April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Musty vreselijk nu de kleine man in het zh. Hoop dat hij snel beter is.

Vica gecondoleerd. Veel sterkte voor jullie allemaal

fb. Net als wat Chantico zegt get komt dna gaat vanzelf. Weetnog dat mijn dochter soms geniet doorsliep opeens en hele nachten huilde. Juist op de momenten dat ik dacht dat ik het nietbkanger trok n combi met werken sliep ze een nacht of voor langere periode goed. Daar klamp ik ne du s altijd aanvast

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Goeiemorgen,

Musty: Ach nee hé, arm mannetje en arme jullie! Hopelijk vinden ze snel wat hij precies heeft en slaat de behandeling aan!

Vica: Gecondoleerd! Wel heel fijn dat ze jullie mannetje nog heeft mogen zien en voeden die paar weken. Veel foto's van gemaakt voor later?

FB: Hoe is het verder gegaan met Jesley vannacht?

Hier een prima nacht gehad, of het nou echt door het niet meer drinken van koffie en cola komt weet ik niet, maar Liv heeft al twee dagen bijna geen krampjes meer gehad. En ondanks dat ik cola light dronk (geen kcal) begin ik nu eindelijk toch een beetje af te vallen! Zal wel door al dat water komen :)
    Gisteravond lekker in bed grey's anatomy gekeken met Liv in dr luiertje lekker tegen me aan, body2body contact werkt bij haar echt als slaapmiddel want ze heeft daarna eerst 5.5 uur geslapen en nu ligt ze vanaf 04.00 uur ook al te slapen!
    Ga zo maar eens kijken of ze een beetje wakker wil worden want mijn borsten vinden het wel tijd!

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    FB... hoe is de nacht gegaan???
    Hier idd ook momenten (eigenlijk de hele vorige week) gehad dat niets goed was bij haar. op de arm was ze dan wel rustig (ook niet altijd) maar neerleggen was geen optie.
    Ik was de wanhoop nabij en manlief kreeg de volle laag als hij thuis kwam (germ).... van de een op andere dag was het over...

CVM heerlijk zeg dat body 2 body en super dat de krampjes weg zijn!!!! Kan best door de cola/koffie komen hoor....

Hier... Ondanks de lange slaapsessies gisteren zaten we toch nog op 11 voedingen.... van de ene kant vind ik dit niet erg *voel me nog geen melkfles* maar aan de andere kant zou ik 6 voedingen per dag ook niet erg vinden hoor ;)

Soesjes maken: ik wil voor de vergadering vd oudercommissie slagroomsoesjes met muisjes maken, maar welke chocolade gebruiken jullie hiervoor????

Luieropbergmapje voor in tas.... tijd terug hadden we het hierover, maar wie heeft deze toen daadwerkelijk besteld???

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Musty; Heb je verhaal gelezen over je meisje, wat verschikkelijk. Soms heb je een paar ogen tekort. En dan nu je kleine ventje ziek. Heel veel beterschap voor jullie allemaal. Sterkte *knuff*

@vica; gecondoleerd, heel veel sterkte de komende tijd voor jullie!

@fb; hoe gaat het nu met jesley, is de nacht nog goed gegaan?

Verder blanco, ga weer me bed opzoeken nu Ryan slaapt. Heb een slechte nacht achter de rug. Meneer melde zich ineens een paar x.

5. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    luckey: dat is zeker niet duur zeg!!
    mini: gezellie al dat bezoek en zeker als je iemand zoooo lang niet meer gezien hebt!:D
    chantico: veeeeel gegroeid zeg!! Goed zo!! Hahahaaha, heeft het even goed laten zien
    luckey: idd een leuk jurkje, maar wel prijzig....
    musty: wat verschrikkelijk!!!! Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken!!! KNUFFEL!!
    vica: gecondoleerd meis!! Ook voor je ventje!!! KNUFFEL!!!
    FB: ik herken dit helemaal!! Knuf voor jou!!

