoeder. Enne ik duim voor je mee dat Vince ook een lichte slaper wordt.

@MiniMe, wat geweldig dat Robin al zo lekker door slaapt s' nachts. Hopelijk blijft hij dit volhouden. D slaapt helaas nog maar 6 uur max s'nachts. Dat is gelukkig wel beter als maar 3 of 4 uur.

@krampjes: Hier ook nog eentje die nog steeds krampjes heeft, ook overdag. Ben nu aan de gang met kokend water in de fles, hopelijk werkt dat wat. Ook nog steeds Infacol. Hoe lang zouden krampjes aan houden denken jullie? D heeft er al ruim 2 maanden last van namelijk.

Vandaag komt vriendlief na 2 nachtjes weer thuis. Heb hem best gemist. Ben benieuwd of Daimen al een beetje reageert op papa als hij hem ziet. Is voor hem ook weer even geleden zo lang van papa gescheiden te zijn geweest. Straks naar m'n oma, daar eten met m'n zusje, GEZELLIG!!

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey: Nee mijn kraamverzorgster was een lactatiekundige en ik mag haar nog steeds bellen/mailen als ik ergens vragen over heb. Verslikken gaat hier nu beter, als ik zie dat ze de melk niet wegkrijgt omdat het teveel is haal ik haar even van de borst tot ze rustig ademhaalt, dan leg ik haar weer aan. Sindsdien weinig problemen meer met verslikken. Hier drinkt ze meestal twee borsten, al is het de laatste tijd 's middags vaak 1. En idd, hier voelen mijn borsten ook alleen 's avonds echt leeg aan, en natuurlijk 's morgens na het leegkolven

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Bedankt voor de lieve reacties!

luckey: je hebt wel gelijk, ik zou idd geen reden hoeven hebben om over te stappen. Het maakt het wel makkelijker :)
    vica: ligt Vince naast je 's nachts?
    mini: het kan idd ook met bv....
    me: prematuurtjes hebben idd vaker last van hun darmpjes door de onrijpheid. Als ik bv zou blijven geven, moet ik op dieet blijven. Dat zie ik echt niet zitten om dit nog 2-3 maanden te doen....
    slapen: Maura slaapt naast ons in haar wiegje. Tenminste, wanneer ze niet achterlijk onrustig is.....Want dan slaapt ze naast mij.
    luckey: leuke besteding van je geld. Kleine meisjes worden groot ;)
    musty: wat is er allemaal aan de hand?????
    cvm: ik zie dat soort middelen echt niet als bijvoeding.....Zou het gewoon gaan gebruiken.
    buikslapen: Maura slaapt overdag in de box op haar rug. Soms ook 's nachts, als ze naast mij ligt. Zit er aan te denken om haar ook in haar wiegje op haar buik te leggen. Ze kan al een hele tijd haar hoofd heel goed omhoog houden en dus ook draaien. Ze is heel sterk in haar nekje, dus voorzie geen problemen eigenlijk en toch op de een of andere manier een beetje spannend!
    nachtvoeding: zit op 2 voedingen ongeveer.
    musty: wat een lekkere moppies!!
    luckey: is het een idee om haar op de buik te voeden? Dus jij op je rug liggend?
    mini: fijn zeg dat doorslapen!!
    spirit: wat zielig. Heeel veel beterschap!!
    kevercabrio: zo heeee, ook lekker doorslapen!! Nog gefeliciteerd!!
    windjes: je kan ook voetjes tegen elkaar doen en dan rondjes draaien (met de klok mee). Kan ook nog eens helpen.

Het maken van de pasfoto's ging best goed! Ze zijn leuk geworden :D Gisteravond gaf Maura een lachshow weg, echt heel lief!!

6. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    musty: heftig zeg!!!!! Goed gehandeld!!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Seertje... idd rondjes draaien met voetzooltjes tegen elkaar werkt hier ook heel goed.....

8. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier trouwens 2 hele slechte nachten doorgemaakt. Vannacht was het zelfs 2 uur voordat de rust was wedergekeerd.....En natuurlijk heeft ze naast mij geslapen.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hoe komt ze zo ineens dan zo onrustig????
    Sprongetje???

