April 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Suus... alina drinkt al sinds de geboorte 9x per 24 uur. Soms ook wel 11 maar dat is dan 1 of 2 dagen. Regeldagen had ik volgens mij gelijk met het sprongetje vorige week. Ze slaapt nu nl elke keer 1,5 uur minimaal in haar bedje. daar kon ik vorige week alleen maar van dromen.

Chantico... ik heb het gevoel alsof mijn linkerborst niet zoveel melk aanmaakt als de rechter. Ze drinkt hier korter en als ze tussendoor loslaat spuit het er niet uit. Rechts wel.
    Ik heb mijn vraag ook al op het bvforum gesteld maar daar klonk het niet verontrustend.
    Dit is overigens sinds dit weekend, dus sinds zij weer beter in haar vel zit qua humeur haha. Zal wel kloppen, ze meldt zich niet eerder in elk geval. (drinkt maar 1 borst per keer)

Jurkje... jippie vandaag de mail al gehad dat het verzonden is, morgen kan ik hem dus aan!!!!! (hoop ik)

Vica... gefeliciteerd met je baan. die 20 uur werken horen toch bij de opleiding of niet?? soort bbl of wat is het????
    Hier zou ik ook wel een opleiding willen doen maar ja wat... weet niet echt wat ik wil. bovendien ben ik voor bbl (fulltime school is geen optie en avondschool naast werk lijkt me te zwaar) een beetje te oud.

Mir... wazig gedrag van die osteopaat

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Suus, Vince ligt alleen op een gewoon matrasje. In een slaapzak op zijn buik.
    Verder niks geen aerosleep ofzo.

@Mir, ja heftig zal het wel worden.
    Ik doe Vince echt maximaal 2 keer per week in bad. Indien er geen mega spuitluiers of flinke spuugbuien voorkomen. Nu nog zonder iets in het water en daarna insmeren met vaseline. Ik ga nog even kijken voor balneum ofzo. Of wellicht gewoon neutral.

@Osteopaat, ik ben met Vince naar een manueel therapeut geweest. Die heeft hem nagekeken en alles zag er goed uit.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja het is idd BBL. En voor BBL in de zorg ben je nooit te oud hoor haha. Maar ja, het is maar net wat je wilt.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm hoevaak en wanneer kolf jij en geef je haar die melk dan ook of bewaar je die???
    ik moet nl ook echt gaan kolven maar totaal geen zin in...

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ja idd, maar daarom zeg ik ook dat het best kan werken als je een goede osteopaat hebt. Ben blij dat ik het vergoed kreeg, anders had ik nu 160 euro kwijt geweest voor niks eigenlijk!

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nee de zorg is niet voor mij weggelegd.... wonden behandelen en zo is echt niet mijn ding. zou de hele tijd een spuugbakje nodig moeten hebben haha.
    was er maar een knop die ik kon induwen die dan zei wat ik wel wil doen.
    had laats gedroomd van een eigen zaakje maar waarin... tja.....

7. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @luckey: ik zit met dezelfde vraag! Ik moet ook een voorraad aan gaan leggen, want moet over 4,5 week weer werken, maar heb er ook echt geen zin in om steeds te kolven haha! Maargoed, wanneer kan ik het beste gaan kolven zodat ook Stijn genoeg voeding krijgt en ik dus een voorraad aan kan leggen.. Ik ben dat alweer helemaal kwijt hoe ik dat bij Maud deed!

@osteopaat: ik ga er voorlopig maar 1x heen, want ik krijg maar 30 euro vergoed per afspraak geloof ik!