Hier is Maura ook onrustig. Hangerig, huilerig en hongerig. Dus idd een sprong/regeldagen denk ik.
    Vrijdagnacht en zaterdagnacht was het drama :( Niet te troosten gewoon.....Heel vermoeiend!
    Hoelang duren die sprongen? En met welke leeftijden komen ze? Volgens mij moet ik haar leeftijd corrigeren hiervoor. Ze is nu "net 6 weken" zeg maar.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    www.oeiikgroei.nl en daar kun je je registreren. dan krijg je een mailtje als er weer een sprong in aantocht is.
    6 weken is idd sprongetjes tijd.
    Hier heeft hij helaas een dikke week geduurd (maar de nachten waren wel "goed" zonder gehuil).
    Bovendien schijnt met 6 weken de heftigste sprong te zijn, hoop dus voor je dat hij gauw over is.
    Gewoon lekker aan haar behoefte toegeven, zover dat mogelijk is natuurlijk.... sterkte

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

jeetje vica... wat is dat krankzinnig snel gegaan:(
    gecondoleerd en sterkte voor jullie en fam

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    gister om half 3 met spoed opgenomen door de HA
    gisteravond heeft hij nog erg moeilijke momenten gehad, gelukkig waar verpleging bij was.... man man kreeg t er spaansbenauwd van zo erg je uk geen asem zien krijgen
    heel erg aan t spugen weer geweest maar bergen taai slijm groen en geel ze zijn toen ook lang met hm bezig geweest

sindsdien is ie alleen maar opgeknapt, ademhaling werd ook steeds stabieler en vanochtend mocht hij van de monitor
    basis bloedbeeld was goed waren wel wat verhoginkjes van t een en ander maar wat t precies is geweest konden ze niet exact de vinger op leggen
    hij is door 3 kinderartsen binnenstebuiten gekeerd
    oren zijn ook minder rood en keel
    temp is ook stabiel nu

nu hopen dat t zo blijft

vanmiddag gaat manlief met onze meis weer naar t bwc in rdam, wordt verband vervangen en wond weer bekeken.....best zenuwachtig ervoor

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ben nu zelf zo ongelooflijk moe:)

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    dit is toch niet te geloven:$ sterkte, beterschap en alles wat jullie kunnen gebruiken op dit moment. knuf

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36

vica en vicaman: gecondoleerd. heel veel sterkte de komende tijd voor jullie en iedereen die dicht bij haAr stond.

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik qoute mezelf even ;):D

Je moet inderdaad corrigeren bij vroeggeboorte (of overtijd gaan). Dus de uitgerekende datum als uitgangspunt nemen. Dit omdat de hersenontwikkeling een bepaald tempo aanhoudt vanaf de conceptie, zeg maar. Al denk ik zelf dat vroeggeboren kindjes deels toch ook wel 'profiteren' van alle extra indrukken die ze al te verwerken hebben gekregen buiten de buik, dus dat ze sommige dingen toch wel sneller kunnen dan ze op basis van hun gecorrigeerde leeftijd zouden doen. Maar andere dingen moet je weer echt jezelf die weken/maanden erbij geven voordat je 'ongerust' wordt dat je uk iets 'nog steeds' niet doet of kan.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Musty, Wat fijn dat MD weer naar huis mocht! Maar heftig hoor!
    Nou allemaal bijkomen/herstellen van deze heftige week, en hopelijk kun je ook nog wat rust pakken! Dikke knuffel voor jullie allevier!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Net de eerste keer gekolfd (half uur voor voeding) om Alina uit flesje te laten drinken.
    Viel me vies tegen, ten eerste omdat het gevoelig was, ten tweede omdat ik er maar 15 cc ofzo uitkreeg.
    Kolven moet je leren dus we oefenen maar even door he, zo kan ik dus echt niet gaan werken haha....

15. Chantico

Jeetje, wat heeft MD het te pakken! En ik duim me suf voor een mooie wondgenezing bij LF!!! Heel veel sterkte met wachten vandaag.