Is het trouwens heel "fout" van me dat ik nu achter de laptop zit terwijl ik haar in slaap wieg op de arm ;)

Wel net een leuke boxmobiel (tiny love) via mp gescoord, morgen nog even de batterijen halen en kijken hoe ze erop reageert.....

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    De ochtendvoeding is juist meer suiker om de dag te beginnen. Als je savonds een flesje geeft dan is het beter om ook avond melk te gebruiken. dat is zwaarder om de nacht door te komen, althans zo heb ik het geleerd. Ik kolf savonds nadat Guus een uur oid naar bed is. En als je dat consequent doet dan laat je je lichaam denken dat er nog een extra voeding wordt gegeven en wordt de nacht voeding verder gewoon weer aangemaakt (eerste keer moest ik wel bijsmokkelen met melk eerder gekolfd op de dag). Zo heb ik het bij de andere 2 ook gedaan.
    Hier drinkt Guus maar 1 borst per keer. Die biedt ik 2x aan. Een keer voor en een keer na het verschonen. Zo krijgt hij ook de vette achtermelk binnen en drinkt bij hem goed leeg.

Mir: ze zeggen dat de krampjes hun hoogtepunt hebben met 6 weken en dat ze na 3 maande over zijn, maar jouw kindje is prematuur en dan moet je de leeftijd wellicht corrigeren.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mir, prematuren schijnen toch wel meer en heftigere krampjes te hebben.

@Seertje, ik begrijp je keuze voor neocate bij een KMA toch wel heeel goed hoor. Het lijkt mij enorm stressvol om zelf ook nog eens een compleet dieet aan te gaan voor maanden. Koemelkeiwitten zitten ook echt bijna overal in. Neocate is gewoon makkelijker en met zekerheid de goede voeding. Natuurlijk niet 'beter' dan bv maar wel zo dat er geen reacties zullen ontstaan. Minder risico op verkeerde dingen binnen krijgen.
    Vince slaapt in het ledikantje maar wel naast mijn bed.

@Musty, dikke knuffel. Fijn dat je mannetje het wel erg goed doet.

@Luckey, ben benieuwd hoe ze de boxmobiel vind.

@Doorslapen, hier vannacht niet. Maar 6,5 uur vannacht. Maar ja.. hij werdt wakker met zijn andere oog helemaal dik en rood (oogbol gewoon wit) en de ander was ook nog opgezet.

@Sprongetje, volgens mij zit Vince er nog middenin. Maar je moet de leeftijd corrigeren met sprongetjes dus dat kan wel kloppen. Wel zie ik duidelijk dat hij elke dag meer kan. Maar hij heeft nog wel veel krampjes.

@Spirit, hoe was het bij de HAP?

Hier vandaag bij smoeder geweest. Ze ligt nu eigenlijk alleen nog maar. Kan wel weer slokjes water binnenhouden maar drinkt ze eigenlijk alleen af en toe om de droge mond tegen te gaan. Ze praat dubbel en ziet dubbel door de morfine en haar spieren lijken soms uit te vallen. Ze is er verder heel rustig onder.
    Hubby trouwens ook. Vandaag vertelde hij ook dat hij zo verbaasd was dat hij er zo rustig onder is. Maar ja, je weet dat het gaat gebeuren, je ziet je moeder op een gegeven moment constant pijn hebben en alles uitspugen enz enz.. Hij heeft natuurlijk al lang de tijd gehad om aan het idee te wennen hoe erg het ook is.
    En sinds zijn moeder er vrede mee heeft lijkt hij dat ook te hebben.

Vince zijn oogjes lijken soms normaal maar zo ineens kunnen ze weer volledig opzetten. Ik gebruik de gel echt goed maar ja... Morgen even afwachten, als het er morgenochtend nog is ga ik een afspraak maken bij de HA voor dinsdag.

Verder geen plannen voor morgen en jullie?

12. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Het viel gelukkig erg mee met ons kleine mannetje vandaag bij de HAP. Hij is wel erg verkouden en heeft ontstoken oogjes, voor de oogjes heb ik druppeltjes meegekregen en de rest moet hij gewoon uitzieken. We hebben erg veel mazzel dat hij goed blijft drinken. Ben ook begonnen met een zoutoplossing voor de neus, hier moest hij erg van niezen en toen kwam er gelukkig ook er veel rotzooi los. de koorts is iets gezakt, is nu 83,1. Hij is ook veel helderder dan gisteren, toen sliep hij alleen maar.