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    suus.. ik kolfde bij sem tijdens de voeding af. dus 1 kant drinken, 1 kant voeden.... alina laat echter tussendoor los waardoor alles nat wordt, dus dat is nu nog geen optie.
    op een vast tijdstip kolven gaat ook niet, want dat kan straks tijdens het werk ook niet....
    vind het maar lastig

9. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    ik heb toevalling toenstraks direct na de voeding gekolft. Stijn heeft rechts gedronken en ik heb links gekolft... Tijdens het voeden vind ik lastig, dan kom ik handen tekort... Ik hoop dat hij zo wel genoeg voeding heeft en als dit zo goed gaat, ga ik dit wel wat vaker doen...Ik vind kolven alleen ook niet echt heel leuk...

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ja ik ga ook maar kolven direkt na de ochtendvoeding denk ik...(als ik oudste naar school heb gebracht).
    flesje geven doe ik 2x per week ofzo....

kolf je dan wel beide borsten of alleen waar niet uit gedronken is???

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Geen sorry, ik heb haar net pas in m'n banner gezet :) Ik ontdekte dat dat kon, dus net even ingevoerd.

12. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @luckey: nee, ik kolf alleen de borst waar niet uit is gedronken, die andere voelt na de voeding al erg leeg aan en zal dus ook niet veel geven... (anders zit ik nog langer te kolven...:p)

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    suus over je melk hoef je toch geen zorgen te maken he.
    zie net de gewichtstoename in je banner.
    volle slagroom joh haha...
    ik was al blij met mijn 865 gram toename op 1 maand tijd...
    geen idee wat ze nu weegt... ben erg nieuwsgierig

14. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Nee, daarom ben ik vandaag ook weer gaan wegen! Ik ben de afgelopen dagen zo aan het tobben dat ik wel zeker wilde zijn dat hij genoeg groeit van mijn bv. Gelukkig zit dat wel goed! Maar dat had ik bij Maud ook hoor! eerste maand 1kg erbij en 2e maand weer 1kg erbij en daarna ging het ongeveer 400 tot 500 gram per maand geloof ik... Zou ook niet goed zijn als ze 1 kg per maand blijven groeien! haha!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Therapeut, hier had ik het geluk dat het een bekende was en hij niks heeft gerekend voor de 2 consulten.
    Ik had anders niks vergoed gekregen.

@Gewicht, had wel gezegd dat Vince maar 140 gram was aangekomen maar niet hoeveel hij nu weegt :p. Hij is nu 5340 gram.

Net eten op, nu zo Vince een flesje geven en dan Rebecca onder de douche stoppen en naar bed brengen. Verder lekker rustig aan doen.

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Kolven: Ik kolf elke ochtend na de voeding. Ze drinkt dan beide borsten goed en na een half uur ongeveer kolf ik beide kanten. Meestal heb ik dan rond de 60-80cc.
    Ik spaar het van de ochtenden op, dan heb ik een volledige voeding van rond de 150cc die ze uit de fles krijgt (waarvan ze meestal tussen de 100 en 130cc opdrinkt)

Terwijl zij die fles krijgt (van hubby of oma) kolf ik de voeding die ik daardoor niet live geef af, dat is vaak rond de 130cc en die vries ik in. Ik gooi ook wel eens wat gekolfde melk weg, want flesje krijgt ze elke derde dag terwijl ik na twee dagen al genoeg heb voor een fles. Maar anders word de voorraad veel te groot, en om de dag een flesje heb ik geen zin in, ik voed toch liever live dan dat ik kolf!

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Minime: wat geweldig lief van je hubbie. Super toffe verrassing.ik zit in Veldhoven. |Het lag ook niet alleen aan de arts maar ook mijn eigen onzekerheid. En de kinderafdeling en gyn afdeling in Weert zijn ook echt super. De dagen vliegen hier!! en zeker met de hele dag een kindje op de arm.

Droger: ik heb sinds kort een nieuwe en gooi daar echt alles in MAAR ik merk dat de babykleertjes dat niet zo kunnne waarderen dus die gan voortaan weer op de draad

Vince: maat 68!!! Ga weg!! Jeetje Rune zit net in 56 pffffff Super gefeliciteerd met je baan!! Wat een verrassing.