16. Chantico

Ik heb inmiddels een stuk of 8 keer gekolfd nu, met wisselend succes (van met grote moeite 40cc tot met gemak 140cc en toen maar gestopt want zulke grote porties kan ie toch nog niet op). Het helpt als ik hem zie, als ik aan hem denk of als hij huilt :p Ik heb een handkof en begin wel een soort rsi-klachten te krijgen al! :$ Ik moet dus ook leren 'ergonomisch verantwoord' te kolven...

17. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Vica en vicaman gecondoleerd met dit grote verlies, ik wens jullie veel sterkte de komende tijd!

musty wat krijgen jullie ineens veel voor jullie kiezen zeg! Ik hoop dat je mannetje snel opknapt. Hoop ook dat de wonden van jullie dochtertje snel en mooi zullen genezen. De oudste van mijn zus heeft toen ie klein was ook hete thee over hem heen gekregen, kon helaas ook net bij de theepot komen en zijn hele gezicht was verbrand maar daar zie je nu helemaal niets meer van!

Ons ventje knapt langzaam weer een beetje op, moest vanmorgen naar het CB maar heb afgebeld. Hij heeft geen koorts meer maar hij kan zichzelf nu niet goed warm houden. Zijn temp komt niet hoger dan 36,5 en hij hoest nog steeds als een zeehondje en begint dan ook erg te huilen van de pijn. Komt nog steeds groen snot uit zijn neusje dus ik hou hem eerst maar even lekker binnen. Hij moest vandaag wel zijn entingen hebben maar ik mag nu volgende week komen. Officieel was het vandaag zijn consult voor 4 weken maar omdat het hier zo druk is op het CB kon dat nu pas en nu is ie dus ziek en wordt het nog een dikke week later.

18. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Vica gecondoleerd en sterkte komende tijd

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hoi!!

@Musty: sjonge zeg, wat een ellende allemaal voor jullie! Jullie worden als gezinnetje wel heel erg op de proef gesteld nu! Ik snap dat je helemaal gesloopt bent! Heel veel sterkte voor MD! En hopelijk ziet het er vanmiddag bij LF mooi uit! Kop op meid!

@vica: gecondoleerd! Wat moet dat een heftige avond geweest zijn! Heel veel sterkte voor jullie voor de komende week en de tijd daarna! Fijn dat je smama Vince heeft mogen leren kennen, maar erg jammer dat ze zo snel alweer afscheid heeft moeten nemen....Sterkte!

@sprong/regeldag: Hier heeft Stijn het ergste hopelijk gehad! Spruw, sprong, regeldag, ik weet echt niet wat de oorzaak is geweest, maar de afgelopen dagen gaat het een stukkie beter! Alleen de nachten zijn nog niet optimaal!

Afgelopen nacht: 23.30, 3.00, 6.00 en 9.15 voeding gehad! Dat is gewoon iedere 3 uur! Pfoe, hoe kan dat? Ik voedde nog 1 borst per keer, dat ga ik vanaf vandaag maar eens veranderen... Misschien dat hij het dan iets langer uithoudt!
    En ik denk dat Stijn een buikslaper is! Overdag op zijn buik slaapt hij stukken sneller in en ook langer. Maar ik leg hem 's nachts toch op zijn rug ivm eng idee in wieg enzo...
    Iemand ervaring met buikslapers en hoe zij reageren als ze toch op hun rug liggen in bed??? Vica geloof ik? (ik snap het hoor als je nu niet reageert in deze situatie..)

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Vannacht eerste nachtje zonder m'n mannetje op onze kamer. Wel even wennen hoor! Ben wel een paar keer gaan kijken bij hem of alles nog goed ging. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb wel een betere nacht gehad.

Net terug van de fysio. Daimen loopt nog iets achter kwa motoriek (net iets onder gemiddeld) en hij heeft een voorkeurshouding naar links. Daar gaan we nu dus flink aan werken. Hebben jullie beebjes ook een voorkeurshouding? Werken jullie daar ook aan? Alleen is het voor ons moeilijk om er heel veel aan te doen, aangezien we D inbakeren. Ik draaide regelmatig z'n hoofdje de andere kant op, maar hij draait dan net zo snel weer terug. Hoop dat het allemaal goed komt!

Deel Deze Pagina