Luckey de mobiel van tiny love is erg leuk!
    Ik zit ook weleens met hem op de arm achter de pc om hem in slaap te krijgen hoor.

Seertje ik hoop dat je vannacht meer nachtrust gaat krijgen!!

krampjes, ik geef abc van solgar, dit zijn prebiotische vezels. Dit helpt goed om een gezonde darmflora op te bouwen en werkt ook tegen krampjes.

Kevercabrio nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Vica heel veel sterkte met je schoonmoeder, jullie hebben het niet makkelijk de laatste tijd!!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

#713 Chantico, 15 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2011
    Vica, wat hebben jullie toch veel 'rare' dingen met Vince waar je van uit moet zoeken waar het vandaan komt. Ik hoop dat er snel een verklaring voor al die dingen gevonden wordt en het 'gewone genieten' kan beginnen. Al dat medische gedoe is niets. Fijn om te lezen dat je schoonmoeder en man, ondanks de trieste omstandigheden, zich goed houden. Nogmaals veel sterkte de komende tijd hiermee.

Lege borsten: hier nooit het gevoel dat ze leeg zijn. Ze zijn natuurlijk wel de ene keer tjokvol en de andere keer al goed 'zacht' gedronken, maar zelfs dan als ik hem aanleg zie ik als hij loslaat de melk zo z'n mondje uit stromen. Ik geloof nu echt wel dat melk ook tijdens het drinken wordt aangemaakt en borsten dus nooit leeg zijn! Maar ja, ik weet dus ook niet of mijn borsten voldoende leeg worden gedronken...;)

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Me2... dat vind ik wel een goede van jou. Gewoon na het verschonen weer dezeldfe borst aanbieden zodat hij goed leeggedronken wordt!!!

Lege borsten... hier zijn ze ook nooit leeg, maar smorgens staan ze echt goed op spanning en kan ze niet goed aanhappen.
    Savonds spuit het tijdens het tsr ook nog goed eruit, maar voelen ze toch zachter aan....

Tiny love, morgen batterijen halen. ze heeft er wel heel interessant naar gekeken net.

Slapen in bed... JOEPIE ze heeft vandaag 2x 1,5 uur in haar eigen bed geslapen. Zonder huilen!!!!

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Oja seertje.... ik weet dat kma en bv heel goed te combineren zijn. ik weet echter niet of ik mezelf op een dieet zou kunnen zetten hoor. neo cate is gelijk een voeding voor mega allergische kindjes of niet???/
    (god zij dank bestaat er nu zulke voedingen he, stel je voor je had die niet... arme kindjes zeg)

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nou meiden

effe uitgillen WARGGGGGGGGGGGGG

ons mannke kreeg koorts vanaaf en bleef proesten en hoesten en doen (hele week al)
    en toen beon hij zo erg slijm te spugen hij kreeg geen asem
    heb hm ondersteboven hard op zn rug moeten tikken om adem te laten halen
    naar HaP geweest en hij heeft dubbele oorontsteking en keelontsteking.....
    hij nu ook aan de AB

alles komt in 3en

morgen controle bij oze eigen ha voor hem

t gaat lekker

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, Neocate is idd voeding voor ernstige koemelkallergie en vaak icm met andere allergieen. Ik denk dat Vince deze voeding wel nodig zal hebben als het niet opknapt. Maar die voeding wordt alleen via de KA voorgeschreven.

@Musty, knuffel! Jullie treffen het wel allemaal he. Als 1 ding mis gaat gaat alles natuurlijk mis. Hopelijk knapt de kleine jongen ook snel op!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica... nou ik kan je zeggen heb de hele hap bijeen gevloekt:x

19. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @vica: bij ons heeft de diëtiste het voorgeschreven. Is dat wellicht een optie? Of toch een second opinion?

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wacht nu nog af tot volgende week maandag. Dan heb ik de provocatie. Als ik die heb is KMA al bewezen en is een dubbelblinde test bij de KA dus niet meer nodig ga ik vanuit.
    Daarna wil ik een verwijzing naar de kinderarts om neocate voor te stellen. Het moet namelijk niet kunnen dat hij blijft reageren op de Friso Allergy Care.

Deel Deze Pagina