FB: heerlijk die lange nachten. Kun je lekker bijtanken. Veel plezier met het paartdje. Lekker even tijd voor jezelf. Hoe was het bij de huisarts?

luckey: kolven moet je inderdaad echt leren en er echt goed de tijd voor nemen. Het werkt inderdaat he beste als Sem huilt ;) Wij hebben alleen de eerste drie weken nadat we thuis kwamen uit het ziekenhuis visite gehad. Daarna heeeeelemaal niks meer. Toevallig belde vanochtend iemand voor zaterdag. Leuk!!

Isra: klinkt heeeeeerlijk zo'n tevreden meisje. Dat is pas echt genieten.

titania: ooooowww die krampjes zijn echt zooo zielig. Hier werkt de cinababy prima. Sinds twee dagen gebruiken we sab simplex al blijkt dat de onrust bij Rune niet van de krampjes komt maar toch. Hij kan zijn overtolige lucht wel echt heel goed kwijt nu.

Musty: mooie foto!! Stoerrrr!

Seertje: heftig zeg een mastitis!! POaar weken geleden zat ik met een dreigende mastitis en dat was al geen doen maar echt eentje en met koorts pffffff. Snap dat je wilt stoppen maar je moet nu toch doorgaan met bv? Geloof dat dan de ontsteking sneller weg is en aanleggen werkt beter als een kolf. En ik vind het nog steeds super knap dat je Maura al zo lang aan de borst hebt.Ow lees net dat je gewoon doorgaat met voeden. Sterkte met de pijn van de piercings. Dan kun je zo gruwlijk opzien tegen aanleggen pfffff.

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier: na overleg met de kinderarts vandaag en bezoek aan de huisarts is Rune vanmiddag opgenomen voor minimaal 24 uur observatie. Natuurlijk ben ik bij hem omdat ik bv geef en heb ik in plaats van een stretcher een heerlijk bed.

Hij is vandaag al een paar keer onderzocht maar er worden nu nog geen diagnoses gesteld.
    Duidelijk is wel dat hij pijn heeft (slik) en zijn gedrag niet normaal is. Er zit hem ergens iets heel erg dwars maar precies weten ze het niet.
    Alles lijkt erop dat het verborgen reflux is. In het ziekenhuis spuugde hij zelfs bloed op.
    De arts heeft voorzichtig aangegeven dat hij een ph-metrie kan gaan krijgen en dat dit waarschijnlijk pas maandag kan. Als alles goed is, mogen wij morgen naar huis en worden we maandag weer opgenomen.
    Ik ben hartstikke blij dat we zo snel terecht kunnen. Vind het wel moeilijk te verkroppen dat we hem zonder we het wisten zoveel pijn hebben laten lijden. Aan de andere kant zijn we er misschien toch nog redelijk snel bij en wordt hij meteen aan alle kanten goed onderzocht.

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @bramtim: wat fijn dat Rune nu goed onderzocht wordt! Het is natuurlijk niet leuk dat hij daarvoor in het ziekenhuis ligt, maar nu krijgen jullie duidelijkheid en hij krijgt rust en regelmaat. Sterkte voor jullie alledrie!

20. Koeky

Koeky Fanatiek lid

@Bramtim, wat vervelend allemaal zeg! Gelukkig worden jullie nu wel serieus genomen en wordt Rune goed onderzocht. Voel je niet schuldig meid, je wist toch niet beter. En nu je beter weet heb je er voor gestreden dat Rune de hulp krijgt die hij nodig heeft. En gelukkig onthouden kindjes van deze leeftijd nog niets. Dikke knuffel voor jullie.

@hier ik ga weer richting m'n bedje. Ben gebroken, en heb mega pijn in m'n buik. Gelukkig bloed ik trouwens niet meer. Vorige keer met het rood bloedverlies waarschijnlijk waren dat de laatste bloedingen. Nu wat bruinig en het eind is inzicht.

Deel Deze Pagina